Nextdeal newsroom, 3/5/2023 - 10:45 facebook twitter linkedin Η IDD μπορεί να γίνει πιο ψηφιακή σεβόμενη όλα τα κανάλια διανομής! Nextdeal newsroom, 3/5/2023 facebook twitter linkedin Η Insurance Europe δημοσίευσε έγγραφο θέσεων σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο της Οδηγίας για τη Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων (IDD), ενόψει της δημοσίευσης της επόμενης έκθεσης της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) σχετικά με την εφαρμογή της IDD. Συνολικά, η IDD λειτουργεί καλά και έχει επιτύχει την αύξηση της προστασίας των καταναλωτών μέσω αποτελεσματικών κανόνων συμπεριφοράς για την πώληση όλων των ασφαλιστικών προϊόντων. Η εναρμόνιση με το ευρύτερο πλαίσιο και η προσέγγιση επί τη βάση των αρχών που υιοθετούνται στην οδηγία επιτρέπει την κατάλληλη εφαρμογή των κανόνων σε εθνικό επίπεδο και λαμβάνει υπόψη τη δομή της τοπικής αγοράς και τις προσδοκίες των καταναλωτών. Το έγγραφο θέσης παρουσιάζει ορισμένα σχόλια σε σχέση με την πρακτική εφαρμογή της οδηγίας IDD, τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν στο πλαίσιο μιας κατά τα άλλα αποτελεσματικής νομοθεσίας: Η IDD είναι μια νομοθεσία που εστιάζει στον καταναλωτή. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή της σε άλλα πλαίσια, όπως η αντασφάλιση, οι επιχειρηματικές ή εμπορικές συμβάσεις, είναι υπερβολικά επαχθής και δεν είναι απαραίτητη. Για μια αναλογική εφαρμογή των κανόνων, απαιτούνται λιγότερες απαιτήσεις για τους πελάτες που χρειάζονται λιγότερη προστασία. Η οδηγία IDD πρέπει να γίνει πιο φιλική προς την ψηφιακή τεχνολογία και τεχνολογικά ουδέτερη, ώστε να διατηρηθεί τόσο η καινοτομία όσο και ο ανταγωνισμός και να διευκολυνθεί η ψηφιακή επικοινωνία προς όφελος των καταναλωτών. Για παράδειγμα, οι ισχύοντες κανόνες απαιτούν εξ ορισμού έγγραφη τεκμηρίωση, γεγονός που καθιστά δύσκολο για τους ασφαλιστές να ανταποκριθούν στις ολοένα και περισσότερο ψηφιακές προσδοκίες των καταναλωτών. Η εφαρμογή των νέων κανόνων IDD για τη βιωσιμότητα, καθώς και οι νέες απαιτήσεις της ΕΕ για τις γνωστοποιήσεις βιωσιμότητας, αποτέλεσαν ιδιαίτερη πρόκληση για τον κλάδο. Οι δυσκολίες αυτές επιδεινώθηκαν από τους διαφορετικούς ορισμούς και τις προθεσμίες που έθεσαν οι νομοθέτες της ΕΕ και την περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων, η οποία εμποδίζει την ικανότητα των ασφαλιστών να προσφέρουν βιώσιμα προϊόντα. Αν και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμηθούν οι πλήρεις επιπτώσεις, είναι ήδη σαφές ότι η ορολογία που χρησιμοποιείται στη νομοθεσία της ΕΕ είναι δύσκολο να γίνει κατανοητή από τους καταναλωτές. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έκθεση εδώ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 2/12/2022 Πως μπορούμε να χειριστούμε με ασφάλεια τις αλλαγές στα συμβόλαια των πελατών μας, σύμφωνα με την IDD;
Έρχεται το νέο Solvency III και μετά ακολουθεί η νέα IDD II ! Ασφαλιστικοί πράκτορες και διευθύνσεις εκπαίδευσης ασφαλιστικών εταιριών, «περί άλλων τυρβάζουν»! Μελετήστε και κατανοήστε καλά το Solvency II, γιατί οι μεγάλες αλλαγές... Κώστας Παπαϊωάννου, 15/02/2023 - 08:53 15/2/2023
Insurance Europe: Οι ασφαλιστές ζητούν να γίνει σωστή χρήση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σημείου Πρόσβασης σε δεδομένα! Ενόψει των τριμερών συζητήσεων μεταξύ των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, η Insurance Europe δημοσίευσε μια σειρά βασικών μηνυμάτων σχετικά με... Nextdeal newsroom, 12/04/2023 - 12:00 12/4/2023