Nextdeal newsroom, 26/5/2023 - 11:58 facebook twitter linkedin Oliver Bäte: «Το πρόβλημα του χρέους μετατοπίζεται στον πυρήνα της Ευρώπης!» Nextdeal newsroom, 26/5/2023 facebook twitter linkedin Σε συνέντευξή του ο Διευθύνων σύμβουλος της Allianz Oliver Bäte, ανέλυσε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τις προκλήσεις στον τραπεζικό τομέα έως τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του πληθωρισμού στον ασφαλιστικό κλάδο. Μίλησε επίσης, για τον αντίκτυπο των μεταβαλλόμενων επιτοκίων στις οικονομικές επιδόσεις της Allianz και συζήτησε πιθανά μοντέλα για τη μελλοντική επιτυχία της γερμανικής οικονομίας. Στην ερώτηση, εάν η ραγδαία και απότομη αύξηση των επιτοκίων, η οποία προκάλεσε αναταραχή στον τραπεζικό τομέα των ΗΠΑ τον αιφνιδίασε, ο ίδιος απάντησε: «Για να πούμε την αλήθεια, αιφνιδιατήκαμε, διότιοι κυβερνητικές ρυθμιστικές αρχές είχαν σκοπό να καταστήσουν τις τράπεζες πιο ασφαλείς μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση. Αυτό δεν φαίνεται να έχει πετύχει. Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν μπορεί να εκπλαγεί ότι όταν έχουμε θεμελιώδεις μεταβολές, όπως η άνοδος των επιτοκίων από το αρνητικό εύρος σε τρία, τέσσερα ή πέντε τοις εκατό, αυτό θα αποτελέσει απειλή. Πιθανώς οι ρυθμιστικές αρχές επικεντρώθηκαν πολύ σκληρά σε ορισμένους δείκτες, όπως το κεφάλαιο της κατηγορίας 1, ιδίως στις μεγαλύτερες τράπεζες, και ασχολήθηκαν πολύ λίγο με τους κινδύνους από την πίεση της ρευστότητας στις μικρότερες τράπεζες.» Διακρίνοντας τα είδη εργασιών που επιτρέπουν στην Allianz να επωφεληθεί από την αλλαγή των επιτοκίων, ο κ Bäte υποστήριξε πως στις ασφαλίσεις περιουσίας και ατυχημάτων επωφελούνται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση των επιτοκίων, βήμα προς βήμα, επειδή μπορούν να επενδύσουν τα ασφάλιστρα με υψηλότερη απόδοση. Είναι πιο περίπλοκο στις ασφαλίσεις ζωής, επειδή πρώτα έχουν μη πραγματοποιημένες ζημίες από τίτλους σταθερού επιτοκίου. Αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να χρειαστεί να πουλήσουν τέτοιους τίτλους με ζημία. Σε γενικές γραμμές, η αύξηση των επιτοκίων είναι θετικός παράγοντας - απλώς χρειάζεται πολύς χρόνος για να διεισδύσουν σταδιακά στο χαρτοφυλάκιο των τίτλων. Εν τω μεταξύ, καθώς αυξάνονται τα επιτόκια, αυξάνεται και το περιθώριο κέρδους από τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις. ο ίδιος πιστεύει πως μεσοπρόθεσμα, τα επιτόκια δεν θα παραμείνουν τόσο υψηλά όσο είναι τώρα, ενώ αναμένει ένα μελλοντικό επίπεδο γύρω στο τρία τοις εκατό. Πιθανότατα δεν θα επιστρέψουν τόσο γρήγορα στο 2% που στοχεύουν οι κεντρικές τράπεζες, διότι ο κόσμος χρειάζεται ένα συγκεκριμένο βασικό ποσοστό πληθωρισμού για να μπορεί να εξοφλήσει τα χρέη του. Αναφερόμενος στην επανεκτίμηση των πιστωτικών κινδύνων τόνισε πως αυτό αποτελεί το πιο σημαντικό αποτέλεσμα! Οι μαζικές επαναγορές ομολόγων από την ΕΚΤ όχι μόνο πίεσαν μαζικά προς τα κάτω τα επιτόκια, αλλά διαστρέβλωσαν την τιμολόγηση του κινδύνου, ιδίως στους κρατικούς προϋπολογισμούς. Συν τοις άλλοις, το θετικό ονομαστικό επιτόκιο σημαίνει τώρα ότι δεν χρειάζεται να αναληφθούν τόσο μεγάλα ρίσκα σε νέες επενδύσεις για να υπάρξει μισή θετική απόδοση, όπως έπρεπε να κάνουν σε περιβάλλον μηδενικών και αρνητικών επιτοκίων. Σε ερώτηση εάν συνέβαλε η ΕΚΤ στην πρόκληση πληθωρισμού, ο οποίος ήταν ήδη πάνω από το 5% πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Allianz υποστήριξε η ΕΚΤ αντέδρασε πολύ αργά, ενώ η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ τα πήγε ακόμη χειρότερα, επειδή οι κινητήριες δυνάμεις για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ ήταν ακόμη περισσότερο δικό τους έργο και υποδαυλίστηκαν λιγότερο από τις υψηλές τιμές της ενέργειας. Αλλά τελικά, και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, η χαλαρή νομισματική πολιτική ενθάρρυνε τους πολιτικούς να ξοδεύουν χρήματα που δεν είχαν. Πίστευαν ότι τα επιτόκια θα παρέμεναν χαμηλά για πάντα. Τώρα δέχονται ένα διπλό χτύπημα στο πρόσωπο - ένα αριστερό χτύπημα από τις αυξανόμενες χρεώσεις τόκων και ένα δεξί από τη μείωση των φορολογικών εσόδων λόγω ύφεσης ή τουλάχιστον στασιμότητας - ακόμη και αν ο υψηλός πληθωρισμός μετριάζει κάπως το βάρος του χρέους προς το παρόν. Τέλος, μιλώντας για τη σημασία της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση για την ασφάλιση αυτοκινήτων, υποστήριξε πως οι ίδιοι επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην ασφάλιση των ηλεκτρονικών οχημάτων. Έχουν χαμηλότερη συχνότητα αποζημιώσεων από τα συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά η μέση αποζημίωση είναι σημαντικά υψηλότερη. Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα, δεν μπορεί καν να αγγιχθεί ένα βαριά κατεστραμμένο όχημα μέχρι να μην φέρει ηλεκτρική φόρτιση. Παρόλο που μια τέτοια αξίωση είναι σπάνια, για ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο έχει ως αποτέλεσμα πολύ υψηλό κόστος αρκετών χιλιάδων ευρώ. Πολλές από τις υπηρεσίες που έχουν οι ίδιοι αναπτύξει τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο - οι πελάτες έχουν τεράστια ανάγκη για συμβουλές σχετικά με το ποιο e-car να οδηγήσουν και πόσο υψηλό θα είναι το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένου του κόστους επισκευής. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 24/5/2023 Allianz: Ένα Τσιγάρο Δρόμος... Όλη η αλήθεια για το κάπνισμα και την οδήγηση!
Nextdeal newsroom, 23/5/2023 Allianz Direct: Κέρδισε τα πρώτα της βραβεία μετά τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και την αρωγή της Globe One Digital!
Allianz Global Insurance Report 2023: Στήριγμα σε περίοδο αναταράξεων! Η παγκόσμια παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε κατά 4,9% το 2022, με φόντο τον παγκόσμιο πληθωρισμό ύψους 8,6%. Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με... Nextdeal newsroom, 19/05/2023 - 13:28 19/5/2023
Η Allianz Ελλάδος διοργάνωσε μία ξεχωριστή συνάντηση πωλήσεων στη Μαδέρα της Πορτογαλίας! H Allianz Ελλάδος, επιδιώκοντας τη συνεχή ενδυνάμωση των στελεχών και των συνεργατών της, διοργάνωσε μία συνάντηση πωλήσεων στη Μαδέρα της... Nextdeal newsroom, 16/05/2023 - 15:15 16/5/2023