Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 15/9/2023 - 10:04 facebook twitter linkedin Έως πότε θα πουλάμε ασφάλειες χωρίς εφαρμογή της IDD; Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 15/9/2023 facebook twitter linkedin Έως πότε θα πουλάμε ασφάλειες χωρίς προσυμβατική ενημέρωση και εφαρμογή IDD; Παρατηρούνται ορισμένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, ευτυχώς ελάχιστοι, να πουλάνε ασφάλειες χωρίς να εφαρμόζουν τη διαδικασία της προσυμβατικής ενημέρωσης και των εντολών του νόμου 4385/2018 IDD. O νόμος ισχύει για όλες τις κατηγορίες ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Σύμφωνα με τον 4385/2018 IDD ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης του πελάτη και πριν τη σύναψη της ασφάλισης είναι υποχρεωμένος να του παραδίδει ορισμένα έντυπα και να λαμβάνει συμπληρωμένο ερωτηματολόγιο αναγκών και υπογραφές ότι παρέλαβε και ενημέρωσε. Αυτή η διαδικασία αποτελεί μια ασπίδα προστασίας τόσο για τον πελάτη, όσο και για τον ίδιο τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, επειδή επιφέρει διαφάνεια και σταθερότητα μεταξύ των δύο μερών. Εάν η προσυμβατική ενημέρωση υπάρχει ενυπόγραφη, τότε σε μια ενδεχόμενη διαφωνία, ούτε ο πελάτης μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ενημερώθηκε και δήθεν ο ασφαλιστής λειτούργησε σύμφωνα με το δικό του συμφέρον και όχι του πελάτη, ούτε ο διαμεσολαβητής να αγχωθεί και να ξενυχτάει μέχρι να αποδείξει ότι πελάτης ζήτησε το ένα ή το άλλο ασφαλιστικό προϊόν. Τα τυποποιημένα έντυπα προσυμβατικής ενημέρωσης σύμφωνα με το νόμο είναι: Έντυπο γενικών πληροφοριών των στοιχείων του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή - παραδίδεται στον πελάτη Έντυπο ανάλυσης αναγκών του πελάτη - κρατείται από το διαμεσολαβητή Εξατομικευμένη παροχή συμβουλής σύμφωνα με τις απαντήσεις στο έντυπο ανάλυσης αναγκών - παραδίδεται στον πελάτη Έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν IPID-KID - παραδίδεται στον πελάτη Λοιπό προσυμβατικό υλικό (βάσει άλλης νομοθεσίας όπως SOLVENCY II) - παραδίδεται στον πελάτη Αντίγραφο αίτησης ασφάλισης - παραδίδεται στον πελάτη Επιπλέον απαιτούνται υπογραφές τόσο στα ανεξάρτητα όσο και στα εντός των αιτήσεων «τυποποιημένα έντυπα», για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με βάση τα όσα καθορίζει ο νόμος GDPR. ©Μέντωρ Διαμεσολαβητής Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/12/2024 - 12:29 Πως αποζημιώνονται οι υλικές ζημιές στα οχήματα από πλημμύρες και πτώση δέντρων;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/12/2024 - 14:28 Πότε ενεργοποιείται μια επείγουσα υγειονομική μεταφορά ασφαλισμένου ασθενούς;
Αληθινή ιστορία: Γιατρός από το Memorial ήρθε στην Ελλάδα και χειρούργησε το παιδί μου Θέλει ψυχή να είσαι επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, «ζωικός» όπως χαρακτηρίζεται ο διαμεσολαβητής που ασχολείται με ασφαλίσεις ζωής και εκπαιδεύτηκε σε... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 02/12/2024 - 09:49
Κακοκαιρία Bora: Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για την υπερχείλιση υδάτων; Καταρρακτώδεις βροχές έφερε η Bora, που προκάλεσαν πλημμυρικά φαινόμενα και υλικές ζημιές σε περιουσίες, σε Ρόδο, Λήμνο, Πιερία, Λάρισα, Μαγνησία... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 02/12/2024 - 09:07
Φωτιά σε μπαρ από τούρτα γενεθλίων καλύπτουν τα ασφαλιστήρια; Με αφορμή το περιστατικό φωτιάς σε μπαρ στο Παγκράτι, που προκλήθηκε από αναμμένο πυρσό τούρτας γενεθλίων, και προκάλεσε υλικές ζημιές... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/11/2024 - 10:30
Τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια υγείας για έκτακτα περιστατικά από τραυματισμό; Τραυματισμοί συμβαίνουν συχνά στην καθημερινότητα, ακόμη και μέσα στο σπίτι. Όλα τα ασφαλιστήρια υγείας όλων των εταιρειών, αποζημιώνουν έξοδα για έκτακτα... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/11/2024 - 11:34
Ποια έξοδα αποζημιώνεται ένας ασφαλισμένος εάν νοσηλευτεί σε μη συμβεβλημένο νοσοκομείο και τι να προσέξει; Μη Συμβεβλημένα Νοσοκομεία χαρακτηρίζονται τα νοσοκομεία, με τα οποία μια ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει συμφωνήσει να εξοφλεί «απευθείας» τα έξοδα... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 18/11/2024 - 09:42
Πότε η Οδική Βοήθεια μεταφέρει ένα όχημα σε τοπικό συνεργείο; Μια από τις παροχές που προσφέρει η Οδική Βοήθεια είναι και η «μεταφορά οχήματος σε τοπικό συνεργείο». Τι προβλέπει η παροχή... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 07/11/2024 - 15:38