Nextdeal newsroom, 9/11/2009 - 14:32 facebook twitter linkedin Το ΔΣ της ΕΑΕΕ για τις εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά και δυο άρθρα που πρέπει να διαβαστούν Nextdeal newsroom, 9/11/2009 facebook twitter linkedin Σήμερα συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών με βασικό θέμα «εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά». Στο μεταξύ ένα ραντεβού που κλείστηκε με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Φίλιππο Σαχινίδη τελικά δεν πραγματοποιήθηκε γιατί ο Υφυπουργό ζήτησε αναβολή.Την ίδια στιγμή, χιλιάδες ασφαλισμένοι του κλάδου ζωής της Ασπίς Πρόνοια μένουν στον αέρα, κανείς δε γνωρίζει εάν υφίσταται ή όχι ο επόπτης που διορίσθηκε από την πολιτεία, και εν τέλει τι θα γίνουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που είχαν εμπιστευθεί τις οικονομίες τους στην Ασπίς. Το θέμα αποκτά ιδιαίτερη διάσταση γιατί η πολιτεία έσπευσε με νόμο να εγγυηθεί τα συμβόλαια και εκ των πραγμάτων έχει ήδη δεσμευθεί απέναντι στους ασφαλισμένους. Ισχύει ή όχι η νομοθεσία; Πως θα εφαρμοσθεί; Τα ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα. Αλήθεια οι καταναλωτικές οργανώσεις που είναι;Στη συνέχεια αναδημοσιεύουμε δυο ενδιαφέροντα πιστεύουμε άρθρα για το θέμα της Ασπίς ΑΕΓΑ, από το τελευταίο τεύχος του «Ασφαλιστικού ΝΑΙ» και από το τελευταίο τεύχος της «Ασφαλιστικής Αγοράς» ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009)"Ποιος θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά;" Πέρασε ένα μήνας από την ημέρα που η Εποπτική Αρχή έλαβε την σημαντική πράγματι απόφαση να αφαιρέσει την άδεια λειτουργίας από πέντε ασφαλιστικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και της εταιρείας ζωής Ασπίς ΑΕΓΑ και τα πάντα εξακολουθούν να είναι στον αέρα.Όσο περνά ο καιρός τόσο περισσότερο αποδεικνύεται ότι τελικά δεν υπήρχε στοιχειώδη προετοιμασία για μία τόσο σημαντική απόφαση.Και αναφερόμαστε κυρίως στο μέλλον των ασφαλισμένων του κλάδου ζωής της Ασπίς ΑΕΓΑ, οι οποίοι δικαίως απαιτούν μία καλύτερη αντιμετώπιση για δυο λόγους:Πρώτον γιατί μία εταιρεία ζωής δεν μπορεί να κλείσει μέσα σε ένα χρόνο, άρα υπάρχει θέμα με την προτεραία αντιμετώπιση της από τις εποπτικές αρχές και δεύτερον γιατί μέχρι σήμερα διεθνώς τουλάχιστον οι ασφαλιστικές εταιρείες υποστήριζαν ότι στο κλάδο ζωής δεν χάνονται τα δικαιώματα των ασφαλισμένων καθώς τα χαρτοφυλάκια μεταφέρονται.Το επιχείρημα αυτό ήταν μονίμως στα χείλη των ασφαλιστών τα τελευταία 40 χρόνια που προωθούνται με ένταση οι ασφάλειες ζωής στη χώρα μας.Μέχρι στιγμής όμως η πολιτεία και η ασφαλιστική αγορά απέδειξαν ότι δεν είναι σε θέση να διαχειρισθούν το θέμα αυτό με ανυπολόγιστες ενδεχομένως συνέπειες για το μέλλον των ασφαλειών.Η τροπολογία που πέρασε εσπευσμένα εντός του θέρους η προηγούμενη κυβέρνηση και ο πρώην Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιάννης Παπαθανασίου δεν έχει δουλέψει ακόμη.Οι ασφαλισμένοι είναι στον αέρα, οι ασφαλιστές της Ασπίς ΑΕΓΑ επίσης όπως βέβαια και οι εργαζόμενοι στην εταιρεία.Μεγαλύτερη απόδειξη για την χαώδη κατάσταση που δημιούργησε η μηδενική σχεδόν προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου σε ότι αφορά την αφαίρεση των αδειών ασφαλειών ζωής είναι η αναβολή της εκδήλωσης για την Ημέρα της Ιδιωτικής Ασφάλισης στις 11 Νοεμβρίου. Μία απόφαση που ελήφθη οριακά και αφού μέτρησε διπλή η ψήφος του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου (προφανώς υπέρ της αναβολής) της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Δούκα Παλαιολόγου. Το ΔΣ της ΕΑΕΕ εμφανίζεται με την απόφαση αυτή να «θάβει» τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, αφού τον ταυτίζει με μία εταιρεία η οποία απεδείχθη αφερέγγυα. Με ένα θεσμό που ο μεγαλύτερος «πολέμιος» του καπιταλισμού Κάρολος Μάρξ, εκτίμησε ότι μπορεί να υφίσταται και μετά τον καπιταλισμό.Επίσης αποκαλυπτικό, της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί (παραίτηση επόπτη Ζωής Σπ. Γριβογιάννη) είναι και το γεγονός ότι τώρα η ΕΑΕΕ ζητά την δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού (κάτι σαν την bad bank) η οποία θα διαχειρισθεί το χαρτοφυλάκιο της Ασπίς ΑΕΓΑ.Και τα ερωτήματα γεννώνται αυθόρμητα:- Ήταν η αφαίρεση της άδειας της Ασπίς ΑΕΓΑ με τον τρόπο που έγινε ο μόνος δρόμος αντιμετώπισης ενός προβλήματος που κατά πολλούς χρόνιζε στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;-Ποιος συνέταξε την τροπολογία για την εγγύηση του δημοσίου στις ασφαλίσεις ζωής; Η Τροπολογία που είχε κατατεθεί μέσα στο καλοκαίρι και αναφέρονταν σε συμβόλαια ζωής, φαίνεται να συντάχθηκε από ανθρώπους που δεν γνώριζαν «ασφαλιστικά». Οι ασφαλίσεις υγείας εμπίπτουν στις ασφαλίσεις ζωής; Τα επενδυτικά προϊόντα μη εγγυημένου επιτοκίου είναι προϊόντα ασφαλίσεων ζωής;- Ποιοι πίστευαν ότι θα κάνουν περίπατο σε μία ενδεχόμενη αφαίρεση της αδείας και θα κέρδιζαν από το ορφανό χαρτοφυλάκιο;-Ποιους συμφέρει το «χάος» στην ασφαλιστική αγορά;- Γιατί δεν εξετάσθηκαν εναλλακτικά σενάρια τα οποία είδαμε να υλοποιούνται στη Μέκκα του καπιταλισμού (AIG στις ΗΠΑ) και στο κέντρο του σύγχρονου χρηματοοικονομικού κόσμου (Λονδίνο και τράπεζες) ή από τον δεύτερο μεγαλύτερο όμιλο χρηματοασφαλιστικών υπηρεσιών στον κόσμο (ING στην Ολλανδία).Είναι προφανές ότι κανείς δεν θα ήθελε να λειτουργεί η Ασπίς, υπό κρατικό έλεγχο. Ακούσθηκαν και επιχειρήματα ότι οι προαναφερόμενες εταιρείες ήταν υγιείς τα προηγούμενα χρόνια, σε αντίθεση με τον όμιλο της Ασπίς που είχε χρόνια προβλήματα.Επίσης ότι οι προαναφερόμενοι πολυεθνικοί όμιλοι υπέστησαν μεγάλες ζημίες από τοξικά επενδυτικά προϊόντα, για τα οποία δεν ευθύνονται οι ίδιοι. Αν είναι δυνατόν. Δεν είχαν επενδυτικές επιτροπές, δεν έκαναν διαχείριση κινδύνου; Δεν είχαν ευθύνη για τις επενδύσεις που πραγματοποιούσαν; Ας αφήσουμε στην άκρη τα περί απληστίας. Μόνο σαν ανέκδοτο ακούγονται. Η ευθύνη αυτών των ομίλων ήταν αναλογικά μεγάλη όσο το βάρος τους στην παγκόσμια οικονομία. Ακριβώς άλλωστε λόγω αυτού του βάρους οι κρατικές αρχές των ΗΠΑ και της Ολλανδίας έσπευσαν να τις σώσουν. Γιατί αλλοιώς θα κατέρρεε το σύστημα.Στη χώρα μας αντιθέτως πρυτάνευσαν από ότι φαίνεται άλλες σκέψεις. Ορισμένες εταιρείες και στελέχη πίεζαν για άμεσες λύσεις. Η τότε κυβέρνηση και η ΕΠΕΙΑ υπέκυψαν σε αυτές τις πιέσεις. Οδήγησαν τα πράγματα στα άκρα και το τέλος ήρθε με την «μη γνήσια» εγγυητική επιστολή που κατέθεσε ο κ. Ψωμιάδης. Αποτέλεσμα να κλείσει άμεσα η εταιρεία…Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2008 καμία εποπτική αρχή δεν είχε παρέμβει στη λειτουργία της Ασπίς ΑΕΓΑ, ούτε άλλων εταιρειών του Ομίλου. Μία φορά κατηγορήθηκε επίσημα για ένα συγκεκριμένο προϊόν (Mega Asset) για το οποίο της επεβλήθη πρόστιμο (αν και θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε εάν τελικά το κατέβαλλε ή δικαιώθηκε από άλλο δικαστήριο).Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι να συνεχίζει να κυριαρχεί το χάος και ουδείς γνωρίζει μέχρι στιγμής τουλάχιστον τι τελικά θα γίνει.Να δούμε τώρα ποιος θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και κυρίως πως θα βγάλει.Για την ιστορία. Η ΕΠΕΙΑ ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας πέντε εταρειών Ασπίς ΑΕΓΑ, Ασπίς Ζημιών general Union, General Trust και ΓΗ Σκούρτης. Η τελευταία τουλάχιστον δεν χρωστούσε σε κανένα. Είναι «θύμα» μίας γενικότερη κατάστασης που επικρατεί στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από την δυσκολία που έχουν οι μικρού μεγέθους ασφαλιστικές εταιρείες να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό ειδικά όταν στηρίζονται μόνο στην παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτου.Στη συνέχεια ακολουθούν για την ιστορία οι πέντε αποφάσεις της ΕΠΕΙΑ για τις εταιρείες που έκλεισαν, φωτογραφίες και ιστορικά ντοκουμέντα από τη ζωή της εταιρείας μεταξύ του 1944-2009, κάτι που δεν μπορεί να σβήσει κανένας όπως λένε «ούτε ο Θεός».! Ειδικότερο βάρος έχουν οι ιδιότητες των προσώπων που εικονίζονται, όπως ο Αλ. Ταμπουράς, ο Δ. Κοντομηνάς, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Γ. Δασκαλάκης, ο κ. Κ. Κόλμερ, ο κ. Κ. Καρατζάς, ο Μ. Τάνες, ο Β. Καφίρης, διάφορα μέλη του ΔΣ και άλλα. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ"Eν αναμονή, κ. Υπουργέ!" Υψηλές προσδοκίες διατηρούνται και για την ασφαλιστική βιομηχανία, της οποίας το όλο πλαίσιο χρειάζεται επειγόντως ριζική αναθεώρηση.Με αφορμή τις ανακοινώσεις της ΕΑΕΕ:α) ότι η πρόσφατη ανάκληση της άδειας σύστασης και λειτουργίας των 5 ασφαλιστικών εταιρειών συνιστά μέτρο πρόνοιας για τη διαφύλαξη των συμφερόντωντων ασφαλισμένων τους,β) ότι η πολιτεία με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση προνόησε για την προστασία των ασφαλισμένωντου κλάδου ζωής καιγ) ότι σε εφαρμογή της ρύθμισης (του άρθρου 17 του ν. 3790/7.8.09 ΦΕΚ 143 τ.Α΄) αναμένουν από την κυβέρνηση και τον Υπουργό Οικονομικών την ανακοίνωση συγκεκριμένων μέτρων, θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε:1. Τους ασφαλισμένους προστατεύει ο ορθολογικός δομικός οργανωτικός προγραμματισμός των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και ο προληπτικός εσωτερικός-εξωτερικός έλεγχος όταν η εταιρεία βρίσκεται σε λειτουργία. Οι διατάξεις «ειδικού σκοπού», που παραβιάζουν τις αρχές της ισότητας και της καθολικότητας, δεν υπηρετούν τις σύγχρονες για τον κοινωνικό ρόλο των ασφαλιστικών εταιρειών αντιλήψεις και δημιουργούν κλίμα ανασφάλειας και αμφισβητήσεων στους ασφαλισμένους.2. Κάθε αναγνώστης της διάταξης του αρθ. 17 του ν. 3790/09 ευχερώς διαπιστώνει ότι: α) με αυτή σκοπείται μία προνομιακή μεταχείριση των ασφαλισμένων στον κλάδο ζωής έναντι των ασφαλισμένων στους λοιπούς κλάδους και β) τα ανακοινωθέντα από την Ε.Α.Ε.Ε. δεν ανταποκρίνονται στα πράγματα. Και δεν ανταποκρίνονται στα πράγματα οι παραπάνω ανακοινώσεις της Ε.Α.Ε.Ε., διότι από καμία διάταξη του νόμου δεν απορρέει υποχρέωση του Δημοσίου για διαφύλαξη των οικονομικών συμφερόντων των ασφαλισμένων στον κλάδο ζωής της ΑΣΠΙΣ, για παροχή εγγύησης αντίστοιχης με το άνοιγμα και για διορισμό «ειδικού» επόπτη. Αντίθετα, στο Δημόσιο παρέχεται μόνο δυνητική ευχέρεια παρέμβασης, ύστερα από προηγούμενη αξιολόγηση της συστημικής σπουδαιότητας του χαρτοφυλακίου του κλάδου ζωής και τον προσδιορισμό του ανοίγματος από την ΕΠ.Ε.Ι.Α.3. Για τις παραπάνω προϋποθέσεις παρέμβασης του Δημοσίου μέχρι σήμερα δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας η έκθεση της ΕΠ.Ε.Ι.Α. για τη συστημική σπουδαιότητα του χαρτοφυλακίου, όπως την έχουν υιοθετήσει οι εισηγητές του νόμου, ώστε να γίνει γνωστό το μέγεθος της αδυναμίας εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από το χαρτοφυλάκιο του κλάδου ζωής.4. Επιπρόσθετα, από τη ρύθμιση του παραπάνω νόμου προκύπει ότι:α) Δεν εξασφαλίζονται τα δικαιώματα των ασφαλισμένων που απορρέουν από τις συμπληρωματικές και παρεχόμενες μέσω των ασφαλιστηρίων ζωής καλύψεις (νοσοκομειακής-ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, προσωπικών ατυχημάτων, κ.λπ.), που έχουν συνήθως χρονική διάρκεια ενός έτους και είναι διαρκώς ανανεούμενες.β) Παραμένουν έωλα τα ασφαλιστήρια επενδυτικών προγραμμάτων, σύνθετα, που είναι συνδεδεμένα με ασφαλιστήρια ζωής, και απλά, στα οποία κατά μεγάλο μέρος συμμετείχαν και ασφαλιστικά ταμεία, για τα οποία παρείχετο επιτόκιο που υπερέβαινε το επιτρεπόμενο, όπως έωλα παραμένουν τα ασφαλιστήρια αστικής ευθύνης των διαμεσολαβούντων και των ελεύθερων επαγγελματιών.γ) Δεν αντιμετωπίζεται η καταβολή των οφειλομένων αποζημιώσεων στους ασφαλισμένους των γενικών κλάδων, η έκταση των οποίων παραμένει άγνωστη. Η γνωστή μέχρι σήμερα χρονοβόρα και αναποτελεσματική διαδικασία της ασφαλιστικής εκκαθάρισης μας οδηγεί στη βεβαιότητα ότι οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας δεν θα εισπράξουν κανένα ποσό.5. Περαιτέρω, θεωρούμε αναγκαίο να αναφέρουμε ότι διατυπώνονται και ισχυρές νομικές επιφυλάξεις, αφενός μεν για τον ειδικό χαρακήρα της ρύθμισης και την επιδιωκόμενη παρέμβαση του Δημοσίου, αφετέρου δε για την παροχή εγγυήσεως εκ μέρους του Δημοσίου. Υποστηρίζεται ότι:α) Η σύναψη ασφαλιστικών συμβάσεων μεταξύ των ασφαλισμένων και της ΑΣΠΙΣ εδράζετο στην ελεύθερη διαπραγμάτευση. Τα χρήματα όμως που αντιστοιχούν στα χαρτοφυλάκια του κλάδου ζωής, όπως και σε χαρτοφυλάκια άλλων κλάδων, είναι χρήματα που ανήκουν στους ασφαλισμένους και πρέπει να υπάρχουν, όπως ο νόμος ορίζει, στο «ταμείο» της εταιρείας.β) Με την ανάκληση της άδειας σύστασης και λειτουργίας της εν λόγω εταιρείας οι ασφαλισμένοι της σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να στερηθούν του δικαιώματος διαχείρισης των χρημάτων που τους ανήκουν. Αυτοί και μόνο έχουν τη δυνατότητα της διαχείρισής τους. Όταν οι ασφαλισμένοι δεν έχουν εκχωρήσει τα δικαιώματά τους στο Δημόσιο, είναι απορίας άξιο πώς μπορεί το Δημόσιο, δια του ειδικού επόπτη, να μεταβιβάζει το χαρτοφυλάκιο του κλάδου ζωής χωρίς την έγκριση των ασφαλισμένων.γ) Βέβαια, το Δημόσιο ασκεί τον έλεγχο και εποπτεία επί των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και φέρει ως εκ τούτου ευθύνη. Σε καμία όμως περίπτωση, κατά τα κρατούντα στο θεσμικό πλαίσιο (ν.δ. 400/70), το Δημόσιο δεν μπορεί - δεν πρέπει και μάλιστα μέσω παρενθέτων προσώπων, να διαχειριστεί κατά το δοκούν τα ασφαλιστήρια ζωής, που ενσωματώνουν οικονομικές αξίες που ανήκουν στους ασφαλισμένους.δ) Όσον αφορά την εκ μέρους του Δημοσίου παροχή εγγύησης υπέρ των ασφαλισμένων σε εταιρεία της οποίας έχει ανακληθεί η άδεια σύστασης και λειτουργίας ή υπέρ της αναδόχου εταιρείας στην οποία θέλει μεταβιβαστεί το χαρτοφυλάκιο του κλάδου ζωής, τα σχετικά άρθρα της συνθήκης της ΕΚ και οι από αυτά απορρέουσες ρυθμίσεις για τις κρατικές ενισχύσεις με τη μορφή εγγυήσεων κάθε άλλο παρά συνηγορούν στη δυνατότητα εφαρμογής της προβλεπόμενης στο άρθ. 17 ρύθμισης.6. Πρόσφατα, είδε το φως της δημοσιότητας στον ηλεκτρονικό τύπο ανακοίνωση της ΕΑΕΕ, σύμφωνα με την οποία το διοικητικό της συμβούλιο εισηγείται τη δημιουργία από το κράτος μίας εταιρείας που θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο της ΑΣΠΙΣ κατά τα πρότυπα μιας «bad bank» και την πρόταση αυτή θα εισηγηθεί στην κυβέρνηση και στον Υπουργό Οικονομικών η ΕΠΕΙΑ...7. Ελπίζουμε ότι δεν βρισκόμαστε προ ενός θεσμικού ολισθήματος αλλά προ μιας λανθασμένης διατύπωσης. Η παραπάνω πρόταση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι η υιοθέτησή της θα αποτελέσει και την αφετηρία για την αναμόρφωση όλου του ισχύοντος για την ασφαλιστική εκκαθάριση θεσμικού πλαισίου, που διαμορφώνεται κυρίως από τις διατάξεις των άρθ. 10 & 12α του ν.δ. 400/70 και 16 επ. του ν. 489/76. Ένα πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει πλήρως τουλάχιστον τους ασφαλισμένους στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτων και τους ζημιωθέντες και θα μπορούσε να εξασφαλίσει και τους ασφαλισμένους στους λοιπούς κλάδους, εάν η Ε.Α.Ε.Ε. είχε συνηγορήσει να γίνουν δεκτές οι κατά το παρελθόν διατυπωθείσες προτάσεις.8. Υπό το κράτος αυτών των απόψεων και δεδομένων, σας παραθέτουμε επιγραμματικά τις απόψεις μας, ελπίζοντας ότι η αποδοχή τους θα συμβάλει ώστε τα ανενεργά ήδη ασφαλιστήρια του κλάδου ζωής της ΑΣΠΙΣ να παραμείνουν ενεργά στην ασφαλιστική αγορά. Ειδικότερα:α) Η μεταφορά των ασφαλιστηρίων ζωής σε ανάδοχο εταιρεία από τυχόν επόπτη χαρτοφυλακίου ασφαλίσεων ζωής, χωρίς τη συγκατάθεση του ασφαλισμένου, με τη μη εφαρμόσιμη εγγύηση του Δημοσίου εγκυμονεί κινδύνους για την απώλεια του χαρτοφυλακίου αυτού και την ανεπανόρθωτη ζημιά που θα προκαλέσει στη συνείδηση των ασφαλισμένων.β) Αντίθετα, η ελεύθερη μετακίνηση των ασφαλισμένων σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία της επιλογής τους και η δυνατότητα να ζητήσουν, με βάση το ασφαλιστήριο που είχαν στην ΑΣΠΙΣ, την έκδοση ενός νέου ασφαλιστηρίου που να αποτελεί συνέχεια του παλαιού (αδρανούς ήδη ασφαλιστηρίου) με τους ίδιους περίπου όρους, χωρίς δικαίωμα εξαγοράς και χωρίς κόστος πρόσκτησης για το σύνολο των κυρίων και συμπληρωματικών καλύψεων, φρονούμε ότι εξασφαλίζει απόλυτα τα συμφέροντα των ασφαλισμένων και των εν λειτουργία ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αφού ο ασφαλισμένος θα καταβάλει ασφάλιστρα από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της ΑΣΠΙΣ και η ασφαλιστική επιχείρηση και την πελατεία της θα αυξήσει και βιώσιμα ασφαλιστήρια θα αποκτήσει.γ) Για την εξασφάλιση της λειτουργίας της προτεινόμενης λύσης τα όργανα εκκαθάρισης της ΑΣΠΙΣ θα πρέπει, ταυτόχρονα με τη σύναψη του νέου ασφαλιστηρίου, να έχουν συγκεκριμενοποιήσει τις τοποθετήσεις σε κάθε είδος αποθεματικών και αναλογικά να θέσουν στη διάθεση της αναδόχου εταιρείας το ποσό που αντιστοιχεί στο αδρανές συμβόλαιο. Η μεταβίβαση των αποθεματικών στην ανάδοχο θα γίνεται αυτόματα, με εκχώρηση των δικαιωμάτων που είχε ο ασφαλισμένος στην ΑΣΠΙΣ.δ) Η ανάδοχος εταιρεία θα υπολογίζει το σύνολο των αποθεμάτων από την έναρξη της ασφάλισης και θα οριστικοποιεί το ποσό του αποθέματος που έχει το ασφαλιστήριο μέχρι την ημερομηνία πληρωμής των ασφαλίστρων στην ανακληθείσα εταιρεία. Όπως είναι αυτονόητο, το ποσό αυτό θα μειωθεί κατά το ποσό που θα μεταβιβαστεί κατά τα ανωτέρω από τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία της ανακληθείσας εταιρείας.ε) Η εγγύηση του Δημοσίου, εάν η παροχή της καταστεί εφικτή κατά τα προεκτεθέντα, μπορεί να συνίσταται σε λογιστική παρέμβαση για το ελλείπον μαθηματικό απόθεμα του συμβολαίου και να ισχύει μέχρι αυτό να καλυφθεί σταδιακά πλήρως από την ανάδοχο ασφαλιστική εταιρεία.Πιστεύουμε ότι η προβολή των συγκεκριμένων θέσεων, που γίνεται σε μία περίοδο κακών οικονομικών συγκυριών και στη φάση επανεξέτασης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, όπου κατά τη δοκιμασμένη διεθνώς πρακτική το σύστημα των τριών πυλώνων επιλύει σε σημαντικό βαθμό τα προβλήματά της, θα άρει τις επιφυλάξεις των καταναλωτών ως προς την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών και θα συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς και την οικονομική ενίσχυση των ασφαλιστικών εταιρειών, καθόσον τα ασφαλιστήρια θα παραμείνουν ενεργά στην ασφαλιστική αγορά. Ανάλογες ρυθμίσεις πρέπει να θεσπιστούν για όλους τους κλάδους που ασκούν οι λειτουργούσες στη χώρα μας ασφαλιστικές εταιρείες και να υλοποιηθεί η πρόταση για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα ασφαλιστικής εκκαθάρισης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 16/7/2024 Την Τετάρτη η Τελετή αναγόρευσης του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), και απόδοσης του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)
Nextdeal newsroom, 15/7/2024 H Euroins Greece χορηγός του φετινού basket camp του PAGRATI BASKETBALL ACADEMY
4,4 εκατ. επιβάτες συνολικά μετέφερε η AEGEAN το 2ο τρίμηνο, καταγράφοντας 8% αύξηση στην επιβατική κίνηση Περισσότερους από 7,3 εκατ. επιβάτες το 1ο εξάμηνο, καταγράφοντας 9% αύξηση από πέρυσι +13% επιβάτες εξωτερικού το 2ο τρίμηνο από/προς Αθήνα... Nextdeal newsroom, 11/07/2024 - 11:29 11/7/2024
Στρατηγική συνεργασία της Πειραιώς με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς - Κοινό Μεταπτυχιακό πρόγραμμα “MBA in Sustainability” powered by Piraeus! Η Πειραιώς και το Πανεπιστήμιο Πειραιώς δημιούργησαν από κοινού το πρώτο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα με ειδίκευση στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, "MBA in... Nextdeal newsroom, 09/07/2024 - 13:05 9/7/2024