Nextdeal newsroom, 20/4/2010 - 11:41 facebook twitter linkedin Σταύρος Λαμπρινίδης: Απαράδεκτη η αμφισβήτηση του κανονισμού αποζημίωσης των Ευρωπαίων Επιβατών από τις αεροπορικές εταιρίες Nextdeal newsroom, 20/4/2010 facebook twitter linkedin Την απαράδεκτη τακτική ορισμένων αεροπορικών εταιριών, οι οποίες αμφισβητούν στην πράξη το δικαίωμα των ευρωπαίων επιβατών σε αποζημίωση, στηλίτευσε με παρέμβαση του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Αντιπρόεδρος του Οργάνου και επικεφαλής της ΚΟ του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Σταύρος Λαμπρινίδης. "Ελάχιστοι εγκλωβισμένοι επιβάτες έχουν τη διαβεβαίωση ότι τα έξοδα υποχρεωτικής διανυκτέρευσής τους θα καλυφθούν από την εκάστοτε αεροπορική τους εταιρεία. Κι όσοι το πέτυχαν αυτό, το πέτυχαν συνήθως μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις - ενώ ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός θα έπρεπε να εφαρμόζεται αυτόματα", σημείωσε ο κ. Λαμπρινίδης, προτείνοντας να ερευνηθεί από το Ευρωκοινοβούλιο το κατά πόσο τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών έγιναν σεβαστά κατά τη διάρκεια της κρίσης. Σε σχέση με το θέμα της επανέναρξης των πτήσεων, ο κ. Λαμπρινίδης τόνισε πως δεν γίνεται οι εταιρείες να αποφασίζουν εκείνες για το αν θα γίνονται ή όχι πτήσεις μέσα στην ηφαιστειακή σκόνη και να σταθμίζουν το ρίσκο με βάση την απώλεια κέρδους. Ο ρόλος αυτός, σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη, ανήκει στις αρμόδιες εθνικές αρχές, οι οποίες όμως θα έπρεπε να είχαν συντονιστεί καλύτερα από την πρώτη στιγμή για να περιορίσουν τα αρνητικά αποτελέσματα της έκρηξης για τους πολίτες και όχι, όπως τελικά έγινε, μετά από την οικονομική πίεση των εταιριών. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Λαμπρινίδης, "Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται. Στην ηφαιστειακή φουρτούνα που έχει χτυπήσει την Ευρώπη αργήσαμε ως Ένωση να προβλέψουμε, να αντιδράσουμε και να προλάβουμε την εξάπλωση των προβλημάτων για τους Ευρωπαίους πολίτες - όπως αργήσαμε και αργούμε ακόμα να αντιδράσουμε αποτελεσματικά και στην οικονομική φουρτούνα, αλλά αυτή είναι άλλη κουβέντα". Η παρέμβαση του κ. Λαμπρινίδη έγινε στο πλαίσιο έκτακτης συζήτησης που διοργανώθηκε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για την κρίση στις αεροπορικές μεταφορές που δημιουργήθηκε από την έκρηξη του ηφαιστείου "Eyjafjallajoekull", στην Ισλανδία. Ακολουθεί ολόκληρη η παρέμβαση του κ. Λαμπρινίδη: NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. "Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται. "Στην ηφαιστειακή φουρτούνα που έχει χτυπήσει την Ευρώπη αργήσαμε ως Ένωση να προβλέψουμε, να αντιδράσουμε και να προλάβουμε την εξάπλωση των προβλημάτων για τους Ευρωπαίους πολίτες - όπως αργήσαμε και αργούμε ακόμα να αντιδράσουμε αποτελεσματικά και στην οικονομική φουρτούνα, αλλά αυτή είναι άλλη κουβέντα. "Δύο είναι οι άξονες της συζήτησής μας σήμερα. "Πρώτον, όσον αφορά στην απαγόρευση πτήσεων και στον απαραίτητο (αλλά ανεπαρκή) συντονισμό: Προφανώς δεν γίνεται οι εταιρείες να σταθμίζουν το ρίσκο "απώλεια κέρδους-απώλεια ζωής" και να αποφασίζουν εκείνες για το αν θα γίνονται ή όχι πτήσεις μέσα στην ηφαιστειακή σκόνη, αυτός είναι ο ρόλος των αρμοδίων εθνικών αρχών. "Το μόνο απόλυτα θετικό επίτευγμα τις προηγούμενες ημέρες είναι ότι δεν διακινδύνευσε ούτε μια ανθρώπινη ζωή. Σε μια κατάσταση όμως που ξεπερνούσε τα σύνορα της Ευρώπης, οι αρμόδιες εθνικές αρχές όφειλαν από την πρώτη στιγμή να συντονιστούν και από κοινού να κρίνουν την κατάσταση. Με την τεχνική υποστήριξη της Eurocontrol και την επιστημονική σύμπραξη των μετεωρολόγων να μπορούσαν εξαρχής να δημιουργήσουν εναλλακτικούς διαδρόμους πτήσεων παρακάμπτοντας την ηφαιστειακή σκόνη, όπως έκαναν τελικά σήμερα. Και οφείλω να πως, το κάνουν σήμερα υπό την πίεση των αεροπορικών εταιριών. Αυτό με τρομάζει. "Δεύτερον, σε μια τέτοια χαοτική κατάσταση είναι απαράδεκτο ότι αμφισβητήθηκε η εφαρμογή του κανονισμού αποζημίωσης των Ευρωπαίων Επιβατών, ο οποίος ειδικά σε αυτές τις καταστάσεις έπρεπε αυτόματα να εφαρμόζεται - γι αυτό και δημιουργήθηκε. Γνωρίζετε ότι ελάχιστοι εγκλωβισμένοι επιβάτες έχουν τη διαβεβαίωση ότι τα έξοδα υποχρεωτικής διανυκτέρευσής τους θα καλυφθούν από την εκάστοτε αεροπορική τους εταιρεία; Κι όσοι το πέτυχαν αυτό, το πέτυχαν συνήθως μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις - ενώ ο κανονισμός θα έπρεπε να εφαρμόζεται αυτόματα. Αφού ηρεμήσει η κατάσταση θα πρέπει να διερευνηθεί από το Ευρωκοινοβούλιο ο τρόπος με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν σε σχέση με τον κανονισμό και το κατά πόσο τα δικαιώματα των επιβατών έγιναν σεβαστά". Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 13/3/2025 Στρατηγική ενίσχυση των Διεθνών Σχέσεων της ΕΣΕΕ για ισχυρότερη παρουσία στην Ευρώπη
Τι φέρνει το mega deal για την Εθνική Ασφαλιστική, η Πειραιώς στοχεύει και στο 9,99% της Εθνικής, η αλλαγή «τσάρου» και το πάρτι…κόλαση στο Χ.Α Εθνική Ασφαλιστική(1): Με την εξαγορά του 90,01% της Εθνικής Ασφαλιστικής αντί 540 εκατ. που ανακοίνωσε η Πειραιώς, η ασφαλιστική επιστρέφει σε... Εποπτεύων Χ., 13/03/2025 - 08:50 13/3/2025
Πολιτική «επίθεση» στις τράπεζες, «αρκούδες» στις διεθνείς αγορές, η «αντίσταση» του Χ.Α και οι υψηλές επιδόσεις της Attica Bank Τράπεζες: Πριν καλά- καλά οι τράπεζες ανακοινώσουν τα αποτελέσματα του 2024, οι πολιτικοί λαϊκιστές άρχισαν τις …επιθέσεις κατά των τραπεζών. Μετά... Εποπτεύων Χ., 11/03/2025 - 08:50 11/3/2025