Nextdeal newsroom, 16/12/2010 - 16:20 facebook twitter linkedin Καθυστερούν οι τράπεζες για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά Nextdeal newsroom, 16/12/2010 facebook twitter linkedin Απροθυμία και αδράνεια των τραπεζών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της διαδικασίας του νόμου 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά διαπιστώνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 3.888 συνολικές αιτήσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τους πιστωτές έχουν απαντηθεί μόνο 123 (ποσοστό 3,16%) και εξ αυτών δόθηκαν μόνο πέντε θετικές απαντήσεις. Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει υποβάλει μέχρι σήμερα αιτήσεις για 1.155 οφειλέτες, ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής για 570 οφειλέτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ για 502 οφειλέτες, ενώ εκατοντάδες ή και χιλιάδες είναι οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί από λοιπές ενώσεις καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ, ΙΝΚΑ κ.α.) καθώς επίσης και από δικηγόρους. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί μόνο ένας συμβιβασμός. Την απροθυμία και την κωλυσιεργία των τραπεζών να εφαρμόσουν το νόμο για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, επισημαίνει και ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Βασίλης Κεγκέρογλου ,σημειώνοντας ότι πρώτη φάση του νόμου έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου και αφορά την προσπάθεια για επίτευξη εξώδικου συμβιβασμού, απαραίτητου για προσφυγή του οφειλέτη στα δικαστήρια, από την 4η Ιανουαρίου του 2011. Από στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από ενώσεις προκύπτει ότι μεγάλες τράπεζες συστηματικά δεν απαντούν στις αιτήσεις των οφειλετών (ιδίως Εθνική, Alpha Bank), ακόμη μάλιστα και σε αυτές που έχουν κατατεθεί ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Άλλες μεγάλες τράπεζες (Eurobank, Πειραιώς), σε περίπτωση ανταπόκρισης, το κάνουν μόνο για να ζητήσουν πρόσθετα στοιχεία, δίχως να παίρνουν θέση επί του σχεδίου. Κάποιες άλλες τράπεζες αντιπροτείνουν μηνιαίες δόσεις χιλιάδων ευρώ ή την «αιώνια» εξυπηρέτηση του χρέους με μικρές καταβολές. Μεγαλύτερη προθυμία απαντήσεων και ουσιαστικότερου διαλόγου διαφαίνεται μέχρι σήμερα από μικρότερα πιστωτικά ιδρύματα. Οι ευθύνες που αναδεικνύονται για τα πιστωτικά ιδρύματα είναι μεγάλες. Σε αυτό το πλαίσιο και στην παρούσα φάση είναι φανερό ότι οποιοιδήποτε υπαινιγμοί διατυπώνονται ή διαρρέονται περί δήθεν καταχρηστικών αιτημάτων από τους οφειλέτες μόνο σε εκ του πονηρού προθέσεις μπορούν να αποδοθούν. Όλοι ανεξαιρέτως οι φορείς αναγνωρίζουν ότι ένα σημαντικό και αξιόλογο ποσοστό των αιτήσεων εμπεριέχει ρεαλιστικές, ικανοποιητικές και συμφέρουσες για τα πιστωτικά ιδρύματα προτάσεις με βάση τις δυνατότητες των οφειλετών. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μεριμνά και αναπτύσσει δράσεις ενημέρωσης των καταναλωτών και διευκόλυνσης της πρόσβασης στη Δικαιοσύνη σε συνεργασία με τις ενώσεις καταναλωτών και τους λοιπούς φορείς που συνδράμουν στα θέματα της υπερχρέωσης για την αξιοποίηση των διατάξεων του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Θα αναρτήσει προσεχώς στην ιστοσελίδα τα αναλυτικά στοιχεία που συγκεντρώνει από τους φορείς για την πρόοδο της διαδικασίας του εξώδικου συμβιβασμού. Παράλληλα, θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να διερευνηθούν και να αντιμετωπιστούν φαινόμενα εναρμονισμένων πρακτικών. Τα πιστωτικά ιδρύματα καλούνται να σταθούν στο ύψος των θεσμικών υποχρεώσεών τους που απορρέουν από τον παραπάνω νόμο, αξιοποιώντας, γιατί αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως το δικό τους συμφέρον, τη δυναμική του εξώδικου συμβιβασμού. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Πλαγίως: Πρόεδρε έλα πίσω! Και να μη ξεχνάμε ότι η αλήθεια κρύβεται στις λεπτομέρειες, γιατί εκεί δεν… προλαβαίνουν να τις …. προσαρμόσουν! Λοιπόν, ενώ... Πλαγίως, 11/10/2024 - 12:48 11/10/2024
Πλαγίως: Εκλογές για δήμαρχο Αθήνας! Με τόσες εκλογές που γίνονται και θα γίνουν, σκέπτομαι μήπως θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε και άλλη μία: Να ξανακάνουμε εκλογές... Πλαγίως, 08/10/2024 - 09:23 8/10/2024