Nextdeal newsroom, 13/4/2021 - 08:31 facebook twitter linkedin Ποιος θα πληρώσει τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η προσάραξη του «Ever Given»; Nextdeal newsroom, 13/4/2021 facebook twitter linkedin Παρόλο που το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» αποκολλήθηκε επιτυχώς από το κανάλι του Σουέζ, όπου είχε προσαράξει για σχεδόν μια εβδομάδα, οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν ενδέχεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν τους πλοιοκτήτες και τους εφοπλιστές για αρκετές εβδομάδες ή και μήνες. Το ποιος θα πληρώσει για αυτές τις καθυστερήσεις θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το τι είναι γραμμένο στο ναυλοσύµφωνο και από το τι ασφαλιστική κάλυψη υπάρχει. Με έμφαση στις συμβατικές επιπτώσεις, η ναυτιλιακή ένωση BIMCO (Baltic and International Maritime Council) ετοίμασε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με τα βασικά ζητήματα που προκύπτουν και τις επιλογές των πλοιοκτητών και εφοπλιστών. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα συμβαλλόμενα μέρη θα πρέπει να επανεξετάσουν προσεκτικά τους όρους ναύλωσης του πλοίου και, όπου ενδείκνυται, να ζητήσουν νομικές συμβουλές πριν ενεργήσουν. Χρονοναύλωση Ερ.: Είναι πιθανό ένας πλοιοκτήτης να εκτεθεί στον κίνδυνο ακύρωσης, εάν το πλοίο δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει την τελευταία ημερομηνία παράδοσης σύμφωνα με το σύμφωνο χρονοναύλωσης ή θα φτάσει με καθυστέρηση σύμφωνα με το ναυλοσύμφωνο του ταξιδιού λόγω του αποκλεισμού του Σουέζ; Α.: Ένα σύμφωνο χρονοναύλωσης, όπως το NYPE που αφορά την καθυστερημένη παράδοση ή την καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου, ενδέχεται να θέσει τους πλοιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης. Είναι απίθανο οι πλοιοκτήτες να παραβιάσουν οποιαδήποτε υποχρέωση εκτέλεσης του ταξιδιού µε τη δέουσα ταχύτητα, κάτι που αναφέρεται στο άρθρο 8 του NYPE, καθώς οι πλοιοκτήτες ακολουθούν τις εντολές απασχόλησης των ναυλωτών. Συνιστούμε στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να συνεννοηθούν το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος. Ερ.: Μπορεί ο ναυλωτής του πλοίου να καθυστερήσει, λόγω του συμβάντος με το «Ever Given», να θέσει το πλοίο εκτός ενοικίασης για τυχόν χαμένο χρόνο που αφιερώθηκε για να περάσει από το κανάλι του Σουέζ; NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. A.: Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει συμβόλαιο με μία τυπική χρονοναύλωση όπως το NYPE, το BALTIME ή το BOXTIME, είναι πολύ απίθανο ο χρονοναυλωτής να σταματήσει να νοικιάζει το πλοίο λόγω της καθυστέρησης που προκλήθηκε από το «Ever Given». Η καθυστέρηση δεν προέκυψε από ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με το ίδιο το πλοίο (π.χ. βλάβη), αλλά οφείλεται σε ένα ξένο συμβάν που δεν προκύπτει το σφάλμα του πλοιοκτήτη ή του πλοίου. Τυχόν καθυστερήσεις και ζητήματα προκύπτουν από την παραγγελία των ναυλωτών για διέλευση μέσω του καναλιού του Σουέζ. Επομένως, αν δεν υπάρχει ρητή διατύπωση περί αποδείξεως του εναντίου στο ναυσλοσύμφωνο, δεν υφίσταται θέμα ακύρωσης της ενοικίασης. Ναυλοσύμφωνο Ερ.: Είναι πιθανό ένας πλοιοκτήτης να είναι εκτεθειμένος σε ακύρωση εάν το πλοίο φτάσει μετά την ημερομηνία ακύρωσης που αναγράφεται στο σύμφωνο λόγω καθυστερήσεων στο κανάλι του Σουέζ; Α.: Ένα τυπικό ναυλοσύμφωνο, όπως το GENCON που αφορά την καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου, ενδέχεται να θέσει τους πλοιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης. Και πάλι, συνιστούμε στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να συνεννοηθούν το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος. Ίσως το laycan (Lay Days Cancellation Days) να επεκταθεί με συμφωνία. Ερ.: Τι ορίζει το ναυλοσύμφωνο για ένα πλοίο που επιβαρύνεται με επιπλέον χρόνο και έξοδα αναμονής για τη διέλευση από το κανάλι του Σουέζ λόγω των καθυστερήσεων που προκάλεσε το «Ever Given»; A.: Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει συμβόλαιο βάσει ενός τυπικού ναυλοσύμφωνου BIMCO, όπως το GENCON, η πιθανότητα είναι ο χρόνος που χάθηκε και το πρόσθετο κόστος να επιβαρύνουν τους πλοιοκτήτες. Ερ.: Μπορεί ένας πλοιοκτήτης να παραβιάσει την υποχρέωσή του να προβεί σε εύλογη / οφειλόμενη / απόλυτη επίσπευση στο πλαίσιο ενός ναυλοσύμφωνου ή φορτωτικής; A.: Στο πλαίσιο ενός ναυλοσύμφωνου ή φορτωτικής οι πλοιοκτήτες έχουν την υποχρέωση να προχωρήσουν σε εύλογη επίσπευση στους λιμένες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Φαίνεται απίθανο ότι οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να κρατηθούν κατά παράβαση ενός τέτοιου όρου όπου δεν μπορούσαν φυσικά να διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ λόγω του «Ever Given». Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της συμφόρησης και των καθυστερήσεων μετά την απελευθέρωση του καναλιού του Σουέζ και για την αντιμετώπιση πιθανών διαφορών, είναι σημαντικό για τα εμπλεκόμενα μέρη να μιλήσουν μεταξύ τους και να επεξεργαστούν το πώς θα αντιμετωπίσουν πρακτικά αυτά τα ζητήματα και τις οικονομικές συνέπειες. Βασικά σημεία που πρέπει να θυμάστε Ξεκινήστε διάλογο με τους αντισυμβαλλόμενους και τους πελάτες σας για να βρείτε μια φιλική λύση σε πρακτικά ζητήματα και προβλήματα κόστους που προκύπτουν. Κάντε μια έγκαιρη εκτίμηση των πιθανών επιπτώσεων της καθυστέρησης στην επιχείρησή σας. Ελέγξτε τα συμβατικά σας δικαιώματα και υποχρεώσεις βάσει των συμβολαίων σας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/3/2021 Τι είναι τα Protection & Indemnity Clubs και ποιες θαλάσσιες ζημιές καλύπτουν;
Αποκολλήθηκε εν μέρει το Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ - Τι αποζημιώσεις θα κληθεί να πληρώσει η ασφαλιστική αγορά; Eπιτυχής αποδεικνύεται η προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», το οποίο έχει μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ από την Τρίτη... Λάμπρος Καραγεώργος, 29/03/2021 - 09:54 29/3/2021
Αυξάνει το κόστος ασφάλισης στις ναυτιλιακές εταιρίες! Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς η ναυτασφαλιστική αγορά «σκληραίνει» περαιτέρω λόγω των αυξημένων αποζημιώσεων και... Nextdeal newsroom, 16/03/2021 - 10:14 16/3/2021