Κώστας Ακριβόπουλος, 28/8/2024 - 09:52 facebook twitter linkedin Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων (Μέρος 1) Κώστας Ακριβόπουλος, 28/8/2024 facebook twitter linkedin Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT, SILVA, MDRT, IKMG, LIMRA, LOMA, GAMA, INNOV, ΛΑΕΚ/ΟΑΕΔ) “Η ανάγκη είναι πολύ ισχυρότερη από την τέχνη - Αισχύλος” Ας ασχοληθούμε με το αυτοκίνητο λοιπόν που το έχουμε ανάγκη συνεχίζουμε την ανάλυση των σχετικών με το σημερινό μας θέμα ερωτ. 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377,378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 , 403, 438, 442, 462, 323, 324, 325, 326 της Ύλης των εξετάσεων πιστοποίησης. Κρατώντας την υπόσχεσή μας, συνεχίζουμε με ανάλυση, συγκεκριμένων ερωτήσεων, με θέμα την ασφάλιση των οχημάτων. Επειδή συνήθως τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις των οδηγών, θεμελιώνουν, πέρα από τις ποινικές ευθύνες που επισύρουν, πολλές φορές και αστικές ευθύνες για καταβολή αποζημιώσεων, για σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές προς τρίτους. Ο μεγάλος αριθμός των θυμάτων καθώς και η σημαντική έκταση των ζημιών δημιουργεί την ανάγκη εξασφάλισης των θυμάτων και κάλυψης των ζημιών αυτών. Οι Εταιρείες λαμβάνοντας υπόψη τους τα αποτελέσματα του κλάδου αυτοκινήτων, ανά κατηγορία οχημάτων, όπως εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια, από την Υπηρεσία Στατιστικής Ασφαλιστικών Εταιριών (Υ.Σ.Α.Ε.) και έχοντας πάντα ως γνώμονα τα συμφέροντα των Πελατών της προτρέπουν να ασφαλίζονται τα οχήματα με προγράμματα που να ταιριάζουν στο είδος του οχήματος Τα “προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτων” συγκεντρώνουν ουσιαστικά, από κάθε άποψη, πλεονεκτήματα, έναντι κάθε άλλης μορφής ασφάλισης, τόσο για τον Πελάτη όσο και για τον Συνεργάτη, αφού ο Πελάτης, κατά περίπτωση επιτυγχάνει ολοκληρωμένη ασφάλιση του αυτοκινήτου του, με έξυπνους συνδυασμούς καλύψεων, αποκτά δωρεάν Πιστοποιητικό Διεθνούς Ασφάλισης, όποτε το χρειάζεται. ο δε Συνεργάτης εξασφαλίζει ευχαριστημένους Πελάτες, Κατηγορίες αυτοκινήτων - Υποχρεωτική ασφάλιση Η ασφάλιση της αστικής ευθύνης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το Νόμο 489/1976, καλύπτει τον θάνατο και τις σωματικές βλάβες τρίτων περιλαμβανομένων και των επιβαινόντων εκτός του οδηγού, καθώς και τις υλικές ζημίες τρίτων. Στην κάλυψη αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία των οχημάτων συμπεριλαμβάνεται η αστική ευθύνη από μεταφερόμενο φορτίο, η αστική ευθύνη σε φυλασσόμενους χώρους καθώς και η αστική ευθύνη κατά τη μεταφορά των οχημάτων με πλοίο ή τρένο. Ασφαλιζόμενο Ποσό: Το ασφαλιζόμενο ποσό για την κάλυψη Αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, είναι το εκάστοτε οριζόμενο από το Νόμο. Ποσόν ασφάλισης του οχήματος: Είναι το ποσό που δηλώνεται από τον λήπτη της ασφάλισης και πρέπει να είναι ίσο με την πραγματική τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματος. Mείωση του ποσού: Κάθε χρόνο θα πρέπει να μειώνεται η αξία του αυτοκινήτου, γιαυτό πολλές Εταιρείες συνήθως έχουν το δικαίωμα να μειώνουν το ποσό αυτό κατά την ετήσια ανανέωση του ασφαλιστηρίου. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Ερώτ. 359 Σήμερα το όργανο της Τροχαίας, έχει πλέον τη δυνατότητα μέσω του κινητού ή του laptop, που έχουν τα αυτοκίνητα της Τροχαίας, να δουν στην ειδική σελίδα τους, αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο. Σίγουρα όμως το αντίγραφο του συμβολαίου, αλλά και η απόδειξη πληρωμής, πρέπει να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Ερώτ. 360 Έως 31.12.2021 ήταν 1.220.000 € Σήμερα, από 01.01.2022, τα ισχύοντα κατώτατα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης των κινδύνων αυτών είναι: 1.300.000 € για σωματικές βλάβες, ανά ζημιωθέντα και 1.300.000 € για υλικές ζημίες, ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων. Υπάρχει όμως περίπτωση κάποιος πελάτης να ζητήσει και να πάρει αύξηση αυτών των κεφαλαίων, με ανάλογη επιβάρυνση των ασφαλίστρων. Ερώτ. 361 Προφανώς υπήρχε προηγούμενο ιστορικό με κάποια ζημιά, που προξένησε το αυτοκίνητο του Π, σε κάποιο άλλο και η οποία πληρώθηκε, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το Bonus-Malus. Να υπενθυμίσουμε ότι με κάθε δηλωθείσα ζημιά, το ασφάλιστρο αυξάνεται κατά 2 βαθμίδες, δηλαδή κατά 20% κάθε χρόνο, ενώ αν δεν υπάρχει καμία ζημιά μέσα στο χρόνο, μειώνεται 1 βαθμίδα δηλ. κατά 10%, με max ελάττωση έως το 50%. Προφανώς ο Π είχε προκαλέσει ζημιές, σε αντίθεση με τον Α που δεν είχε. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ερώτ. 362 Εφόσον ο οδηγός Ο, πρόλαβε και συγκράτησε το Νο της πινακίδας του Χ, έχει την δυνατότητα, μέσω της Ασφαλιστικής του Εταιρείας, οι οποίες έχουν πρόσβαση στο Επικουρικό και στην Υπηρεσία Στατιστικής Ασφαλιστικών Εταιριών (Υ.Σ.Α.Ε.), θα μάθει σε ποια Εταιρεία είναι ασφαλισμένο, θα ενημερώσει την Εταιρεία και ακολουθείται μία διαδικασία, μέσω του Πράκτορα, να ζητηθεί από τον υπεύθυνο που προξένησε τη ζημιά, να υποβάλει δήλωση ζημιάς, ώστε να προχωρήσει η αποζημίωση. Ερώτ. 363 Μετά την ζημιά, το αυτοκίνητο μεταφέρεται σε συνεργείο, όπου θα το επισκεφτεί ο πραγματογνώμονας, θα συζητήσει με τον υπεύθυνο του συνεργείου και θα ενημερωθεί ο πελάτης. Στη συνέχεια ο πραγματογνώμονας θα υποβάλει την πρότασή του, για να αρχίσει η διαδικασία αποζημίωσης. Ερώτ. 364 Αφήνουμε το γεγονός της ανάγωγης συμπεριφοράς, και προφανώς η πρόταση/έκθεση του πραγματογνώμονα ήταν αρνητική, ίσως γιατί η ζημιά προϋπήρχε, άρα δόλος, η δεν υπήρχε κάλυψη, ή κάτι άλλο ανακάλυψε. Αυτό όμως έπρεπε ο διακανονιστής, οποίος είναι υπεύθυνός να αποφασίσει και το ποσόν αποζημίωσης (Ερώτ. 366), να το μεταφέρει στον πελάτη με ωραίο τρόπο. Έτσι θίγεται και η Εταιρεία. Ο πελάτης έχει δικαίωμα να κινηθεί νομικά εναντίον της Εταιρείας, αρκεί βέβαια να υπάρχουν στοιχεία. Το ίδιο έχουμε και στην Ερώτ. 365 όπου τονίζεται το σημείο ότι ο Πελάτης έχει δικαίωμα να καταθέσει Αιτίαση (παράπονο) στην Εταιρεία αλλά και στον Επόπτη, την Τράπεζα της Ελλάδος και να κινηθεί νομικά εναντίον τους, διότι έπρεπε να έχει την απάντηση και να γνωρίζει το θέμα εντός τριών μηνών. Το αυτό και στην Ερώτ. 367. Ερώτ. 368 Μόνο η υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία αυτοκινήτου υπάγεται στον κλάδο 10, ενώ όλες οι άλλες συμπληρωματικές καλύψεις , όπως η Πυρός, η Νομική Προστασία, η Οδική Βοήθεια , η Κλοπή, θεωρούνται Προαιρετικές Καλύψεις (Ερώτ. 370) και υπάγονται σε άλλους κλάδους. Ερώτ. 369 Με αποστολή μηνύματος σε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, μόνο σε περίπτωση που το έχει δηλώσει. Ερώτ. 371 Δυστυχώς από λάθος του πράκτορα δεν συμπεριέλαβε την Μικτή ασφάλιση (Ίδιες Ζημιές) στο συμβόλαιο, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μην καλύπτεται. Ευθύνη του Πράκτορα, βάσει της οποίας, σε περίπτωση που υπάρχουν στοιχεία, (στην αίτηση ή στην έρευνα αναγκών ή στο έγγραφο συμβουλής προς τον πελάτη) ίσως υποβληθεί και αιτίαση εις βάρος του. Ερώτ. 372 Ενώ κάποτε υπήρχε ένας μήνας χάριτος, δηλαδή το όχημα ήταν ασφαλισμένο, ένα μήνα μετά τη λήξη του συμβολαίου, ακόμη και χωρίς εξόφληση του ασφαλίστρου, σήμερα με την νέα νομοθεσία, σε περίπτωση μη πληρωμής του ασφαλίστρου, την τελευταία ημέρα του συμβολαίου, την επομένη το όχημα είναι ανασφάλιστο. Και ενώ το συγκεκριμένο όχημα έχει την κάλυψη της Μικτής (ίδιες ζημιές) δεν καλύπτεται. Ερώτ. 373 Ο Ψ έχει δικαίωμα να ζητήσει την αποζημίωση και σε περίπτωση που τηρηθούν κάποιες διαδικασίας, συνέχιση της ασφάλισης, ίσως πληρωθεί. Σε αντίθετη περίπτωση θα ζητήσει την αποζημίωσή του από το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο θα πληρώσει και θα απαιτήσει την αποζημίωση από τον Ο. Ερώτ. 374 Το όχημα είναι ασφαλισμένο μόνο μετά την πληρωμή ολόκληρου του ασφαλίστρου, και μάλιστα μετά από κάποιες ώρες. Ερώτ. 375 Στη περίπτωση αυτή θα πληρώσει αλλά θα απαιτήσει από τον μεθυσμένο οδηγό να επιστρέψει τα ποσά. Αντίθετα στην Ερώτ. 376 θα προχωρήσει στον έλεγχο της περίπτωσης, με σκοπό την πληρωμή, γιατί δεν έφταιγε ο μεθυσμένος οδηγός. Ερώτ. 377 Σε αυτή την περίπτωση, ναι μεν ο Νόμος καλύπτει την μεταβίβαση στον νέο κάτοχο, για ένα μήνα, αλλά μόνο στην περίπτωση που δεν την έχει διακόψει ο προηγούμενος και ίσως να την μετέφερε στο νέο αυτοκίνητο του. Στην Ερώτ. 378 φαίνεται καθαρά ότι ο Π αγόρασε το αυτοκίνητο πριν από δύο μήνες και συγκεκριμένα το ατύχημα έγινε πριν ενάμιση μήνα, η μηνιαία όμως επέκταση της ασφάλισης είχε λήξει στον μήνα. Άρα έπρεπε ο νέος ιδιοκτήτης να το έχει ασφαλίσει. Δυστυχώς ανασφάλιστο. Μέχρι εδώ έχουμε αναλύσει τις πρώτες 20: 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378. Για να μη σας κουράζουμε, θα αναλύσουμε τις υπόλοιπες 27 : 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 372, 393, 394, 395, 399, 403, 438, 440, 441, 442, 462, 323, 324, 325, 326 στο επόμενο άρθρο μας. …. Σύντομα η συνέχεια …την ετοιμάζουμε για εσάς! Εσείς πάντως συνεχίστε την μελέτη Στόχος σας η Επιτυχία Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Ακριβόπουλος, 19/12/2024 - 09:15 Βοηθήστε τους Πελάτες να κατανοήσουν την σημαντικότερη αποταμίευση, από τα τρία είδη της!
Αντιμετωπίστε τους δύσκολους πελάτες! (Μέρος 2ο) Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος Σύμβουλος Εκπαίδευσης , Training, Mentoring, Coaching ... Κώστας Ακριβόπουλος, 09/12/2024 - 09:20
Εξετάσεις πιστοποίησης στη Θεσσαλονίκη (07 και 08/12/2024) - Συνέχεια στην βοήθεια των υποψηφίων | Αλλά αυτή τη φορά ας βοηθήσουμε τους υποψήφιους μεσίτες ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ Αλλά αυτή τη φορά ας βοηθήσουμε τους Υποψήφιους ΜΕΣΙΤΕΣ Να θυμίσουμε ότι οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη,... Κώστας Ακριβόπουλος, 06/12/2024 - 09:48
Αντιμετωπίστε τους δύσκολους πελάτες! (Μέρος 1) Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης , Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui,... Κώστας Ακριβόπουλος, 02/12/2024 - 09:39
Μήπως έχετε ξεχάσει αυτές τις ομάδες Υποψηφίων Πελατών; Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος Σύμβουλος Εκπαίδευσης , Training, Mentoring, Coaching ... Κώστας Ακριβόπουλος, 28/11/2024 - 10:22
Επίταση κινδύνου και εργασίες κεφαλαιοποίησης (για τις εξετάσεις - συνέχεια στην βοήθεια των υποψηφίων) … σήμερα συνεχίζουμε αναλύοντας τις ερωτήσεις : 223, 287, 295, και 142, 509. ΕΡΩΤ. 223, 287, 295- ΕΠΙΤΑΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (αύξηση κινδύνου) Σύμφωνα... Κώστας Ακριβόπουλος, 27/11/2024 - 09:17
Έξι ημέρες πριν τις εξετάσεις της ΤτΕ στην Αθήνα ας θυμηθούμε τις ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ και την ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος Σύμβουλος Εκπαίδευσης , Training, Mentoring, Coaching ... Κώστας Ακριβόπουλος, 25/11/2024 - 09:35