Nextdeal newsroom, 2/12/2024 - 12:30 facebook twitter linkedin Η Σαραγόσα καθιερώνει υποχρεωτική την ασφάλιση ποδηλάτου Nextdeal newsroom, 2/12/2024 facebook twitter linkedin Η κίνηση αποτελεί μέρος της αυξανόμενης αντίδρασης στην Ισπανία και την Ευρώπη ενάντια στους ποδηλάτες, η οποία περιλαμβάνει την κατάργηση νέων ποδηλατοδρόμων και κατηγορίες για κακή χρήση ευρωπαϊκών κονδυλίων από πόλεις. Το δημοτικό συμβούλιο της Σαραγόσα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι επιθυμεί να καταστήσει υποχρεωτική την ασφάλιση για όλους τους ποδηλάτες και τους χρήστες ηλεκτρικών σκούτερ. Το μέτρο προτάθηκε από το ακροδεξιό κόμμα Vox και υποστηρίχθηκε από το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP), που δηλώνουν ότι θέλουν να τερματίσουν την «νομική αβεβαιότητα» όταν εμπλέκεται ποδηλάτης σε ατύχημα. Εάν το μέτρο περάσει, η βορειοανατολική ισπανική πόλη θα είναι η πρώτη στην Ευρώπη που θα επιβάλλει στους ποδηλάτες να αποκτήσουν ασφάλιση αστικής ευθύνης. Αντιδράσεις ποδηλατών στην προτεινόμενη υποχρεωτική ασφάλιση Οι οργανώσεις ποδηλασίας έχουν αντιδράσει έντονα στην ιδέα. Ομάδα διαμαρτυρίας ποδηλατών, Colectivo Pedalea, δηλώνει ότι «η Σαραγόσα θα αποτελούσε εξαίρεση παγκοσμίως» και ζητά την παραίτηση του συμβούλου που υπέβαλε την πρόταση. Η Λάουρα Βεργκάρα, διαχειρίστρια της ομάδας υπεράσπισης ποδηλασίας Conbici στην Ισπανία, δήλωσε στο Euronews Green ότι το μέτρο είναι δυσανάλογο, καθώς δεν υπάρχουν «στατιστικά στοιχεία για ατυχήματα που να αποδεικνύουν την ανάγκη υποχρεωτικής ασφάλισης». Επιπλέον, τονίζει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ήδη καλυμμένοι για ποδηλατικά ατυχήματα μέσω άλλων ασφαλιστικών συμβολαίων, όπως η ασφάλεια κατοικίας, και πως ένα τέτοιο μέτρο θα αποθαρρύνει τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μετακίνησης. Πόσο θα κοστίζει η ασφάλιση στους ποδηλάτες; Εάν το μέτρο εφαρμοστεί, οι ασφαλιστές εκτιμούν ότι θα κοστίζει περίπου 20 ευρώ ετησίως για τους ποδηλάτες. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο αν το μέτρο θα λάβει τελική έγκριση. Το PP και το Vox το περιέλαβαν στον κανονισμό κινητικότητας της πόλης, ο οποίος είναι ανοιχτός για δημόσια διαβούλευση 30 ημερών πριν από την οριστική του υιοθέτηση. Ο σύμβουλος του PP, Χοσέ Μιγκέλ Ροδρίγκο, δήλωσε ότι το κείμενο «δεν είναι οριστικό» και είναι ανοιχτό σε αλλαγές, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα Heraldo. Η Βεργκάρα πιστεύει ότι «το μη βιώσιμο μέτρο που έχει προκαλέσει μεγάλη δημόσια κατακραυγή και σύγχυση δεν θα περάσει». Το Euronews Green επικοινώνησε με το PP για σχόλια σχετικά με την αντίδραση και τα αιτήματα για παραίτηση του συμβούλου, αλλά δεν έλαβε απάντηση μέχρι τη στιγμή της δημοσίευσης. Πού αλλού στην Ευρώπη απαιτείται ασφάλιση για ποδηλάτες; Η Ελβετία είχε παλιότερα ένα σύστημα υποχρεωτικής ασφάλισης για ποδηλάτες, αλλά καταργήθηκε το 2012. Σήμερα, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες περιλαμβάνουν αυτόματα την ευθύνη για ποδηλατικά ατυχήματα στην προσωπική ασφάλιση ευθύνης. Καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Είτε περάσει το μέτρο της Σαραγόσα είτε όχι, οι επικριτές του δηλώνουν ότι αποτελεί σύμβολο της κλιμακούμενης πολιτιστικής αντιπαράθεσης στην Ισπανία και την Ευρώπη ενάντια στη βιώσιμη μετακίνηση και τις περιβαλλοντικές πολιτικές. Γιατί αφαιρούνται οι ποδηλατόδρομοι από τις πόλεις; Η αντίδραση στην Ισπανία επικεντρώνεται σε έναν κλιματικό νόμο του 2021, που καθιστά υποχρεωτική την εισαγωγή ζωνών χαμηλών εκπομπών σε κάθε πόλη. Για την εφαρμογή αυτών των μέτρων, η ΕΕ παρείχε χρηματοδότηση ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, ορισμένα δημοτικά συμβούλια που ελέγχονται από τη δεξιά αρνούνται να εφαρμόσουν πλήρως τον νόμο. Στη Βαγιαδολίδ, για παράδειγμα, δαπανήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την απομάκρυνση νέων ποδηλατοδρόμων, ώστε να εξυπηρετηθούν τα αυτοκίνητα. Αυτό οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα για πιθανή κακή χρήση κονδυλίων. Η υπουργός Περιβάλλοντος της Ισπανίας, Τερέσα Ριβέρα, δήλωσε την Πέμπτη ότι η απομάκρυνση ποδηλατοδρόμων είναι «άμεση επίθεση στην ποιότητα ζωής των πόλεων». Προειδοποίησε ότι αυτές οι πόλεις θα πρέπει να επιστρέψουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Αντιδράσεις και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις Η αντιπαράθεση για τα μέτρα βιώσιμης μετακίνησης δεν περιορίζεται στην Ισπανία. Στη Βρετανία, ο πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ υποσχέθηκε πέρυσι να σταματήσει «αντι-οδηγικές πολιτικές» στις πόλεις, αναφέροντας ότι θα εξεταστεί πώς να αποτραπούν σχέδια που «περιορίζουν επιθετικά την οδήγηση». Στο Βερολίνο, το κεντροδεξιό κόμμα CDU έχει επίσης καθυστερήσει έργα ποδηλατοδρόμων για να εξοικονομηθούν θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. Παρά την πολιτική διαμάχη, πάνω από 300.000 πρόωροι θάνατοι προκαλούνται κάθε χρόνο στην Ευρώπη λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πηγή: euronews.com Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 3/12/2024 Η Interamerican εξαγοράζει τη Europ Assistance Greece - Επίσημη ανακοίνωση
Ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ πιστοποιείται ως Great Place to Work® για 3η συνεχή χρονιά Ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ έλαβε για τρίτη συνεχή χρονιά την πιστοποίηση Great Place to Work®, μία διάκριση που αναδεικνύει τις διαρκείς... Nextdeal newsroom, 03/12/2024 - 10:36 3/12/2024
Αποκλειστικό: Μεγάλη εξαγορά στην οδική βοήθεια από την Interamerican - Απέκτησε τον στόλο της Europ Assistance Τον στόλο και τις υποδομές της Εurop Assistance που αποχωρεί από την Ελλάδα απέκτησε η Interamerican. Με την κίνηση αυτή ο... Nextdeal newsroom, 03/12/2024 - 10:20 3/12/2024