Nextdeal newsroom, 17/6/2014 - 14:12 facebook twitter linkedin Δημήτρης Γαβαλάκης: Οι αποφάσεις της ΤτΕ ανέδειξαν στρεβλώσεις στην ασφαλιστική αγορά Nextdeal newsroom, 17/6/2014 facebook twitter linkedin Χρόνιες στρεβλώσεις στον τομέα της κατοχύρωσης των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ανέδειξαν οι αποφάσεις της ΤτΕ, αναφέρει σε συνέντευξη του στο Nextdeal.gr, o πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων κ. Δημήτρης Γαβαλάκης. Σε ότι αφορά το σχέδιο διαβούλευσης που αφορά στην επαναπιστοποίηση γνώσεων των διαμεσολαβούντων γνωστοποιεί ότι ο ΠΣΣΑΣ υπέβαλλε γραπτώς τις αντιρρήσεις μας αλλά και τις θέσεις μας στην ΤτΕ. Διαβάστε την συνέντευξη του κ. Γαβαλάκη. 1. Πώς αποτιμάτε την μέχρι τώρα κατάσταση στην ασφαλιστική αγορά, σχετικά με τις νέες συμβάσεις που καλείστε να υπογράψετε με τις ασφαλιστικές εταιρίες; Οι αποφάσεις της ΕΕ της ΤτΕ ανέδειξαν χρόνιες στρεβλώσεις στην ασφαλιστική αγορά στον τομέα της κατοχύρωσης των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Αξίζει εισαγωγικά να θυμηθούμε ότι με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο (ν. 1569/1985 και 2496/1997 ) σε περίπτωση που η ασφαλιστική εταιρία (ασφαλιστής) καταγγείλει τη σύμβαση, που τη συνδέει με τον κάθε διαμεσολαβούντα, χωρίς λόγο που να οφείλεται σε βαρύ παράπτωμά του, το οποίο συνεπάγεται αστική ή ποινική του ευθύνη, οφείλει (η ασφαλιστική εταιρεία) να καταβάλλει επί μία τριετία τις προμήθειες που αναλογούν στην παραγωγή του, η οποία εξακολουθεί για το διάστημα αυτό να παραμένει στην εταιρεία. Αντίθετα στην περίπτωση που ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής καταγγείλει την σύμβαση δεν οφείλονται προμήθειες από την ασφαλιστική εταιρία. Πριν το 1997 και σε αυτήν την περίπτωση ο διαμεσολαβητής είχε το δικαίωμα είσπραξης προμηθειών για 3 έτη, δηλαδή την από μέρους του καταγγελία, ρύθμιση προφανώς καλύτερη από αυτήν που ισχύει μετά το 1997 στερώντας έτσι ουσιαστικά το δικαίωμα από τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή να επιλέγει την ασφαλιστική εταιρία που επιθυμεί αφού για να το πράξει πρέπει να παραχωρήσει στην προηγούμενη ασφαλιστική εταιρία όλα τα εμπορικά του δικαιώματα. Το παραπάνω πλαίσιο, που θα το χαρακτήριζα άδικο, γενικόλογο και ανεπαρκές έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία της αγοράς μας, όπως: Εγκλωβισμό διαμεσολαβούντων σε συμβάσεις που δεν καλύπτουν τις επαγγελματικές τους ανάγκες. Καταγγελίες συμβάσεων από το μέρος των ασφαλιστικών εταιριών με την επίκληση σπουδαίου λόγου και την μη καταβολή προμηθειών, χωρίς αυτές οι καταγγελίες να είναι σύννομες και πολλές φορές με την επίκληση λόγων που δεν αποτελούν βαρύ παράπτωμα, όπως η μη τήρηση παραγωγικών στόχων. Αντιμετώπιση των δικτύων αποκλειστικής συνεργασίας με όρους συνδεδεμένου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ως προς τις υποχρεώσεις των διαμεσολαβητών χωρίς όμως να αναλαμβάνονται οι αντίστοιχες υποχρεώσεις από τις εταιρίες. Μη αναγνώριση της εμπορικής υπεραξίας των Συντονιστών ασφαλιστικών συμβούλων. Η επιταγή του νέου κανονιστικού πλαισίου για νέες συμβάσεις αλλά και για προσάρτηση του κανονισμού πωλήσεων στην σύμβαση συνεργασίας, ανέδειξε δυστυχώς την έλλειψη διάθεσης από την μεριά των ασφαλιστικών εταιριών να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα με αυτοκριτική. Οι νέες συμβάσεις θα έπρεπε να αναφέρονται μόνο σε βαρύ παράπτωμα το οποίο συνεπάγεται αστική ή ποινική του ευθύνη και όχι σε σπουδαίο λόγο. Θα αποτελούσε ταυτόχρονα πράξη ευθύνης και αναγνώρισης της αναγκαιότητας για αντιμετώπιση των κακών πρακτικών της αγοράς μας εάν περιοριστικά ερμήνευαν το βαρύ παράπτωμα σε πράξεις, όπως η πλαστογραφία ή η κατάχρηση, τις οποίες ο καθένας θα μπορούσε να αναγνωρίσει ως δίκαιο λόγο για την μη καταβολή προμηθειών για την παραγωγή η οποία παραμένει στην εταιρία κι η οποία έχει προκύψει από την διαμεσολάβηση του επαγγελματία του οποίου καταγγέλλεται η σύμβαση. Είναι μάλλον περιττό να τονίσω ότι για αυτήν την παραγωγή ο διαμεσολαβητής έχει κοπιάσει, έχει επενδύσει, έχει δαπανήσει πολλαπλάσιες εργατοώρες και έξοδα σε προσπάθειες πώλησης κ.ο.κ ενώ η εταιρία έχει υπολογίσει όλα τα αντίστοιχα έξοδα στο ασφάλιστρο και κατά συνέπεια η παρακράτηση δικαιούμενης προμήθειας από τον διαμεσολαβητή που αποχωρεί είναι μη νόμιμη, αναίτια και καταχρηστική. Ταυτόχρονα διαπιστώθηκε ότι σε μια σειρά από προτεινόμενες προς υπογραφή συμβάσεις υπάρχουν αναφορές και όροι που δεν συνάδουν με την αγορά που επιθυμούμε να χτίσουμε δείχνοντας ταυτόχρονα προχειρότητα στην συγγραφή. Ενδεικτικά μπορώ να σας αναφέρω: Υποχρέωση Διαμεσολαβητή να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Ορίζεται ότι η πρώτη προμήθεια συνιστά την πλήρη αποζημίωσή του για την τοποθέτηση της ασφάλισης στην εταιρεία και οι υπόλοιπες για να παρέχει ικανοποιητικές υπηρεσίες στο λήπτη της ασφάλισης Απαγόρευση δημοσίευσης, ανάρτησης ή παρουσίασης σε ηλεκτρονικό ιστότοπο του αντικειμένου της εργασίας του από τον διαμεσολαβητή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της εταιρείας Υποχρέωση προσκόμιση βεβαίωσης από τον «Τειρεσία» Τέλος η πρόβλεψη της ΤτΕ για προσάρτηση του κανονισμού πωλήσεων στην σύμβαση συνεργασίας αναδεικνύει ένα πολύ σοβαρό θέμα για όλη την διαμεσολάβηση αλλά κυρίως για τα δίκτυα αποκλειστικής συνεργασίας. Οι ασφαλιστικές εταιρίες στην πορεία των ετών μιας συνεργασίας είναι πιθανό να τροποποιήσουν σημαντικά την στρατηγική τους τόσο σε οργανωτικό επίπεδο όσο και σε προϊοντικό. Κάθε τέτοια αλλαγή μπορεί να καθορίζει σημαντικά το επαγγελματικό μέλλον του διαμεσολαβητή και βέβαια μπορεί να αλλάξει την οπτική του για την συνεργασία του με την εταιρία. Είναι προφανές ότι αφού η εταιρία αλλάζει μέρος της σύμβασης με τον διαμεσολαβητή, δηλαδή τον κανονισμό πωλήσεων, αυτή έχει καταγγείλει επί της ουσίας την ήδη υπάρχουσα και άρα εάν ο διαμεσολαβητής δεν δεχθεί την νέα μπορεί να αποχωρήσει ενώ θα δικαιούται να αμείβεται για 3 έτη, με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο. Δυστυχώς όμως πολλές εταιρίες δεν έχουν ακολουθήσει τις αποφάσεις της ΕΕ της ΤτΕ ως προς την προσάρτηση του κανονισμού πωλήσεων στην σύμβαση και μάλιστα προβλέπουν στους όρους της σύμβασης ότι η παραβίαση στο μέλλον του κανονισμού πωλήσεων αποτελεί σπουδαίο λόγο και άρα την μη καταβολή προμηθειών σε περίπτωση καταγγελίας NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ο Σύνδεσμός μας, πάντα σε παράλληλη δράση με την ΕΑΔΕ, από τον Μάρτιο που άρχισαν να αποστέλλονται οι νέες συμβάσεις συνέλλεξε όλες τις συμβάσεις των εταιριών που αποστάλθηκαν στους συνάδελφους και βέβαια όλους τους κανονισμούς πωλήσεων. Αφού μελετήσαμε όλα τα κείμενα υποβάλλαμε γραπτά τις αντιρρήσεις μας αλλά και τις θέσεις μας στην ΤτΕ. Ακολούθησε στις 2 Μαΐου συνάντηση μας με την ΤτΕ στην οποία είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε διεξοδικά τις θέσεις μας. Η απαίτηση μας είναι επόπτης να αναλάβει τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες ώστε να μην εκπονούνται συμβάσεις με όρους οι οποίοι είναι εκτός του νομικού πλαισίου. Ταυτόχρονα αναπτύξαμε την επιχειρηματολογία μας για την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του ισχύοντος νομικού πλαισίου για τα εμπορικά δικαιώματα των διαμεσολαβητών. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την ΕΑΕΕ με σκοπό την ενημέρωση της για τις αντίρρησης μας και την έκφραση της προτροπής μας για εξεύρεση λύσης κοινά αποδεκτής με γνώμονα πάντα τον ορθολογικό επανασχεδιασμό της αγοράς μας. Βασικό μας μέλημα είναι να μην αποτελούν οι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για καμία εταιρία η νομιμότητα ή η εξασφάλιση των βασικών δικαιωμάτων της διαμεσολάβησης. Οι νομικές υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών πρέπει να διέπονται στις συμβάσεις από κοινούς όρους και μάλιστα με απολύτως σαφή περιγραφή . Για να οδηγηθούμε σε αυτό το αποτέλεσμα είναι απαραίτητη η παρέμβαση της ΤτΕ και βέβαια η ειλικρινής βούληση των ασφαλιστικών εταιριών. Άλλωστε η σωστή ανάπτυξη της αγορά θα φέρει πρώτα από όλα οφέλη σε αυτές. Είτε οι συνάδελφοί μας έχουν υπογράψει τις νέες συμβάσεις είτε όχι, θα ήθελα να γνωρίζουν ότι όποια θετική εξέλιξη προκύψει από τις προσπάθειες μας θα έχει εφαρμογή σε όλους. Έτσι κι αλλιώς οποιοδήποτε περιστατικό κακής πρακτικής στο πλαίσιο των προαναφερόμενων θεμάτων είναι αυτονόητο ότι θα βρει το σύνολο της διαμεσολάβησης αντίθετο και όχι απαθές. Είναι απόλυτη συνείδηση μου ότι η προβλεπόμενη ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς περνά κυρίως από την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Εκπαίδευση διαρκής και αμερόληπτη, νέες δομές και διαδικασίες λειτουργίας είναι συνήθως αυτά που η αγορά απαιτεί στο νέο περιβάλλον από την διαμεσολάβηση. Ξεχνούμε όμως ότι το καθαρό έντιμο και ασφαλές πλαίσιο εξασφάλισης εμπορικών δικαιωμάτων είναι αυτό που θα αποφέρει υψηλότερη παραγωγικότητα στους υπάρχοντες διαμεσολαβούντες αλλά πάνω από όλα προσέλκυση, υψηλότερου επιπέδου, ανθρώπινου δυναμικού που τόσο πολύ έχει ανάγκη η αγορά μας. 2. Ποια είναι η άποψη σας σχετικά με την επαναπιστοποίηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που προωθεί η Τράπεζα της Ελλάδος; Αυτές τις μέρες κληθήκαμε από την ΤτΕ να υποβάλλουμε τις θέσεις μας για το σχέδιο διαβούλευση που αφορά την ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ κ΄ ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ. Ο Σύνδεσμός μας είναι επί της αρχής απολύτως σύμφωνος σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης του οικοδομήματος της ποιοτική ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Η υποχρέωση επανεκπαίδευσης μας βρίσκει αρωγούς και το σχέδιο έχει πολλά θετικά στοιχεία ιδιαίτερα στην κατεύθυνση είδους της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και του τρόπου ελέγχου της αξιοπιστίας της πιστοποίησης της επανεκπαίδευσης. Ο βασικός μας προβληματισμός στο σχέδιο έγκειται στην δυνατότητα που παρέχεται στις ασφαλιστικές εταιρίες να παρέχουν το συγκεκριμένο πλαίσιο εκπαίδευσης και άρα την επαναπιστοποίηση. Οι εταιρίες έχοντας συγκεκριμένη εμπορική πολιτική και φιλοσοφία στην αντιμετώπιση του πελάτη / ασφαλισμένου αλλά και των συνεργατών της, θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να εκπαιδεύσουν σφαιρικά και ανεπηρέαστα τους διαμεσολαβούντες για τα θέματα της ύλης που έχουν αναφερθεί στην υπό διαβούλευση πράξη, χωρίς να εμφιλοχωρήσουν στην εκπαίδευση αυτή οπτικές προσαρμοσμένες στο εταιρικό συμφέρον. Παρότι το σχέδιό προβλέπει διαδικασίες ελέγχου της ποιότητας και γνώσης που θα παρέχουν τα σχετικά εκπαιδευτικά κέντρα, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να δίνεται η συγκεκριμένη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρίες, όχι μόνο για λόγους αρχής, αλλά και γιατί θεωρούμε ανέφικτο τον έλεγχο σε επίπεδο τέτοιο που θα ήταν απαιτητό για την προστασία της αμερόληπτης γνώσης του διαμεσολαβητή. Είναι πεποίθηση μου ότι οι διακριτοί ρόλου των παραγόντων της αγοράς βοηθούν την υγιή της ανάπτυξη της και ταυτόχρονα η παροχή πιστοποιημένης εκπαίδευσης από αναγνωρισμένους φορείς οι οποίοι θα εξειδικευτούν στην επανεκπαίδευση και επαναπιστοποίηση γνώσεων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών θα αποτελέσει έναν ακόμα μοχλό ποιοτικής ανάπτυξης της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Βέβαια οι εταιρείες θα πρέπει, έχοντας την κυρία ευθύνη της συνεργασίας με πιστοποιημένους συνεργάτες, θα πρέπει να προβλέπουν στην εμπορική τους πολιτική την ανάληψη του κόστος της επανεκπαίδευσης. Υποβάλλαμε εγγράφως τις παρατηρήσεις στην ΤτΕ και για μια σειρά άλλων επί μέρους παρατηρήσεων και εκφράζω την αισιοδοξία ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από την εποπτική μας αρχή. Οι διαμεσολαβητές θα αναπτύξουν τις απόψεις τους στην ημερίδα με θέμα: "Οι ανατροπές στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση – Το νέο τοπίο με την εφαρμογή των Πράξεων 30 & 31 της ΤτΕ" η οποία πραγματοποιείται την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014, ώρα 17:30, στην «Αίγλη Ζαππείου» αίθουσα “ΟΛΥΜΠΙΑ”. Μην λείψει κανείς! Χορηγός επικοινωνίας: nextdeal.gr Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 14/1/2025 Εθνική Ασφαλιστική: Μάθε τα πάντα για το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, σε ένα event!
Που υπάρχουν τα περισσότερα δις στην Ελλάδα και ποιος ο ρόλος των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών; Ενδιαφέροντα στοιχεία προς συζήτηση, προκύπτουν από τα Στατιστικά Στοιχεία που εκδίδει η Τράπεζα της Ελλάδος για τις Τραπεζικές Καταθέσεις. Τα στοιχεία... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 13/01/2025 - 09:08 13/1/2025
Αληθινή Ιστορία: Που θα βρίσκαμε 700 χιλ. ευρώ για το παιδί μας, εάν δεν είχαμε ασφάλεια; Το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή θέλει ενσυναίσθηση και γερό στομάχι. Δεν είναι μόνο η επίτευξη των στόχων και η εξυπηρέτηση... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 10/01/2025 - 14:44 10/1/2025