Nextdeal newsroom, 28/1/2025 - 12:58 facebook twitter linkedin Howden: Η αγορά αεροπορίας αντιμετωπίζει τη «νέα κανονικότητα» με συνεχείς προκλήσεις για το 2025 Nextdeal newsroom, 28/1/2025 facebook twitter linkedin Η βιομηχανία αεροπορίας είχε ένα μικτό έτος το 2024, με τις συνθήκες «νέου κανονικού» να παραμένουν για μεγάλο μέρος του έτους και να χαρακτηρίζονται από ένα τραγικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα, καθώς και από την συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από τη μοίρα των αεροσκαφών που είναι εγκλωβισμένα στη Ρωσία, όπως σημειώνει η Howden Re σε πρόσφατη αναφορά της. Παρά το γεγονός ότι το 2024 ήταν ένα έτος χωρίς σημαντικές απώλειες, η καταστροφή της Jeju Air τον Δεκέμβριο υπενθύμισε με δραματικό τρόπο τους εγγενείς κινδύνους της βιομηχανίας. Το δυστύχημα, που κόστισε τη ζωή σε 179 άτομα, είναι το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα και το θανατηφόροτερο παγκοσμίως από το 2018. Εκτός από αυτή την τραγική απώλεια, τον Ιανουάριο σημειώθηκε σύγκρουση δύο αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στο αεροδρόμιο Haneda στην Ιαπωνία και ένα αεροσκάφος Boeing 737 Max 9 της Alaskan Airlines έχασε ένα κάλυμμα πόρτας και αποσυμπιέστηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης. «Ήταν σαφές ότι και τα δύο αυτά περιστατικά θα μπορούσαν να ήταν εξίσου καταστροφικά με την συντριβή της Jeju υπό άλλες συνθήκες, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της επαγρύπνησης κατά την αξιολόγηση μεγάλων σεναρίων απωλειών και την συνεχιζόμενη ανάγκη για αντασφάλιση ώστε να προστατευτούν τα χαρτοφυλάκια», αναφέρεται στην έκθεση. Η χρονιά αυτή επίσης σημείωσε συνέχιση της ανοδικής πίεσης στην αεροπορική απώλεια, λόγω του πληθωρισμού και των αυξήσεων στις τιμές νέων αεροσκαφών, ανταλλακτικών και εργατικού δυναμικού. «Αυτές οι πιέσεις επηρέασαν ακόμη και τους πιο κερδοφόρους άμεσους λογαριασμούς και ανέδειξαν την υποεκτέλεση σε άλλους τομείς», δήλωσε η Aviation and Space της Howden Re. Η αντασφαλιστική εταιρεία εξήγησε: «Οι μερίδες στους καλύτερους επιτυχημένους λογαριασμούς και στη νέα επιχείρηση ήταν ιδιαίτερα περιζήτητες καθ' όλη τη διάρκεια του 2024. Οι όροι ηγεσίας για τις απευθείας αεροπορικές γραμμές ήταν συνήθως 8% έως 15% χαμηλότεροι με βάση τη διαρθρωμένη ρίσκο, καθώς υπήρχε συνήθως περισσότερη από διπλάσια η απαιτούμενη δυνατότητα. Οι ασφαλιστές που ακολούθησαν επιδίωξαν να ευθυγραμμίσουν τους όρους ηγεσίας, αν και ορισμένοι αναγκάστηκαν να αποδεχτούν όρους σημαντικά χαμηλότερους.» Εν τω μεταξύ, η αγορά πολέμου για την αεροπορική ασφάλιση παρουσίασε κάποια μετρίαση μετά από σημαντικές αυξήσεις τιμών λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Σύμφωνα με την αναφορά, ο αυξημένος ανταγωνισμός οδήγησε σε μείωση των τιμών για την ασφάλιση αεροσκαφών πολέμου κατά 10%, ενώ οι τιμές για την υπερβάλλουσα αστική ευθύνη πολέμου παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερές, με ελάχιστες αλλαγές λόγω των συνεχών περιορισμών στην ικανότητα και των υψηλών αρχικών ορίων. Στον τομέα της αεροδιαστημικής, οι κινήσεις των τιμών με βάση τη διαρθρωμένη ρίσκο κυμάνθηκαν από μείωση 10% έως αύξηση 15%. Η γενική αεροπορία, με την ποικιλία των τύπων κινδύνων και γεωγραφικών περιοχών, παρουσίασε πιο μεταβλητές αλλαγές τιμών. Ατενίζοντας το μέλλον, η βιομηχανία αντιμετωπίζει συνεχείς πιέσεις από την υπερπροσφορά και τη σκιά των πολυδισεκατομμυριούχων νομικών υποθέσεων που σχετίζονται με τα αεροσκάφη εγκλωβισμένα στη Ρωσία. Οι αρχικές εκτιμήσεις ζημιών έφτασαν το αστρονομικό ποσό των 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, αλλά οι εμπιστευτικές διευθετήσεις και οι αγορές αεροσκαφών από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες έχουν εισαγάγει κάποια αβεβαιότητα. «Ενώ αυτό ενδεχομένως θα μπορούσε να μειώσει το ποσό των ζημιών, ενδέχεται να καταταγεί ως η μεγαλύτερη αεροπορική/πολεμική ζημιά στην ιστορία», σημείωσε η Howden Re. Οι δικαστικές αποφάσεις για αυτές τις υποθέσεις αναμένονται νωρίς φέτος, γεγονός που πιθανότατα θα ενεργοποιήσει τον καθορισμό αποθεμάτων από τους ασφαλιστές και τους αντασφαλιστές, αναφέρεται στην έκθεση. Παρά αυτή την αβεβαιότητα, οι τιμές υπερβάλλουσας απώλειας με βάση τη διαρθρωμένη ρίσκο στην αγορά αντασφαλίσεων παρέμειναν σταθερές ή παρουσίασαν ελαφρές μειώσεις κατά την 1η Ιανουαρίου 2025, καθώς οι αντασφαλιστές υιοθέτησαν μια προσέγγιση «περιμένουμε και βλέπουμε» για τις υποθέσεις μίσθωσης αεροσκαφών της Ρωσίας. Τα επίπεδα ικανότητας και προμηθείας παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα για τον ίδιο λόγο, προστίθεται στην αναφορά. Πηγή: Reinsurance News Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 29/1/2025 Η Aon αναμένει συνεχή ανάπτυξη και καινοτομία για τη βρετανική αγορά ομαδικών προσόδων το 2025
Η Carbon Underwriting εισέρχεται στη διεθνή υγειονομική περίθαλψη με τον διορισμό του έμπειρου ασφαλιστή ιατρικών ατυχημάτων Martin Leeks Η Carbon Underwriting Limited (Carbon), εξειδικευμένη ανεξάρτητη εταιρεία διαχείρισης ασφαλίσεων και συνδικάτο Lloyd’s, ανακοινώνει με υπερηφάνεια την επέκτασή της στον... Nextdeal newsroom, 27/01/2025 - 14:10 27/1/2025
ΠΑΡΟΝ: Καινοτόμο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 2024-2025 με Θέμα: «Δυνάμεις Χαρακτήρα» Το ΠΑΡΟΝ, υπό την αιγίδα της ασφαλιστικής εταιρείας Eurolife FFH, ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας τριών μηνών,... Nextdeal newsroom, 27/01/2025 - 10:15 27/1/2025