Κώστας Παπαϊωάννου, 10/5/2018 - 15:45 facebook twitter linkedin Τι είναι αυτά τα περίφημα μεταβατικά μέτρα στις καταστάσεις φερεγγυότητας; Κώστας Παπαϊωάννου, 10/5/2018 facebook twitter linkedin Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες μέρες περί μεταβατικών μέτρων, λόγω της δημοσίευσης των (σχετικά αναλυτικών αυτή τη φορά) δεικτών φερεγγυότητας, SCR και MCR, των ασφαλιστικών εταιριών. Τι είναι όμως αυτά τα περίφημα μεταβατικά μέτρα, ποιους αφορούν, από πότε και πως εφαρμόζονται, πως μπορούν να επηρεάσουν τους ασφαλιστές και τους πελάτες μας; Εκπαιδευτήκαμε και ενημερωθήκαμε περί αυτών; (ακαδημαϊκή ερώτηση). Επειδή φοβάμαι πως η απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα είναι μάλλον σκοτεινή, θέλω να σας δώσω κάποια κατεύθυνση, η οποία μπορεί να σας βοηθήσει, αν όχι να τα απαντήσετε, τουλάχιστον να κατανοήσετε γιατί μιλάμε όταν αναφερόμαστε σε μεταβατικά μέτρα. Η απάντηση βρίσκεται στα άρθρα 274 και 275 του ν.4364/2016. Βεβαίως, για να γίνουν κατανοητά αυτά τα άρθρα, θα πρέπει να υπάρξει αναλυτική επεξήγηση και των άρθρων 38, 51, 52, 54, 56 και 61, του ιδίου νόμου, καθώς και του άρθρου 7 του (παλαιού) νόμου 400/1970 (Α’10). Ακόμα, θα πρέπει να αναλυθούν και να γίνουν κατανοητοί οι όροι περί ετησίου πραγματικού επιτοκίου, επιτοκίου προεξόφλησης, ταμειακών ροών, αξίας βέλτιστης εκτίμησης τεχνικών αποθεμάτων, χρονικής αξίας του χρήματος, χρονικής διάρθρωσης των επιτοκίων άνευ κινδύνου, καθώς και άλλοι, των οποίων η αναφορά και μόνον θα σας μπερδέψει, χωρίς να σας φωτίσει, αν δεν ενημερωθείτε και δεν εκπαιδευτείτε αναλυτικά περί αυτών. Βλέπετε, όταν για τη δημιουργία ενός νόμου, εκτός από πολιτικούς και νομικούς, εμπλέκονται και οικονομολόγοι, τότε τα πράγματα περιπλέκονται σε βαθμό τέτοιο, που ούτε και αυτοί που εφαρμόζουν το νόμο, μπορούν εύκολα να απαντήσουν, αν δεν δεχτούν και αυτοί με τη σειρά τους, εξειδικευμένη εκπαίδευση και βοήθεια. Και εφόσον είναι δύσκολα για εμάς αυτά, τότε φανταστείτε για τους πελάτες μας! Και έτσι εύκολα μπορεί να δημιουργηθεί παραπληροφόρηση ή/και συγκάλυψη! Συμπέρασμα: Οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς χρειάζονται επιπλέον εξειδικευμένη εκπαίδευση! Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), η ΕΕΔΕ, η KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα στο Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για δικαστές και εισαγγελείς) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 18/11/2024 - 09:15 Αφού οι πελάτες πληρώνουν τα μισά τους ασφάλιστρα σε Unit Linked, αξίζει να γνωρίζουν καλύτερα τους κινδύνους τους!
Κώστας Παπαϊωάννου, 15/11/2024 - 09:05 1.057 επιχειρήσεις έκλεισαν την τελευταία δεκαετία! Πόσες απ’ αυτές θα έκλειναν αν είχαν δίπλα τους έναν επαγγελματία ασφαλιστή;
Κώστας Παπαϊωάννου, 13/11/2024 - 09:29 Το μήνυμα των Αμερικανικών εκλογών το λάβαμε.Το μήνυμα των ασφαλιστικών πρακτόρων ποιος θα το λάβει;
Το φιλί του Ιούδα! Η φωτογραφία του άρθρου αναπαριστά έναν εκτροφέα ταύρων, που φιλάει έναν ταύρο κατά τη διάρκεια μιας ταυρομαχίας! Ο εκτροφέας αυτός, αφού... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/11/2024 - 09:20
Σας λένε οι πελάτες ότι δεν υπάρχουν λεφτά για ασφάλιση; Δείτε πόσα χρήματα έχουν διαθέσιμα σε καταθέσεις Αν καταφέρετε να αυξήσετε την παραγωγή σας σε ένα ποσοστό που να αναλογεί ΜΟΝΟ στο 3% των καταθέσεων των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 08/11/2024 - 09:15
Τι να λέτε στους πελάτες σας να προσέχουν, για να ζουν με μεγαλύτερη ασφάλεια! Η κρατική και νομοθετική αρωγή και βοήθεια για την αύξηση των πωλήσεων της ασφαλιστικής αγοράς, δεν θα είναι ποτέ αρκετή... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/11/2024 - 09:05
Ασφαλίσεις κατοικιών: Ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών στη φωτιά και στις φυσικές καταστροφές! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, έχουμε στη διάθεσή μας ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών σε κινδύνους φυσικών καταστροφών κατοικιών,... Κώστας Παπαϊωάννου, 01/11/2024 - 09:00
Εξετάσεις ΤτΕ 2025: Ο συνεπής επόπτης της ασφαλιστικής αγοράς, μας δίνει κίνητρα ανάπτυξης! Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως συνεπής επόπτης της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, εξέδωσε εγκαίρως στις 29 Οκτωβρίου το πρόγραμμα των εξετάσεων... Κώστας Παπαϊωάννου, 30/10/2024 - 09:02
Manager = Ηγέτης = Leader; Και εάν ναι, τότε ποιος είναι Leader σήμερα; Ο τίτλος του manager (ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε τον) από μόνος του, δεν καθιστά κάποιον ηγέτη! Περί ηγεσίας επί ασφαλιστικών... Κώστας Παπαϊωάννου, 29/10/2024 - 09:19