Κώστας Παπαϊωάννου, 12/7/2018 - 09:21 facebook twitter linkedin Μήπως τελικά κάνουμε τα εύκολα, δύσκολα; Κώστας Παπαϊωάννου, 12/7/2018 facebook twitter linkedin Όσο περισσότερο ασχολούμαι με την ασφαλιστική εκπαίδευση και όσο εμβαθύνω στα διάφορα προβλήματα που έχουν προκληθεί στην αγορά λόγω της νέας νομοθεσίας, τόσο στα εκπαιδευτικά ζητήματα, όσο και στα πρακτικά θέματα επικοινωνίας των στελεχών μιας ασφαλιστικής επιχείρησης μεταξύ τους, τόσο περισσότερο εντυπωσιάζομαι, αλλά και αναρωτιέμαι για τα αίτια, αλλά και τη θεραπεία του προβλήματος. Στην Ελληνική αγορά καταφέραμε κάτι φαινομενικά αδύνατον! Καταφέραμε να μετατρέψουμε ένα μέχρι τώρα σχετικά καλά χαρτογραφημένο εργασιακό περιβάλλον, όπως αυτό των ασφαλιστικών εταιρειών και των βασικών λειτουργιών τους, σε terra incognita! Μήπως τελικά μας αξίζουν συγχαρητήρια γι’ αυτό; Γιατί αυτά τα πράγματα θέλουν προσπάθεια για να τα πετύχεις! Γιατί, πως αλλιώς θα μπορούσα να περιγράψω τις νομοθετικές αλλαγές που έχουν επιφέρει κολοσσιαίες ανακατατάξεις σε θέματα που επηρεάζουν ακόμα και σχετικά απλά (στο πρόσφατο παρελθόν) πράγματα, όπως η στοχοθεσία, ο σχεδιασμός και η τιμολόγηση προϊόντων και οι επενδύσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων; Για παράδειγμα ρωτήστε τα μέσα και ανώτερα στελέχη πωλήσεων, τι ακριβώς είναι τα SCR και MCR των εταιριών και πως επηρεάζουν την τιμολόγηση των προϊόντων. Εγώ το έκανα και εντυπωσιάστηκα (αρνητικά) από τις απαντήσεις που πήρα, από αρκετούς από αυτούς! Οι νομοθετικές αλλαγές που επέφεραν εκτός των άλλων και τον εμπλουτισμό των κινδύνων που διαχειρίζεται μια ασφαλιστική εταιρία, εκτός από τους ασφαλιστικούς, με λειτουργικούς και χρηματοοικονομικούς, καθώς και οι αλλαγές που επιφέρουν η IDD και o GDPR, σε θέματα εργασιακών σχέσεων των διαμεσολαβούντων (με δεδομένο ότι και οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρίες θα μπορούν να ασχολούνται με την άμεση προώθηση των προϊόντων τους, ενώ οι περισσότερες από αυτές έχουν διαλύσει τα δίκτυά τους), αλλά και η διαχείριση των πληροφοριών που αφορούν τα πελατολόγια, μας βρήκαν αρκετά απροετοίμαστους. Αν και δε θα έπρεπε, επειδή είχαμε όλο το χρόνο μπροστά μας. Όλα αυτά προκαλούν σημαντικά κενά γνώσεων στο σύνολο των εμπλεκόμενων στελεχών (διοικητικών, σχεδόν όλων των εργασιακών αντικειμένων και στελεχών πωλήσεων), με αποτέλεσμα την μη ολοκληρωμένη επικοινωνία μεταξύ τους, για να το πω κομψά. Αυτό μετά βεβαιότητας, μεσοπρόθεσμα, θα επηρεάσει τα αποτελέσματα. Το μεγαλύτερο μέρος των χωρών της ΕΕ, έχει προετοιμαστεί ορθολογικά και πλήρως για την εφαρμογή του Solvency II, εδώ και χρόνια. Ίσως επειδή οι χώρες αυτές ήταν ήδη περισσότερο, πλήρως και ορθολογικά νομοθετημένες. Ίσως πάλι επειδή είναι και περισσότερο πειθαρχημένες. Εμείς πάλι, δείχνουμε ότι δεν προετοιμαστήκαμε επαρκώς. Σκεφτείτε δε ότι οσονούπω επίκειται και το Solvency III ! Μην επαναπαύεστε στα σχετικά καλά SCR και MCR των εταιριών της τελευταίας διετίας. Αυτά μεταβάλλονται εύκολα, ακόμα και σε ορίζοντα έτους! Μην αφήνετε απροετοίμαστα και απροστάτευτα τα δίκτυα πωλήσεων και τα στελέχη σας, γιατί εκτός αυτών θα πληγούν και τα πελατολόγια και ό,τι άλλο ακολουθεί! Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων, καθώς και θεμάτων που αφορούν την προσαρμογή των επιχειρήσεων και των στελεχών τους στις νομοθετικές υποχρεώσεις. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για ερευνητικούς σκοπούς και διδάσκει αντικείμενα όπως Risk Management, Financial Planning, χρηματοοικονομικά, ασφαλιστικά και τραπεζικά προϊόντα, σε φορείς όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ-ΕΕΤ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ). Ακόμα για τους ίδιους σκοπούς έχει συνεργαστεί με φορείς όπως η KPMG και το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικών Σπουδών (ΙΧΟΣ), του οποίου είναι και ιδρυτικό μέλος. Έχει συγγραφικό έργο σε εκδόσεις του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ και αρθρογραφεί τακτικά στον κλαδικό τύπο. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 20/12/2024 - 09:17 Επαγγελματίες υγείας, πόσοι υπάρχουν στην Ελλάδα σήμερα και για ποιους κινδύνους μπορούν να ασφαλιστούν;
Κώστας Παπαϊωάννου, 16/12/2024 - 09:13 Η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που κινδυνεύουν περισσότερο από ακραία καιρικά φαινόμενα σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο!
Τεράστιες οι ανάγκες των Ελλήνων για κάλυψη των συνταξιοδοτικών αναγκών τους! Πως αισθάνεστε όταν βλέπετε ουρές συνταξιούχων μπροστά σε κάποιο ταμείο, όταν κάποια φορά μοιράζεται κάποιο επίδομα; Σε ένα κράτος με τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/12/2024 - 15:10
Αποτελέσματα εξετάσεων ΤτΕ Θεσσαλονίκης Δεκεμβρίου 2024 - Κόπηκε το 53,6% των συμμετεχόντων! Στις πρόσφατες εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στην Θεσσαλονίκη κόπηκε συνολικά το 53,6% των συμμετεχόντων, δηλαδή κόπηκαν 192 από τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 12/12/2024 - 15:44
Το 2024 ήταν το πιο θερμό έτος στην ιστορία σύμφωνα με το Copernicus! Όλοι θυμόμαστε το άνυδρο και ζεστό καλοκαίρι που περάσαμε! Η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα! Το «καλό» αυτής της κατάστασης για τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/12/2024 - 10:20
Αποτελέσματα εξετάσεων ΤτΕ Αθηνών Δεκεμβρίου 2024. Κόπηκε το 53,2% των συμμετεχόντων! Στις πρόσφατες εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στην Αθήνα κόπηκε συνολικά το 53,2% των συμμετεχόντων, δηλαδή 493 άτομα! Δυστυχώς και πάλι... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/12/2024 - 12:37
Ασφαλίσεις Εγγυήσεων, ένας κλάδος σε άνοδο, που οι ασφαλιστικοί πράκτορες αξίζει να ασχοληθούν με αυτόν! Ο μέσος ασφαλιστικός πράκτορας στην Ελλάδα σήμερα, δυστυχώς αγωνίζεται (συνήθως αβοήθητος!) για να εξοικονομήσει τα προς το ζείν και μπορεί... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/12/2024 - 09:01
Η ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα με μια ματιά και τα στοιχεία που επιβάλλεται να γνωρίζουν οι πελάτες! Roi-Mat των ασφαλιστικών πρακτόρων για την αξιοπιστία τους! Καλά ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι πελάτες! Η ΕΑΕΕ εξέδωσε το νέο εργαλείο για τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/12/2024 - 09:20