Κώστας Παπαϊωάννου, 26/3/2020 - 11:21 facebook twitter linkedin Φροντιστηριακά μαθήματα για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές - Μάθημα 2: Οι ανάγκες των πελατών μας σε κάθε φάση του «κύκλου ζωής» τους (1) Κώστας Παπαϊωάννου, 26/3/2020 facebook twitter linkedin Συνεπείς στη λογική του «Μένουμε Σπίτι» και προστατεύουμε τους γύρω μας και τον εαυτό μας, συνεχίζουμε τα φροντιστηριακά μαθήματά μας. Στα προηγούμενα μαθήματά μας είχαμε αναφερθεί στους βασικούς νόμους (Solvency II, IDD & GDPR) που διέπουν την εργασία ενός πιστοποιημένου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και επιβλέπονται για την εφαρμογή τους από την εποπτεία (ΔΕΙΑ/ΤτΕ). Είχαμε αναφερθεί στις προβλέψιμες και τις απρόβλεπτες ανάγκες των πελατών μας και είχαμε προσεγγίσει, χωρίς να αναλύσουμε σε μεγαλύτερο βάθος, τα στάδια του κύκλου ζωής ενός ανθρώπου. Μια μεθοδολογία που είναι συμβατή με την σύγχρονη εποπτική και νομοθετική προσέγγιση, που αφορά την πώληση μόνο των κατάλληλων και συμβατών στις ανάγκες του πελάτη προϊόντων, όπως επιβάλλεται από την IDD. Από σήμερα θα αρχίσουμε να προσεγγίζουμε με περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και στοιχεία, τα βασικά είδη προϊόντων που διατίθενται στην Ελληνική αγορά και θα κάνουμε μια πρώτη προσπάθεια προσέγγισης των βασικών ασφαλιστικών αναγκών που έχουν οι άνθρωποι σε κάθε φάση του κύκλου ζωής τους. Το πρώτο θέμα που θα δούμε είναι τους κλάδους ασφάλισης που ασκούνται στην Ελλάδα με βάση το ν.4364/2016 και το Solvency II. Ο λόγος που το κάνω αυτό είναι απλός. Για να διαπιστώσετε και εσείς ότι μερικά πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως οι περισσότεροι τα έχετε διδαχτεί και κατ’ επέκταση τα έχετε αντιληφθεί! Επιπλέον, για να εμπεδώσετε καλύτερα τα περί ισχύουσας νομοθεσίας και αυτά που έλεγα στο προηγούμενο μάθημα, περί φάσεων του κύκλου ζωής ενός ανθρώπου! Πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι έχουμε μπει σε ένα νέο ευρωπαϊκό περιβάλλον και κατ’ επέκταση η νομοθεσία και οι ασφαλιστικές λειτουργίες έχουν προσαρμοστεί σε αυτό. Πως θα μπορούσε να μείνει απέξω η εκπαίδευσή μας; Πίνακας 1 Πίνακας 2 Αν παρατηρήσετε στο γράφημα που αφορά τις ασφαλίσεις Ζωής (Πίνακας 2), υπάρχουν κάποιοι κλάδοι που τους γράφω με κόκκινο χρώμα. Αυτοί είναι κλάδοι, που αν και νομοθετικά προβλέπονται από το Solvency II και περιλαμβάνονται στην Ελληνική νομοθεσία (ν.4364/2016), δεν ασκούνται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Ας δούμε για παράδειγμα τον κλάδο (ΙΙ) Ασφαλίσεις Γάμου και Γεννήσεως. Τι γνωρίζετε γι’ αυτόν τον κλάδο; Γνωρίζετε τι ασφαλίζει αυτός ο κλάδος; Σημειωτέον ότι ο νομοθέτης στο ν.4364/2016 σε αυτή την περίπτωση δεν μας δίνει επιπλέον πληροφορίες, όπως μας δίνει για τον κλάδο Τοντίνας! Αυτός ο κλάδος αφορά κατά κύριο λόγο γυναίκες, που εφόσον δεν παντρευτούν ή δεν κάνουν παιδιά, δικαιούνται ασφαλιστικής αποζημίωσης! Είμαι σίγουρος ότι ήδη οι περισσότεροι χαμογελάτε! Πριν γελάσετε όμως θα σας πω δύο πράγματα. Πρώτον, οι ασφαλιστικές εταιρίες, είναι πολύ σοβαρές επιχειρήσεις, που δεν ασχολούνται και δεν παράγουν ποτέ άστοχα προϊόντα! NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Δεύτερον, αυτός ο κλάδος έχει καλά παραγωγικά αποτελέσματα σε χώρες με ανεπτυγμένη ασφαλιστική συνείδηση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο! Γιατί; Απλούστατα, επειδή αν κάποια γυναίκα δεν παντρευτεί ή δεν κάνει παιδιά, αυτόματα τίθεται εκτός του κλασσικού μοντέλου του κύκλου ζωής και γι’ αυτό το λόγο δικαιούται αποζημίωσης! Αυτό, για να γίνει περισσότερο κατανοητή η σημασία του μοντέλου του Κύκλου Ζωής στην εκπαίδευσή μας και να κατανοήσουμε ότι αν κάποιο προϊόν δεν το έχουμε σήμερα στην Ελληνική αγορά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα το έχουμε και αύριο! Εφόσον μάλιστα προβλέπεται και από την ισχύουσα νομοθεσία. Επιπλέον θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο Κύκλος Ζωής δεν έχει τόση σχέση με την πραγματική ηλικία ενός ανθρώπου, αλλά έχει μεγαλύτερη σχέση με το status (οικογενειακό, επαγγελματικό και οικονομικό) που έχει σε κάθε φάση της ζωής του! Η εκπαίδευσή μας και η γενικότερη πωλησιακή προσέγγιση μας οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στα νέα νομοθετικά δεδομένα! Αυτά για σήμερα. Στο επόμενο μάθημά μας θα εμβαθύνουμε περισσότερο στα διαθέσιμα ασφαλιστικά προϊόντα που υπάρχουν ανά κλάδο ασφάλισης, καθώς επίσης και στο πια προϊόντα Ζωής, Επενδύσεων και Γενικών Ασφαλίσεων ταιριάζουν σε κάθε φάση του κύκλου ζωής μας και στην οικογενειακή κατάστασή μας. Επιπλέον θα έχουμε την πρώτη επαφή μας με θέματα που αφορούν την ασφαλιστική διαχείριση αυτών που ξεφεύγουν από το τυποποιημένο μοντέλο του κύκλου ζωής. Μένουμε σπίτι μας και αξιοποιούμε το χρόνο μας μελετώντας. Εύχομαι να είστε όλοι σας καλά! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)/Executive Programs και διδάσκει στα προγράμματα Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Ακόμα διδάσκει στο Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 26/11/2024 - 09:10 Τεράστιες οι ανάγκες των Ελλήνων για ιδιωτικοασφαλιστική κάλυψη των δαπανών για την υγεία τους!
Κώστας Παπαϊωάννου, 22/11/2024 - 08:53 Οι ασφαλιστικοί πράκτορες δεν ασχολούνται (ενώ θα έπρεπε) με τους κινδύνους βιωσιμότητας (ESG)!
Κώστας Παπαϊωάννου, 18/11/2024 - 09:15 Αφού οι πελάτες πληρώνουν τα μισά τους ασφάλιστρα σε Unit Linked, αξίζει να γνωρίζουν καλύτερα τους κινδύνους τους!
1.057 επιχειρήσεις έκλεισαν την τελευταία δεκαετία! Πόσες απ’ αυτές θα έκλειναν αν είχαν δίπλα τους έναν επαγγελματία ασφαλιστή; Την τελευταία 10ετία (2014 – 2023) πτώχευσαν και έκλεισαν στην Ελλάδα 1.057επιχειρήσεις διαφόρων δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Επιχειρήσεις... Κώστας Παπαϊωάννου, 15/11/2024 - 09:05
Το μήνυμα των Αμερικανικών εκλογών το λάβαμε.Το μήνυμα των ασφαλιστικών πρακτόρων ποιος θα το λάβει; Το ηχηρό μήνυμα του Αμερικανικού λαού στην κυβέρνηση των δημοκρατικών στις ΗΠΑ, ακούστηκε σε όλο τον κόσμο! Όμως, το απρόοπτο... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/11/2024 - 09:29
Το φιλί του Ιούδα! Η φωτογραφία του άρθρου αναπαριστά έναν εκτροφέα ταύρων, που φιλάει έναν ταύρο κατά τη διάρκεια μιας ταυρομαχίας! Ο εκτροφέας αυτός, αφού... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/11/2024 - 09:20
Σας λένε οι πελάτες ότι δεν υπάρχουν λεφτά για ασφάλιση; Δείτε πόσα χρήματα έχουν διαθέσιμα σε καταθέσεις Αν καταφέρετε να αυξήσετε την παραγωγή σας σε ένα ποσοστό που να αναλογεί ΜΟΝΟ στο 3% των καταθέσεων των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 08/11/2024 - 09:15
Τι να λέτε στους πελάτες σας να προσέχουν, για να ζουν με μεγαλύτερη ασφάλεια! Η κρατική και νομοθετική αρωγή και βοήθεια για την αύξηση των πωλήσεων της ασφαλιστικής αγοράς, δεν θα είναι ποτέ αρκετή... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/11/2024 - 09:05
Ασφαλίσεις κατοικιών: Ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών στη φωτιά και στις φυσικές καταστροφές! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, έχουμε στη διάθεσή μας ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών σε κινδύνους φυσικών καταστροφών κατοικιών,... Κώστας Παπαϊωάννου, 01/11/2024 - 09:00