Κώστας Παπαϊωάννου, 28/3/2025 - 09:19 facebook twitter linkedin Οι ασφαλιστικοί πράκτορες και η κανονιστική συμμόρφωσή τους! Κώστας Παπαϊωάννου, 28/3/2025 facebook twitter linkedin Ποιες είναι οι κανονιστικές υποχρεώσεις των ασφαλιστικών πρακτόρων και κατά πόσο σήμερα είναι πλήρως συμμορφωμένοι με αυτές; Στο σημερινό περιβάλλον της ασφαλιστικής αγοράς, μπορούμε αρκετά εύκολα να διαπιστώσουμε την ελλιπή συστηματική εκπαίδευση και ενημέρωση των ασφαλιστικών πρακτόρων (για λόγους οικονομίας και «στρατηγικής»), σχεδόν για το σύνολο των από τη νομοθεσία και την εποπτεία προβλεπομένων και επιβαλλομένων! Το σύνολο των υποχρεώσεων των ασφαλιστικών πρακτόρων που αφορούν τις γνώσεις τους και τις ακολουθούμενες απ’ αυτούς πρακτικές σε σχέση με τους πελάτες τους περιγράφεται αναλυτικά στους νόμους Solvency II – ν.4364/2016 & IDD – ν.4583/2018, αλλά και από τους λοιπούς νόμους και οδηγίες του επόπτη και της ΕΕ, όπως ο ν.4624/2019 (GDPR), οι ν.4557/2018 και 4734/2020, περί ξεπλύματος χρήματος (AML), καθώς τα σχετικά με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και τη φορολογία και οπωσδήποτε και από τον κανονισμό/οδηγία 2019/2088 που αφορά τους κινδύνους βιωσιμότητας και τους παράγοντες αειφορίας, ο οποίος πρέπει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2022. Ιδιαιτέρως οι ασφαλιστικοί πράκτορες θα πρέπει να γνωρίζουν καλά τους παραπάνω νόμους και οδηγίες και να φροντίζουν να τους εφαρμόζουν και γι’ αυτό άλλωστε περιλαμβάνονται και στην εξεταστέα ύλη που αφορά την πιστοποίηση των γνώσεών τους από την Τράπεζα της Ελλάδος/ΔΕΙΑ. Προτείνω οι διευθυντές πωλήσεων και εκπαίδευσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων να κάνουν μια έρευνα στις ομάδες πωλήσεων που διοικούν και να διαπιστώσουν «ιδίοις όμασι» το επίπεδο γνώσης και εφαρμογής/συμμόρφωσης των ασφαλιστικών πρακτόρων που διοικούν/εκπαιδεύουν, με όσα η νομοθεσία και η εποπτεία επιβάλλουν! Μάλλον θα εκπλαγούν! Μπορεί όμως και να το γνωρίζουν και να μην αντιδρούν! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι Visiting Professor του University of Athens MBA με εξειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022 και «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων, εκδόσεις Σπύρου 2024, επιπλέον έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/04/2025 - 09:44 Παροχές Υγείας: Το 95% των αναγκών υγείας στη χώρας μας ΔΕΝ είναι ασφαλισμένο!
Κώστας Παπαϊωάννου, 02/04/2025 - 09:20 Ποιες δραστηριότητες διαμεσολάβησης ΔΕΝ θεωρούνται ως διανομή ασφαλιστικών προϊόντων;
Κώστας Παπαϊωάννου, 31/03/2025 - 09:37 Προσοχή στον αυτόματο δανεισμό και στην αυτόματη εξαγορά των ασφαλιστηρίων συμβολαίων! Προστατεύστε τα πελατολόγιά σας!
Γιατί τα Unit Linked ΔΕΝ μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα κάλυψης συνταξιοδοτικών αναγκών; Εάν υπάρχουν σήμερα κάποιοι οι οποίοι προωθούν τα Unit Linked ως προϊόντα που αφορούν την κάλυψη συνταξιοδοτικών αναγκών των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/03/2025 - 09:18
Με ποιες προϋποθέσεις είναι σύννομη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τον ασφαλιστή; Πολλές είναι οι σύγχρονες νομοθετικές και εποπτικές υποχρεώσεις γνώσεων που προκύπτουν από την ευρύτερη νομοθεσία που αφορά τις ασφαλιστικές δραστηριότητες! Όταν... Κώστας Παπαϊωάννου, 24/03/2025 - 09:15
Ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται στην αιτιολογημένη συμβουλή του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη; Σύμφωνα με το άρθρο 30 (Παροχή συμβουλών και πρότυπα πωλήσεων) του νόμου 4583/2018 (IDD) πριν από την σύναψη σύμβασης ασφάλισης,... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/03/2025 - 09:05
Η άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη στηρίζεται στην πλήρη ενημέρωσή του! Σωστά και πλήρως εκπαιδευμένοι ασφαλιστικοί πράκτορες (και διαμεσολαβητές γενικότερα) = σωστά ασφαλισμένοι + ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι + περισσότεροι πελάτες!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/03/2025 - 09:21
Ποια στάδια προηγούνται πριν μια εταιρία τεθεί σε καθεστώς αφερεγγυότητας; Προστατεύστε τους εαυτούς σας και τους πελάτες σας με τα εργαλεία που σας παρέχει το Solvency II ! Μια εταιρία δεν... Κώστας Παπαϊωάννου, 17/03/2025 - 09:05
Τι σημαίνει «καθεστώς αφερεγγυότητας» και πότε μια ασφαλιστική εταιρία τίθεται σε αυτό; Πρόσφατα είδαμε ότι η γερμανική ασφαλιστική επιχείρηση Element Insurance AG, ετέθη υπό καθεστώς αφερεγγυότητας από το αρμόδιο δικαστήριο του Βερολίνου.... Κώστας Παπαϊωάννου, 14/03/2025 - 09:05