Λάουρα Σταυρίδου, 16/3/2023 - 08:54 facebook twitter linkedin Το πλάνο Διαχείρισης Κινδύνων ενός Νοικοκυριού Λάουρα Σταυρίδου, 16/3/2023 facebook twitter linkedin Ήδη από τα βιβλία της δευτέρας Γυμνασίου, στο μάθημα της οικιακής οικονομίας, μαθαίνουμε πως προκειμένου να λειτουργήσει η οικονομία βασίζεται σε φορείς όπως είναι: Ο καταναλωτής ή το νοικοκυριό Η επιχείρηση Το κράτος. Ο καταναλωτής ή το νοικοκυριό αποτελεί μια από τις βασικές οικονομικές μονάδες γιατί μέρος του εισοδήματος του, ξοδεύεται για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του. Ως φορέας της οικονομίας, το νοικοκυριό, όπως οι άλλοι δυο φορείς, θα πρέπει να έχει ένα πλάνο δράσης για τα οικονομικά του, μια στρατηγική ανάπτυξης και φυσικά ένα πλάνο διαχείρισης κινδύνων. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται υπερβολικό, ωστόσο όπου υπάρχει δυνατότητα παραγωγής εισοδήματος, θα πρέπει να υπάρχει προγραμματισμός για την αύξηση του και ταυτόχρονα για την προστασία του. Κάθε Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής θα πρέπει να εξηγήσει στον πελάτη του ότι και το νοικοκυριό, χρειάζεται την ίδια διαδικασία για τη διαχείριση κινδύνων, που χρειάζεται μια επιχείρηση. Σε αυτό το πλαίσιο, το καλύτερο που μπορεί να κάνει ένα νοικοκυριό είναι να «δανειστεί» μερικές βασικές αρχές από τις επιχειρήσεις ώστε να κάνει αναγωγή και εφαρμογή αυτών, με στόχο ένα καλό αποτέλεσμα. Ας δούμε μερικές από τις συμβουλές των ειδικών για τη διαχείριση ρίσκου σε επιχειρήσεις, οι οποίες ταιριάζουν και σε ένα νοικοκυριό. 1. Φέρτε έναν σύμβουλο εξωτερικό από την εταιρία. Προσκαλέστε έναν ξένο να σας βοηθήσει στον προγραμματισμό και στη διαχείριση του πιθανού ρίσκου. Η εταιρική κουλτούρα είναι συχνά πολύ ισχυρή για να επιτρέπει ανεξάρτητη αξιολόγηση για το τι μπορεί να πάει στραβά. Το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνει και το νοικοκυριό. Πρακτικά αυτό σημαίνει να εμπιστευτείτε έναν ασφαλιστικό σύμβουλο. Ένας άνθρωπος του οποίου η εργασία είναι η διαχείριση του κινδύνου, θα δει με διαφορετικό τρόπο, το τι μπορεί να απειλεί τα οικονομικά ενός νοικοκυριού. Θα έχει την οπτική του τρίτου, του αποστασιοποιημένου και θα είναι πιο εύκολο να σας προτείνει λύσεις. 2. Δημιουργήστε ένα σχέδιο διαχείρισης κινδύνων. Κάθε επιχείρηση έχει ένα σχέδιο διαχείρισης κινδύνων, καθώς σε τελική ανάλυση αυτό που θα χρειαστεί είναι να υπάρχουν χρήματα για την αποκατάσταση της όποιας οικονομικής ζημιάς. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ένα σχέδιο διαχείρισης περιλαμβάνει Ιεράρχηση και Αξιολόγηση των ενδεχόμενων κινδύνων. Και σε αυτό το θέμα δεν υπάρχει διαφορά με ένα νοικοκυριό. Πρέπει να γνωρίζετε τι θα γίνει σε περίπτωση που ένα μέλος της οικογενείας, νοσηλευτεί εκτάκτως, ή αν λόγω ατυχήματος μείνει εκτός εργασίας για κάποιο διάστημα ή μια ζημιά που προέρχεται από νερά θα πρέπει να αποκατασταθεί όσο και να κοστίσει. Αναρωτηθείτε: Ποια θα είναι κατά τη γνώμη σας μια αναπάντεχη εκροή χρημάτων που θα προκαλέσει οικονομικό πρόβλημα; Από τι ποσό και πάνω; Απαντήστε στις ερωτήσεις δημιουργώντας ένα πλάνο διαχείρισης κινδύνων. 3. Εφεδρικό σχέδιο. Βεβαιωθείτε ότι το «εφεδρικό» σας σχέδιο στην αντιμετώπιση ζημιάς περιλαμβάνει κάθε περίπτωση που ενδεχομένως χρειαστούν χρήματα και το αρχικό σας σχέδιο δεν επαρκεί. Πχ αν το αρχικό σας σχέδιο είναι « Αυτά τα ποσά θα καλυφθούν από τον τραπεζικό λογαριασμό…», θα πρέπει να αποκτήσετε εφεδρικό σχέδιο, γιατί ο λογαριασμός έχει τόσα χρήματα όσα έχει και όχι όσα πιθανώς θα χρειαστούν! Όπως κάθε επιχείρηση, αφού αξιολογήσετε τους ενδεχόμενους κινδύνους, θα πρέπει να αποκτήσετε ένα εφεδρικό πλάνο το οποίο θα μπει σε εφαρμογή, αν ο αρχικός σας σχεδιασμός διαχείρισης κινδύνων δεν λειτουργήσει. Αν όμως δεν έχετε ένα σοβαρό εφεδρικό σχέδιο, ίσως θα πρέπει να δείτε την περίπτωση του να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη. Σκεφτείτε σοβαρά πως αν έχετε ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα, πράξατε άριστα, διότι θα καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων νοσηλείας. Ωστόσο η μέση νοσηλεία ακόμα και για σοβαρές περιπτώσεις, δεν ξεπερνάει τις 5 ημέρες. Η ανάρρωση θα πραγματοποιηθεί στο σπίτι. Το σπίτι λοιπόν πρέπει να είναι και αυτό ασφαλισμένο, για φυσικά φαινόμενα, για νερά και λοιπούς κινδύνους. Εφόσον είστε αρκετά προνοητικοί να διασφαλίσετε τα έξοδα νοσηλείας, θα πρέπει να διασφαλίσετε και το χώρο ανάρρωσης. Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα διαχείρισης κινδύνων. Όταν σχεδιάζετε θα πρέπει να έχετε ολιστική ματιά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 10/04/2025 - 10:58 Το αίσθημα ασφάλειας είναι σημαντικό για τον Έλληνα. Τότε γιατί δεν ασφαλίζεται περισσότερο;
Λάουρα Σταυρίδου, 08/04/2025 - 08:50 Τι λείπει συνήθως από μια παρουσίαση ενός Συνταξιοδοτικού προγράμματος;
Λάουρα Σταυρίδου, 07/04/2025 - 09:00 Πως οι δασμοί θα επηρεάσουν την Ασφαλιστική Βιομηχανία; Τι πρέπει να κάνει ο Ασφαλισμένος;
Η Προϋπόθεση και η Υποχρέωση Ασφάλισης για φυσικά φαινόμενα. Ποιες επιχειρήσεις πρέπει να προσεγγίσουμε; Η Προϋπόθεση και η Υποχρέωση Ασφάλισης για φυσικά φαινόμενα. Ποιες επιχειρήσεις πρέπει να προσεγγίσουμε; Πολλοί Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές ζήτησαν από το next... Λάουρα Σταυρίδου, 04/04/2025 - 09:27
Από το αδιαφιλονίκητο ως τα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια υγείας - Τι να περιμένουμε ακόμα; Οι παλαιότεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές θα γνωρίζουν έναν όρο που είχαν τα συμβόλαια υγείας τη δεκαετία του 1990. Ο όρος ονομαζόταν... Λάουρα Σταυρίδου, 02/04/2025 - 10:17
Νοσηλεία μιας ημέρας - Τι ισχύει για απαλλαγές και δωμάτιο ανάνηψης; Η ιατρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί, επιτρέποντας στον ασθενή, για περιπτώσεις που παλαιότερα θα χρειαζόταν μακρόχρονη νοσηλεία, σήμερα να επιστρέφει αυθημερόν... Λάουρα Σταυρίδου, 01/04/2025 - 09:15
Η ασφαλιστική κάλυψη του Σεισμού…δεν είναι μόνη της ποτέ! Δείτε γιατί: Με αφορμή τον τρομερό σεισμό στην Μιανμάρ, ας θυμηθούμε μερικά σημαντικά σημεία στην ασφαλιστική κάλυψη του σεισμού. Καταρχήν η ύπαρξη της... Λάουρα Σταυρίδου, 31/03/2025 - 09:25
Εμπιστοσύνη σε…άπιστους υπαλλήλους - Μπορεί ένα ασφαλιστήριο να βοηθήσει; Σε κάθε επιχείρηση συναντάμε υπάλληλους οι οποίοι είναι συνήθως πρόσωπα εποπτείας και σχεδόν πάντα πρόσωπα εμπιστοσύνης. Στα πρόσωπα αυτά εκχωρούνται... Λάουρα Σταυρίδου, 28/03/2025 - 09:12
Τι μπορεί να πάει στραβά μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου ραντεβού με τον δυνητικό πελάτη; Δεν είναι λίγες οι φορές, που ενώ ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής έχει την αίσθηση ότι η πρώτη του συνάντηση με τον... Λάουρα Σταυρίδου, 26/03/2025 - 09:26