Κώστας Παπαϊωάννου, 16/2/2024 - 11:29 facebook twitter linkedin Η Καλή Πίστη, o Ασφαλιστής και ο Πελάτης! Κώστας Παπαϊωάννου, 16/2/2024 facebook twitter linkedin Η Καλή Πίστη ήταν και παραμένει η βάση για την ανάπτυξη της αγοράς! Όταν ξεκίνησα στις αρχές της δεκαετίας του ’90 να μελετώ σε βάθος την ασφαλιστική επιστήμη και τον ασφαλιστικό κλάδο, είχα την τύχη να «στέκομαι σε ώμους γιγάντων»! Δημήτρης Κοντομηνάς, Γαβρίλος Αντωνιάδης, Ιερώνυμος Δελένδας, Δούκας και Νάνης Παλαιολόγος, Μάριος Ραφαήλ και μερικούς άλλους ακόμα, αντίστοιχου μεγέθους και εκτοπίσματος! Ήμουν πολύ τυχερός και πήρα σωστές βάσεις! Τότε πρωτάκουσα τα σχετικά με την καλή πίστη, που είναι η βάση της ασφάλισης και επιβάλλεται να διέπει τις σχέσεις μεταξύ του ασφαλιστή και του πελάτη. Αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει ασφάλιση! Τότε βέβαια τα πράγματα ήταν διαφορετικά και υπήρχε έντονη ανάπτυξη και ελπίδες! Τι είναι λοιπόν η Καλή Πίστη και ποια είναι η βασική αρχή της; Η αρχή της Καλής Πίστης (λατινικά uberrima fidei, δηλαδή άφθονη πίστη και Αγγλικά utmost good faith δηλαδή άκρα καλή πίστη) είναι αυτή που υποχρεώνει και τους δύο συμβαλλομένους (ασφαλιστή - ασφαλιστή εταιρία και λήπτη της ασφάλισης – πελάτη) και βεβαίως με την παρεμβολή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, σε μία αυστηρά ειλικρινή συμπεριφορά, χωρίς την τήρηση της οποίας, δεν μπορεί να λειτουργήσει η ασφαλιστική σύμβαση. Βασική προϋπόθεση για την ύπαρξη της Καλής Πίστης είναι να μην υπάρχει απόκρυψη ουσιωδών γεγονότων ή πληροφοριών. Δηλαδή ο ασφαλιζόμενος οφείλει να γνωστοποιήσει στον ασφαλιστή όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα επέτρεπαν στον ασφαλιστή να αποδεχθεί τον κίνδυνο (και με ποιους όρους) ή να τον απορρίψει. Αυτονόητα και ο ασφαλιστής οφείλει να δίνει στον πελάτη όλες εκείνες τις πληροφορίες που είναι αναγκαίες σχετικά με τους όρους ασφάλισής του. Η αίτηση ασφάλισης είναι το βασικότερο έγγραφο παροχής ουσιωδών πληροφοριών. Σήμερα, διαβάζοντας άρθρα όπως αυτό (δείτε εδώ), έχω αρχίσει και αναρωτιέμαι σχετικά με τα θέματα της Καλής Πίστης και της ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς, που όλοι επιδιώκουμε! Η εκ βάθρων αναθεώρηση της ασφαλιστικής εκπαίδευσης και ο εκ νέου προσανατολισμός στις βασικές ασφαλιστικές αρχές είναι το κρίσιμο εργαλείο της ανάπτυξης στην εποχή μας! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος. Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει το μάθημα της Ασφάλισης στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/04/2025 - 09:44 Παροχές Υγείας: Το 95% των αναγκών υγείας στη χώρας μας ΔΕΝ είναι ασφαλισμένο!
Κώστας Παπαϊωάννου, 02/04/2025 - 09:20 Ποιες δραστηριότητες διαμεσολάβησης ΔΕΝ θεωρούνται ως διανομή ασφαλιστικών προϊόντων;
Κώστας Παπαϊωάννου, 31/03/2025 - 09:37 Προσοχή στον αυτόματο δανεισμό και στην αυτόματη εξαγορά των ασφαλιστηρίων συμβολαίων! Προστατεύστε τα πελατολόγιά σας!
Οι ασφαλιστικοί πράκτορες και η κανονιστική συμμόρφωσή τους! Ποιες είναι οι κανονιστικές υποχρεώσεις των ασφαλιστικών πρακτόρων και κατά πόσο σήμερα είναι πλήρως συμμορφωμένοι με αυτές; Στο σημερινό περιβάλλον της... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/03/2025 - 09:19
Γιατί τα Unit Linked ΔΕΝ μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα κάλυψης συνταξιοδοτικών αναγκών; Εάν υπάρχουν σήμερα κάποιοι οι οποίοι προωθούν τα Unit Linked ως προϊόντα που αφορούν την κάλυψη συνταξιοδοτικών αναγκών των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/03/2025 - 09:18
Με ποιες προϋποθέσεις είναι σύννομη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τον ασφαλιστή; Πολλές είναι οι σύγχρονες νομοθετικές και εποπτικές υποχρεώσεις γνώσεων που προκύπτουν από την ευρύτερη νομοθεσία που αφορά τις ασφαλιστικές δραστηριότητες! Όταν... Κώστας Παπαϊωάννου, 24/03/2025 - 09:15
Ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται στην αιτιολογημένη συμβουλή του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη; Σύμφωνα με το άρθρο 30 (Παροχή συμβουλών και πρότυπα πωλήσεων) του νόμου 4583/2018 (IDD) πριν από την σύναψη σύμβασης ασφάλισης,... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/03/2025 - 09:05
Η άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη στηρίζεται στην πλήρη ενημέρωσή του! Σωστά και πλήρως εκπαιδευμένοι ασφαλιστικοί πράκτορες (και διαμεσολαβητές γενικότερα) = σωστά ασφαλισμένοι + ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι + περισσότεροι πελάτες!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/03/2025 - 09:21
Ποια στάδια προηγούνται πριν μια εταιρία τεθεί σε καθεστώς αφερεγγυότητας; Προστατεύστε τους εαυτούς σας και τους πελάτες σας με τα εργαλεία που σας παρέχει το Solvency II ! Μια εταιρία δεν... Κώστας Παπαϊωάννου, 17/03/2025 - 09:05