Η ανάκληση προϊόντος μπορεί να γίνει εξαιρετικά κοστοβόρα για την εταιρεία που κάνει την ανάκληση.
Ωστόσο μεγαλύτερη ανησυχία είναι η απώλεια της φήμης της εταιρίας.
Καθημερινά γίνονται ανακλήσεις παγκοσμίως προϊόντων όπως καλλυντικά, φάρμακα, αρώματα, συμπληρώματα διατροφής, τρόφιμα και πολλά άλλα.
Προσφάτως ο γίγαντας ηλεκτρονικών ειδών Philps κλήθηκε να ανακαλέσει μια συσκευή που βοηθάει στην άπνοια, επειδή ενδεχομένως προκαλέσει προβλήματα υγείας. Το κόστος την ανάκλησης ξεπέρασε τα 400 εκ. δολάρια.
Στην Ελλάδα ο ΕΦΕΤ εκδίδει δελτίο τύπου με τις ανακλήσεις, καλώντας το καταναλωτικό κοινό να μην χρησιμοποιήσει τα συγκεκριμένα προϊόντα ή και να τα επιστρέψει στη εταιρία.
Οι ανακλήσεις έχουν ένα μεγάλο εύρος, από κατεψυγμένα προϊόντα, μπισκότα και παστέλια μέχρι και πιάτα που η διακόσμηση τους εκπέμπει κάδμιο σε υψηλότερα από τα επιτρεπτά επίπεδα!
Η Ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντος προστατεύει την επιχείρηση από τις ζημιές που μπορεί να προκαλέσει σε τρίτους, τις σωματικές βλάβες ακόμα και την εταιρική ανθρωποκτονία από ένα προϊόν που παράγει, διανέμει ή εκπροσωπεί.
Ο όρος «εταιρική ανθρωποκτονία» αναφέρεται στην ευθύνη που μπορεί να έχουν οργανισμοί και εταιρείες για την πρόκληση θανάτου.
Η κάλυψη επεκτείνεται και στα έξοδα ανάκλησης του επιβλαβούς προϊόντος, αρκεί ο πελάτης να την ζητήσει αλλιώς είναι στις εξαιρέσεις του βασικού συμβολαίου της αστικής ευθύνης.
Το συμβόλαιο καλύπτει λάθη και παραλήψεις δηλαδή αμέλεια και σε καμία περίπτωση τον δόλο.