Κώστας Ακριβόπουλος, 6/11/2024 - 12:00 facebook twitter linkedin Ας πούμε λίγα λόγια για την IDD και τον ν.4583 (συνέχεια στην βοήθεια των υποψηφίων) Κώστας Ακριβόπουλος, 6/11/2024 facebook twitter linkedin Πριν όμως, ας θυμίσουμε στους Υποψηφίους των εξετάσεων πιστοποίησης, της 30ης /11 -Αθηνών, ότι η πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων κλείνει την 11η /11 στις 11:00 το πρωϊ και η κατάθεση του παραβόλου κλείνει την 12η /11. Τώρα πάμε στην ύλη και να θυμίσουμε ότι σε προηγούμενα άρθρα μας, ασχοληθήκαμε και αναλύσαμε ερωτήσεις της ύλης πιστοποίησης Πρακτόρων, ομαδοποιώντας τις ερωτήσεις, ανάλογα με το θέμα (θα τις βρείτε σε προηγούμενα, σχετικά με την ύλη, άρθρα μας), συγκεκριμένα: - 8, 19, 20, 21, 24, 25, 27, 28, 39, 40, 41, 45, 66, - 181, 182 183, 562, 563, 564, - 120, 121, 124, 126, 135, 137, 138, 140, 141, 153, 167, 169, 178, - 16, 83, 17, 29, 266, 197, 199, 200, 68, 69, 71, 74, 75, 76, 77, 78, 85, 86, 72, 596, - 16, 83, 17, 197, 199, 200, 72, 596, 92, 93, 94, 95, 244, 79 και 80, - 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, - 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, - 318, 319, 328, - 327,339,340,341,342,343,345,348,349,393,394,395, - 43, 187, 188, 191, 195, 217, 218, 239, - 130, 132, 133, 142, 146, 148, 149, 150, - 50, 406, 407, 408, 409, 410, 416, 417, 418, 422, - 29, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, - 63, 64, 67, 70, 157, 158, 160, 164, 205, 216, 221, 227, 228, 229, 230, 231, 232, - 36, 91, 109, 253, 254, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 365, - 9, 12, 50, 58, 59, 60, 191, 217, 232, 489. 13, 63, 80, 130, 154, 174, 180, 195, 202, 205, 240, 242, 256, 259, 264, 272, 296, 302, 307, 323, 328, 465, 472, 479, 539, 540, 541, - 88, 243, 248, 249, 280, 281, 282, 283, 437, - 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377,378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 , 403, 438, 442, 462, 323, 324, 325, 326, - 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 597, 599, 600, - 469, 470, 490, 471, 489, 484, 493, 477, 480, 518, 472, 503, 479, 473, 488, 474, 478, 475, 491, 483, 482, 476, 486, 527, 487, 536, 497, 494, 505, 523, 506, 495, 496, 499, 501, 498, 500, 502, 503, 507, 508, 509, 511, 512. 513, 514, 515, 516, 519, 521, 532, 533, 534, 535, 536, 538, 539, 540, 541, 543 - 480, 517, 529, 477, 518, 524, 493, 525, 528, 489, 531, 542, 549, 551, 550, 552, - 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, - 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, - 274, 276, 293, 291, 292, 464, 277, 424, 425, 428. …και σήμερα συνεχίζουμε αναλύοντας λίγο περισσότερο την IDD και τον ν.4583/2018, μέσα από τις ερωτήσεις :1, 2, 3, 5, 10, 11, 14, 22, 23, 38, 39, 44, 46, 52, 53, 55, 81 και 83. ME TON Ν. 4583/2018, EXOYME ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 (ΕΕ L 26), σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2018/411/ ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Μαρτίου 2018 (ΕΕ L 76) και η θέσπιση άλλων διατάξεων για την ασφαλιστική και αντασφαλιστική διαμεσολάβηση. Δηλαδή ο ν. 4583 ενσωματώνει τις διατάξεις της ενωσιακής νομοθεσίας σχετικά με τη δραστηριότητα διανομής των (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων, ανεξαρτήτως δικτύου (ΕΡΩΤ. 1) Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, να θυμίσουμε ότι μεταξύ άλλων υποχρεώσεών τους, που απορρέουν από τον ν. 4583/2018, πρέπει να (ΕΡΩΤ. 2) : Διασφαλίζουν ότι η πληροφόρηση που λαμβάνει ο Πελάτης στο πλαίσιο της παρεχόμενης σε αυτόν υπηρεσία είναι έγκαιρη, πλήρης, ορθή, επαρκής και κατάλληλη. Εκπονούν σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή συγκεκριμένα ενημερωτικά έντυπα για τον Πελάτη, διαφορετικά από τυχόν διαφημιστικά ή ενημερωτικά έντυπα της Εταιρείας, με την επωνυμία ή τον διακριτικό τους τίτλο. Τα έντυπα αυτά πρέπει να φέρουν με μεγάλα σκούρα γράμματα τον τίτλο «ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚ ΤΟΥ Ν.4583 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ΣΑΣ». Ζητούν και καταγράφουν σε ξεχωριστό «ΕΝΤΥΠΟ ΑΝΑΓΚΩΝ ΠΕΛΑΤΗ», πριν τη σύναψη της ασφάλισης, αναλυτικές πληροφορίες από τον Πελάτη, για να διευκρινίσουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του. Προτείνουν στον Πελάτη το προϊόν της Εταιρείας, που ανταποκρίνεται πληρέστερα στις ανάγκες και το συμφέρον του. Η παροχή συμβουλής προς τον Πελάτη από τον διανομέα είναι υποχρεωτική κατά τη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων όλων των κλάδων ασφάλισης, πλην της ασφάλισης μεγάλων κινδύνων (που θα πραγματοποιηθεί σε συνεννόηση απευθείας με την Εταιρεία - ΕΡΩΤ. 53) Δεν προτρέπουν τον Πελάτη στην καταγγελία ασφαλιστικής σύμβασης για λόγους που δεν συναρτώνται με τα συμφέροντα και τις ανάγκες του. Επεξηγούν στον Πελάτη τους όρους των ασφαλιστικών συμβάσεων που προτείνουν, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Περιγράφουν και επεξηγούν το ασφαλιστικό προϊόν στον Πελάτη, αξιοποιούν όλο το έντυπο υλικό που τους παρέχει η Εταιρεία, παραδίδουν στον Πελάτη το σχετικό υλικό. Οι πληροφορίες που παρέχει ο διανομέας ασφαλιστικών προϊόντων στον πελάτη, σύμφωνα με τον ν. 4583/2018, δίδονται εγγράφως και, υπό προϋποθέσεις, είτε σε σταθερό μέσο ή ειδικό έντυπο ή φλασάκι, είτε μέσω δικτυακού τόπου, αν δεχτεί ο Πελάτης (ΕΡΩΤ. 81),και αν η χρήση του είναι κατάλληλη στο πλαίσιο της σχέσης πελάτη και διανομέα, και υπό την προϋπόθεση ότι δόθηκε στον πελάτη η επιλογή να λάβει χαρτί, και εκείνος επέλεξε το σταθερό μέσο (ΕΡΩΤ. 83). Λαμβάνουν δε σχετική γραπτή απόδειξη από τον Πελάτη, αντίγραφο της οποίας αποστέλλουν ηλεκτρονικά στην Εταιρεία. Επισημαίνουν στον Πελάτη τις συνέπειες της πρόωρης διακοπής ή ακύρωσης ή εξαγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του, καθώς και κάθε εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη. Τον ενημερώνουν για την υποχρέωσή του να προκαταβάλλει το ασφάλιστρο και για τις συνέπειες της μη έγκαιρης καταβολής του. Λαμβάνουν από τον Πελάτη τις αναγκαίες πληροφορίες για τη γνώση και την προηγούμενη εμπειρία του, ως επενδυτή και τον ενημερώνουν εγκαίρως, πριν από τη σύναψη σύμβασης επενδυτικών προϊόντων βασιζόμενων σε ασφάλιση, για τους επενδυτικούς κινδύνους, το συνολικό κόστος διανομής και τις συναφείς επιβαρύνσεις. Ενημερώνουν τον Πελάτη, με έντιμο, αμερόληπτο και επαγγελματικό τρόπο, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Πελάτη (ΕΡΩΤ. 52), για τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας του συμβολαίου του και του χορηγούν τα σχετικά έντυπα με απόδειξη παραλαβής. Ενημερώνουν τον Πελάτη αν παύσουν να ασκούν τη δραστηριότητα ασφαλιστικής διανομής (ΕΡΩΤ. 55). Προωθούν μόνο προϊόντα ασφαλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα. Υποχρεούνται σε επαγγελματική εκπαίδευση διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών κατ’ έτος, προκειμένου να διατηρούν ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων για την εκτέλεση των εργασιών και την άσκηση των καθηκόντων τους. (ΕΡΩΤ. 44 και ΕΡΩΤ. 46) Οι κατηγορίες των διανομέων είναι οι εξής: Οι ασφαλιστικοί Πράκτορες, οι Συντονιστές ασφαλιστικών Πρακτόρων & οι Μεσίτες ασφαλίσεων (με απόλυτο ασυμβίβαστο αυτών, με τις δύο πρώτες κατηγορίες). (ΕΡΩΤ. 1, 2, 3) Σε περίπτωση καταγγελίας εις βάρος ενός Διαμεσολαβητή από κάποιον Πελάτη, στον Επόπτη, πρέπει ο Διαμεσολαβητής να υποβάλλει αντίκρουση της καταγγελίας, με στοιχεία και πληροφορίες πλήρεις και αληθείς, ώστε ο Επόπτης να είναι πλήρως ενημερωμένος για το εποπτικό του έργο (ΕΡΩΤ. 3) Επίσης σε κάθε περίπτωση καταγγελίας και πριν την επιβολή κυρώσεων στον Διαμεσολαβητή από τον Επόπτη, ο Διαμεσολαβητής έχει δικαίωμα να ζητήσει ακρόαση από τον Επόπτη, να καταθέσει την άποψή του και την αντίκρουση.(ΕΡΩΤ. 5) Το πιστωτικό Ίδρυμα/Τράπεζα, προκειμένου να πουλά ασφαλιστικά προϊόντα θα εγγραφεί στο μητρώο του Επιμελητηρίου, με την προϋπόθεση οι υπεύθυνοι για την πώληση των ασφαλιστικών προϊόντων να κατέχουν την ανάλογη πιστοποίηση, μετά από εξετάσεις στην ΤτΕ. (ΕΡΩΤ. 11) και δύναται να προωθεί ασφαλιστήρια συμβόλαια για λογαριασμό μίας ή περισσότερων ασφαλιστικών επιχειρήσεων (ΕΡΩΤ. 22) Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και οι Εταιρείες επενδύσεων και οι αγροτικοί συνεταιρισμοί (ΕΡΩΤ. 23) . Το αυτό ισχύει και για όλα τα φυσικά πρόσωπα που θέλουν να δραστηριοποιηθούν είτε ως ασφαλιστικός πράκτορας ή/και συντονιστής ασφαλιστικών πρακτόρων, είτε μόνον ως μεσίτης (αντ)ασφαλίσεων, είτε μόνον ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που ασκεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. (ΕΡΩΤ. 10 και ΕΡΩΤ. 39) Ο ν.4583 δεν ρυθμίζει τα ποσά των αποζημιώσεων. Ακολουθεί και ελέγχει μόνο τη διαδικασία αν τηρήθηκε (ΕΡΩΤ. 14) Οι (αντ)ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όσον αφορά στη δραστηριότητα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, σύμφωνα με τον ν. 4583/2018 εξαιρούνται της υποχρέωσης εγγραφής, ως Εταιρεία, στο Ειδικό Μητρώο που τηρείται στο αρμόδιο Επιμελητήριο της έδρας τους. (ΕΡΩΤ. 38). Είναι όμως απαραίτητο οι υπάλληλοι που ασχολούνται με το αντικείμενο, πώληση ή εξυπηρέτηση πελατών, να διαθέτουν την πιστοποίηση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Ακριβόπουλος, 06/11/2024 - 12:00 Ας πούμε λίγα λόγια για την IDD και τον ν.4583 (συνέχεια στην βοήθεια των υποψηφίων)
Κώστας Ακριβόπουλος, 04/11/2024 - 10:10 Επιλέξτε τη νοοτροπία σας που θα καθορίσει τη συμπεριφορά σας!
Κώστας Ακριβόπουλος, 30/10/2024 - 09:24 Μήπως έχουμε ξεχάσει τους στόχους μας; Μήπως έχουμε ξεχάσει τη συνταγή επιτυχίας: «Διάβασε και πίστεψε στον στόχο σου»;
Κώστας Ακριβόπουλος, 29/10/2024 - 15:59 Αποτελέσματα Εξετάσεων Τράπεζας Ελλάδος πιστοποίησης υποψήφιων Διαμεσολαβητών (Θεσσαλονίκη, 19-20/10/2024)
Επιπλέον βοήθεια στις εξετάσεις των υποψηφίων Συνεργατών - Διαμεσολαβητών! Υπενθυμίζουμε ότι, μετά τις εξετάσεις της 19ης και 20ης /10, στη Θεσσαλονίκη, των οποίων τα αποτελέσματα περιμένουμε, ετοιμαζόμαστε για τις... Κώστας Ακριβόπουλος, 25/10/2024 - 09:16
Ποιο είναι το Plan B… όταν ξαφνικά επεμβαίνει η Εφορία; Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Training, Mentoring, Coaching (ILU, FA, MNGM, SOCIOL, PSYCHOL, NLP, MRKTG, AML, Feng Shui, GESTALT,... Κώστας Ακριβόπουλος, 21/10/2024 - 09:44
Δεν ξεχνάμε τους Υποψήφιους που αγωνίζονται για την πιστοποίηση! Υπενθυμίζουμε ότι το Σάββατο 19/10 και Κυριακή 20/10, πραγματοποιήθηκαν οι Εξετάσεις Πιστοποίησης Νέων Διαμεσολαβητών στη Θεσσαλονίκη. Υποψήφιοι Συμμετέχοντες ήταν: Ασφαλιστικοί Πράκτορες: 241, Μεσίτες... Κώστας Ακριβόπουλος, 21/10/2024 - 09:12
Τέσσερα ακόμη επαγγέλματα με υποχρεωτική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης (Μέρος 3) Αν έχετε Πελάτες ή γνωστούς (ή είσθε εσείς Πελάτης τους) , με επαγγέλματα που καλύπτονται από την Νομοθεσία ή με... Κώστας Ακριβόπουλος, 18/10/2024 - 09:09
Τι θα λέγατε για λίγη ψυχολογία στην πώληση; Ας ξαναρυθμίσουμε τον εγκέφαλό μας για καλύτερα αποτελέσματα στην επικοινωνία με τους Πελάτες μας! Γράφει ο Κώστας Ακριβόπουλος, Απόφοιτος του Γερμανικού Ινστ. Ψυχολογίας και Ψυχοθεραπείας GESTALT, Απόφοιτος Κοινωνιολογίας του SUSSEX GB, Απόφοιτος του Ινστ.... Κώστας Ακριβόπουλος, 16/10/2024 - 09:26
Να θυμίσουμε κάποιες ακόμη από τις υποχρεωτικές Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης; (Μέρος 2) Αν έχετε Πελάτες ή γνωστούς (ή είσθε εσείς Πελάτης τους) , με επαγγέλματα που καλύπτονται από την Νομοθεσία ή με... Κώστας Ακριβόπουλος, 15/10/2024 - 09:00