Αντώνιος Δουνδουλάκης, 10/9/2021 - 15:26 facebook twitter linkedin Ξέρουν οι ασφαλιστές να συνομιλούν με τις γυναίκες; Αντώνιος Δουνδουλάκης, 10/9/2021 facebook twitter linkedin Ο ασφαλιστής ασκεί ένα επάγγελμα που του δίνει τη δυνατότητα να εισέρχεται σε επιχειρήσεις και σπίτια, να συνδιαλέγεται με όλη την οικογένεια. Πολλές φορές ουσιαστικό και καθοριστικό ρόλο σε μια επικοινωνία διαδραματίζει η γυναίκα στα περιβάλλοντα αυτά. Η γυναίκα έχει από τη φύση της την τάση να προστατεύει όσους την περιβάλλουν, να προνοεί για τους πάντες και να προγραμματίζει τα πάντα. Ενδεικτικός ως προς αυτό είναι ο ακόλουθος λόγος του αρχαίου Έλληνα ποιητή Μενάνδρου: «Γυναικός εσθλής εστί σώζειν οικίαν», δηλαδή, είναι καθήκον της καλής γυναίκας να σώζει το σπίτι της. Η φύση της γυναίκας, η σύγχρονη κοινωνία και οι ρόλοι που της επιφυλάσσουν ωριμάζουν γρηγορότερα το συγκεκριμένο φύλο, προϋποθέτουν ταχύτατα αντανακλαστικά και οξύτατη αντίληψη από μέρους της. Η γυναίκα δεν είναι απλά βοηθός του άνδρα στην καθημερινότητά του, όπως σημειώνει, μεταξύ άλλων, και ο Ιερός Χρυσόστομος, αλλά και συνδημιουργός του στην παιδοποιία. Η μητρότητα οξύνει ακόμη περισσότερο την ενσυναίσθησή της, όπως επίσης την επιθυμία να προστατεύσει όσους βρίσκονται γύρω της. Ο Ρωμαίος ποιητής Βιργίλιος σημειώνει ότι «η γυναίκα ηγείται των γεγονότων», καθώς εκείνη με την οξυδέρκεια που τη διακρίνει λειτουργεί, συνήθως, ως καταλύτης στην όποια απόφαση, σε διαπροσωπικό και οικογενειακό επίπεδο. Ενδεικτικό παράδειγμα της οξυδέρκειας, της πρόνοιας, αλλά και της δύναμης που κρύβει μια γυναίκα είναι ο ακόλουθος διάλογος της Κλημεντίνης με τον σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ. Κατά τη διάρκεια περιπάτου με τον σύζυγό της, η Κλημεντίνη σταμάτησε και άρχισε να συνομιλεί με έναν οδοκαθαριστή για αρκετή ώρα. Ενοχλημένος ο σερ Ουίνστον, ζήτησε να μάθει το περιεχόμενο της συνομιλίας τους. Εκείνη τον ενημέρωσε ότι ο οδοκαθαριστής ήταν ερωτευμένος μαζί της στο παρελθόν. Ο σερ Ουίνστον της απάντησε: «Ευτυχώς που παντρεύτηκες εμένα διότι θα ήσουν σήμερα σύζυγος οδοκαθαριστή» και η ετοιμόλογη Κλημεντίνη αποκρίθηκε, με νόημα, τα εξής: «Κάνεις λάθος! Εάν ήμουν παντρεμένη μαζί του, τότε εκείνος θα ήταν σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας». Συμπερασματικά, η γυναίκα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη λήψη σημαντικών αποφάσεων και ο ασφαλιστής δεν θα πρέπει να παραβλέπει την πραγματικότητα αυτή, αλλά να την αξιοποιεί στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την επίτευξη της όποιας επαγγελματικής συμφωνίας, της όποιας αποφάσεως. Στο σημείο αυτό γεννάται το ερώτημα: Τι συμβαίνει όμως με τους ασφαλιστές; Ξέρουν να συνομιλούν με μια γυναίκα, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας; Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τα ακόλουθα χαρακτηριστικά που έχει η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών: α. Πολύπλοκη, σύνθετη σκέψη. Όπως πληροφορούμαστε από τους επιστήμονες, η γυναίκα έχει μια εξαιρετική ικανότητα να σκέφτεται πολλά πράγματα την ίδια στιγμή και να προβαίνει σε αναλύσεις χωρίς να χάνει τη ροή της σκέψης της, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με τον εγκέφαλο του άνδρα, όπου η εστίαση του ενδιαφέροντος περιορίζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα κάθε φορά. β. Λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό η ενσυναίσθηση στη γυναίκα, δηλαδή η ικανότητα να κατανοεί τις ανάγκες του άλλου, να «διαβάζει» τον άλλο και να πράττει ανάλογα, κάτι το οποίο δεν ισχύει στον άνδρα. γ. Κατανοεί και αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό τη μη λεκτική γλώσσα ή αλλιώς τη γλώσσα του σώματος, στην επικοινωνία και τις συναναστροφές της, κάτι που αποφεύγει μεγάλο μέρος του ανδρικού πληθυσμού. Δυστυχώς, στις μέρες μας μεγάλη μερίδα των ασφαλιστών αφενός δείχνει να παραβλέπει τον καθοριστικό ρόλο της γυναίκας όσον αφορά στη λήψη των όποιων αποφάσεων και αφετέρου παραβλέπει τα τρία χαρακτηριστικά που σημειώσαμε παραπάνω, τα οποία θα διευκόλυναν τη συνομιλία του μαζί τους. Συχνά ο ασφαλιστής, από λανθασμένη αντίληψη, δεν προσεγγίζει σωστά, με σεβασμό τη γυναίκα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν φραγμοί, δεύτερες σκέψεις και αυστηρά φίλτρα στις λήψεις των αποφάσεων, προκειμένου να τελεσφορήσει μια συνεργασία. α. Ο ευσυνείδητος ασφαλιστής κρίνεται σκόπιμο να σεβαστεί το φύλο και το ρόλο της γυναίκας. Είναι άλλο πράγμα το «μιλώ» σε μια γυναίκα και άλλο το «συνομιλώ» μαζί της. Η συνομιλία προϋποθέτει την αναγνώριση ισοτιμίας με τον άλλο ή την άλλη, το διάλογο, την ανταλλαγή σκέψεων, ενώ η ομιλία είναι συνήθως μονόπλευρη και αδιαφορεί, πολλές φορές, για τις ανάγκες του άλλου. Η συγκεκριμένη διαφορά δεν διαφεύγει την προσοχή της γυναίκας, οπότε και τοποθετείται ανάλογα, γι’ αυτό και πρέπει να προσεχθεί από πλευράς του ασφαλιστή. β. Ο ασφαλιστής καλείται να κάνει «εξατομικευμένη προσέγγιση» σε μια γυναίκα, σύμφωνα με τον εν γένει ρόλο της, π.χ. επαγγελματίας, μητέρα, επιχειρηματίας, χήρα, κ.ά., και να συνομιλήσει μαζί της κατάλληλα. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι οι γυναίκες έχουν ισχυρό το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Συνεπώς, για να επιτύχει το στόχο του στο επαγγελματικό κομμάτι, θα πρέπει να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να προσφέρει ένα ελκυστικό γι’ αυτές ή για τους ανθρώπους που τις περιβάλλουν πρόγραμμα. γ. Να αξιοποιήσει λελογισμένα τη γλώσσα του σώματος στη συνομιλία με τις γυναίκες. Ένα σχετικά άκαμπτο σώμα του ασφαλιστή κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, εκτός από ένδειξη ψυχικής αστάθειας ή προβληματικής προσωπικότητας, ωθεί τον δέκτη να κρατήσει μια αμυντική στάση προς τον πομπό, δύσκολα θα τον εμπιστευτεί, οπότε είναι πιθανό να μην τελεσφορήσει η συνεργασία. Στην αντίθετη περίπτωση, εκείνη δηλαδή ενός υπερκινητικού, ως προς τη γλώσσα του σώματος, ασφαλιστή, μπορεί να συνιστά ένδειξη ανασφάλειας και φόβου από μέρους του πομπού, το αντιλαμβάνεται η γυναίκα, ο πελάτης εν γένει, οπότε και πάλι δεν θα πρέπει να αναμένουμε θετικά αποτελέσματα. δ. Να κρατήσει σε εγρήγορση τη συνομιλήτριά του. Να προσελκύσει δηλαδή το ενδιαφέρον της γυναίκας και να προσπαθήσει να δώσει απάντηση, να ικανοποιήσει τις επαγγελματικές, οικογενειακές της ανάγκες, με τα προγράμματα που της προσφέρει. Επιπροσθέτως, δεν πρέπει να διαφύγει την προσοχή μας ότι πολλές φορές η καλλιέργεια εκφοβισμού από μέρους του ασφαλιστή προς τον πελάτη, για απώλεια εισοδήματος, κίνδυνο υγείας, ρίσκο εργασίας, ενδεχόμενο θανάτου κ.τ.λ., οδηγεί στα τελείως αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Αντιθέτως, η ανάδειξη του θετικού στοιχείου σε ένα ασφαλιστικό πακέτο, έχει περισσότερες πιθανότητες να έχει αίσια έκβαση, κυρίως όταν πρόκειται για ζήτημα οικογένειας, με συνομιλητή το αντίθετο φύλο. Η γυναίκα είναι αυτή που, εφόσον ο ασφαλιστής δώσει εξηγήσεις και κεντρίσει το ενδιαφέρον της για την αναγκαιότητα ασφάλισης της οικογένειας, την προστασία του οικογενειακού εισοδήματος, την πρόνοια για τις σπουδές των παιδιών, θα κάνει το παν για να δώσει τη συγκατάθεσή της στα ασφαλιστικά προγράμματα, να επηρεάσει και τον σύζυγο προς την κατεύθυνση αυτή. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Η δυσκολία λοιπόν δεν έγκειται στο να μιλήσει απλά ο ασφαλιστή με τη γυναίκα, αλλά στο να συνομιλήσει μαζί της, δηλαδή στο να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις και να αναδείξει το πρόσφορο έδαφος για να επιλεγεί-αποκτηθεί το ασφαλιστικό πακέτο. Ας μη λησμονούμε, ως ασφαλιστές, ότι: «Hoc opus, hic labor est». Δηλαδή, αυτό είναι το έργο [που έχουμε να κάνουμε], αυτή είναι η δουλειά [μας] (Βιργίλιος, Ρωμαίος ποιητής, 70-19 π.Χ.). Διαβάστε το άρθρο του κ. Δουνδουλάκη όπως δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ασφαλιστικό ΝΑΙ, τεύχος 191, Ιούλιος - Αύγουστος 2021 (πατήστε πάνω την εικόνα για μεγέθυνση): Βιογραφικό σημείωμα O Δουνδουλάκης Αντώνιος γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 15 Ιανουαρίου του 1977. Αποφοίτησε από τη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και σπούδασε Κοινωνική Θεολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από το 2003 ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στην Interamerican στο Ηράκλειο Κρήτης έως το Δεκέμβριο του 2010 και από το 2011 έως το Φεβρουάριο του 2014 σε Πρακτορείο Ασφαλειών. Το Μάρτιο του 2014 μετακόμισε στην Αθήνα όπου συνέχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία σε μεγάλο Πρακτορείο στον Πειραιά, ως Ασφαλιστικός διαμεσολαβητής με κύριο πεδίο εξειδίκευσης και δραστηριοποίησης στον κλάδο ζωής, υγείας, συνταξιοδοτικών και ομαδικών Ασφαλίσεων. Το Σεπτέμβριο του 2019 λόγω της εμπειρίας και της ενδελεχούς ενασχόλησής του με τον κλάδο των ομαδικών ασφαλίσεων ανέλαβε τη θέση του προϊσταμένου εξυπηρέτησης μεγάλων Πελατών με παράλληλη δραστηριοποίηση στις πωλήσεις και την ανάπτυξη του Πελατολογίου του Πρακτορέιου. Από το Μάρτιο του 2021 ανέλαβε τα καθήκοντα του Διευθυντή πωλήσεων. Ο κ. Δουνδουλάκης είναι έγγαμος και πατέρας τριών παιδιών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Αντώνιος Δουνδουλάκης, 20/11/2024 - 14:02 Από το «ΟΧΙ» στο «ΝΑΙ»! Ο ρόλος του χαρισματικού και διορατικού μάνατζερ
Η σωστή διαχείριση του χρόνου στο εργασιακό περιβάλλον Καθημερινά, τόσο στην προσωπική ζωή όσο και στην επαγγελματική μας δραστηριότητα, εκφράζουμε την άποψη ότι "δεν έχω χρόνο" ή "δε... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 19/05/2022 - 07:29
Ποιός είναι ο πραγματικός Άγιος Βασίλης , πώς έρχεται στον κόσμο και τι μας φέρνει ; Μετρούμε αντίστροφα, μικροί - μεγάλοι, για την εορτή των Χριστουγέννων και την Πρωτοχρονιά, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/12/2021 - 12:09
Η αξία των συμβολαίων υγείας και η εμπειρία "εκ των έσω" Καθημερινά καλούμαστε ως επαγγελματίες να εντοπίσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων που συναντούμε και να διερευνήσουμε τους τρόπους κάλυψης αυτών, εξατομικευμένα... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 20/12/2021 - 15:39
Η αξία της μάνας Μία είναι η λέξη που συγκλονίζει τον άνθρωπο, που του ξυπνά μνήμες και ευχάριστα συναισθήματα, εικόνες ευτυχίας και ενότητας, διάθεση... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 26/10/2021 - 15:27
Ο ρόλος του ηγέτη στο περιβάλλον εργασίας Στη σύγχρονη εποχή που συχνά γίνεται αναφορά στον επαγγελματισμό, την εξειδίκευση και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στο περιβάλλον εργασίας, είναι... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/10/2021 - 15:07
Πώς να κάνει ένα επιτυχημένο πρώτο ραντεβού ο ασφαλιστής; Η καθημερινότητα του ασφαλιστή περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες ενέργειες που σχετίζονται με τη φύση της δουλείας του. Καλείται, ως επαγγελματίας, να λειτουργεί... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/09/2021 - 10:16