Αντώνιος Δουνδουλάκης, 19/5/2022 - 07:29 facebook twitter linkedin Η σωστή διαχείριση του χρόνου στο εργασιακό περιβάλλον Αντώνιος Δουνδουλάκης, 19/5/2022 facebook twitter linkedin Καθημερινά, τόσο στην προσωπική ζωή όσο και στην επαγγελματική μας δραστηριότητα, εκφράζουμε την άποψη ότι "δεν έχω χρόνο" ή "δε με φτάνει ο χρόνος", δεν προλαβαίνω να κάνω πράγματα. Την ίδια στιγμή που προβληματιζόμαστε για την ανεπάρκεια του χρόνου, αρκετοί από το κοινωνικό ή το επαγγελματικό μας περιβάλλον δε δείχνουν να συμμερίζονται την αγωνία μας. O Γάλλος συγγραφέας Ζαν ντε Λα Μπρυγιέρ (1645-1696) αναφέρει ότι εκείνοι που δεν διαχειρίζονται σωστά το χρόνο τους, είναι αυτοί που παραπονιούνται για την έλλειψή του. Η εύκολη τοποθέτηση του "δεν έχω χρόνο" σε σύγκριση με τους άλλους, δεν ευσταθεί απόλυτα καθώς όλοι μας έχουμε τον ίδιο αριθμό ωρών ανά ημέρα, όπως είχαν πολλοί σπουδαίοι και επιτυχημένοι άνθρωποι της τέχνης, της πολιτικής και των επιστημών, οι οποίοι τα κατάφεραν περίφημα. Το ζήτημα έγκειται στο γεγονός ότι πολλές φορές στην προσπάθειά μας να φέρουμε σε πέρας τα πάντα, κινούμαστε άναρχα, χωρίς οργάνωση, προγραμματισμό και προς τη λάθος κατεύθυνση. Προσπαθούμε να κάνουμε αρκετά πράγματα ταυτόχρονα, σε σημείο που έχουμε την ψευδαίσθηση ότι εργαζόμαστε σκληρά και είμαστε παραγωγικοί, όμως το αποτέλεσμα δε μας δικαιώνει, καθώς ο χρόνος μας αναλώνεται σε ανούσιες και λιγότερο σημαντικές πράξεις. Όπως σημειώνει και ο Αμερικανός φιλόσοφος, Χένρι Ντέιβιντ Θόρω "Δεν έχει σημασία να είσαι απασχολημένος, το ίδιο κάνουν και τα μυρμήγκια. Το θέμα είναι με τι είσαι απασχολημένος". Όλα αυτά θα πρέπει να μας προβληματίσουν και να μας οδηγήσουν στη σκέψη του να δουλεύουμε έξυπνα και όχι σκληρά. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: Πώς είναι εφικτό να αξιοποιήσουμε και να διαχειριστούμε σωστά το χρόνο μας, ώστε να έχουμε αρκετό; Είναι σημαντικό να κερδίσουμε ελεύθερο χρόνο, για να τον αφιερώσουμε όπου επιθυμούμε; Είναι σημαντικό να εξοικονομούμε χρόνο διότι, εάν τον ξοδεύουμε αλόγιστα εκεί που δεν πρέπει, δεν θα μένει για εκεί που πρέπει, όπως επισημαίνει ο Περίανδρος ο Κορίνθιος (667-587 Π.X.). Πολλές φορές ο τρόπος με τον οποίο ξοδεύουμε το χρόνο μας, καθορίζει ποιοι είμαστε. Σε επαγγελματικό επίπεδο, η διαχείριση του χρόνου είναι μια μορφή στρατηγικής που επιτρέπει να αυξήσουμε την αποδοτικότητα στη δουλειά μας, διατηρώντας παράλληλα μια σταθερή ροή εργασιών. Επί της ουσίας η έξυπνη διαχείριση του χρόνου δεν έχει να κάνει με την ολοκλήρωση πολλών θεμάτων και εργασιών μέσα σε μια ημέρα. Προς αυτή την κατεύθυνση, για τη σωστή διαχείριση και αξιοποίηση του χρόνου, μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα τα παρακάτω. Για τον προγραμματισμό των εργασιών, χρήσιμο είναι να καταγράψουμε σε μια κόλλα χαρτί τα πράγματα που έχουμε να κάνουμε καθημερινά για την ερχόμενη εβδομάδα, όπως ακριβώς πράττει μια νοικοκυρά με τη λίστα για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Η Παρασκευή είναι η πιο κατάλληλη ημέρα για να καταστρώσουμε το πρόγραμμα της εβδομάδας που ακολουθεί. Ετοιμάζουμε και ορίζουμε ένα χρονοδιάγραμμα, οριοθετώντας το χρόνο, διότι αυτό μας κάνει να συγκεντρωθούμε, να είμαστε πιο αποτελεσματικοί, έστω κι αν χρειαστεί να επαναπροσδιορίσουμε κάποια σημεία του προγραμματισμού μας, στην πορεία. Πάντα κρατάμε σημείωση στο ημερολόγιο για τον εάν ο χρόνος που ορίσαμε για κάποια δραστηριότητα ήταν ο σωστός, προκειμένου να έχουμε μια εικόνα για ανάλογες εργασίες στο μέλλον. Αυτό θα μας βοηθήσει να έχουμε ένα πιο εύστοχο προγραμματισμό. Σημαντικό ρόλο στην εξοικονόμηση του χρόνου αποτελεί και η οργάνωση του χώρου μας, του γραφείου μας, διότι δε χρειάζεται να ασχοληθούμε με αυτόν τη στιγμή που έχουμε φόρτο εργασίας. Τη λίστα που ετοιμάσαμε από την Παρασκευή μπορούμε να την ανανεώνουμε μέσα στην εβδομάδα, ανάλογα με τις έκτακτες υποχρεώσεις που θα προκύψουν. Καλό θα είναι να ξεκινάμε νωρίς το πρόγραμμα μας, χωρίς αναβλητικότητα, ώστε να έχουμε την άνεση του χρόνου στην περίπτωση που κάτι απρόσμενο μας πάει πίσω. Ας έχουμε κατά νου ότι η αναβλητικότητα είναι η μεγαλύτερη αιτία των αποτυχιών και των ανεκπλήρωτων στόχων. Συν τοις άλλοις, είναι αυτή που προκαλεί και το μεγαλύτερο άγχος, καθώς παίρνει τον έλεγχο από την καθημερινότητα μας. Ο καλύτερος τρόπος είναι να χωρίσουμε τις εργασίες σε κατηγορίες, βάσει προτεραιότητας, όπως: επείγουσες, σημαντικές, μη σημαντικές. Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν το λάθος να ξοδεύουν τον χρόνο τους στο επείγον, παρά στο σημαντικό. Εάν θέλουμε να κάνουμε σωστή χρήση του χρόνου, πρέπει να μπορούμε να διακρίνουμε το πιο σημαντικό και να αφιερώσουμε όλο μας το χρόνο σε αυτό. Όπως εύστοχα σημειώνει ο Αμερικανός manager Lee Iacocca (1924-2019), δε θα πρέπει να καταπιανόμαστε με αρκετά πράγματα ταυτόχρονα, αλλά με ένα κάθε φορά και να είμαστε συγκεντρωμένοι. Στην αρχή που είμαστε ξεκούραστοι και περισσότερο αποδοτικοί, πρέπει να ξεκινάμε με τα πιο χρονοβόρα και δύσκολα, αυτά που θέλουν μεγάλη προσπάθεια. Εάν αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα, λόγω όγκου, μπορούμε να επιμερίσουμε τη δουλειά μας σε μικρότερα, καλύτερα διαχειριστικά tasks. Θα μας βοηθήσει επίσης η αυτοματοποίηση των επαναλαμβανόμενων ενεργειών, όπως η απάντηση σε e-mail, sms. Πριν ξεκινήσουμε, απενεργοποιούμε τις ειδοποιήσεις του κινητού μας βάζοντάς το στην άκρη. Καλό είναι να μην κοιτάμε διαρκώς την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία, αλλά να ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα για αυτό, καθώς o χρόνος που καταναλώνουμε μπροστά από τις οθόνες είναι πολύς, ακόμα κι αν έχουμε την αίσθηση ότι είναι ελάχιστος. Προγραμματίζουμε επίσης τις τηλεφωνικές μας συνομιλίες σε συγκεκριμένη ώρα, ενώ παράλληλα ορίζουμε κάποια χρονικά διαστήματα διαλείμματος μεταξύ των δραστηριοτήτων μας, έχοντας κατά νου ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές και ιδιαίτερα το κινητό δεν μπορούν να αποτελέσουν ένα ποιοτικό διάλειμμα, αντιθέτως, απορροφούν την ενέργεια και αποσπούν την προσοχή μας. Όλα τα παραπάνω μπορεί να μη συνιστούν τον απόλυτο και αψευδή οδηγό μιας σωστής διαχείρισης του χρόνου, όμως μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία της. Άλλωστε η πολυσυζητημένη ισορροπία προσωπικής - επαγγελματικής ζωής, εστιάζει στην ικανότητα του ανθρώπου να μοιράσει το χρόνο του αποτελεσματικά. Ο πετυχημένος άνθρωπος ξέρει να τον αξιοποιεί και να αντλεί επιτυχία από αυτόν. Ο χρόνος λοιπόν είναι πολύτιμος για την ανθρώπινη ύπαρξη, γι αυτό και ο Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας Harvey Mackay (1932 εξ.), σημειώνει: "Ο χρόνος είναι δωρεάν, αλλά είναι ανεκτίμητος. Δεν σου ανήκει, αλλά μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις. Δεν μπορείς να τον αποταμιεύσεις, αλλά μπορείς να τον ξοδέψεις. Και από τη στιγμή που τον χάσεις, δεν μπορείς να τον πάρεις πίσω." NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ποιος είναι ο Αντώνιος Δουνδουλάκης O Δουνδουλάκης Αντώνιος γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 15 Ιανουαρίου του 1977. Αποφοίτησε από τη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και σπούδασε Θεολογία στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών . Έγινε δεκτός από το Ινστιτούτο Ανωτέρων Σπουδών στην Ορθόδοξη Θεολογία του Σαμπεζύ και το Ρωμαιοκαθολικό Πανεπιστήμιο του Φριβούργου (Ελβετία), προκειμένου να πραγματοποιήσει Μεταπτυχιακές Σπουδές στη Θεολογία, όμως προσωπικοί και επαγγελματικοί λόγοι δεν συνέργησαν στην πραγματοποίησή τους. Διετέλεσε υπεύθυνος του Βυζαντινού Μουσείου Ιερών Εικόνων και Κειμηλίων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης, στο ναό της Αγίας Αικατερίνης των Σιναϊτών . Eξελέγη για δυο θητείες Γενικός Γραμματέας του Παγκρητίου Συνδέσμου των Θεολόγων. Συμμετείχε ενεργά στη Ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο: «Επί τον τύπον» του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης. Ο Κος Δουνδουλάκης υπήρξε λημματογράφος της Μεγάλης Ορθόδοξης Χριστιανικής Εγκυκλοπαίδειας (Στρατηγικές εκδόσεις, 2011) Συγγραφέας του θεολογικού Βιβλίου με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑΣ». Ασχολείται με τη Βυζαντινή Αγιογραφία από το 1992. Οι φορητές εικόνες και τοιχογραφίες που φιλοτεχνεί, βρίσκονται σε Ιερές Μονές, Ιερούς Ναούς, Παρεκκλήσια και ιδιώτες στην Ελλάδα & το Εξωτερικό (Κωνσταντινούπολη: στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, Ελβετία, Καναδά, κ.ά.). Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής ξεκίνησε το 2003 στην Interamerican, στο Ηράκλειο Κρήτης, έως το Δεκέμβριο του 2010 και από το 2011 έως το Φεβρουάριο του 2014 σε Πρακτορείο Ασφαλειών. Το Μάρτιο του 2014 μετακόμισε στην Αθήνα όπου συνέχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία σε μεγάλο Πρακτορείο, ως Ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, με κύριο πεδίο εξειδίκευσης και δραστηριοποίησης στον κλάδο ζωής, υγείας, συνταξιοδοτικών και ομαδικών Ασφαλίσεων. Το Σεπτέμβριο του 2019 λόγω της εμπειρίας και της ενδελεχούς ενασχόλησής του με τον κλάδο των ομαδικών ασφαλίσεων ανέλαβε τη θέση του προϊσταμένου εξυπηρέτησης μεγάλων Πελατών, με παράλληλη δραστηριοποίηση στις πωλήσεις και την ανάπτυξη του Πελατολογίου του Πρακτορείου και στη συνέχεια ανέλαβε τα καθήκοντα του Διευθυντή πωλήσεων. Είναι αρθρογράφος από το Μάϊο του 2021 (άρθρα κυρίως Ασφαλιστικού αλλά και κοινωνικού περιεχομένου) Το Σεπτέμβριο του 2021 εξελέγη Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου. Τον Ιανουάριο του 2022 ανέλαβε τη θέση του Επιθεωρητή πωλήσεων και Ανάπτυξης δικτύου της BROKERS UNION. Τον Απρίλιο του 2022 εξελέγη ως μέλος του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων του Δήμου Αλίμου Επίσης τον Απρίλιο του 2022 εξελέγη ως Αναπληρωτής εκπρόσωπος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Αλίμου. Ο κ. Δουνδουλάκης είναι έγγαμος και πατέρας τριών παιδιών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Αντώνιος Δουνδουλάκης, 20/11/2024 - 14:02 Από το «ΟΧΙ» στο «ΝΑΙ»! Ο ρόλος του χαρισματικού και διορατικού μάνατζερ
Ξέρουν οι ασφαλιστές να συνομιλούν με τις γυναίκες; Ο ασφαλιστής ασκεί ένα επάγγελμα που του δίνει τη δυνατότητα να εισέρχεται σε επιχειρήσεις και σπίτια, να συνδιαλέγεται με όλη... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 07/06/2022 - 13:38
Η σωστή διαχείριση του χρόνου στο εργασιακό περιβάλλον Καθημερινά, τόσο στην προσωπική ζωή όσο και στην επαγγελματική μας δραστηριότητα, εκφράζουμε την άποψη ότι "δεν έχω χρόνο" ή "δε... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 19/05/2022 - 07:29
Ποιός είναι ο πραγματικός Άγιος Βασίλης , πώς έρχεται στον κόσμο και τι μας φέρνει ; Μετρούμε αντίστροφα, μικροί - μεγάλοι, για την εορτή των Χριστουγέννων και την Πρωτοχρονιά, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/12/2021 - 12:09
Η αξία των συμβολαίων υγείας και η εμπειρία "εκ των έσω" Καθημερινά καλούμαστε ως επαγγελματίες να εντοπίσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων που συναντούμε και να διερευνήσουμε τους τρόπους κάλυψης αυτών, εξατομικευμένα... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 20/12/2021 - 15:39
Η αξία της μάνας Μία είναι η λέξη που συγκλονίζει τον άνθρωπο, που του ξυπνά μνήμες και ευχάριστα συναισθήματα, εικόνες ευτυχίας και ενότητας, διάθεση... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 26/10/2021 - 15:27
Ο ρόλος του ηγέτη στο περιβάλλον εργασίας Στη σύγχρονη εποχή που συχνά γίνεται αναφορά στον επαγγελματισμό, την εξειδίκευση και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στο περιβάλλον εργασίας, είναι... Αντώνιος Δουνδουλάκης, 21/10/2021 - 15:07