Nextdeal newsroom, 11/12/2014 - 09:34 facebook twitter linkedin Μειώνεται η παραγωγή ασφαλίστρων πλοίων, ενώ αυξάνεται ο εμπορικός στόλος Nextdeal newsroom, 11/12/2014 facebook twitter linkedin Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που αφορούν την ασφάλιση πλοίων στη χώρα μας, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που «αλίευσε» το nextdeal.gr από την International Union of Marine Insurance (IUMI), η παραγωγή ασφαλίστρων (hull & machinery, Transport/Cargo και Marine Liability) μειώνεται χρόνο με τον χρόνο. Απορίας άξιον είναι πάντως το γεγονός, ότι ενώ ο ελληνόκτητος στόλος με έδρα την Ελλάδα μεγαλώνει και έχει φθάσει τα 3.900 πλοία άνω των 1.000 gt, το ίδιο χρονικό διάστημα η παραγωγή ασφαλίστρων μειώνεται. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.370 πλοία και η παραγωγή ασφαλίστρων ανέρχονταν σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στην ΙUMI στα 87,31 εκατ. δολ. ενώ στο τέλος του 2013 που ο ελληνόκτητος στόλος πλησιάζει τα 3.900 πλοία η παραγωγή ασφαλίστρων μειώθηκε στα 53 εκατ. δολ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ενδιάμεσο η παραγωγή ασφαλίστρων ξεπέρασε κάποια στιγμή τα 100 εκατ. δολ και έφθασε μέχρι τα 114 εκατ. δολ (το 2008) ωστόσο στη συνέχεια η μείωση της παραγωγής ήταν συνεχής για να φθάσει το2013 στα 53 εκατ. δολ. Εξ αυτών τα 14,92 εκατ. δολ είναι για ασφάλιση hull, τα 29,9 εκατ. δολ για ασφάλιση cargo και τα 8,14 εκατ. δολ για Marine liability. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παγκόσμια παραγωγή ασφαλίστρων όλα αυτά τα χρόνια αυξάνει και από 18,43 δισ. δολ το 2004 έφθασε το 2013 στα 34,17 δισ. δολάρια, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκε, ακολουθώντας μία πορεία αντιστρόφως ανάλογη με αυτή της ελληνικής αγοράς. Εξ αυτών στην ασφάλιση Hull η παραγωγή ανέρχεται στα 8,5 δις. δολ η παραγωγή cargo στα 18,18 δις. δολ και η παραγωγή στο marine liability στα 2,20 δισ. δολ Το υπόλοιπο αφορά τις ασφαλίσεις εγκαταστάσεων εξόρυξης πετρελαίου (off shore). Η απουσία σοβαρής οργανωμένης ναυτασφαλιστικής αγοράς είναι η κύρια αιτία πτώσης της παραγωγής ασφαλίστρων σύμφωνα με γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς. Μάλιστα σε πρόσφατο διεθνές ναυτασφαλιστικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα με αντικείμενο το marine insurance, τονίσθηκε από έλληνες πλοιοκτήτες όπως ο Γιώργος Γουρδομιχάλης η ανάγκη δημιουργίας μίας στερεής ναυτασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα. Η άποψη αυτή συναντά βέβαια την αντίδραση ξένων παραγόντων της ναυτασφάλισης οι οποίοι δεν θα έβλεπαν με καλό μάτι μία τέτοια εξέλιξη. Σχολιάζοντας στο nextdeal.gr την εικόνα αυτή ο διευθύνων σύμβουλος της BRITANNIA, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου που εξειδικεύεται στις ναυτασφαλίσεις και στις ασφαλίσεις σκαφών, κ. Θεοφάνης Παπανικήτας σημειώνει μεταξύ άλλων ότι ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 16% του παγκοσμίου εμπορικού στόλου γεγονός που σημαίνει ότι τα ετήσια ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τους έλληνες εφοπλιστές ξεπερνούν τα 5 δις. δολάρια και το σύνολο αυτών φεύγει στη Μεγάλη Βρετανία (Lloyds), Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ. Αν όμως γίνει μία σοβαρή προσπάθεια από όλους με την συμβολή και της πολιτείας για την δημιουργία μιας υγιούς ναυτασφαλιστικής αγοράς τότε ένα μέρος αυτών των ασφαλίστρων μπορεί να μείνει στη χώρα μας, όπως τονίζει. Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal, τεύχος 328 Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 15/4/2025 Eurolife FFH: Συμμετοχή και στήριξη στις «Ημέρες Σταδιοδρομίας 2025» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Nextdeal newsroom, 15/4/2025 Euroins Ελλάδος: Με νέα ιστοσελίδα για καλύτερη εξυπηρέτηση και σύγχρονη εμπειρία
ΣΕΣΑΕ: «Ιστορίες ηγεσίας από την Αρχαία Ελλάδα» Με μεγάλο ενδιαφέρον ανταποκρίθηκαν τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στην πρόσκληση του ΣΕΣΑΕ για την ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Ιστορίες... Nextdeal newsroom, 15/04/2025 - 12:40 15/4/2025
ΤτΕ: Μεγάλη η συγκέντρωση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά - Σε ποιους κλάδους είναι εντονότερη Από σημαντική συγκέντρωση χαρακτηρίζεται η εγχώρια ασφαλιστική αγορά, όπως επισημαίνει η έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος. Η συγκέντρωση αυτή είναι... Nextdeal newsroom, 15/04/2025 - 12:32 15/4/2025