Γιώργος Μούζος, 18/6/2020 - 08:48 facebook twitter linkedin Οι χώρες που πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην Οδική Ασφάλεια μπορεί να σας εκπλήξουν! Γιώργος Μούζος, 18/6/2020 facebook twitter linkedin Τα κράτη της Βαλτικής, μαζί με την Ελλάδα και την Πορτογαλία, ήταν οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις στην ΕΕ, σύμφωνα με νέα Έκθεση σχετικά με την πρόοδο που σημειώθηκε στη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη από το 2010, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), ενεργό Mέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Στην Εσθονία θα απονεμηθεί φέτος το βραβείο Road Safety Performance Index (PIN) σε διαδικτυακή εκδήλωση. Αυτό το κράτος της Βαλτικής έχει τώρα ένα επίπεδο θνησιμότητας στους δρόμους (θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους) συγκρίσιμο με εκείνο της Ολλανδίας - ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα που αντανακλά την ύπαρξη σημαντικών επενδύσεων και στρατηγικής ηγεσίας για την Οδική Ασφάλεια εδώ και αρκετά χρόνια. Η νέα ανάλυση δείχνει επίσης ότι δύο από τους παραδοσιακούς ηγέτες της Ευρώπης σχετικά με την Οδική Ασφάλεια, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παραμένουν σχετικά ασφαλείς όσον αφορά στην οδική θνησιμότητα, είχαν περισσότερους θανάτους στους δρόμους το 2019 από ό,τι το 2010. Η Γαλλία, η Σουηδία και η Γερμανία έχουν επίσης παρουσιάσει απογοητευτική πρόοδο τα τελευταία εννέα χρόνια με μόνο μικρές μειώσεις στον αριθμό των θανάτων. Η Βουλγαρία και η Ρουμανία παραμένουν οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης από την άποψη των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και έχουν επίσης σημειώσει μειώσεις κάτω του μέσου όρου τα τελευταία χρόνια. Η ΕΕ και τα κράτη μέλη της, συμφώνησαν σε έναν στόχο μείωσης των θανάτων στους δρόμους κατά το ήμισυ κατά τη δεκαετία έως το 2020. Με ένα χρόνο να απομένει έως ότου είναι διαθέσιμα τα πλήρη στοιχεία για το 2020, ο στόχος αυτός είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα επιτευχθεί. Αυτό είναι επίσης πιθανό να συμβεί ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που αναμένεται να σημειωθεί σε αρκετές χώρες τους τελευταίους μήνες ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας και του εγκλεισμού στο σπίτι λόγω της πανδημίας. Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, σχολίασε: «Ενώ η πρόοδος σε ολόκληρη την Ευρώπη έχει απογοητευτικά αποτελέσματα τα τελευταία 9 χρόνια, ορισμένες χώρες έχουν κάνει μια ήρεμη επανάσταση στην Οδική Ασφάλεια. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να απονείμουμε φέτος το βραβείο στην Εσθονία για την αξιοσημείωτη πρόοδό της, μετά τη βράβευση της Ιρλανδίας το 2019. Συνολικά, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να επιταχύνουν την επίτευξη των νέων στόχων για το 2030. Ωστόσο, η πρόσφατη ανταπόκριση στην επιδημία του Covid-19 μπορεί να σηματοδοτήσει έναν νέο τρόπο να προχωρήσουμε προς τα εμπρός. Μια σημαντική μετάβαση στις μετακινήσεις μας με το περπάτημα και τη χρήση του ποδηλάτου σε αστικές περιοχές, σε συνδυασμό με αλλαγές υποδομής και χαμηλότερα όρια ταχύτητας, θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον αριθμό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στο δρόμο. Αν όμως, μετά από αυτήν την κρίση, επιστρέψουμε ως συνήθως στην προηγούμενη καθημερινότητα, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη χειρότερα από πριν. Υπάρχουν ήδη προειδοποιητικά σημάδια κινδύνου για τον μεγάλο αριθμό των υπερβάσεων ταχυτήτων που αναφέρθηκαν τη στιγμή που άρχισαν να αίρονται οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας, γεγονός που αυξάνει το έργο των υπερβολικά επιφορτισμένων αστυνομικών και των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.» Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», υπογράμμισε τα εξής: «Η Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο στη μείωση των τροχαίων συμβάντων κατά την τελευταία δεκαετία. Από το 2010 οι θάνατοι στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 44% (από 1.258 το 2010 σε 699 το 2019), και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 63% (από 1.709 το 2010 σε 636 το 2019). Η αναβαθμισμένη υποδομή (με ένα σύγχρονο δίκτυο 2.100 χλμ. αυτοκινητοδρόμων σήμερα), ο νεότερος στόλος οχημάτων, η αυξημένη έκθεση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και οι στοχευμένες εκστρατείες ευαισθητοποίησης έχουν συμβάλει στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Πάνω απ’ όλα, όμως, ο βασικός παράγοντας είναι η επαγρύπνηση της ίδιας της κοινωνίας στο σημαντικό ζήτημα της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο. Το Ι.Ο.ΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» έχει έναν καθοριστικό ρόλο στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δρώμενα υλοποιώντας εκστρατείες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης σχετικά με την Οδική Ασφάλεια και έχοντας δημιουργήσει πιστοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα, αναγνωρισμένα διεθνώς, που απευθύνονται σε διαφορετικές ομάδες χρηστών του δρόμου και διαφορετικές ηλικίες. Ταυτόχρονα συσπειρώνει Οργανισμούς και φορείς του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μεγιστοποιώντας έτσι το θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, γιατί για εμάς στο Ινστιτούτο, κανένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός.» Η Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ αναμένεται να βελτιωθεί την επόμενη δεκαετία χάρη στη νέα νομοθεσία σχετικά με τα ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων και των υποδομών που συμφωνήθηκαν την περσινή χρονιά. Πολλά, όμως, θα εξαρτηθούν από τα λεπτομερή τεχνικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στους νέους νόμους, οι οποίοι βρίσκονται σε εξέλιξη. Το ETSC ανησυχεί ιδιαίτερα για τις απαιτήσεις για την τεχνολογία Intelligent Speed Assistance (ISA) για νέα οχήματα και τα πρότυπα «άμεσης όρασης» (για τη βελτίωση της ορατότητας των οδηγών γύρω από το όχημά τους) στα νέα βαρέα οχήματα, τα οποία και τα δύο κινδυνεύουν να αποδυναμωθούν μετά τις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορείτε να βρείτε τη συνολική έκθεση εδώ. Ποσοστιαία αλλαγή στους θανάτους στους δρόμους μεταξύ 2010 και 2019. * Εθνικές προσωρινές εκτιμήσεις που χρησιμοποιήθηκαν για το 2019, καθώς τα τελικά στοιχεία για το 2019 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα κατά τη στιγμή της εκτύπωσης. ** Τα δεδομένα του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2019 είναι το προσωρινό σύνολο για τη Μεγάλη Βρετανία για το έτος που λήγει τον Ιούνιο του 2019, σε συνδυασμό με το σύνολο για τη Βόρεια Ιρλανδία για το ημερολογιακό έτος 2019. Οδική θνησιμότητα (τροχαίοι θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους) το 2019 (με σύγκριση της θνησιμότητας του 2010). * Εθνικές προσωρινές εκτιμήσεις που χρησιμοποιήθηκαν για το 2019, καθώς τα τελικά στοιχεία για το 2019 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα κατά τη στιγμή της εκτύπωσης. ** Τα δεδομένα του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2019 είναι το προσωρινό σύνολο για τη Μεγάλη Βρετανία για το έτος που λήγει τον Ιούνιο του 2019, σε συνδυασμό με το σύνολο για τη Βόρεια Ιρλανδία για το ημερολογιακό έτος 2019. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15 Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06 Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media
Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18 Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00
Machine Learning και αποζημιώσεις: Πώς οι αλγόριθμοι επαναπροσδιορίζουν την εκτίμηση ζημιών στα οχήματα; Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκτίμηση της αξίας και του κόστους επισκευής μετά από ατύχημα, προσφέροντας στους ασφαλιστές ακρίβεια, ταχύτητα... Γιώργος Μούζος, 26/03/2025 - 09:10
Η κλιματική αλλαγή δοκιμάζει τον κλάδο αυτοκινήτου: Πώς θα αντιδράσει η ασφαλιστική αγορά; Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μελλοντικό σενάριο, αλλά άμεση πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο της ασφάλισης... Γιώργος Μούζος, 24/03/2025 - 09:04
Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις; Η νέα γενιά ασφάλισης που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις. Η ασφαλιστική αγορά έχει μπει... Γιώργος Μούζος, 20/03/2025 - 08:58
Χρειάζονται οι οδηγοί νέα ασφαλιστικά προϊόντα για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις; Πώς οι ασφαλιστές μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων και στην ασφάλιση αυτών; Η ραγδαία ανάπτυξη της... Γιώργος Μούζος, 17/03/2025 - 08:59