Γιώργος Μούζος, 30/5/2022 - 10:41 facebook twitter linkedin Πώς τα δεδομένα κι η τεχνητή νοημοσύνη επιταχύνουν το ασφαλιστικό ταξίδι; Γιώργος Μούζος, 30/5/2022 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες υιοθετούν έντονα ψηφιακές λύσεις για να ξεπεράσουν την αδράνεια δεκαετιών στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεών τους. Ο κλάδος έχει αξιοποιήσει την πανδημία ως καταλύτη για να επιταχύνει μια ευρεία ψηφιακή ατζέντα. Αυτή η αλλαγή συμβαίνει τόσο γρήγορα που ο ασφαλιστικός κλάδος σήμερα παρουσιάζει υψηλότερη ωριμότητα στην ανάλυση δεδομένων συγκριτικά με άλλους κλάδους. Αυτά τα δεδομένα έχουν προκύψει από μελέτη που διεξήγαγε η Forrester Consulting για λογαριασμό της WNS. Η πρόοδος του κλάδου στην ανάλυση δεδομένων δεν αποτελεί έκπληξη, αφού οι ασφαλιστικές εταιρείες επεξεργάζονται άφθονο όγκο δεδομένων σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής ενός ασφαλιζόμενου, από την αρχική αναδοχή της αίτησης έως τον διακανονισμό τυχόν αποζημιώσεών του. Με τα δεδομένα να λαμβάνονται σε δομημένες, ημιδομημένες και μη δομημένες μορφές, είναι σημαντικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες να επενδύσουν σε ολοκληρωμένες λύσεις διαχείρισης τους που περιλαμβάνουν δυνατότητες ενοποίησης, αποθήκευσης και ανάλυσης των δεδομένων. Η ετήσια αξία της τεχνητής νοημοσύνης για την ασφάλιση αγγίζει τα 1,1 τρις. δολάρια! Οι ασφαλιστές εντείνουν τώρα τις προσπάθειές τους να εξάγουν ουσιαστικές και εφαρμόσιμες γνώσεις από τα δεδομένα και αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία μιας ενιαίας κι επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων για συστήματα και διαδικασίες που έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη. Άλλωστε όπως αποδεικνύει και πρόσφατη ανάλυση της McKinsey, η δυνητική ετήσια αξία της τεχνητής νοημοσύνης για την ασφάλιση ανέρχεται στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια. Η μελέτη αναδεικνύει επίσης το γεγονός πως οι ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που εφαρμόζονται στην ανάλυση κειμένου, στις πλατφόρμες επιχειρηματικής ευφυΐας με βελτιωμένη τεχνητή νοημοσύνη και στην ανάλυση ομιλίας. Ένας από τους βασικούς τομείς που μπορεί να επωφεληθεί τρομερά ο ασφαλιστικός κλάδος από την ανάλυση δεδομένων και την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι η εμπειρία του πελάτη κι ειδικότερα σε ότι αφορά τη διαδικασία των αποζημιώσεων. Καθώς οι ασφαλιστικές προσπαθούν να αποκτήσουν νέους πελάτες και να διατηρήσουν τους υπάρχοντες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συνδυασμένη ισχύ των τεχνολογιών για να βελτιώσουν την εμπειρία τους σε κάθε σημείο επαφής με την ασφαλιστική. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να προβλέπει και να προστατεύει από πιθανές ζημιές την ασφαλιστική εταιρεία, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά το ποσοστό των δυσαρεστημένων πελατών. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται οι ασφαλιστικές εταιρείες να έχουν υιοθετήσουν συστήματα με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης που θα επεξεργάζονται άμεσα όλα τα αιτήματα των πελατών. Αυτή η νέα τάση ωθεί τον ασφαλιστικό κλάδο να συνεργαστεί με εταιρείες που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία έξυπνων λύσεων με απευθείας διασύνδεση των συστημάτων της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας με συστήματα και δεδομένα τρίτων για τη δημιουργία έξυπνων αλγορίθμων που «απογειώνουν» την εμπειρία πελάτη. Μεγάλο όφελος και για την τιμολόγηση Η τιμολόγηση είναι ένας άλλος βασικός τομέας όπου η ανάλυση δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Χρησιμοποιώντας επιπλέον τεχνολογίες, οι ασφαλιστές μπορούν να δημιουργήσουν μια σφαιρική εικόνα για τον εκάστοτε πελάτη και πιο αποτελεσματικά να καταγράψουν τους κινδύνους με βάση τη σοβαρότητα και τη συχνότητα. Αυτός ο τύπος λύσης όχι μόνο θα επιτρέψει στους ασφαλιστές να αξιολογούν με ακρίβεια τα συμβόλαια, αλλά και να δημιουργήσουν ένα κερδοφόρο πελατολόγιο με την πάροδο των ετών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46 Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται;
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52 Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς;
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06