Γιώργος Μούζος, 15/3/2023 - 08:51 facebook twitter linkedin Τις επικίνδυνες συνήθειες πίσω από το τιμόνι και τις τυφλές διαδρομές πρέπει να «κόψουν» οι πελάτες σας! Γιώργος Μούζος, 15/3/2023 facebook twitter linkedin Για ακόμα μια φορά έρευνα αποδεικνύει πως η απόσπαση της προσοχής των οδηγών, επιφέρει ατυχήματα στο δρόμο. Τα στοιχεία αυτά για ακόμα μια φορά έφεραν μεγάλο προβληματισμό στις ασφαλιστικές εταιρείες, που βλέπουν τις αποζημιώσεις να αυξάνονται εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς. Η έρευνα αυτή διεξήχθη από το βρετανικό ινστιτούτο οδικής ασφάλειας TRL και αφορούσε τους λόγους απόσπασης της προσοχής των οδηγών στο δρόμο. Για ακόμα μια φορά αποδείχθηκε πως οι οδηγοί που απασχολούνται με ρυθμίσεις της οθόνης αφής του οχήματός τους είναι πιο επικίνδυνοι από εκείνους που κάνουν χρήση του κινητού τους ή ναρκωτικών. Σημαντική αύξηση στο χρόνο αντίδρασης του οδηγού Έπειτα από ενδελεχή μελέτη οι ερευνητές διαπίστωσαν πως ο χρόνος αντίδρασης ενός οδηγού αυξάνεται κατά 21% αν βρίσκεται υπό την επήρεια κάνναβης, κατά 46% αν κάνει χρήση του κινητού του τηλεφώνου και κατά 57% αν απασχολείται με το infotainment του οχήματός του. To αποτέλεσμα δεν πρέπει πάντως να μας εκπλήσσει, καθώς οι οθόνες των σύγχρονων infotainment έχουν πλέον αυξημένη περιπλοκότητα. Σημαντική αλλαγή επίσης είναι η ενσωμάτωση λειτουργιών αφής αντί για τους κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες για τη λειτουργία του κλιματισμού, ή άλλων απλών λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ένα ακόμα σημαντικό μειονέκτημα είναι τα υπο-μενού που ακολουθούν μετά το κεντρικό μενού και αποσπούν για επιπλέον χρόνο την προσοχή του οδηγού από την κυκλοφορία. Επικίνδυνη η αναζήτηση μουσικής κατά την οδήγηση Ακόμα μια απλή συνήθεια, η οποία όμως μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, είναι η εύρεση της αγαπημένης μας μουσικής. Σε αυτή τη διαδικασία, όπως και στην περίπτωση που θέλουμε μια ρύθμιση του συστήματος πλοήγησης, αποσπάται το βλέμμα μας έως και δύο δευτερόλεπτα από το δρόμο στην οθόνη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. Το βρετανικό ινστιτούτο TRL προχώρησε σε συγκεκριμένες μετρήσεις, αφού αξιοποίησε τις δυνατότητες των συστημάτων συνδεσιμότητας των μοντέρνων αυτοκινήτων και συγχρόνισε τις γνωστές ψηφιακές πλατφόρμες Google Android Auto και Apple CarPlay με το σύστημα πολυμέσων, ώστε να εμφανίζονται οι λειτουργίες τους στην οθόνη. Οι ερευνητές διαπίστωσαν, ότι η αναζήτηση ενός τραγουδιού στη πλατφόρμα του Spotify αποσπά την προσοχή του οδηγού έως και 20 δευτερόλεπτα από τον δρόμο και υπερδιπλασιάζει τον χρόνο αντίδρασής του. Μάλιστα δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις οδηγών που πήγαν να βγουν εκτός δρόμου ή ακόμα και να χτυπήσουν ένα προπορευόμενο όχημα. «Χάνεται» ο δρόμος για πολλά δευτερόλεπτα Το να απασχολείται ένας οδηγός με το σύστημα infotainment έχει ως αποτέλεσμα να μην βλέπει το δρόμο για πολλά δευτερόλεπτα. Αντιλαμβάνεστε ως ασφαλιστές τι μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια κατάσταση. Το φαινόμενο αυτό έχει εντοπιστεί εδώ και καιρό από τους μελετητές και τους εκπαιδευτές ασφαλούς οδήγησης. Όμως οι κατασκευαστές ολοένα και επιδεικνύουν την τεχνογνωσία τους, μιας και σε κάθε μοντέλο προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερες οθόνες. Παρόλο όμως τον τεχνολογικό οργασμό των ημερών μας, υπάρχει πλήθος κόσμου που αναφέρει πως επιθυμεί στο όχημά του να υπάρχουν οι κλασικοί διακόπτες και τα κουμπιά, παρά τα τόσα περίπλοκα μενού και υπομενού! Ας ελπίσουμε να βρεθεί σύντομα η χρυσή τομή, αφού η συνεχής αύξηση των ατυχημάτων πέρα από τον κοινωνικό αντίκτυπο που έχει, επιφέρει και σημαντική αύξηση του κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Και σε μια εποχή που η τεχνολογία προσφέρει σημαντικά αυξημένη ενεργητική ασφάλεια χάρη στα συστήματα ADAS, είναι κρίμα αυτή η προσπάθεια να πηγαίνει στράφι γιατί απλά μεγαλώνουν παράλληλα οι οθόνες των infotainment. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 10/01/2025 - 09:08 Pay-as-you-drive ασφαλίσεις: Πώς να αξιοποιήσετε την τάση για μεγαλύτερη πελατοκεντρικότητα
Γιώργος Μούζος, 07/01/2025 - 08:46 Πώς να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας για τις ασφαλιστικές καλύψεις που χρειάζονται;
Γιώργος Μούζος, 03/01/2025 - 09:10 Χειμερινά ελαστικά: Τι πρέπει να ξέρουν οι πελάτες σας για να είναι ασφαλείς;
Γιώργος Μούζος, 30/12/2024 - 08:52 Πώς να οδηγούν οι πελάτες σας με κακοκαιρία για να είναι ασφαλείς;
Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη... Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46
Πώς τα δεδομένα τηλεματικής και το Internet of Things εξατομικεύουν τα ασφαλιστικά προγράμματα οχημάτων; Στην εποχή της ψηφιακής καινοτομίας, η ασφάλιση οχημάτων μεταμορφώνεται, αξιοποιώντας τεχνολογίες τηλεματικής αλλά και το Internet of Things (IoT). Ως... Γιώργος Μούζος, 20/12/2024 - 09:10
Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να γνωρίζουν τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας; Η γνώση των νέων τάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταμορφώνει τον ασφαλιστή σε στρατηγικό συνεργάτη που προσθέτει αξία στις επιλογές του πελάτη... Γιώργος Μούζος, 18/12/2024 - 08:48
Πώς να επικοινωνήσετε την αξία της οδικής βοήθειας στους πελάτες σας; Παρακάτω ακολουθούν μερικοί τρόποι για να μετατρέψτε την οδική βοήθεια σε εργαλείο εμπιστοσύνης και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με... Γιώργος Μούζος, 16/12/2024 - 09:02
Vehicle Risk Rating: Η νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτων Πώς το νέο σύστημα αξιολόγησης αλλάζει την προσέγγιση στην ασφάλιση και επηρεάζει την τιμολόγηση των ασφαλίστρων; Η ασφάλιση αυτοκινήτων εισέρχεται σε... Γιώργος Μούζος, 12/12/2024 - 09:07
Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το... Γιώργος Μούζος, 10/12/2024 - 09:06