Γιώργος Μούζος, 1/4/2024 - 08:51 facebook twitter linkedin Καρμανιόλες οι επαρχιακές οδοί ανά την Ευρώπη; Θα κάνουν κάτι οι ασφαλιστικές; Γιώργος Μούζος, 1/4/2024 facebook twitter linkedin Συγκλονίζει νέα έκθεση που είδε το φως της δημοσιότητας, η οποία καταγράφει πως το 50% των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση συμβαίνουν σε επαρχιακές οδούς. Η εν λόγω έρευνα αποδεικνύει πως η ασφάλεια των επαρχιακών οδών και μάλιστα σε ευρωπαϊκή κλίμακα είναι σε κακό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν μεγάλες επενδύσεις για να μειωθεί ο φόρος αίματος και φυσικά το κόστος των ασφαλιστικών αποζημιώσεων. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να επέλθει μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις κατά το ήμισυ έως το 2030. 10.000 νεκροί το 2022! Η έκθεση αναφέρει πως στην Ε.Ε. το 2022 περίπου 10.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε επαρχιακές οδούς, εξαιρουμένων των αυτοκινητοδρόμων, αντιπροσωπεύοντας περίπου τους μισούς θανάτους από τροχαία συμβάντα. Αυτό δυστυχώς συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι επαρχιακοί δρόμοι είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι, μιας και τα στηθαία ασφαλείας απουσιάζουν. Επιπλέον επικίνδυνες είναι και οι μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα και το βάρος μεταξύ των οχημάτων που τους χρησιμοποιούν, από φορτηγά έως ευάλωτους ποδηλάτες καθώς και πεζούς. Οι συγκρούσεις ενός οχήματος, όπου ένας κουρασμένος οδηγός δεν εκτιμά σωστά μια στροφή και βγαίνει εκτός δρόμου, είναι συχνές. Οι μετωπικές συγκρούσεις είναι συχνές και είναι συνήθως θανατηφόρες. Στην έκθεση τονίζεται η σημαντική πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν τα κράτη μέλη της Ε.Ε., καθώς το πεδίο εφαρμογής των κανόνων της για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (RISM) έχει επεκταθεί για να καλύψει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό εθνικών οδικών δικτύων από ό,τι προηγουμένως. Ενώ οι κανόνες ασφαλείας της ΕΕ εφαρμόζονται στο κύριο οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητόδρομους που αποτελούν το Διευρωπαϊκό Δίκτυο της ΕΕ εδώ και αρκετά χρόνια, νέοι κανόνες που συμφωνήθηκαν το 2019 επεκτείνουν την κάλυψη σε εθνικές «πρωτεύουσες» οδούς και σε όλους τους δρόμους που επωφελήθηκαν από τα κονδύλια της ΕΕ. Η ταχύτητα σκοτώνει! Η έρευνα το αποτυπώνει ξεκάθαρα και η ταχύτητα είναι η νούμερο ένα αιτία ατυχήματος, τόσο στο εθνικό, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο μεγάλος αριθμός οδηγών οδηγεί πάνω από το νόμιμο όριο, παρά τα ραντάρ καταγραφής της ταχύτητας. Οι χώρες με τα λιγότερα ατυχήματα είχαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε επαρχιακές οδούς, με μέγιστο όριο τα 80 χλμ./ώρα. Πρέπει να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις ασφαλείας Σε αυτό που καταλήγουν οι αναλυτές είναι πως πρέπει να εγκατασταθούν άμεσα στηθαία ασφαλείας για να μειωθούν οι μετωπικές συγκρούσεις. Επιπλέον γίνεται αναφορά στην άμεση απομάκρυνση των εμποδίων από το οδόστρωμα, ενώ γίνεται σύσταση και για κατασκευή χωριστών λωρίδων για τους ποδηλάτες και πεζοδρομίων για τους πεζούς. Έτσι θα επιτευχθεί ο διαχωρισμός των βαρέων οχημάτων με τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Βέβαια σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης έχουν γίνει παρεμβάσεις για την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Για παράδειγμα στη Γαλλία, αλλά και στην Ισπανία έχει επιβληθεί μείωση των ορίων ταχύτητας στο επαρχιακό δίκτυο. Επιπλέον η Σουηδία έχει επενδύσει αρκετά σε δρόμους «2+1», οι οποίοι έχουν στηθαίο στο κέντρο και σχεδιασμό με προτεραιότητα στην ασφάλεια. Στη Σκωτία, έγιναν δοκιμές με ειδικές σημάνσεις για μοτοσικλετιστές στο οδόστρωμα που τους καθοδηγούν σε απότομες στροφές, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα, και καταγράφονται ακόμα αρκετά παραδείγματα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το eCall και στις μοτοσυκλέτες; Για την ενίσχυση της ασφάλειας των μοτοσυκλετών, υπάρχουν έντονες σκέψεις το σύστημα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης «eCall», να τοποθετηθεί στις μοτοσυκλέτες, αλλά και σε άλλους τύπους οχημάτων. Σε αγροτικές περιοχές, το σύστημα eCall , θα μπορούσε να σώσει τη ζωή ενός τραυματισμένου οδηγού ή αναβάτη που δεν μπορεί να καλέσει για βοήθεια καθώς μπορεί να στείλει πληροφορίες τοποθεσίας απευθείας στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 20/11/2024 - 09:58 Πώς η ανάλυση των Big Data μπορεί να προβλέψει την οδική συμπεριφορά των πελατών σας; Και το ασφάλιστρό τους κατ’ επέκταση;
Γιώργος Μούζος, 18/11/2024 - 08:49 Blockchain & Τεχνητή Νοημοσύνη για διαφάνεια στις ασφαλίσεις οχημάτων
Γιώργος Μούζος, 15/11/2024 - 08:55 Η τεχνητή νοημοσύνη ως μέσο βελτίωσης του customer experience στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων
Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 - 09:03 Προληπτική συντήρηση οχημάτων με τεχνητή Νοημοσύνη: Το μεγάλο όφελος για τις ασφαλιστικές!
Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν στην ανίχνευση της απάτης στην ασφάλιση οχημάτων Ανιχνεύοντας την απάτη πριν ακόμα συμβεί: Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης εξασφαλίζουν διαφάνεια και προστασία στις ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 11/11/2024 - 09:04
Πώς η τεχνολογία Machine Learning προβλέπει τα ατυχήματα και προσδιορίζει το κόστος ασφάλισης; Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης βοηθάει στην πρόβλεψη ατυχημάτων και παράλληλα στην προσαρμογή των ασφαλιστρών. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και... Γιώργος Μούζος, 06/11/2024 - 09:00
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων; Η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων, ενισχύοντας την ακρίβεια, τη διαφάνεια και την εξατομίκευση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 04/11/2024 - 08:46
Πώς το Lane Assist ενισχύει την ασφάλεια των πελατών σας; Το Lane Assist αποτελεί ένα βασικό σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και παράλληλα βασικό εργαλείο αποφυγής ατυχημάτων. Σύστημα που οι ασφαλιστικές... Γιώργος Μούζος, 31/10/2024 - 09:02
Η τηλεματική, η ασφάλιση αυτοκινήτου και το δίκαιο ασφάλιστρο Είναι γεγονός πως οι αλγόριθμοι καθορίζουν πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας, από τα κοινωνικά δίκτυα, μέχρι τον υπολογισμό των ασφαλίστρων.... Γιώργος Μούζος, 29/10/2024 - 09:07
Γιατί το Blockchain είναι μια καλή λύση για την πρόληψη απάτης; Η τεχνολογία blockchain έχει αναδειχθεί ως μία από τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες του 21ου αιώνα, με εφαρμογές που εκτείνονται σε... Γιώργος Μούζος, 25/10/2024 - 09:09