Nextdeal newsroom, 21/2/2025 - 09:18 facebook twitter linkedin Αποτελέσματα έρευνας ΕΞΑ, ΔΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών Αττικής» για το 2024 Nextdeal newsroom, 21/2/2025 facebook twitter linkedin Παρακαταθήκη για την Αττική τα θετικά αποτελέσματα του 2024 Βασικό αίτημα επισκεπτών και κατοίκων, η Καθαριότητα, η Ασφάλεια και Προσβασιμότητα Αναγκαία η υλοποίηση έργων υποδομής και διορθωτικών ενεργειών για τη θωράκιση του προορισμού Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της «Ετήσιας Έρευνας Ικανοποίησης Επισκεπτών» από την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και την GBR Consulting, αποκτά κάθε χρόνο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον Τα συμπεράσματα (*) για το τουριστικό 2024 στην Αθήνα παρουσιάσθηκαν και αναλύθηκαν από τους επικεφαλής της Έρευνας, την κα Μαριπόλα Κώτση, Τομεάρχη Έρευνας Αγοράς ΔΑΑ και τον κ. Stefan Merkenhof, Managing Consultant GBR Consulting κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις 20.02.2025 στο ξενοδοχείο ‘Airotel Stratos Vassilikos. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η κα Χριστίνα Κεφαλογιάννη, Αναπ. Περιφερειάρχης Αττικής, ο κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, Γ.Γ. ΕΟΤ, ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ, ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, Πρόεδρος της ‘Νέας Μητροπολιτικής Αττικής’, καθώς και πλήθος εκπροσώπων του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, της Περιφερειακής και Δημοτικής Αρχής, κλαδικών και επιστημονικών φορέων, Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ΜΜΕ. Στην ανάγκη θωράκισης του προορισμού και στα έργα υποδομής που θα στηρίξουν την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος ΕΞΑ κ. Ευγένιος Βασιλικός, ο οποίος επεσήμανε την αξία των πορισμάτων της έρευνας και τη σημασία αξιοποίησής τους, προκειμένου «να μην μένουμε μόνο στα λόγια» αλλά να προχωρούμε στην υλοποίηση όσων απαιτούνται. Ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε επίσης στο θετικό 2024 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, που έδωσε μια καλύτερη μέση τιμή δωματίου «φέρνοντάς μας πιο κοντά στους ανταγωνιστές μας». Τόνισε την ανάγκη να προβληθούν καλύτερα τα νησιά της Αττικής, να υποστηριχθεί ο συνεδριακός τουρισμός, αλλά και μεγάλα events, όπως ο αυθεντικός Μαραθώνιος. Στα θετικά πορίσματα πρόσθεσε επίσης τη συμμετοχή στην προσφορά της Αθήνας περισσότερων διεθνών brands και το γεγονός ότι ένας στους δύο επισκέπτες γνωρίζουν και επισκέπτονται την αθηναϊκή Ριβιέρα και τις παραλίες της Αττικής. Τέλος επεσήμανε την ανάγκη να ρυθμισθούν επί ‘ίσοις όροις’ τα θέματα δυναμικότητας σε μη κύρια τουριστικά καταλύματα και βραχυχρόνια μίσθωση, προκειμένου «να προστατευθούμε εγκαίρως από δυσάρεστες συνέπειες, όπως αυτές που αντιμετωπίζουν ήδη άλλοι προορισμοί». Ο κ. Βασιλικός ευχαρίστησε τους συνεργάτες από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, αλλά και την GBR Consulting για τα 20 χρόνια στενής συνεργασίας στο πεδίο της έρευνας. Η κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, ανέφερε: «Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η συνεργασία μας με την ΕΞΑ αποδεικνύεται εξαιρετικά πολύτιμη, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη αποτύπωση της εμπειρίας των επισκεπτών της Αθήνας και των τάσεων που διαμορφώνουν το τουριστικό τοπίο. Το 2024 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας, καθώς καταγράφηκε ιστορικά υψηλή τουριστική ροή, ενισχύοντας τη θέση της πόλης μας ως ενός από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Η υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών και η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της Αθήνας ως must-visit προορισμού δημιουργούν ένα ισχυρό υπόβαθρο για το μέλλον. Ωστόσο, παραμένουν προκλήσεις, όπως η ανάγκη για βιώσιμη διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης, η περαιτέρω ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό, αλλά και η περαιτέρω βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της πόλης, καθώς και η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ τουριστικής ανάπτυξης και ποιότητας ζωής στην πόλη. Για τον σκοπό αυτό, στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν φέτος ενσωματώθηκαν και τα συμπεράσματα δύο επιπλέον ερευνών που σχετίζονται με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, καθώς και με την αντίληψη των κατοίκων για τη βελτίωση της καθημερινότητας στην πόλη, με έμφαση στην περαιτέρω βελτίωση των υποδομών. Ευχαριστούμε θερμά την ΕΞΑ για την διαχρονικά εξαιρετική συνεργασία και συνεχίζουμε, αξιοποιώντας τη γνώση και τα δεδομένα που προκύπτουν από τις έρευνες, με στόχο να συμβάλλουμε ενεργά στη διαμόρφωση στρατηγικών που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη θέση της Αθήνας ως σύγχρονου και βιώσιμου τουριστικού προορισμού». Υπενθυμίζουμε πως τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται αφορούν στα συμπεράσματα που προκύπτουν από δύο ξεχωριστές ετήσιες έρευνες ικανοποίησης επισκεπτών που διεξάγουν αυτόνομα η Ένωση Ξενοδόχων της Αθήνας στα ξενοδοχεία – μέλη της σε συνεργασία με την GBR Consulting (σημ. το 2024 ήταν ο 20ος χρόνος υλοποίησης της έρευνας) και ο ΔΑΑ κατά την αναχώρηση των επιβατών από την πρωτεύουσα. Από τις απαντήσεις των επισκεπτών σε κοινό ερωτηματολόγιο αλλά και από τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ΕΞΑ & ΔΑΑ του έτους, τα τελευταία χρόνια προκύπτουν πλήθος επικαιροποιημένες πληροφορίες για το προφίλ και την προέλευση των επισκεπτών της Αθήνας κάθε τουριστικής χρονιάς, για τις ανάγκες, τις επιθυμίες, τις προσδοκίες, τις προτιμήσεις τους, για τις τάσεις των αγορών, για τα σημεία που χρήζουν προσοχής και νέας προσέγγισης κ.ά. Οι επισκέπτες, βαθμολογούν προορισμό, προσφερόμενες δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες, εξηγούν τις επιλογές τους και εκφράζονται ελεύθερα για όσα βίωσαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Τα ευρήματα των συγκεκριμένων ερευνών είναι διαθέσιμα προς αξιοποίηση προσφέροντας πλούσιο υλικό προς μελέτη από όλους - όσοι ενασχολούνται με την ανάλυση της τουριστικής αγοράς, την τουριστική πολιτική, την τουριστική προβολή και το τουριστικό marketing, ή χειρίζονται σε πολιτειακό επίπεδο θέματα Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.ά Από αριστερά: κ. Ευγένιος Βασιλικός, Πρόεδρος ΕΞΑ, κ. Μαριπόλα Κώτση, Τομεάρχης Έρευνας Αγοράς ΔΑΑ, κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ ΔΑΑ, κ. Χριστίνα Κεφαλογιάννη, Αναπ. Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Ανδρέας Φιορεντίνος, Γ.Γ. ΕΟΤ, και κ. Stefan Merkenhof, Managing Consultant GBR Consulting