Nextdeal newsroom, 4/4/2010 - 04:00 facebook twitter linkedin Aνάσταση: Φως και Ζωή Nextdeal newsroom, 4/4/2010 facebook twitter linkedin Μέσα στον θρίαμβο και την χαρά της αναστάσιμης θείας Λειτουργίας διαβάζουμε την ευαγγελική περικοπή του ευαγγελιστή Ιωάννη που διακηρύσσει εμφατικά την θεότητα του Χριστού. Περικλείει και συμπυκνώνει το μυστήριο του Θεού Λόγου μέσα σε ένα πυκνό και βαθύ θεολογικό κείμενο. Μέσα στην πασχαλινή ατμόσφαιρα της Εκκλησίας καλούμαστε να ζήσουμε την παρουσία του Αναστημένου Χριστού. Το αναστάσιμο φώς διαλύει τα σκοτάδια της ζωής και μας μεταγγίζει την «όντως ζωή» και το «περισσόν της ζωής». Το πλήρωμα και την αλήθεια μιας καινούριας ζωής που αρχίζει εδώ με την πνευματική αναγέννηση του ανθρώπου και συνεχίζεται στην αιωνιότητα του μυστηρίου του Θεού. Το βράδυ της Ανάστασης η νύχτα γίνεται φωτεινότερη και λαμπρότερη από την οποιαδήποτε ημέρα, αφού είναι η ανατολή της μυστικής ημέρας της αφθαρσίας, «αύτη η σωτήριος νύξ και φωταυγής». Το φως της Ανάστασης του Χριστού γεμίζει και καταυγάζει τα πάντα. «Νύν πάντα πεπλήρωται φωτός ουρανός τε γή και τα καταχθόνια, εορταζέτω γουν πάσα κτίσις την έγερσιν Χριστού, εν ώ εστερέωται» ψάλλουμε στον θριαμβικό κανότα του Πάσχα με πίστη που μας ικανώνει να δούμε το φώς του Αναστημένου Χριστού. «Εν αυτώ ζωή ήν, και η ζωή ήν το φώς των ανθρώπων» τονίζει το ευαγγέλιο του Ιωάννη. Η ζωή του Θεού μας προσφέρεται πλέον ως δώρο μέσα από την Ανάσταση του Χριστού. Ανάσταση, φώς και ζωή γίνονται αλήθειες και πραγματικότητες αλληλένδετες. Η αναστάσιμη εμπειρία των πιστών δεν είναι μια ψευδαίσθηση και αυταπάτη. Η γιορτή που ήρθε και θα φύγει δεν είναι απλώς μια από τις πολλές ή, έστω, η μεγαλύτερη, όπως συνήθως λέμε.Οι ύμνοι, οι ακολουθίες και οι τελετές, έστω και αν μας συγκινούν με την ομορφιά τους, πρέπει να μας οδηγούν πάντοτε στην ουσία της χριστιανικής πίστης και αποκάλυψης. Στην ανανέωσή της με την σκέψη και τον λόγο. Στην επιβεβαίωσή της με την συμπεριφορά και τις πράξεις. Αυτή η αποκάλυψη, που έγινε πίστη, μας λέει ότι το Πάσχα είναι μια εμπειρία για εμάς αλλά και μια μαρτυρία για τους γύρω μας ότι ο Αναστημένος Χριστός βρίσκεται ζωντανός ανάμεσά μας και εμείς παίρνουμε ζωή από την ζωή Του και φωτιζόμαστε από το φώς Του. Γιατί ο Χριστός είναι το αληθινό φώς «το φωτίζον και αγιάζον πάντα άνθρωπον ερχόμενος εις τον κόσμον». Αυτό μας καταθέτει η πείρα των αγίων της Εκκλησίας, αλλά και τα αποκαλυπτικά οράματα και εξαίσια βιώματα των ανθρώπων του Θεού.Ως φως είδαν τον Θεό οι μαθητές στο όρος Θαβώρ κατά το γεγονός της Μεταμόρφωσης. Ως φώς είδε τον Θεό ο Μωυσής στην Θεοφάνεια του Σινά. Ως φως είδε ο απόστολος Παύλος τον Θεό στην Δαμασκό κατά το συγκλονιστικό γεγονός της μεταστροφής του. άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βασιλεία του Θεού είναι βασιλεία φωτός και ατελείωτης ζωής, όπου πιστεύουμε και ψάλλουμε ότι οι δίκαιοι και οι άγιοι «εκλάψουσιν ως φωστήρες», ως φώτα ετερόφωτα, που φωτίζονται από το άκτιστο φώς του Χριστού.Το φως του αναστημένου Χριστού δεν είναι μόνο μια υπερβατική πραγματικότητα που ζούν άνθρωποι με ανώτερες πνευματικές εμπειρίες και καταστάσεις. Από την πίστη στην αλήθεια της Ανάστασης του Χριστού πηγάζει ένας καινούργιος τρόπος ύπαρξης και ζωής. Καλούμαστε να δούμε την ζωή και τον κόσμο με πίστη, αγάπη και ελπίδα. Πίστη και βεβαιότητα στην αίσθηση της παρουσίας του Χριστού, που μας διαβεβαιώνει ότι δεν μας αφήνει ορφανούς. Δεν μας αφήνει μόνους και παραδομένους στις θλίψεις και τις δυσκολίες μας, στα προβλήματα και τα αδιέξοδά μας. «Έρχομαι προς υμάς», και «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμι πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος».Αγαπητοί αδελφοί, το φώς της Ανάστασης του Χριστού δεν είναι απόδειξη της παντοδυναμίας του Θεού αλλά, κυρίως, της θεϊκής αγάπης Του. μιας ακατάλυτης αγάπης που, καθώς θυσιάζεται, ξεπερνά τον θάνατο και κατακτά την ζωή. Όμως το φώς της Ανάστασης μεταφράζεται και σε ελπίδα για κάθε καλό που περιμένουμε στην επίγεια διαδρομή μας αλλά και για τα αιώνια αγαθά που μας περιμένουν στην αιωνιότητα. Μέσα σ’ αυτό το πρίσμα το αναστάσιμο φώς μας αναγεννά πνευματικά και τότε τα πάντα μέσα μας και γύρω μας φωτίζονται και μεταμορφώνονται σε αστείρευτη δύναμη και εσωτερική χαρά. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.Πηγή: η Φωνή του ΚυρίουΑφύπνιση και πρόσκληση σε μια νέα πορεία ζωής, η Ανάσταση του ΧριστούΤα Αναστάσιμα Μηνύματα του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού ΠατριάρχηΤο Αναστάσιμο Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. ΙερωνύμουΤέκνα και αδελφοί μου εν Χριστώ αγαπημένοι,Χριστός Ανέστη!!Το ανέσπερο φως της Αναστάσεως φωταγωγεί σήμερα την Οικουμένη. «Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια».Οι δυνάμεις της φθοράς και οι εργάτες της ανομίας έχασαν την πολυτέλεια των σκοτεινών ορμητηρίων τους. Η αλήθεια νίκησε το ψέμα και ο θάνατος έχασε την εξουσία του. «Που σου θάνατε το κέντρον;» «που σου θάνατε το νίκος;» δικαιούται να ρωτά με υπερηφάνεια και ο ταπεινότερος των ανθρώπων.Οι πανηγυρισμοί για την «εορτή των εορτών»∙ Η χαρά της «πανηγύρεως των πανηγύρεων»∙ Το ευλογημένο Πάσχα που θριαμβευτικά εορτάζει η απανταχού της γης Χριστιανοσύνη γεμίζει τις καρδιές μας με ελπίδα και δύναμη. Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού νοηματοδοτεί τη ζωή μας κάνοντας ορατή και βέβαιη την προοπτική της «άλλης βιωτής της αιωνίου».Όμως δεν κρύβει από τα μάτια μας το ότι ζούμε συγχρόνως σε ένα κόσμο πεπτωκότα. Σε ένα κόσμο που έχει ξεπέσει από αυτό που ήταν όταν πλάστηκε. Σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί το οργανωμένο ψέμα. Σε μια κοινωνία όπου δεσπόζει η εξωραϊσμένη υποκρισία, ο φίλαυτος ατομικισμός και η υποδούλωση στον φθοροποιό υπερκαταναλωτισμό. Μια κοινωνία όπου η απληστία και ο εγωκεντρισμός έγιναν πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Ιδού λοιπόν γιατί ο εορτασμός του Πάσχα δεν επιτρέπεται, όσο ποτέ άλλοτε, να περιοριστεί σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις αλλά πρέπει να είναι πρόκληση για αφύπνιση και πρόσκληση σε μια νέα πορεία ζωής. Μια πορεία όπου η ευλογία της Αναστάσεως του Χριστού να είναι η κινητήρια δύναμη του προσωπικού και του κοινωνικού μας βίου.Η νωπή ακόμα εμπειρία όσων βιώσαμε στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας των Παθών του Κυρίου υπενθυμίζει με το πιο εμφαντικό τρόπο, ότι φαινόμενα τόσο γνώριμα στον σύγχρονο βίο: οι μικρότητες, οι δολοπλοκίες, ο φθόνος, η αδικία, ο κατατρεγμός των αδυνάτων, ο ξενιτεμός, ο εξευτελισμός του ανθρώπου, τα προσωπικά και κοινωνικά αδιέξοδα και τόσα άλλα οδυνηρά χαρακτήρισαν τις συνθήκες και τον τρόπο όσων κινήθηκαν γύρω και εναντίον του Ιησού.Όμως Πάσχα σημαίνει «πέρασμα». Σημαίνει «διάβαση» σημαίνει «έξοδος».Στην Παλαιά διαθήκη η λέξη Πάσχα χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την έξοδο και την απελευθέρωση του Ισραηλιτικού λαού από την αιγυπτιακή σκλαβιά. Μετά την Ανάσταση του Χριστού, Πάσχα σημαίνει την έξοδο από τη σκλαβιά του θανάτου στην ελευθερία της όντως ζωής. Το πέρασμα προς την ελευθερία «εις ην Χριστός ημάς ηλευθέρωσεν». Δηλώνει τη μεταμόρφωση της σταυρικής δοκιμασίας σε αναστάσιμη χαρά. Πάσχα σημαίνει ότι κάθε είδος θλίψης που επιτρέπει ο Θεός στη ζωή μας έχει κάποιο νόημα. Και αν σταθούμε σωστά, γενναία, με πίστη στον Θεό και εμπιστοσύνη στην πρόνοιά Του, σύντομα θα φανεί και η διέξοδος.Να γιατί σε καιρούς δύσκολους, όπως στις μέρες μας, η Εκκλησία οφείλει να γρηγορεί και να προσεύχεται, ώστε να μπορεί, με τη Χάρη του θεού, να διαγιγνώσκει τα σημεία των καιρών και να ειδοποιεί έγκαιρα και πρόωρα για το που οδηγούν οι λανθασμένες επιλογές. Σε αυτές τις περιπτώσεις η Εκκλησία έχει χρέος να καλεί τον λαό του Θεού σε εγρήγορση και αντίσταση εναντίον κάθε είδους φθοράς και ευτελισμό του ανθρωπίνου προσώπου και απαξιώσεως των ουσιωδών του κοινού βίου.Η προφητική διακονία της Εκκλησίας οφείλει να κρατά σε περιόδους κρίσεως ζωντανή την ελπίδα προβάλλοντας τη δύναμη της Αναστάσεως.Αδελφοί και τέκνα μου εν Χριστώ αγαπημένα,Πάσχα σημαίνει κλήση για έξοδο από την επικράτεια της απελπισίας στο φως της ελπίδας. Σημαίνει να διαβούμε πέρα από τις κτιστές ψεύτικες βεβαιότητες και να εμπιστευτούμε τη ζωή μας στον Αναστημένο Χριστό. Σημαίνει την υπέρβαση του ψεύδους και την επικράτηση της αλήθειας.Σημαίνει ότι είναι καιρός να αναζητήσουμε τρόπους πνευματικής αφύπνισης και καλλιέργειας που θα μας θωρακίσουν απέναντι στην καταλυτική δύναμη της παρακμής.Πάσχα σημαίνει την απελευθερωτική διάβαση από τον τρόπο της απλής επιβίωσης που σκιάζει τρομακτικά ο θάνατος στον ευλογημένο χώρο της αναστημένης ζωής.Χαίρετε λοιπόν και μην αγωνιάτε.Ο Χριστός είναι αναστημένος.Η ζωή νίκησε τον θάνατο και η εν Χριστώ ελπίδα φωτίζει με το φως της Αναστάσεως τη ζωή μας.Καλό Πάσχα σε όλους και στον καθένα προσωπικά!Χριστός ανέστη!Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης ΕλλάδοςΙερώνυμοςΤο Αναστάσιμο Μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. ΒαρθολομαίουΑδελφοί και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,Χριστός ανέστη!Ευφρόσυνος και φωτεινή ανέτειλε και πάλιν η αγία ημέρα του Πάσχα και σκορπίζει χαράν, παρηγορίαν, αγαλλίασιν και βεβαίαν ελπίδα ζωής εις όλους τους πιστούς, παρά την επικρατούσαν ανά τον κόσμον βαρείαν ατμόσφαιραν εξ αιτίας της πολυδιαστάτου κρίσεως, με όλας τας γνωστάς οδυνηράς επιπτώσεις της εις τον καθημερινόν βίον της ανθρωπότητος.Ανέστη εκ του Τάφου ο Χριστός, ο Θεάνθρωπος, και μαζί Του ανέστη ο άνθρωπος! Η καταδυναστεία του θανάτου αποτελεί παρελθόν. Η απελπισία της αιχμαλωσίας του άδου παρήλθεν ανεπιστρεπτί. Ο μόνος Ισχυρός και Χορηγός της ζωής, αφού ανέλαβεν εθελουσίως δια της Ενσαρκώσεώς Του όλην την δυστυχίαν της φύσεώς μας και το ίδιον το κεφάλαιόν της, τον θάνατον, ήδη «τον άδην ενέκρωσε τη αστραπή της Θεότητος» και εχάρισεν εις τον άνθρωπον ζωήν και «περισσόν» ζωής.Αυτήν την περίσσειαν ζωής, την οποίαν ο Αναστάς εχάρισεν εις ημάς, δεν παύει να συκοφαντή και να διαβάλη πάντοτε με συνέπειαν προς το όνομά του ο διάβολος, καίτοι απονευρωμένος πλέον και εντελώς ανίσχυρος και καταγέλαστος. Την συκοφαντεί με την εις τον κόσμον επικρατούσαν ακόμη «ύβριν», τόσον έναντι του Θεού, όσον και έναντι του συνανθρώπου και της όλης κτίσεως. Την διαβάλλει με την εισέτι υφισταμένην εντός ημών «αρχαίαν σκωρίαν» της αμαρτητικής ροπής, την οποίαν καταλλήλως πάντοτε εκμεταλλεύεται, προσπαθών να μας παγιδεύση είτε εις την έμπρακτον αμαρτίαν, είτε εις την περί την πίστιν πλάνην.Η «ύβρις» είναι απότοκον της «σκωρίας» εκείνης και αμφότεραι συναποτελούν το απαίσιον ζεύγος των ευθυνομένων δια την διατάραξιν των σχέσεών μας προς εαυτούς, προς αλλήλους, προς τον Θεόν και προς όλην την Δημιουργίαν. Είναι, κατά ταύτα, αδήριτος ανάγκη να αποκαθάρωμεν την σκωρίαν εκείνην μετά πάσης προσοχής και επιμελείας, ώστε να λάμψη άπλετον το ζωοποιόν φως του Αναστάντος Χριστού εις τον νουν, εις την ψυχήν και εις το σώμα μας, να απομακρύνη το σκότος της ύβρεως και να εκχυθή το «περισσόν» της ζωής εις τον κόσμον όλον. Τούτο δεν δύναται να επιτευχθή ούτε δια της φιλοσοφίας, ούτε δια της επιστήμης, ούτε δια της τέχνης, ούτε δια της τεχνικής, ούτε δια τινος ιδεολογίας, ει μη μόνον δια της πίστεως εις τον μέχρι Παθών και Σταυρού και Τάφου και ταμείων του άδου συγκαταβάντα και εκ νεκρών Αναστάντα Θεάνθρωπον Ιησούν Χριστόν, εκφραζομένης δια μυστηριακής εκκλησιαστικής ζωής και εμπόνου και συστηματικού πνευματικού αγώνος.Η Εκκλησία, ως το Σώμα του Χριστού, ζη αδιαλείπτως και εις τους αιώνας το θαύμα της Αναστάσεως, και δια των αγίων Μυστηρίων της, της Θεολογίας και της πρακτικής διδασκαλίας της, μας δίδει την δυνατότητα να μεταλάβωμεν του θαύματος, να μετάσχωμεν της νίκης κατά του θανάτου, να γίνωμεν τέκνα φωτόμορφα της Αναστάσεως και αληθώς «θείας κοινωνοί φύσεως» , όπως συνέβη και συμβαίνει με όλους τους Αγίους. Η εις τα βάθη της καρδίας ημών φυομένη κακοβότανος και ακανθηρά δέσμη των παθών, η λιπαινομένη εκ της σκωρίας του εν ημίν «παλαιού ανθρώπου», είναι επάναγκες να μεταμορφωθή το συντομώτερον εν Χριστώ, δια του Χριστού και χάριν του Χριστού και των περί ημάς ζωντανών εικόνων Του, δηλ. των συνανθρώπων μας, εις ανθοδέσμην αρετών, αγιασμού και δικαιοσύνης.Ούτω, ο ιερός υμνογράφος επικαίρως ψάλλει: «Δικαιοσύνης εσθήτα περιβαλλόμενοι λευκήν υπέρ χιόνα, τη παρούση του Πάσχα ημέρα ευφρανθώμεν, εν η ο Χριστός, δικαιοσύνης ως ήλιος εκ των νεκρών ανατείλας, πάντας ημάς αφθαρσία κατεφαίδρυνεν». Το λευκόν ένδυμα της δικαιοσύνης μας εδόθη συμβολικώς κατά το άγιον Βάπτισμα και καλούμεθα δια της διαρκούς μετανοίας, των χαροποιών δακρύων, της αδιαλείπτου προσευχής, του περιορισμού των επιθυμιών, της υπομονής εις τα οδυνηρά του βίου και της ανυποχωρήτου προσπαθείας προς πρακτικήν εφαρμογήν πασών των εντολών του Θεού και μάλιστα της κεφαλαιώδους εντολής της αγάπης, να το ανακαθάρωμεν, μετέχοντες ούτως εις την σταυρικήν κένωσιν του Θεανθρώπου, ώστε να έλθη η πασχάλιος ευφροσύνη, το φαιδρόν αναστάσιμον φως και η σωτηρία εις την ζωήν μας και εις τον περί ημάς κόσμον.Ταύτα από του πάντοτε εν τη δοκιμασία της Μεγάλης Παρασκευής, αλλά και εν τω φωτί και τη χαροποιώ εμπειρία της Αναστάσεως, υπάρχοντος Φαναρίου εορτίως γράφοντες και την στοργήν της Μητρός Εκκλησίας διερμηνεύοντες, ευχόμεθα ολοψύχως πάσαν παρά του εκ νεκρών Αναστάντος Αρχηγού της Ζωής σωτήριον δωρεάν και πασχάλιον ευλογίαν.Άγιον Πασχα 2010Ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίοςδιάπυρος προς Χριστόν Αναστάντα ευχέτης πάντων υμώνΤο Πάσχα του Προέδρου της Δημοκρατίας και των πολιτικών αρχηγώνΚοντά στους στρατευμένους της Αεροπορίας, στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, βρέθηκε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, ο οποίος χθες παρακολούθησε την τελετή της Ανάστασης του Θεανθρώπου στα Ιωάννινα.Ο κ. Παπούλιας έφτασε στη Σκύρο γύρω στις 12:30 με στρατιωτικό αεροσκάφος και στο αεροδρόμιο τον υποδέχθηκαν ο διοικητής της Σμηναρχίας και οι τοπικές αρχές. Στη συνέχεια, επισκέφθηκε τη Μονάδα, όπου ευχήθηκε στους σμηνίτες "χρόνια πολλά" και εξήρε το έργο που επιτελούν, στο νευραλγικό για την άμυνα της χώρας, αυτό σημείο του Αιγαίου.Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου έκανε Ανάσταση στην Ύδρα και σε δήλωσή του ανέφερε ότι στις σημερινές, δύσκολες στιγμές για τη χώρα μας, η Ανάσταση μας δίνει δύναμη, χαρά και ανθρωπιά. Εξέφρασε δε την αισιοδοξία του ότι η χώρα θα τα καταφέρει να ξεπεράσει τις δυσκολίες της και ευχήθηκε "χρόνια πολλά" στον απανταχού Ελληνισμό.Μήνυμα ενότητας, έστειλε σήμερα από την Κόρινθο, όπου επισκέφθηκε το 6ο Σύνταγμα Πεζικού, ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος τσούγκρισε κόκκινα αυγά και αντάλλαξε ευχές με τους στρατευμένους.«Ανάσταση σημαίνει “παλεύω για το καλύτερο”. Αλλά, ο ελληνικός λαός περνάει σήμερα, το δικό του οικονομικό “Γολγοθά”, σε μία ώρα που το οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας έχει πια χρεοκοπήσει. Και η κρίση απαιτεί λύσεις, τομές, τολμηρές και υπεύθυνες", δήλωσε ο κ. Σαμαράς.Χθες το βράδυ ο κ. Σαμαράς παρακολούθησε τη λειτουργία της Ανάστασης στο Ναύπλιο και σε δηλώσεις του εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η χώρα θα καταφέρει να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.«Η ανάσταση για όλο τον ελληνισμό συμβολίζει τη συνειδητή αγάπη, την ανθρωπιά και την ελπίδα. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει ο τόπος, σε αυτή τη μεγάλη ανηφόρα που έχουμε όλοι να περάσουμε, με οδηγό την ελπίδα και με συνειδητή αγάπη για την πατρίδα, και μπορούμε και πρέπει να περάσουμε τις δυσκολίες και θα τις ξεπεράσουμε», τόνισε ο κ. Σαμαράς.Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα έκανε Πάσχα στην Αθήνα, όπως και ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ενώ ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης έκανε Πάσχα στην Αταλάντη. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Πλαγιως: Η καινούργια πρέσβης Δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να διακρίνει κανείς τις διαφορές από το παρελθόν: Ούτε Παϊατ, ούτε Τσούνης. Η αμηχανία του λεγόμενου... Πλαγίως, 16/12/2024 - 09:44 16/12/2024
Fraport Greece: Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση ευρείας κλίμακας στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» Η Fraport Greece, φορέας διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδροµίων στην Ελλάδα, πραγµατοποίησε µε επιτυχία, σε συνεργασία µε όλους... Nextdeal newsroom, 13/12/2024 - 10:24 13/12/2024