Nextdeal newsroom, 6/4/2010 - 12:30 facebook twitter linkedin Πάνω από 1.500 αναφορές πολιτών-ασφαλισμένων εξέτασε το 2009 η ΕΠΕΙΑ Nextdeal newsroom, 6/4/2010 facebook twitter linkedin Ιδιαίτερο ενδιαφέροντος σημείο της έκθεσης πεπραγμένων της ΕΠΕΙΑ είναι ο απολογισμός που αφορά στις υποθέσεις που είχαν σχέση με ασφαλισμένους. Η ΕΠΕΙΑ δέχθηκε και χειρίστηκε το 2009 χίλιες πεντακόσιες πενήντα (1.550) αναφορές πολιτών εναντίον ασφαλιστικών επιχειρήσεων, που θίγουν τα ακόλουθα ζητήματα: - Καθυστέρηση τόσο στην καταβολή ασφαλίσματος συνεπεία τροχαίου ατυχήματος, όσο και στην απλή απάντηση περί αποδοχής ή μη της ευθύνης για αποζημίωση και προσφορά συγκεκριμένου ποσού, είτε προς τον τρίτο δικαιούχο αποζημίωσης (άρ. 6 παρ. 6 π.δ. 237/86), είτε προς τον ασφαλισμένο από την αντισυμβαλλόμενη του ασφαλιστική επιχείρηση δυνάμει μικτής ασφάλισης είτε ένταξης στο σύστημα του φιλικού διακανονισμού, - Καθυστέρηση στην καταβολή ασφαλίσματος από τα λοιπά είδη ασφαλιστικών συμβάσεων ζημιών πλην της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου, καθώς και στις ασφαλίσεις ζωής (άρ. 7 παρ. 7 Ν. 2496/97), - Καθυστέρηση στην καταβολή προϊόντος εξαγοράς ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή ασφαλίσματος στη λήξη αυτού (άρ. 7 παρ. 7 Ν. 2496/97), - Μονομερής (από την ασφαλιστική επιχείρηση χωρίς προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του ασφαλισμένου) αύξηση ασφαλίστρων σε συμβόλαια ζωής, -Καθυστέρηση σε εξόφληση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης (άρ. 58 ν. δ/τος 400/70), - Μη απόδοση πραγματογνωμοσύνης στον δικαιούχο αποζημίωσης από τροχαίο ατύχημα (άρ. 29 ν. δ/τος 400/70), - Άρνηση απόδοσης αντιγράφου του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο λόγω απώλειας αυτού (άρ. 2 παρ. 3 Ν. 2496/97), - Ζητήματα γύρω από το δικαίωμα άσκησης εναντίωσης (άρ. 2 παρ. 5 και 6 Ν. 2496/96), - άρ. 4 παρ. 8 π.δ. 190/06: κάλυψη του ασφαλισμένου με την αποδεδειγμένη καταβολή των ασφαλίστρων στον διαμεσολαβούντα, ακόμη και σε περίπτωση μη απόδοσης από τον τελευταίο των ασφαλίστρων στην ασφαλιστική επιχείρηση, - Επιστροφή μη δεδουλευμένων ασφαλίστρων μετά τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης, - Επιβολή επασφαλίστρου σε νέο οδηγό/νεαρής ηλικίας οδηγό, και - Διαδικασία νόμιμης καταγγελίας της ασφαλιστικής σύμβασης, τόσο στην υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης από τροχαία ατυχήματα, όσο και στα λοιπά είδη ασφαλιστικών συμβάσεων (άρ. 11α π.δ. 237/86 και άρ. 6 παρ. 2 Ν. 2496/97, αντίστοιχα). Οι αναφορές που υποβάλλουν οι πολίτες προς την ΕΠΕΙΑ επί τη βάσει των διατάξεων δημοσίου δικαίου που προ-εκτέθηκαν, είναι σαφώς διακριτές από τις υποβαλλόμενες αναφορές που περιέχουν αστικής φύσης διαφορά. Οι τελευταίες συνήθως περιέχουν αιτήματα προς την εποπτική Αρχή, να προβεί σε ερμηνεία όρου της ασφαλιστικής σύμβασης επ’ ωφελεία του ασφαλισμένου, όπως για παράδειγμα τους όρους της «προϋπάρχουσας ασθένειας» ή της «μόνιμης ολικής ανικανότητας». Συχνά, επίσης, οι πολίτες ζητούν από την εποπτική Αρχή είτε να καθορίσει η ίδια απευθείας, είτε να διαπραγματευθεί για λογαριασμό τους με την ασφαλιστική επιχείρηση το προσφερόμενο ποσό αποζημίωσης, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουν σε πολυδάπανες και χρονοβόρες δικαστικές διαμάχες. Οι περιπτώσεις αυτές, ωστόσο, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της ΕΠΕΙΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΠ.Ε.Ι.Α. συνεργάστηκε με τη γαλλική εποπτική Αρχή για την περίπτωση γαλλικής ασφαλιστικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται νόμιμα στην Ελλάδα με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, η οποία καθυστερούσε την καταβολή ασφαλίσματος σε έλληνα ασφαλισμένο. Η ΕΠ.Ε.Ι.Α παρέλαβε, αλλά δεν χειρίστηκε λόγω αναρμοδιότητας, περιπτώσεις που αφορούν: - το ύψος της προτεινόμενης αποζημίωσης, για παράδειγμα σε σχέση με την υλική ζημία οχήματος συνεπεία τροχαίου συμβάντος, το οποίο αποτελεί ζήτημα που άπτεται της δικαστικής κρίσης, - το ύψος της προτεινόμενης αποζημίωσης ειδικά σε νοσοκομειακά ασφαλιστήρια συμβόλαια, που αποτελεί αντικείμενο είτε εξωδικαστικής επίλυσης ενώπιον του Συνηγόρου του Καταναλωτή, είτε δικαστικής κρίσης, και - την κρίση για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων σε τροχαίο ατύχημα οδηγών, από την οποία εξαρτάται και η υπόχρεη για αποζημίωση ασφαλιστική επιχείρηση, επειδή η εκτίμηση των πραγματικών περιστατικών που θεμελιώνουν την υπαιτιότητα αποτελούν κατεξοχήν ζήτημα δικαστικής κρίσης. Τέλος, σημειώνεται ότι η ΕΠ.Ε.Ι.Α. επέβαλε το Μάρτιο του 2009 κυρώσεις στην ασφαλιστική επιχείρηση ΑΣΠΙΣ ΑΕΓΑ για τη συστηματική καθυστέρηση στην καταβολή της αξίας εξαγοράς ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Πέραν της τυχόν επιβολής κυρώσεων, οι υποβαλλόμενες στην ΕΠΕΙΑ καταγγελίες είναι ποικιλοτρόπως αξιοποιήσιμες στο πλαίσιο των εποπτικών αρμοδιοτήτων της, αφού αποτελούν την άμεση αντανάκλαση των υφιστάμενων στην ασφαλιστική αγορά προβλημάτων κάθε δεδομένη χρονική στιγμή. Η ΕΠΕΙΑ χρησιμοποιεί τις καταγγελίες των πολιτών προκειμένου να εντοπίζει εκείνα τα στοιχεία της συμπεριφοράς των εποπτευόμενων φορέων που χρήζουν παρέμβασης. Η εμπειρία από την άμεση επικοινωνία με το καταναλωτικό κοινό κατέδειξε την καταβολή εκ μέρους των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της οφειλόμενης αποζημίωσης από τροχαία ατυχήματα, ως τον τομέα εκείνον στον οποίο ήταν σημαντικό να δοθεί προτεραιότητα από την ΕΠΕΙΑ, καταρχήν σε ρυθμιστικό, και αργότερα και σε κατασταλτικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΠΕΙΑ έθεσε σε διαβούλευση ένα σχέδιο κανονιστικής πράξης με θέμα «Διακανονισμός ζημιών από τροχαίο ατύχημα». Με το σχέδιο αυτό επιδιώχθηκε να τεθούν συγκεκριμένη διαδικασία και συγκεκριμένα χρονικά όρια στον διακανονισμό των αποζημιώσεων από τροχαίο ατύχημα, και να προκύψουν με σαφήνεια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων των εμπλεκομένων μερών. Σκοπούς της επιδιωκόμενης ρύθμισης αποτέλεσαν: α) η προστασία του τρίτου – δικαιούχου της αποζημίωσης από χρονοβόρες διαδικασίες και καταχρηστικές συμπεριφορές, β) η προστασία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων από φαινόμενα ασφαλιστικής απάτης, και γ) η αποφυγή άσκοπων δικαστικών διενέξεων με την ανάλογη αύξηση των εξωδικαστικώς επιλυόμενων περιπτώσεων. Το σχέδιο της κανονιστικής πράξης έχει πλέον ολοκληρωθεί και εκκρεμεί η λήψη σχετικής απόφασης. Τέλος Ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών εξυπηρέτησε 939 αιτήματα Ελλήνων πολιτών,405 αιτήματα ξένων Κέντρων Πληροφοριών και διεκπεραίωσε 107 αιτήματα Ελλήνων πολιτών μέσω των Κέντρων Πληροφοριών των άλλων κρατών μελών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 20/12/2024 Το Ε.Ε.Α. με σεβασμό και αλληλεγγύη στην κοινωνία: Δώρα σε 5 ιδρύματα και δομές
Αναγόρευση του Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) του ΔΑΑ, Γιάννη Παράσχη, ως Επίτιμου Διδάκτορα του Τμήματος Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου Την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου και ώρα 12:00 στο πλαίσιο ειδικής τελετής που έλαβε χώρα στην κατάμεστη αίθουσα του Αμφιθεάτρου «Γιάννης... Nextdeal newsroom, 19/12/2024 - 12:58 19/12/2024
Πλαγίως: Ο Ερντογάν στη...Βιέννη Ανακεφαλαίωση: Ο Ερνταγάν θέλει να ξαναπολιορκίσει την Βιέννη. Η ΕΕ προσπαθεί να τον καλοπιάσει με μπαξίσια, αλλά και βάζοντας ολίγη από Ευρώπη... Πλαγίως, 19/12/2024 - 10:43 19/12/2024