Nextdeal newsroom, 12/12/2019 - 10:24 facebook twitter linkedin Πιτσιλής: Ψηφιακός μετασχηματισμός στην ελληνική φορολογική και τελωνειακή διοίκηση Nextdeal newsroom, 12/12/2019 facebook twitter linkedin «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελληνική Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μεταρρυθμιστικής μας πολιτικής» τόνισε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, κατά την τοποθέτησή του στο 21ο Ετήσιο Ελληνικό Επενδυτικό Συνέδριο «Capital Link Invest in Greece Forum», που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη. Ο Διοικητής αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του έτους, η ΑΑΔΕ σκοπεύει να ξεκινήσει την ηλεκτρονική αίτηση για την υποβολή του φόρου μεταβίβασης ακινήτων ενώ υπογράμμισε ότι το μεγαλύτερο έργο είναι η ψηφιοποίηση των λογιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα έργο με τρία μέρη που περιλαμβάνει: Ηλεκτρονική λογιστική, Ηλεκτρονική τιμολόγηση και Online ταμειακές μηχανές. Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να έχουν ξεκινήσει και τα τρία μέσα στο 2020, έτσι ώστε όλοι να εκπαιδευτούν στο νέο σύστημα. Ειδικότερα, ο κ. Πιτσιλής μιλώντας στο πλαίσιο της ενότητας: «The Macro Picture - The Greek Economy & Europe Post-Brexit», ανέφερε τα εξής: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελληνική Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μεταρρυθμιστικής μας πολιτικής. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει μια στρατηγική πληροφορικής και έναν οδικό χάρτη για να βελτιώσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας προς τους φορολογούμενους και να τους βοηθήσουμε να γίνουν πιο συνεπείς, αλλά και για να αυξήσουμε την απόδοση των ελέγχων μας, ώστε να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού. Ακολουθώντας το σχέδιό μας, κάθε χρόνο καταφέρνουμε να ψηφιοποιήσουμε όλο και περισσότερες υπηρεσίες: φέτος για παράδειγμα ψηφιοποιήσαμε την παρακράτηση φόρου επί των μισθών, των μερισμάτων, των τόκων και των δικαιωμάτων. Μέχρι το τέλος του έτους, σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε την ηλεκτρονική αίτηση για την υποβολή του φόρου μεταβίβασης ακινήτων. Αλλά το μεγαλύτερο έργο μας είναι η ψηφιοποίηση των λογιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων στην Ελλάδα: Είναι ένα έργο με τρία μέρη που περιλαμβάνει: Ηλεκτρονική λογιστική Ηλεκτρονική τιμολόγηση Online ταμειακές μηχανές Ηλεκτρονική λογιστική (myData) Είναι μια πλατφόρμα που λαμβάνει όλες τις σχετικές ακαθάριστες πληροφορίες εσόδων και εξόδων από όλες τις επιχειρήσεις και αποτελεί το λογιστικό και φορολογικό αρχείο τους. Θα οδηγήσει στην προπληρωμή των επιστροφών φόρου και στον υπολογισμό των φορολογικών υποχρεώσεων. Ηλεκτρονική τιμολόγηση Δεν χρειάζεται να πω πολλά γι' αυτό, εκτός από το ότι σκοπεύουμε να το καταστήσουμε το κύριο κανάλι των φορολογικών πληροφοριών που αποστέλλονται στο myDATA. Online ταμειακές μηχανές Το άλλο σημαντικότερο κανάλι πληροφοριών για τη λογιστική. Σύμφωνα με την αρχή της μετάδοσης πληροφοριών σε μια συναλλαγή από μια βάση συναλλαγών, θα συνδέσουμε όλες τις on line ταμειακές μηχανές με το myDATA. Στόχος μας είναι να έχουν ξεκινήσει και τα τρία μέσα στο 2020, έτσι ώστε όλοι να εκπαιδευτούν στο νέο σύστημα. Και πρέπει να πω ότι είναι ευτύχημα ότι η νέα κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών έχουν εγκρίνει το σχέδιό μας από την αρχή και την Παρασκευή ψηφίστηκε η πρωταρχική νομοθεσία που είναι απαραίτητη για την εισαγωγή του κανονιστικού πλαισίου. Έτσι, με λίγα λόγια, έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας, αλλά είμαστε ευτυχείς και πρόθυμοι να το κάνουμε, διότι γνωρίζουμε ότι θα είναι επωφελές για όλους (καθιστώντας ευκολότερη την καθημερινή ζωή των επιχειρήσεων, αυξάνοντας τη συμμόρφωση και τα δημόσια έσοδα). NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Και πρέπει να πω ότι μόλις ολοκληρώσουμε αυτό το έργο, θα είμαστε από τις ελάχιστες χώρες παγκοσμίως που θα έχουν ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον για τις λογιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Προώθηση της επιχειρηματικότητας μέσω της φορολογικής διοίκησης Θα έλεγα ότι το πιο σημαντικό είναι η αλλαγή νοοτροπίας. Είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους μας στη φορολογική διοίκηση να κατανοήσουν ότι τα δημόσια έσοδα δεν αυξάνονται από μόνα τους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της ευημερίας των επιχειρήσεων και αυτό οικοδομεί την εμπιστοσύνη (ουσιώδες στοιχείο για τις επενδύσεις) που περνά μέσα από τη δικαιοσύνη και την ακεραιότητα στη σχέση μας με τους φορολογούμενους. Ως εκ τούτου, είμαστε υποχρεωμένοι να βοηθήσουμε τους φορολογούμενους, μέσα στο πλαίσιο του νόμου φυσικά, για να δραστηριοποιηθούν με ένα πιο εύκολο και πιο διαφανή τρόπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα τελευταία τέσσερα χρόνια εμείς στην Ελληνική Φορολογική Διοίκηση έχουμε επενδύσει πολλά για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης των φορολογουμένων. Και είμαι υπερήφανος να πω ότι ο μηχανισμός επίλυσης διοικητικών διαφορών είναι ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα του Ελληνικού Δημόσιου Τομέα, όπου οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν πραγματικά να δουν ότι αποκαθίστανται σε περίπτωση που αδικήθηκαν σε έναν έλεγχο, χωρίς να χρειάζεται να προσφύγουν στα δικαστήρια. Επίσης αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα τελευταία τέσσερα χρόνια επενδύσαμε πολύ στο να έχουμε έναν ανοιχτό θεσμικό διάλογο με την επιχειρηματική κοινότητα για να ακούσουμε τα προβλήματά τους και να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις όταν είναι εφικτό. Να δώσουμε δύο πρόσφατα παραδείγματα: Εγκύκλιος σχετικά με τους κανόνες κατά της φοροαποφυγής όσον αφορά τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές. Έδωσε απαντήσεις σχετικά με το τι μπορεί να θεωρηθεί καταχρηστικό και τι όχι, παρέχοντας έτσι μια δίοδο προς τις επιχειρήσεις προκειμένου να προχωρήσουν με νομική ασφάλεια. Πρόσφατες οδηγίες εκδόθηκαν για τη συμμόρφωση με απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου σχετικά με τη μείωση της υποχρέωσης ΦΠΑ και την επιστροφή του ΦΠΑ που καταβλήθηκε για αγαθά και υπηρεσίες που τιμολογήθηκαν σε συγκεκριμένη εταιρεία που υπέστη διαδικασία δικαστικής αναδιάρθρωσης του χρέους με τους πιστωτές της. Η απόφαση του δικαστηρίου ανέφερε ότι στην περίπτωση αυτή, όταν υπάρχει οριστική περικοπή του οφειλόμενου ποσού στους πιστωτές, ο ΦΠΑ πρέπει να μειωθεί αναλόγως και ο ΦΠΑ που τυχόν καταβλήθηκε πρέπει να επιστραφεί.» Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Η πρόταση της ΑΑΔΕ για βελτίωση αποτελεσματικότητας φορολογικών διοικήσεων Τα κρίσιμα θέματα, που επηρεάζουν τη λειτουργία των φορολογικών διοικήσεων παγκοσμίως, όπως η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, το δημογραφικό, η... Nextdeal newsroom, 03/04/2019 - 09:34 3/4/2019
ΑΑΔΕ: Σχέδια για κατάργηση του χαρτοσήμου Την αντικατάσταση του χαρτοσήμου από έναν «σύγχρονο φόρο» στις συναλλαγές, ο οποίος θα υπολογίζεται εύκολα και θα καταβάλλεται ηλεκτρονικά, θα... Nextdeal newsroom, 14/11/2018 - 13:51 14/11/2018