Γιώργος Κουτίνας, 18/9/2019 - 14:46 facebook twitter linkedin Ασφαλιστικά προϊόντα και καταναλωτές: Η αξιοπιστία να αποδεικνύεται στην πράξη Γιώργος Κουτίνας, 18/9/2019 facebook twitter linkedin Είναι γνωστό το ρητό που αναφέρει πως "η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να λέγεται πως είναι τίμια αλλά πρέπει και να αποδεικνύεται". Αφορμή για το παρόν άρθρο υπήρξε το δημοσίευμα του NEXTDEAL με τίτλο "Άλλες τρεις ασφαλιστικές απειλούνται με πρόστιμα". Πιστεύεται πως παρόμοια συμβάντα, που αναφέρονται στον Τύπο, μπορούν να αξιοποιηθούν για αποκατάσταση της χαμένης αξιοπιστίας του θεσμού της Ιδιωτικής Ασφάλισης και για την προώθησή της στην εγχώρια αγορά που παραμένει ασφαλιστικά υπανάπτυκτη, ανημέρωτη και μοιραία καχύποπτη. Οι διάφοροι επαγγελματικοί σύλλογοι Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και ιδιαίτερα ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ) που θεσμικά λειτουργεί για λογαριασμό του Ασφαλισμένου Καταναλωτή, θα πρέπει να σταθούν πάνω στο συγκεκριμένο συμβάν και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την καθιέρωση τυποποιημένων ασφαλιστηρίων χωρίς καταχρηστικούς όρους ή “ψιλά” γράμματα όπως συνηθίζεται να λέγεται στην αγορά. Εξάλλου, το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας IDD για τη Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων, που τον Οκτώβριο του 2018 εντάχθηκε και στην ελληνική νομοθεσία, επιβάλλει την τυποποίηση και τη διαφάνεια για την Προστασίας του Καταναλωτή. Αντικειμενική ενημέρωση Η Ασφάλιση, πρέπει να αξιοποιηθεί ορθολογικά και στη χώρα μας. Πολύ περισσότερο σε περίοδο μετά την οικονομική κρίση όπου το κράτος υποχωρεί υπέρ της Ιδιωτικής Ασφάλισης. Ωστόσο, για να αλλάξει το κλίμα της αγοράς, χρειάζεται συστηματική προσπάθεια προκειμένου να αλλάξει καταρχήν η ίδια η ασφαλιστική αγορά και να πείσει για την αλλαγή της. Οι Καταναλωτές πρέπει να αντιληφθούν την αξιοπιστία του θεσμού της ασφάλισης και να κατανοήσουν το αναμενόμενο όφελος γι’ αυτό που πληρώνουν όταν ασφαλίζονται. Τα «προϊόντα» που αγοράζουν οι καταναλωτές πληρώνοντας κάποιο ποσό (ασφάλιστρα) δεν είναι καταναλωτικά αγαθά. Είναι συμβόλαια που επί της ουσίας μεταφράζονται σε «υπόσχεση» αποζημίωσης όταν επέλθει κάποιο ζημιογόνο συμβάν. Στην περίπτωση αυτή, η απαραίτητη προστασία του Ασφαλισμένου (Φυσικό Πρόσωπο ή Επιχείρηση), δεν διασφαλίζεται, όπως στα καταναλωτικά προϊόντα, με τον έλεγχο της ποιότητάς τους αλλά με τον έλεγχο της αξιοπιστίας αυτών που τα παράγουν (Ασφαλιστικές Εταιρείες) και αυτών που τα προωθούν (Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές). Αξιοπιστία Ασφαλιστικής Αγοράς Η διεθνής πρακτική εμπειρία προσφέρει μια αντικειμενική εικόνα γύρω από την Ιδιωτική Ασφάλιση. Αυτή του αξιόπιστου θεσμού που δεν κοστίζει ακριβά και που εφαρμόζεται συνειδητά από τον Ιδιώτη, Επαγγελματία ή Επιχείρησης. Προς τούτο, ισχύει και εφαρμόζεται αντικειμενικός έλεγχος λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς και παρέχονται αξιόπιστα ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Στη χώρα μας, είναι ευρέως παραδεκτό πως η ασφαλιστική αγορά δεν εμπνέει το απαραίτητο αίσθημα σιγουριάς στον κόσμο. Δύο είναι οι βασικές αιτίες που θα μπορούσαν να αναφερθούν: Το έλλειμμα αξιοπιστίας της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς, αποτέλεσμα της ευρύτερης πολιτικο-κοινωνικής κρίσης των τελευταίων χρόνων και Η έλλειψη αντικειμενικής ενημέρωσης της αγοράς (Καταναλωτές, Επαγγελματίες και Επιχειρήσεις) σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί η Ασφάλιση. Όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Η αναγκαστική προσαρμογή των ασφαλιστικών εταιρειών στο ενιαίο αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Οδηγία Solvency II, Οδηγία GDPR) και οι εξελίξεις γύρω από την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση και τον τρόπο Διανομής Ασφαλιστικών Προϊόντων (Οδηγία IDD) και ο καθοριστικός ρόλος της ανεξάρτητης εποπτικής αρχής (στη χώρα μας, Τράπεζα της Ελλάδος), δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον διαφάνειας υπέρ του Καταναλωτή. Αξιοπιστία Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Η κάθε Ασφάλιση (το Ασφαλιστήριο) δεν “αγοράζεται” απευθείας από την Ασφαλιστική Εταιρεία αλλά μέσω και με την επαγγελματική ευθύνη κάποιου επίσημα πιστοποιημένου – αδειοδοτημένου Ασφαλιστή (Πράκτορας ή Μεσίτης Ασφαλίσεων). Και, ο λόγος είναι για να διασφαλίζονται καλύτερα τα συμφέροντα του Ασφαλισμένου Καταναλωτή, αφού σύμφωνα με το νόμο, ο Ασφαλιστής οφείλει να διαθέτει σε ισχύ Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης για τυχόν λάθη ή παραλείψεις του που θα μπορούσαν να ζημιώσουν τον Ασφαλισμένο Πελάτη του λόγω κακής ποιότητας του εκάστοτε ασφαλιστηρίου. Προοπτικές Ιδιωτικής Ασφάλισης Η Ιδιωτική Ασφάλιση αναμφίβολα παρουσιάζει σοβαρή δυναμική ανάπτυξης, προκειμένου να καλυφθούν αδυναμίες του Κράτους στα θέματα Υγείας και Συντάξεων και αποζημιώσεων σε επέλευση σοβαρών φυσικών καταστροφών. Επίσης, προκειμένου να διασφαλιστούν οι απαιτούμενες για την οικονομική ανάκαμψη μελλοντικές παραγωγικές επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα και προκειμένου να προστατευθεί η εγχώρια επιχειρηματικότητα στις σύγχρονες απαιτήσεις ποιότητας και ανταγωνισμού. Μπροστά σε μια τέτοια προοπτική, η Ασφαλιστική Αγορά (Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές και Ασφαλιστικές Εταιρείες) οφείλει να ανταποκριθεί με επάρκεια στη συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόκληση προσφέροντας κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα, πείθοντας παράλληλα για την αξιοπιστία τους. Ο Γιώργος Κουτίνας είναι Μηχανικός ΕΜΠ με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία. Εργάστηκε ως Μηχανικός στη ΔΕΗ απ’ όπου παραιτήθηκε το 1992 και έκτοτε, δραστηριοποιείται στο χώρο των Ασφαλίσεων. Έχει προσφέρει υπηρεσίες Εμπειρογνώμονα Ασφαλίσεων σε Φορείς του Δημοσίου (ΥΠΕΧΩΔΕ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, ΤΕΕ, Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης), του Ιδιωτικού Τομέα («Ολυμπιακό Μετρό», «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ», «ΓΕΦΥΡΑ» και σε διάφορες επιχειρήσεις. Είναι Διευθύνων Σύμβουλος της «ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ – Insurance Brokers, Ανταποκριτές Lloyd’s», με βασικό αντικείμενο τις επαγγελματικές & επιχειρηματικές ασφαλίσεις. Έχει συμμετάσχει ως Εισηγητής, σε σεμινάρια ή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει πληθώρα άρθρων για τεχνικά & ασφαλιστικά θέματα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Κουτίνας, 04/11/2024 - 15:34 Airbnb & Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης: Να κατανοήσουμε την ουσία και να σεβαστούμε το πνεύμα του Νομοθέτη!
Γιώργος Κουτίνας, 14/10/2024 - 09:32 Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (ΙΙ): Κάποιες τεχνικές παράμετροι…
Γιώργος Κουτίνας, 11/10/2024 - 14:00 Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (Ι): Απαιτείται σοβαρή προσέγγιση!
Γιώργος Κουτίνας, 23/08/2024 - 10:22 Τι συμβαίνει με την ασφαλιστική κάλυψη των εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας - Λούνα Παρκ;
Προστασία Καταναλωτή & Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ) *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα, Εμπειρογνώμονα Ασφαλίσεων Η Ελληνική κοινωνία, εδώ και αρκετά χρόνια, οδηγήθηκε σε έναν λαϊκισμό ο οποίος δημιούργησε... Γιώργος Κουτίνας, 20/05/2024 - 09:50
ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ - Νομική & Ασφαλιστική προσέγγιση *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα, Εμπειρογνώμονα Ασφαλίσεων Ο βασικός Νόμος 2251/1994 για την προστασία του Καταναλωτή, κατά την εποχή της θέσπισής... Γιώργος Κουτίνας, 16/05/2024 - 09:27
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ - Περιμένοντας τον Καταναλωτή να αντιδράσει *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα, Εμπειρογνώμονα Ασφαλίσεων Είναι γνωστό πως η εγχώρια ασφαλιστική αγορά με τα διάφορα διαχρονικά προβλήματά της παραμένει... Γιώργος Κουτίνας, 14/05/2024 - 11:31
Καλά τα Πιστοποιητικά ISO αλλά χρειάζεται και Ασφάλιση! *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια του άρθρου με τον τίτλο ''Ενδιαφέρει τους επαγγελματίες: Τι είναι η... Γιώργος Κουτίνας, 30/11/2023 - 11:42
Ενδιαφέρει τους επαγγελματίες: Τι είναι η ασφάλιση αστικής ευθύνης *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα Έχοντας κάποια εμπειρία από την ευρωπαϊκή αγορά, προσπαθώ, εδώ και περίπου 25 χρόνια, να προωθήσω στην... Γιώργος Κουτίνας, 22/11/2023 - 09:27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Παράγων "θεραπείας" η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης *Αναδημοσίευση άρθρου του Γιώργου Κουτίνα Αφορμή για το παρόν άρθρο αποτέλεσε πρόσφατο δημοσίευμα με τίτλο “Σοκ προκαλούν τα στοιχεία για τα... Γιώργος Κουτίνας, 11/10/2023 - 09:19