Γιώργος Μούζος, 19/4/2023 - 08:57 facebook twitter linkedin Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες ώρες να οδηγείς! Αιτία πολλών ατυχημάτων! Γιώργος Μούζος, 19/4/2023 facebook twitter linkedin Δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες πίσω από το τιμόνι, μιας και ο κίνδυνος ατυχήματος ελλοχεύει. Πέρα από την απόσπαση προσοχής που αποτελεί τη μάστιγα των ημερών μας, η κόπωση και η υπνηλία συνιστούν επίσης έναν κρυφό εχθρό του οδηγού. Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές δυστυχώς τα τροχαία ατυχήματα είναι μια «τεράστια πληγή», όπου οι αρμόδιες αρχές αλλά και ο ασφαλιστικός κλάδος προσπαθούν να δώσουν λύση σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού, η υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και οι ναρκωτικές ουσίες αποτελούν τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων. Όμως η κόπωση και η υπνηλία, έχουν και αυτές τεράστιο μερίδιο ευθύνης. Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες ώρες Όπως και εσείς θα έχετε διαπιστώσει το αίσθημα της κόπωσης και της υπνηλίας πίσω από το τιμόνι εμφανίζεται κατά κύριο λόγο στα μεγάλα ταξίδια. Όμως υπάρχουν και καθημερινές διαδρομές που είναι επικίνδυνες και μπορεί να προκληθεί ατύχημα. Ειδικότερα η διαδρομή δουλειά-σπίτι είναι εξαιρετικά «ύπουλη» τόσο λόγω της κόπωσης που έχει ο οδηγός, όσο και λόγω της μειωμένης προσοχής στο δρόμο εξαιτίας της ρουτίνας της διαδρομής. Για το λόγο αυτό ως ασφαλιστές θα πρέπει να επισημαίνεται την προσοχή στους πελάτες σας για αυτές τις διαδρομές. Τα στοιχεία που αναφέρει η Τροχαία υποτιμούν το πρόβλημα της υπνηλίας ή της κόπωσης ως αίτια τροχαίου ατυχήματος, γιατί είναι δύσκολο να τεκμηριωθούν. Βάσει των αναφορών της Τροχαίας, περίπου το 1% όλων των ατυχημάτων και το 3% των θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στο γεγονός ότι οι οδηγοί αποκοιμήθηκαν ενώ οδηγούσαν. Πάνω σε αυτό το ζήτημα μεγάλοι οργανισμοί οδικής ασφάλειας έχουν κάνει πλήθος ερευνών και έχουν εντοπίσει τις πιο επικίνδυνες ώρες για να οδηγεί κανείς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπνηλία κάνει την εμφάνισή της μεταξύ τις 3:00 και 5:00 τα ξημερώματα, αλλά και στο διάστημα 14:00 και 16:00 μ.μ. νωρίς το απόγευμα. Μάλιστα αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία είναι πως η υπνηλία, αλλά και η κόπωση θα εμφανιστούν σε αυτά τα διαστήματα ανεξάρτητα από το πόσες ώρες έχει κοιμηθεί ένας οδηγός. Επομένως, καλό θα είναι, σαν μια έξτρα συμβουλή προς τους πελάτες σας είναι να τους πείτε να αποφεύγουν την οδήγηση τις συγκεκριμένες ώρες. Απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση Όπως αναφέρουν οι αναλυτές για να αποτραπεί η εμφάνιση της υπνηλίας και να διασφαλιστεί η διατήρηση της επαγρύπνησης και προσοχής πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός πρέπει να κοιμάται καλά. Εξίσου σημαντικό με την ξεκούραση είναι να έχει επίγνωση της κατάστασης και να αντιλαμβάνεται την κούραση του. Δεν υπάρχει λόγος για εγωισμούς. Καλό θα είναι λοιπόν μόλις ο οδηγός διαπιστώσει πως χάνεται η συγκέντρωση του και τα μάτια του ανοιγοκλείνουν συχνά, να ψάξει για ένα ασφαλές σημείο και να σταθμεύσει ώστε να ξεκουραστεί. Τέλος, αναζωογονητικός είναι και ένας σύντομος ύπνος 10-15 λεπτών ο οποίος επαναφέρει τα επίπεδα επαγρύπνησης που είναι απαραίτητα για ασφαλή οδήγηση. Μην ξεχνάτε επίσης πως πριν επιστρέψετε πίσω από το τιμόνι, να κάνετε μια βόλτα με τα πόδια για να ενεργοποιηθεί το σώμα, αλλά και να αεριστεί η καμπίνα του αυτοκινήτου. Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας και απαιτεί τη συνεχή προσοχή μας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15 Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06 Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media
Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18 Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00
Machine Learning και αποζημιώσεις: Πώς οι αλγόριθμοι επαναπροσδιορίζουν την εκτίμηση ζημιών στα οχήματα; Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκτίμηση της αξίας και του κόστους επισκευής μετά από ατύχημα, προσφέροντας στους ασφαλιστές ακρίβεια, ταχύτητα... Γιώργος Μούζος, 26/03/2025 - 09:10
Η κλιματική αλλαγή δοκιμάζει τον κλάδο αυτοκινήτου: Πώς θα αντιδράσει η ασφαλιστική αγορά; Η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί πλέον μελλοντικό σενάριο, αλλά άμεση πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά, ιδιαίτερα στον κλάδο της ασφάλισης... Γιώργος Μούζος, 24/03/2025 - 09:04
Πώς τα usage-based insurance μοντέλα μπορούν να ανταγωνιστούν τις παραδοσιακές ασφαλίσεις; Η νέα γενιά ασφάλισης που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις. Η ασφαλιστική αγορά έχει μπει... Γιώργος Μούζος, 20/03/2025 - 08:58
Χρειάζονται οι οδηγοί νέα ασφαλιστικά προϊόντα για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις; Πώς οι ασφαλιστές μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων και στην ασφάλιση αυτών; Η ραγδαία ανάπτυξη της... Γιώργος Μούζος, 17/03/2025 - 08:59