Nextdeal newsroom, 21/7/2020 - 09:34 facebook twitter linkedin Allianz: Γιατί μειώνονται οι ζημιές στα πλοία; Nextdeal newsroom, 21/7/2020 facebook twitter linkedin Σε ιστορικό χαμηλό βρίσκονται οι απώλειες στις θαλάσσιες μεταφορές, οι οποίες έχουν ξεπεράσει το 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) με θέμα "Safety & Shipping Review 2020". Ωστόσο, η κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις μακροπρόθεσμες βελτιώσεις σε θέματα ασφάλειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία για το 2020 και έπειτα, καθώς οι δύσκολες συνθήκες λειτουργίας και η απότομη οικονομική ύφεση αποτελούν ένα μοναδικό σύνολο προκλήσεων. «Ο κορονοϊός ξέσπασε σε μια δύσκολη στιγμή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές των πλοίων, να ασχοληθεί ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, οι πολιτικοί κίνδυνοι και η πειρατεία και να ασχοληθεί με συνεχιζόμενα προβλήματα όπως πυρκαγιές στα πλοία», λέει ο Baptiste Ossena, Global Product Leader Hull Insurance, AGCS. «Πλέον ο κλάδος αντιμετωπίζει και την πρόκληση να λειτουργεί σε έναν πολύ διαφορετικό κόσμο, όπου η δημόσια υγεία απειλείται και οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας είναι πλέον ορατές». Η ετήσια μελέτη της AGCS αναλύει τις απώλειες στις θαλάσσιες μεταφορές ύψους άνω των 100 ακαθάριστων τόνων (GT) και εντοπίζει 10 προκλήσεις για τη ναυτιλιακή βιομηχανία που αναδύονται από την κρίση της πανδημίας και που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ασφάλεια και τη διαχείριση κινδύνων. Το 2019, 41 απώλειες πλοίων αναφέρθηκαν συνολικά σε όλο τον κόσμο, από 53 το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει, κατά προσέγγιση, 70% μείωση σε διάστημα 10 ετών και είναι αποτέλεσμα συνεχών προσπαθειών όσο αφορά τις κανονιστικές ρυθμίσεις, την εκπαίδευση και την τεχνολογική ανάπτυξη, μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με τη μελέτη, από τις αρχές του 2010 έχουν αναφερθεί περισσότερες από 950 απώλειες στις θαλάσσιες μεταφορές. Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνέχισε να λειτουργεί εν μέσω της πανδημίας, παρά την αναστάτωση στα λιμάνια και τις αλλαγές του πληρώματος. Οποιαδήποτε μείωση των δρομολογίων λόγω κορονοϊού θα μπορούσε να μειώσει και τις απώλειες των πλοίων επισημαίνει η AGCS, ωστόσο έκθεση επισημαίνει 10 προκλήσεις που θα μπορούσαν να αυξήσουν τους κινδύνους. Μεταξύ αυτών είναι: Η αδυναμία αλλαγής πληρώματος επηρεάζει την ευημερία των ναυτικών, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της πιθανότητας ανθρώπινου σφάλματος. Η διακοπή της βασικής συντήρησης και επισκευής αυξάνει τον κίνδυνο ζημιάς στο μηχανολογικό εξοπλισμό, η οποία είναι ήδη ένας από τους βασικούς λόγους αποζημίωσης. Μειωμένες ή καθυστερημένες θεσµοθετηµένες επιθεωρήσεις και επιθεωρήσεις λιμένων θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μη ανίχνευση επισφαλών πρακτικών ή ελαττωματικού εξοπλισμού. Η ζημιά και η καθυστέρηση φορτίου αποτελούν ένα πιθανό σενάριο καθώς οι αλυσίδες εφοδιασμού υπόκεινται σε πιέσεις. Η ικανότητα ταχείας αντίδρασης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα μπορούσε επίσης να τεθεί σε κίνδυνο με συνέπειες στα μεγάλα περιστατικά τα οποία χρήζουν εξωτερικής υποστήριξης. Ο αυξανόμενος αριθμός κρουαζιερόπλοιων και πετρελαιοφόρων που βρίσκονται σε στάση σε όλο τον κόσμο δημιουργεί σημαντικούς χρηματοοικονομικούς κινδύνους, λόγω της πιθανής απειλής από ακραίες καιρικές συνθήκες, πειρατεία ή πολιτικούς κινδύνους. «Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν επίσης πρόσθετες πιέσεις κόστους από την ύφεση στην οικονομία και το εμπόριο», λέει ο Καπετάνιος Rahul Khanna, Επικεφαλής Marine Risk Consulting στην AGCS. «Γνωρίζουμε από τις παρελθοντικές υφέσεις ότι οι προϋπολογισμοί που αφορούν το πλήρωμα και τη συντήρηση είναι από τους πρώτους που μπορούν να περικοπούν και αυτό μπορεί να επηρεάσει την ασφαλή λειτουργία πλοίων και μηχανολογικού εξοπλισμού, προκαλώντας ενδεχομένως ζημιές ή βλάβες, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να οδηγήσουν σε προσαράξεις ή συγκρούσεις. Είναι ζωτικής σημασίας τα πρότυπα ασφάλειας και συντήρησης να μην επηρεάζονται από οποιαδήποτε κρίση.» Σύμφωνα με την έκθεση, στις θαλάσσιες περιοχές της Νότιας Κίνας, της Ινδοκίνας, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων εξακολουθούν να σημειώνονται οι περισσότερες απώλειες: 12 πλοία το 2019 και 228 πλοία την τελευταία δεκαετία. Δηλαδή 1 στις 4 απώλειες καταγράφονται στις συγκεκριμένες περιοχές. Το υψηλότερο επίπεδο εμπορικών συναλλαγών, οι πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδοί, τα παλιά σκάφη, η έκθεση σε τυφώνες καθώς και ζητήματα ασφάλειας σε ορισμένες εσωτερικές θαλάσσιες γραµµές αποτελούν επίσης, παράγοντες. Ωστόσο, το 2019, οι απώλειες μειώθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ο Κόλπος του Μεξικού (4) και οι ακτές της Δυτικής Αφρικής (3) κατατάσσονται στη δεύτερη και τρίτη θέση. Παράλληλα στην έκθεση τονίζεται ότι οι αυξημένοι πολιτικοί κίνδυνοι και οι αναταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν επιπτώσεις στη ναυτιλία, ειδικότερα όσο αφορά την ασφάλεια του πληρώματος και την ασφαλή πρόσβαση στα λιμάνια. Επιπλέον, η πειρατεία παραμένει μια μεγάλη απειλή ειδικότερα στον Κόλπο της Γουινέας, στη Λατινική Αμερική, όπου έχουν αυξηθεί οι ένοπλες ληστείες και στα Στενά της Σιγκαπούρης. Οι πλοιοκτήτες ανησυχούν επίσης όλο και περισσότερο για τις κυβρνοεπιθέσεις. Υπήρξε ένας αυξανόμενος αριθμός επιθέσεων πλαστογράφησης GPS σε πλοία, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και την Κίνα, ενώ υπήρξαν αναφορές για αύξηση κατά 400% στις απόπειρες κυβερνοεπιθέσεων στον ναυτιλιακό κλάδο μετά την εμφάνιση του κορονοϊού. Άλλα θέματα που αναλύονται στην έκθεση είναι τα εξής: Οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών θα διαμορφώσουν τους κινδύνους του ναυτιλιακού κλάδου για τα επόμενα χρόνια: Ο στόχος για μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών CO2 έως το 2050 θα απαιτήσει από τη βιομηχανία να πραγματοποιήσει ριζικές αλλαγές στα καύσιμα, στην τεχνολογία κινητήρων ακόμη και στον σχεδιασμό πλοίων. Η νέα τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, αλλά αποτελεί ένα όλο και πιο χρήσιμο εργαλείο: Η τεχνολογία δρα θετικά όσο αφορά την ασφάλεια και τις απαιτήσεις και χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την καταπολέμηση ορισμένων από τους κινδύνους που επισημαίνονται στην έκθεση. Η αυξημένη χρήση βιομηχανικών συστημάτων ελέγχου για την παρακολούθηση και συντήρηση κινητήρων θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις ζημιές στα μηχανήματα και τα περιστατικά βλάβης, μια από τις μεγαλύτερες αιτίες αποζημίωσης. Πλοία επιρρεπή σε ατυχήματα: Τα πιο επιρρεπή σε ατυχήματα πλοία του περασμένου έτους ήταν δύο ελληνικά φέρι μποτ και ένα φορτηγό πλοίο στη Βόρεια Αμερική, όλα εμπλεκόμενα σε έξι διαφορετικά περιστατικά. Διαβάστε εδώ την έκθεση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 15/1/2020 Allianz Risk Barometer 2020: Για πρώτη φορά, οι κυβερνο-επιθέσεις κορυφαίος κίνδυνος για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως!
Allianz Global Corporate & Specialty: Σε υψηλότερα επίπεδα θα "πετάξουν" οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις στην αεροπορική βιομηχανία Με ρεκόρ επιβατών, οι οποίοι ξεπέρασαν τα 4 δισ., τα στατιστικά στοιχεία μαρτυρούν ότι οι αερομεταφορές δεν ήταν πότε τόσο... Nextdeal newsroom, 06/11/2019 - 15:47 6/11/2019
Τα drones και πώς βοηθούν τους ασφαλιστές! Είναι γνωστό ότι τα drones μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια των ασφαλιστών καθώς μπορούν να αξιοποιηθούν στη... Nextdeal newsroom, 18/09/2019 - 10:41 18/9/2019