Nextdeal newsroom, 4/4/2022 - 10:38 facebook twitter linkedin Insurance Europe: Ποια είναι τα βασικά κανάλια διανομής στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά; Nextdeal newsroom, 4/4/2022 facebook twitter linkedin Στατιστικά στοιχεία για τα κανάλια διανομής παρέχει μεταξύ άλλων, η Insurance Europe στην έρευνα "European Insurance in Figures". Οι ασφάλειες πωλούνται είτε απευθείας από ασφαλιστές είτε μέσω διαφόρων καναλιών διανομής, τα πιο συνηθισμένα από τα οποία είναι οι μεσίτες, οι πράκτορες και το bancassurance. Η δημοτικότητα κάθε καναλιού ποικίλλει ανάλογα με την αγορά και τον τύπο του ασφαλιστικού προϊόντος. Σύμφωνα με την Insurance Europe, αυτή η ποικιλία καναλιών επιτρέπει στους ασφαλιστές να προσαρμοστούν στις διαφορετικές καταναλωτικές κουλτούρες, ανάγκες και προτιμήσεις σε μεμονωμένες αγορές. Τα τελευταία χρόνια, όλα τα κανάλια διανομής ασφαλίσεων έχουν αρχίσει όλο και περισσότερο να ψηφιοποιούνται. Ενώ τα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν είναι άμεσα διαθέσιμα, οι ενδείξεις δείχνουν ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, πολλοί πελάτες συνάπτουν ηλεκτρονικά τα συμβόλαια ασφάλισης ταξιδιών, περιουσίας και αυτοκινήτου. Αυτό ισχύει λιγότερο για την ασφάλιση ζωής, όπου οι πελάτες συχνά εξακολουθούν να προτιμούν τις συμβουλές ειδικών για να κάνουν την καταλληλότερη επιλογή ασφάλισης ζωής ή μακροπρόθεσμου προϊόντος αποταμίευσης. Αυτή η τάση προς περισσότερη ψηφιακή διανομή ενισχύθηκε από την πανδημία, η οποία ανάγκασε πολλές εταιρίες να λειτουργούν διαδικτυακά σε μεγάλο βαθμό κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2020. Ασφαλίσεις ζωής: Το bancassurance είναι το βασικό κανάλι διανομής ασφαλειών ζωής στην Ευρώπη Τα ασφαλιστικά προϊόντα κλάδου ζωής πωλήθηκαν κυρίως μέσω bancassurance στη Μάλτα (79,8% των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων του 2019, που είναι το πιο πρόσφατο έτος για το οποίο υπάρχει διαθέσιμη ανάλυση), στην Πορτογαλία (77,9%) και στην Ιταλία (74,3%). Στη Γαλλία, το 64% των ασφαλίστρων πωλήθηκε μέσω bancassurance και στην Ισπανία το 59,2%. Αντίθετα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα περισσότερα προϊόντα ζωής πωλήθηκαν από μεσίτες (69%). Εν τω μεταξύ, οι πράκτορες ήταν το κύριο κανάλι διανομής σε τρεις αγορές: τη Βουλγαρία (82%), τη Γερμανία (45%) και την Πολωνία (40%). Στην Ελλάδα, το βασικό κανάλι διανομής ήταν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές (περίπου 65%) ενώ ακολουθούν το bancassurance (περίπου 25%) και οι απευθείας πωλήσεις (περίπου 10%). NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Γενικές ασφαλίσεις: Οι πράκτορες και οι μεσίτες είναι το βασικό κανάλι διανομής γενικών ασφαλειών στην Ευρώπη Σε αντίθεση με τις ασφάλειες ζωής, τα συμβόλαια γενικών ασφαλίσεων διανέμονται μέσω πρακτόρων ή μεσιτών στην πλειονότητα των αγορών. Οι πράκτορες κυριάρχησαν στην Ιταλία (74,1%), την Πολωνία (62%), το Λουξεμβούργο (58,6%), την Πορτογαλία (56,8%) και τη Γερμανία (58%). Εν τω μεταξύ, οι μεσίτες κυριάρχησαν στη Βουλγαρία (68%), στο Βέλγιο (61,1%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (50,1%) και στην Ισπανία (33%). Εξελίξεις στη διανομή ασφαλίσεων Η πρόοδος στη διανομή ασφαλίσεων καθοδηγείται από αλλαγές στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και από ρυθμιστικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν σημαντικά τις προσδοκίες των καταναλωτών για την ασφάλιση και αναμένεται να έχουν αντίκτυπο στη δομή της αγοράς. Οι καταναλωτές αγκαλιάζουν την καινοτομία στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, θέλουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και την πρόσθετη ευκολία της αλληλεπίδρασης με τους ασφαλιστές τους όταν, όπως και όπου θέλουν. Ομοίως, το ψηφιακό περιβάλλον δίνει τη δυνατότητα τόσο σε υφιστάμενες εταιρίες όσο και σε νεοφυείς εταιρίες στον τομέα της τεχνολογίας να φέρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά πολύ πιο γρήγορα και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις αναδυόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνουν την επιλογή ή την αγορά ασφάλισης πιο αποτελεσματική. Η σχέση καταναλωτή/ασφαλιστή στην ψηφιακή εποχή είναι περισσότερο μια καθημερινή εμπειρία και όχι μια ετήσια συναλλαγή. Από ρυθμιστικής πλευράς, οι επερχόμενες αναθεωρήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ -όπως η Οδηγία IDD και ο Κανονισμός για τα PRIIPs- ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στις υπάρχουσες πρακτικές διανομής, όπως και οι ρυθμιστικές εξελίξεις σε μεμονωμένες χώρες της ΕΕ. Είναι ζωτικής σημασίας το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ να παραμείνει ευνοϊκό για την καινοτομία και να επιτρέπει στους καταναλωτές, στις εταιρίες και στους νεοεισερχόμενους στην αγορά / νεοσύστατες επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιοποίηση. Επομένως, οι κανονισμοί και η εποπτεία θα πρέπει να βασίζονται σε δραστηριότητες ώστε οι καταναλωτές προστατεύονται αποτελεσματικά και εξίσου είτε αγοράζουν τα ασφαλιστικά προϊόντα τους από τις υφιστάμενες ασφαλιστικές εταιρίες είτε από νεοεισερχόμενες εταιρίες στην αγορά. Διαβάστε εδώ αναλυτικά την έρευνα της Insurance Europe "European Insurance in Figures". Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 1/4/2022 Ταξιδιωτική ασφάλιση: Ποιες ευρωπαϊκές αγορές επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία;
Nextdeal newsroom, 31/3/2022 Γιατί αυξήθηκαν σημαντικά οι αποζημιώσεις γενικής αστικής ευθύνης στην Ευρώπη, το 2020;
Πόσο κόστισαν οι φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές του 2021 στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά; Οι παγκόσμιες ασφαλισμένες απώλειες από φυσικές καταστροφές (natcat) το 2020 ανήλθαν συνολικά στα 89 δισ. δολάρια (72 δισ. ευρώ), το... Nextdeal newsroom, 30/03/2022 - 08:14 30/3/2022
Αναμένεται να αυξηθεί το μέσο κόστος των αποζημιώσεων στον κλάδο οχημάτων, προβλέπει έκθεση της Insurance Europe! Η ασφάλιση οχημάτων είναι το ευρύτερα αγορασμένο ασφαλιστικό προϊόν του κλάδου περιουσίας και ατυχημάτων (P&C) στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 36%... Nextdeal newsroom, 29/03/2022 - 08:46 29/3/2022