Κώστας Παπαϊωάννου, 11/9/2018 - 16:07 facebook twitter linkedin Κατά πόσο καλύπτετε τις υποχρεώσεις γνώσεων, πέραν των πιστοποιήσεων, που θέτει η εποπτεύουσα αρχή (ΤτΕ); Κώστας Παπαϊωάννου, 11/9/2018 facebook twitter linkedin Σύμφωνα με τις σύγχρονες νομοθετικές πρακτικές στην ΕΕ, οι εποπτεύουσες αρχές των ασφαλιστικών και τραπεζικών δραστηριοτήτων, ουσιαστικά νομοθετούν στις χώρες που εποπτεύουν. Επί παραδείγματι, στην Ελλάδα η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εποπτεύουσα αρχή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των τραπεζών, έχει εισάγει νόμους στην Βουλή των Ελλήνων, οι οποίοι μετά την υπερψήφισή τους από την Βουλή, αποτελούν νόμους του Ελληνικού κράτους. Τέτοιο παράδειγμα, που αφορά τον ασφαλιστικό χώρο, είναι ο εν ισχύ ν.4364/2016. (Για τα αντίστοιχους τραπεζικούς νόμους, θα αναφερθώ σε άλλο άρθρο). Μέσα από αυτό το νόμο προκύπτει και η αναγκαστική συμμόρφωση της αγοράς στις διάφορες οδηγίες που εκδίδει η ΤτΕ, μέσω των γνωστών ΠΕΕ (πράξεων εκτελεστικής επιτροπής). Μια τέτοια είναι και η ΠΕΕ 16/21.05.2013, που αφορά τις υποχρεωτικές πιστοποιήσεις (Α,Β,Γ και Δ) των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Σε αυτή την ΠΕΕ συμπεριλαμβάνεται, εκτός των άλλων, και η ακόλουθη ενότητα, η οποία ακολουθεί την εξεταστέα ύλη των τεσσάρων πιστοποιήσεων: Υποχρεώσεις γνώσεων που θα πρέπει να καλύπτει ο υποψήφιος διαμεσολαβητής Να αναγνωρίζει όλες τις βασικές έννοιες που εμπίπτουν στα παραπάνω πεδία και να τις διακρίνει από παρεμφερείς έννοιες Να απαντάει σε απλές και σύνθετες δυνητικές ερωτήσεις πελατών για τις παρεχόμενες από αυτόν υπηρεσίες και τα ασφαλιστικά προϊόντα Να απευθύνει τις κατάλληλες ερωτήσεις στον πελάτη, ώστε να γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες και το προφίλ του Να είναι σε θέση να γνωρίζει τους κινδύνους του κάθε προϊόντος και να τους επικοινωνεί αποτελεσματικά στον πελάτη Να εντοπίζει περιστατικά και συμπεριφορές που θα μπορούσαν να θεμελιώσουν σε βάρος του, επαγγελματική αστική ή διοικητική ευθύνη Να γνωρίζει τις ενδεδειγμένες κάθε φορά ενέργειες, για τη συμμόρφωσή του με την κείμενη νομοθεσία. Με δεδομένο ότι η ΤτΕ δεν έχει μπει στον κόπο να προτείνει συγκεκριμένη βιβλιογραφία για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης, που η ίδια έχει προτείνει, η υποχρεωτική κάλυψη και των παραπάνω αναφερόμενων γνωστικών αντικειμένων, επαφίεται στην καλή θέληση και γνώση των εκπαιδευτών των εταιριών, των εκπαιδευτικών φορέων και στο καλυπτόμενο εύρος γνώσεων από τα διαθέσιμα προγράμματα e-learnig που κυκλοφορούν στην αγορά. Ιδιαιτέρως τα bullets 3, 4 και 5, αποτελούν αντικείμενο ενός ιδιαίτερου εκπαιδευτικού προγράμματος (και όχι απλώς ενός μαθήματος), το οποίο έχει να κάνει με τη μεθοδολογία διερεύνησης, εντοπισμού, πιστοποίησης και διαχείρισης αναγκών του πελάτη, το οποίο στο σύγχρονο περιβάλλον που καθορίζεται από την εφαρμογή των οδηγιών IDD και GDPR, όχι μόνο δεν έχει τυποποιηθεί και κατ’ επέκταση δεν διδάσκεται, αλλά θα τολμούσα να πω ότι είναι terra incognita, αν διαχειριστεί υπό το πρίσμα και με το εύρος που οι προαναφερόμενες οδηγίες απαιτούν. Μην σας διαφύγει ότι αφενός η IDD ζητάει «πιστοποιημένη» πώληση των κατάλληλων προϊόντων στον πελάτη, σε σχέση με τις ανάγκες του και αφετέρου η GDPR, περιορίζει τη συλλογή και επεξεργασία των πληροφοριών που διαμορφώνουν τελικά τις ανάγκες των πελατών! Εδώ μιλάμε για πολύ λεπτή ισορροπία. Εσείς τι πιστεύετε; Καλύπτετε αυτές τις απαιτήσεις γνώσεων, τις χρησιμοποιείτε στην πράξη και τις εφαρμόζετε στους πελάτες σας; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 03/02/2025 - 09:12 Τα απαιτούμενα βήματα για τη στελέχωση των ασφαλιστικών γραφείων με νέους ασφαλιστικούς πράκτορες!
Κώστας Παπαϊωάννου, 31/01/2025 - 08:57 Δείτε που κρατάνε τα περίπου 200 δις. € που έχουν διαθέσιμα οι πελάτες σας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ!
Κώστας Παπαϊωάννου, 28/01/2025 - 09:15 Δείτε ποιες ακριβώς είναι οι υποχρεώσεις ενημέρωσης των πελατών σας σχετικά με τις επενδύσεις ESG!
Κώστας Παπαϊωάννου, 27/01/2025 - 09:10 Μια ιστορία έρωτα, έλλειψης εμπιστοσύνης και μη τήρησης συμφωνιών!
Οι τέσσερις παράγοντες και η μία προϋπόθεση που οδηγούν τον ασφαλιστή στην επιτυχία! Μια προϋπόθεση και 4 υποχρεώσεις-παράγοντες επιτυχίας! «Λάθε βιώσας» ασφαλιστής δεν μπορεί να υπάρχει! Περισσότεροι απ’ τους μισούς ασφαλιστικούς πράκτορες σήμερα δεν κερδίζουν... Κώστας Παπαϊωάννου, 24/01/2025 - 08:53
Η ενημέρωση των πελατών σχετικά με τις ESG επενδύσεις μπορεί να επιφέρει σημαντικές ζημιές στην παραγωγή των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών! Η μετάδοση πληροφοριών ESG (environmental social governance) σε πελάτες ασφαλιστικών επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τους ελλιπώς εκπαιδευμένους σχετικά με το... Κώστας Παπαϊωάννου, 22/01/2025 - 09:17
Φυσικές καταστροφές και ανασφάλιστες περιουσίες. Το λαμπρό μέλλον των ασφαλίσεων περιουσίας! Μην περιμένετε το πότε θα μας βρει η επόμενη μεγάλη ζημιά για να δραστηριοποιηθείτε! Το μέλλον της παραγωγής των ασφαλιστικών... Κώστας Παπαϊωάννου, 20/01/2025 - 10:47
Πως θα βελτιώσετε την παραγωγή και την καριέρα σας στο ρευστό και ευμετάβλητο περιβάλλον των ημερών μας; Στη δύσκολες και ευμετάβλητες (από πολλές απόψεις) μέρες που ζούμε, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε όσο το δυνατόν ταχύτερα στις επιταγές και... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/01/2025 - 15:35
Νοσοκομειακές παροχές. Η νέα παραγωγή, οι ακυρώσεις συμβολαίων, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και τα ακριβά ασφάλιστρα! Πολύ κουβέντα γίνεται (και δικαιολογημένα) για το ύψος των ασφαλίστρων υγείας! Πολλοί εμπλέκονται στην επίλυση του προβλήματος της αύξησης των ασφαλίστρων!... Κώστας Παπαϊωάννου, 14/01/2025 - 09:14
Τα υπάρχοντα δεδομένα οδηγούν σε δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων ασφαλίσεων από το 2025 και μετά! Τα Ελληνικά δεδομένα έχουν μεγάλη σημασία (Greek data matters)! Σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα από την ΕΛΣΤΑΤ δεδομένα, στην Ελλάδα... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/01/2025 - 09:15