Λάουρα Σταυρίδου, 22/3/2021 - 11:04 facebook twitter linkedin Μικροασφάλιση και Μικροχρηματοδότηση. Θα εμφανιστούν και στη δική μας οικονομία στην μετά COVID-19 εποχή; Λάουρα Σταυρίδου, 22/3/2021 facebook twitter linkedin Η μικροασφάλιση (microinsurance) είναι ασφάλιση με χαμηλά ασφάλιστρα και χαμηλά όρια κάλυψης. Το ελληνικό πρόθεμα «micro» αναφέρεται στη μικρή οικονομική συναλλαγή που δημιουργεί κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Πρακτικά η μικροασφάλιση είναι η ασφαλιστική προστασία των ατόμων με χαμηλό εισόδημα, έναντι συγκεκριμένων κινδύνων, με ασφάλιστρα που είναι ανάλογα με την πιθανότητα και το κόστος αυτών των κινδύνων. Παρόμοια με την κανονική ασφάλιση, η μικροασφάλιση διατίθεται για ένα ευρύ φάσμα κινδύνων, όπως υγεία, κεφάλαια ζωής, σύνταξη αναπηρία και προστασία περιουσιακών στοιχείων χαμηλής αξίας. Καλύπτονται ακόμη και ασφαλιστικοί κίνδυνοι που σχετίζονται με τη γεωργία, τις καλλιέργειες και τα ζώα. Η τιμή κάλυψης είναι χαμηλότερη από το συνηθισμένο πρόγραμμα ασφάλισης και οι ασφαλισμένοι πληρώνουν σημαντικά μικρότερα ασφάλιστρα. Γιατί δημιουργήθηκε; Η μικροασφάλιση είναι μέρος της μικροχρηματοδότησης (microfinance) ή μικροπίστωσης (microcredit) που είναι ένας τύπος τραπεζικής υπηρεσίας που παρέχεται σε ανέργους ή άτομα χαμηλού εισοδήματος ή ομάδες που διαφορετικά δεν θα είχαν άλλη πρόσβαση σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Τα ιδρύματα που συμμετέχουν στον τομέα των μικροχρηματοδοτήσεων παρέχουν δανεισμό που κυμαίνεται από μόλις 100$ έως και 25.000$. Πολλές από αυτές τις τράπεζες προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως προϊόντα μικροασφάλισης και ορισμένες παρέχουν χρηματοοικονομική και επιχειρηματική εκπαίδευση. Ο στόχος της μικροχρηματοδότησης είναι να δώσει στους φτωχούς ανθρώπους την ευκαιρία να γίνουν αυτάρκεις και ο ρόλος της μικροασφάλισης είναι να τους στηρίξει στην προσπάθεια ανάπτυξης τους, περιορίζοντας τις ενδεχόμενες ζημιές. Η πλειονότητα των πράξεων μικροχρηματοδότησης συμβαίνουν σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ουγκάντα, η Ινδονησία, η Σερβία και η Ονδούρα. Η μικροασφάλιση συναντάται συχνά στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου οι τρέχουσες ασφαλιστικές αγορές είναι είτε αναποτελεσματικές είτε ανύπαρκτες. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι περισσότερα από 500 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν επωφεληθεί από δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μικροχρηματοδότηση. Η υλοποίηση της μικροασφάλισης είναι μια πρόκληση. Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι και μοντέλα, τα οποία μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον οργανισμό, το ίδρυμα, τον πάροχο αλλά και το είδος ή τη φάση μιας οικονομίας. Ας προβληματιστούμε αν οι οικονομικές συνθήκες που θα ακολουθήσουν την πανδημία μετα από δέκα χρόνια μνημονίων, θα «απαιτήσουν» την ανάπτυξη της μικροασφάλισης ως μέτρο υποστήριξης, των πληττόμενων οικονομικά, στρωμάτων της κοινωνίας μας. Εκτός αν θεωρούμε ότι ο ασφαλιστικός θεσμός στην Ελλάδα λειτουργεί αποτελεσματικά καλύπτοντας περιουσίες και νοικοκυριά. Βιογραφικό Σημείωμα Η Λάουρα Σταυρίδου, ξεκίνησε την Ασφαλιστική της καριέρα το 1987 με έμφαση τις επιχειρηματικές ασφαλίσεις, παράλληλα με την Φοίτηση της στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Οικονομικών Σπουδών. Ως LUTCF υπήρξε Moderator όλα τα έτη που το Ι.ΧΟ.Σ συνεργαζόταν με το TAC. Μετά την αποχώρηση του προγράμματος LUTC από την Ελλάδα, προχώρησε στη συγγραφή του νέου εκπαιδευτικού υλικού του Ι.ΧΟ.Σ και συγκεκριμένα των εξής βιβλίων: Ασφαλίσεις Φυσικών Προσώπων (2 τόμοι) Ασφαλίσεις Νομικών Προσώπων (2 τόμοι) Επάλληλες Πωλήσεις (1 τόμος) Επιχειρηματική Ηθική & ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος σαν Επιχειρηματίας (1 τόμος) Το 2010, το Ασφαλιστικό Ινστιτούτο Κύπρου υιοθέτησε και ενέταξε όλα τα βιβλία στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα «ΔΑΔΑ» Το 2011 έθεσε τις βάσεις για μια ψηφιακή πλατφόρμα Ανάλυσης Αναγκών Επιχειρήσεων το Risk Sharing Plan. Μεταξύ των ετών 2014 – 2017 με μια ομάδα επίλεκτων συναδέλφων κατάρτισαν το πρώτο Ασφαλιστικό Πρωτόκολλο, ένα έργο για την διευκόλυνση και την προστασία του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή από την Αστική του Ευθύνη. Από το 2016 έως και σήμερα είναι συνιδρυτής του Insurance Academy με αντικείμενο την Εκπαίδευση, Μελέτη και Έρευνα των Εφαρμοσμένων Ασφαλιστικών καθώς και τη δημιουργία videos ασφαλιστικού περιεχομένου, με στόχο την αύξηση της ασφαλιστικής συνείδησης των δυνητικών πελατών και την διευκόλυνση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στο έργο τους. Το 2017, ολοκλήρωσε του Risk Sharing Plan - Κλειδόλιθος, το οποίο πλέον διαθέτει και Πιστοποίηση από το πρόγραμμα SIMCA για την λειτουργικότητα του, καθώς και για τη δυνατότητα συγκέντρωσης meta data. To 2020, μετά από διαγωνισμό της ασφαλιστικής εταιρείας EuroLife Cyprus, ανέλαβε ως Insurance Academy την επικαιροποίηση καθώς και αναμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού τους, δημιουργώντας το «The EuroLife Way». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 20/12/2024 - 09:00 Τι μπορεί να κάνει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής ως «θεματοφύλακας» της εμπιστοσύνης του πελάτη;
Λάουρα Σταυρίδου, 19/12/2024 - 08:57 Ομαδικό Συνταξιοδοτικό. Ένας πολύτιμος σύμμαχος για τη γυναικεία σύνταξη
Ποια κάλυψη εκφράζει τη μακροπρόθεσμη φροντίδα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς τον πελάτη; Το μεγαλύτερο ποσοστό προγραμμάτων υγείας, στερείται προσαρτημάτων μακροπρόθεσμης φροντίδας, όπως πχ το προσάρτημα που καλύπτει τις σοβαρές ασθένειες. Μια από τις... Λάουρα Σταυρίδου, 13/12/2024 - 09:09
Μπορεί η «Συμβουλευτική Πώληση» να βλάψει τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή; Περίπου στα μέσα της δεκαετίας του 1990 περάσαμε από την Πωλησιακή διαδικασία στη Συμβουλευτική διαδικασία. Μέχρι και σήμερα θεωρείται τιμή στο... Λάουρα Σταυρίδου, 11/12/2024 - 09:17
Γιατί τόσοι πολλοί Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές έχουν μικρό εισόδημα; Ένας περιφερειακός διευθυντής απαντάει Για να είμαι ειλικρινής είναι ένας τέως περιφερειακός Διευθυντής Ασφαλιστικής εταιρείας, αλλά υπήρξε πολύ επιτυχημένος και επίσης έχει μεγάλη οξυδέρκεια... Λάουρα Σταυρίδου, 10/12/2024 - 08:54
Πως μια λίστα ερωτήσεων μπορεί να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς τον πελάτη! Είναι γνωστό σε κάθε Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή ότι η καλή εξυπηρέτηση του πελάτη, συνήθως οδηγεί σε περισσότερα συμβόλαια και συστάσεις. Η τακτική... Λάουρα Σταυρίδου, 09/12/2024 - 09:07
Φτιάξτε ένα μήνυμα προς τους πελάτες σας και αυξήσετε τις πωλήσεις σας ως το τέλος του έτους! Καθώς το κλείσιμο του έτους είναι μια αναπνοή μακριά μας, η πίεση για να τελειώνουμε με τις εκκρεμότητες, αυξάνει. Μια παραδοσιακά... Λάουρα Σταυρίδου, 06/12/2024 - 09:09
Μπορούν οι απλές ερωτήσεις, ν’ αυξήσουν το εισόδημα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή; Το insurance information institute (iii) έχει ένα θαυμάσιο infographic με θέμα «Τυφώνας Κατρίνα – 10 χρόνια μετά». Σε αυτό λοιπόν,... Λάουρα Σταυρίδου, 04/12/2024 - 09:10