Κώστας Παπαϊωάννου, 5/10/2015 - 07:12 facebook twitter linkedin Η επαναπιστοποίηση των ασφαλιστών και οι υποχρεώσεις όσων ασφαλιστικών εταιριών συντηρούν τα δικά τους δίκτυα πωλήσεων Κώστας Παπαϊωάννου, 5/10/2015 facebook twitter linkedin του Κώστα Παπαϊωάννου Επανειλημμένως έχουμε όλοι μας προβληματιστεί πάνω σε θέματα που αφορούν την εξορθολογικοποίηση και καλύτερη οργάνωση της ασφαλιστικής αγοράς, σε σχέση με ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους των εταιριών, τις ευκαιρίες και τα προβλήματα που προκαλεί το Solvency II, τα μνημόνια, τα capital controls και τις επιπτώσεις τους στην ασφαλιστική αγορά, τις επερχόμενες κοινωνικοασφαλιστικές αλλαγές και τις αντίστοιχες ευκαιρίες που δημιουργούν στην αγορά κ.α. Τώρα όμως άλλο ένα φλέγον ζήτημα, το οποίο θα πρέπει να μας απασχολεί, είναι και αυτό των υποχρεωτικών επαναπιστοποιήσεων, για τις οποίες έφτασε η ώρα, λόγω του ότι έκλεισε η πρώτη 5ετία από το ξεκίνημα των πιστοποιήσεων υπό την εποπτεία της ΤτΕ. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 3350/12.12.14, που έχει δημοσιευτεί από πέρυσι, ξεκαθαρίζεται ότι είναι ευθύνη των διαμεσολαβούντων, καθώς και των εταιριών με τις οποίες αυτοί συνεργάζονται, να επαναπιστοποιούνται ανά 5ετία και να αναβαθμίζουν αντιστοίχως τις γνώσεις τους, στους παρακάτω βασικούς τομείς και γνωστικά αντικείμενα (περιληπτικά): 1. τα προϊόντα που διαχειρίζονται και προωθούν στους πελάτες τους, 2. το θεσμικό πλαίσιο και τις επελθούσες και επερχόμενες αλλαγές σε αυτό, καθώς και τις υποχρεώσεις ενημέρωσης των πελατών και της κανονιστικής συμμόρφωσης, καθώς και άλλων παρεμφερών θεμάτων που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία και νομολογία (π.χ. Solvency II) και NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 3. την ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων του διαμεσολαβούντα, που αφορούν θέματα μεγάλου φάσματος γνώσεων, από την εξυπηρέτηση του πελάτη, μέχρι τις διαδικασίες της αναγνώρισης του προφίλ κινδύνου του πελάτη και των ειδικών γνώσεων περί χρηματοοικονομικών θεμάτων. Αυτή η αναβάθμιση των γνώσεών τους θα πρέπει να γίνεται μέσω σεμιναρίων, διάρκειας (τουλάχιστον) 75 ωρών, μέσα σε μια 5ετία. Τα σεμινάρια αυτά μπορούν να διενεργούνται είτε απ’ ευθείας από τις εταιρίες, είτε μέσω ειδικών εκπαιδευτικών φορέων, που καθορίζονται σαφώς στο ΦΕΚ. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες γι’ αυτές τις επαναπιστοποιήσεις και ιδιαίτερα εκείνες που συντηρούν τα δικά τους δίκτυα πωλήσεων; Έχουν ήδη «τρέξει» εκπαιδευτικά προγράμματα που πληρούν τις προδιαγραφές του προαναφερόμενου ΦΕΚ; Και εφόσον ναι, από ποιους διεξήχθησαν; Μπορούν να πιστοποιήσουν ότι τα δίκτυά τους έλαβαν την απαιτούμενη εκπαίδευση; Τι θα συμβεί σε περιπτώσεις ελέγχου της επαναπιστοποίησης των διαμεσολαβούντων από την Εποπτεύουσα Αρχή; Τι συμβαίνει με τα δίκτυα διαμεσολαβούντων που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με μια ασφαλιστική εταιρία, αλλά συνεργάζονται με πράκτορες, μεσίτες ή είναι υπάλληλοι τραπεζών ή άλλου τύπου επιχειρήσεων που εμπλέκονται στη διαμεσολάβηση; Αυτά είναι μόνο μερικά, από τα πολλά, ερωτήματα που μπορούν να τεθούν γι’ αυτό το ζήτημα, όμως υπάρχουν και άλλα, πάρα πολύ σημαντικά, που αφορούν θέματα που άπτονται αντικειμένων που ξεκινάνε από το στρατηγικό σχεδιασμό της εκπαίδευσης (από ποιόν φορέα πρέπει να διενεργούνται αυτές οι εκπαιδεύσεις και ποιες προδιαγραφές πρέπει να πληρούν αυτά τα προγράμματα, όχι μόνο ως προς τις νομοθετικές υποχρεώσεις της επαναπιστοποίησης, αλλά και ως προς την εξυπηρέτηση των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης), και φτάνουν μέχρι το πως θα μπορούν οι διαμεσολαβούντες, που δεν ανήκουν στο δυναμικό πωλήσεων κάποιας ασφαλιστικής εταιρίας, να καλύψουν αυτές τις ανάγκες επαναπιστοποίησης; Ας ελπίσουμε, για το καλό της αγοράς, αλλά και των ασφαλιστών, να απαντηθούν από τους εμπλεκόμενους γρήγορα και αποτελεσματικά, αυτά τα ερωτήματα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 28/01/2025 - 09:15 Δείτε ποιες ακριβώς είναι οι υποχρεώσεις ενημέρωσης των πελατών σας σχετικά με τις επενδύσεις ESG!
Κώστας Παπαϊωάννου, 27/01/2025 - 09:10 Μια ιστορία έρωτα, έλλειψης εμπιστοσύνης και μη τήρησης συμφωνιών!
Κώστας Παπαϊωάννου, 24/01/2025 - 08:53 Οι τέσσερις παράγοντες και η μία προϋπόθεση που οδηγούν τον ασφαλιστή στην επιτυχία!
Κώστας Παπαϊωάννου, 22/01/2025 - 09:17 Η ενημέρωση των πελατών σχετικά με τις ESG επενδύσεις μπορεί να επιφέρει σημαντικές ζημιές στην παραγωγή των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών!
Φυσικές καταστροφές και ανασφάλιστες περιουσίες. Το λαμπρό μέλλον των ασφαλίσεων περιουσίας! Μην περιμένετε το πότε θα μας βρει η επόμενη μεγάλη ζημιά για να δραστηριοποιηθείτε! Το μέλλον της παραγωγής των ασφαλιστικών... Κώστας Παπαϊωάννου, 20/01/2025 - 10:47
Πως θα βελτιώσετε την παραγωγή και την καριέρα σας στο ρευστό και ευμετάβλητο περιβάλλον των ημερών μας; Στη δύσκολες και ευμετάβλητες (από πολλές απόψεις) μέρες που ζούμε, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε όσο το δυνατόν ταχύτερα στις επιταγές και... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/01/2025 - 15:35
Νοσοκομειακές παροχές. Η νέα παραγωγή, οι ακυρώσεις συμβολαίων, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και τα ακριβά ασφάλιστρα! Πολύ κουβέντα γίνεται (και δικαιολογημένα) για το ύψος των ασφαλίστρων υγείας! Πολλοί εμπλέκονται στην επίλυση του προβλήματος της αύξησης των ασφαλίστρων!... Κώστας Παπαϊωάννου, 14/01/2025 - 09:14
Τα υπάρχοντα δεδομένα οδηγούν σε δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων ασφαλίσεων από το 2025 και μετά! Τα Ελληνικά δεδομένα έχουν μεγάλη σημασία (Greek data matters)! Σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα από την ΕΛΣΤΑΤ δεδομένα, στην Ελλάδα... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/01/2025 - 09:15
Τελετή ορκωμοσίας των νέων πτυχιούχων του University of Athens MBA στην ασφαλιστική διοίκηση! Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου και την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι τελετές ορκωμοσίας των αποφοίτων του University of Athens... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/01/2025 - 09:00
Μια σύντομη ματιά στους υποψήφιους πελάτες σας! Συνθήκες διαβίωσης Ελλάδα 2025! Όσα περισσότερα γνωρίζουμε για τους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες μας, τόσο καλύτερα και πληρέστερα θα μπορούμε να τους προσεγγίσουμε,... Κώστας Παπαϊωάννου, 07/01/2025 - 09:46