Δημήτρης Μπάτρης, 6/9/2021 - 08:30 facebook twitter linkedin Γιατί δεν πετυχαίνουν οι συγχωνεύσεις; Ή οι δυσκολίες των συγχωνεύσεων Δημήτρης Μπάτρης, 6/9/2021 facebook twitter linkedin Πιστεύω πως όλοι γνωρίζουμε, ότι ένα πράγμα που δεν μπορούμε να αντιγράψουμε ή να κλέψουμε από μια ομάδα ή μια εταιρία είναι η «κουλτούρα» τους. Η κουλτούρα είναι λέξη λατινικής προέλευσης και η πρωτογενής σημασία της είναι «καλλιέργεια». Ως προς τις επιχειρήσεις αφορά την νοοτροπία, τις αξίες, τις συνήθειες και την αλλαγή ως εν δυνάμει διεργασία. Αλλά ας δούμε τώρα την εταιρική κουλτούρα. Αυτή δημιουργείται από ένα ηγέτη με την ομάδα του και έχει σχέση με τους αντικειμενικούς εταιρικούς σκοπούς και στόχους και με την εικόνα της εταιρείας εντός και εκτός αυτής. Υπάρχουν πολλοί ορισμοί και θεωρίες περί της εταιρικής κουλτούρας θα αναφέρω κάτι που το θεωρώ πολύ απλό και κατανοητό προς όλους. «Είναι το DNA της επιχείρησης, αόρατο στο γυμνό οφθαλμό, αλλά αποφασιστικής σημασίας για την διαμόρφωση του χαρακτήρα του τόπου εργασίας» και ο πιο περιληπτικός «πώς κάνουμε τα πράγματα εμείς εδώ». Τα στελέχη παίρνουν γρήγορα αποφάσεις ή με αργούς ρυθμούς; Προσπαθούν να κρύψουν τα λάθη τους ή να τα χρησιμοποιούν ως ευκαιρίες μάθησης; Τηρούν την ιεραρχία και τους κανόνες ή δίνουν μεγαλύτερη αξία στην απόδοση και στην πρωτοβουλία; Επικοινωνούν ελεύθερα και ανοικτά ή μόνο όταν πρέπει να κάνουν κάτι; Σε μια εταιρία η κουλτούρα, είναι ο τρόπος με τον όποιον τα μέλη της κατανοούν τις εταιρικές εμπειρίες, προσδιορίζουν και ερμηνεύουν τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν, προκειμένου να μπορέσουν να ενεργήσουν αποτελεσματικά! Απαιτείται αρκετός χρόνος για να δημιουργηθεί και να θωρακιστεί, για να παραμείνει διαχρονικά. Η είσοδος στην εταιρία νέων ανθρώπων που προσαρμόζονται προς αυτήν την εταιρική κουλτούρα και την σέβονται. Η καλή εικόνα της εταιρίας προς τα έξω συμβάλλει και στην αξία της. Τι συμβαίνει λοιπόν όταν γίνεται μια συγχώνευση δύο εταιρειών με διαφορετικές κουλτούρες; Η μέχρι σήμερα η ιστορία στην ασφαλιστική αγορά, έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί να βγει μια νέα κουλτούρα από το πάντρεμα δύο εταιρειών και είναι φυσικό αυτό. Θα υπερισχύσει της μεγαλύτερης που απορροφά την δεύτερη άσχετα από ποια είναι η καλύτερη και με πόσα χρόνια είναι στην αγορά. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Αυτό το φαινόμενο πιστεύω και από προσωπική εμπειρία, δημιουργεί τον σπουδαιότερο συντελεστή της επιτυχίας των εξαγορών, απορροφήσεων ή συγχωνεύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών. Το αποτελέσματα δείχνουν ότι καμία συγχώνευση δεν έφερε το ένα και ένα ίσον 2,5 που ήταν ο στόχος των μετόχων αλλά ούτε και 1,5 και ορισμένες και 1, έτσι αναγκάζονται για απομάκρυνση ή την πώληση της. Αλήθεια είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτό εδώ και τριάντα χρόνια και να μην υπολογίζουν ότι οι δύο διαφορετικές κουλτούρες δεν «παντρεύονται» μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα; Ή δεν μπορεί να αναπτυχθεί μια νέα κουλτούρα προς ικανοποίηση και των δυο τόσο σύντομα;. Η εικόνα και το «καμάρι» της νέας θέσης θα κρατήσει λίγο, διότι οι υποκουλτούρες είναι πολλές και δύσκολο να ικανοποιήσουν το προσωπικό και το δίκτυο πωλήσεων. Είδα και έζησα την συγχώνευση της ALLIANZ με την AGF στην Γαλλία, ξέρετε πόσα χρόνια συγχωνεύτηκαν; - Δέκα... (αναφέρομαι για την εταιρία της Γαλλίας και όχι των θυγατρικών σε άλλες χώρες του εξωτερικού). Το 2009 ήμουν τον καλοκαίρι στο Παρίσι και είδα μεγάλες αφίσες που διαφήμιζαν την αλλαγή ονόματος από AGF σε ALLIANZ με την εξής εικόνα, υπήρχαν δυο μεγάλες βέρες ενωμένες που μέσα έγραφαν τα ονόματα των 2 εταιρειών, ενώ επάνω έλεγε «Μας ξέρετε 10 χρόνια αρραβωνιασμένους καιρός να παντρευτούμε». Αυτή η τακτική είχε μεγάλη επιτυχία, φυσικά ήταν πολύ μεγάλη εταιρία σε άλλη χώρα με άλλη κουλτούρα, και το "γρήγορα να τα αλλάξουμε όλα" έχει μεγάλο κόστος! Σε μετακινήσεις στελεχών πωλήσεων, που μετακινήθηκαν καθώς και σε ολόκληρες ομάδες πωλήσεων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα διότι δεν προσαρμόστηκαν στην κουλτούρα των νέων εταιριών. Δεν θα ήθελα να αναφέρω τα ονόματα των εταιρειών που συγχωνεύτηκαν τα 30 τελευταία έτη, αλλά από όσα είδα καμία δεν στέφθηκε με επιτυχία! Εκτός από την κουλτούρα είναι πολύ σημαντική και η στελέχωση με τους κατάλληλους ανθρώπους γνώστες του αντικειμένου που θα συμβάλλουν στην νέα δομή και ανάπτυξη της νέας εταιρείας. Εύχομαι οι πρόσφατες συγχωνεύσεις να λάβουν σοβαρά υπόψη τις κουλτούρες και τις τακτικές των αλλαγών για το καλό όλων των εμπλεκομένων αλλά και των πελατών ώστε να στεφθούν με επιτυχία! Ο Δημήτρης Μπάτρης έχει 35 χρόνια στον Ασφαλιστικό χώρο και έχει διατελέσει σε όλες τις βαθμίδες των Πωλήσεων και Ανάπτυξης σε μεγάλες Ασφαλιστικές Εταιρίες. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Δημήτρης Μπάτρης, 31/10/2024 - 16:18 Τι εξαπατά τους πωλητές (και το φθινόπωρο) στην εξέλιξη και την επιτυχία των στόχων τους!
Δημήτρης Μπάτρης, 20/05/2024 - 10:47 Δημήτρης Μπάτρης: Τι θέλει να ακούει ο πελάτης σας, όταν ζητά επικοινωνία μαζί σας!
Δημήτρης Μπάτρης, 29/04/2024 - 09:04 Δημήτρης Μπάτρης: Είσαι Παγοθραύστης στην Αρχή ή στο Τέλος της Πώλησης;
Δημήτρης Μπάτρης: Πως να υπερνικήσετε το φόβο στην πώληση; Το ρήμα φοβάμαι είναι κάπως "σκληρό" για να γίνει εύκολα αποδεκτό από τον οποιονδήποτε άνθρωπο, πόσο μάλλον από έναν πωλητή.... Δημήτρης Μπάτρης, 15/04/2024 - 09:26
Δημήτρης Μπάτρης: Πως Αντιμετωπίζετε την Ένταση κατά την Πώληση! Όπως έχει τονιστεί και σε προηγούμενα άρθρα μου, και έχετε και εσείς εντοπίσει, ότι οι άνθρωποι νιώθουν υποχρεωμένοι απέναντι σας,... Δημήτρης Μπάτρης, 01/04/2024 - 09:37
Δημήτρης Μπάτρης: Ερωτήσεις για την ανακάλυψη των συναισθημάτων στην πώληση! Έχει πολλές φορές τονιστεί πως ο πελάτης αγοράζει με το συναίσθημα και δικαιολογείται με τη λογική. Στη συνέντευξη που κάνετε... Δημήτρης Μπάτρης, 11/03/2024 - 08:59
Δημήτρης Μπάτρης: Υπάρχει και Λανθασμένη μέθοδος παροχής Συμβουλών στην Πώληση; Ο χώρος των πωλήσεων είναι φυσικό να θέλει να προοδεύει, αποκτώντας αρκετές γνώσεις σχετικά με την Συμπεριφορά και την Λειτουργία... Δημήτρης Μπάτρης, 04/03/2024 - 09:43
Δημήτρης Μπάτρης: Πώς παρακινείται ο πελάτης στην πώληση! Όπως έχει διαπιστωθεί, οι αρχές της παρακίνησης και οι σχέσεις μεταξύ αναγκών και επιθυμιών του υποψηφίου πελατών, είναι στοιχεία κλειδιά... Δημήτρης Μπάτρης, 26/02/2024 - 11:30
Δημήτρης Μπάτρης: Πως Μπορείς να λειτουργήσεις ως Play Maker στην Πώληση Όπως έχετε διαπιστώσει, η όλη διαδικασία της τεχνικής των ερωτήσεων έχει ένα στόχο. Την απόκτηση πληροφοριών για τον υποψήφιο πελάτη.... Δημήτρης Μπάτρης, 19/02/2024 - 11:25