Θωμάς Σλάμαρης, 1/2/2016 - 13:33 facebook twitter linkedin Τα 3 μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι πωλητές Θωμάς Σλάμαρης, 1/2/2016 facebook twitter linkedin 1. Αποτυγχάνουν στο να προσφέρουν αληθινή γνώση Μερικοί πωλητές, κατά την πρώτη συνάντησή τους με υποψήφιους πελάτες, είτε λόγω κακού σχεδιασμού είτε λόγω ανυπαρξίας σχεδίου, δεν προσφέρουν τίποτα που να έχει πραγματική αξία και ενδιαφέρον. Σίγουρα μιλάνε για τις δυνατότητες της εταιρείας τους. Μιλάνε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους... και τα χαρακτηριστικά, τις λειτουργίες, τις προοπτικές και τα πλεονεκτήματά τους. Όμως δεν προσφέρουν καμία ουσιαστική γνώση ή έστω προοπτική σχετικά με τις προκλήσεις ή τους στόχους του πελάτη που ο ίδιος δεν γνωρίζει ήδη. Αυτοί οι πωλητές φοβούνται πως αν προσφέρουν πολλές πληροφορίες, οι υποψήφιοι θα τις χρησιμοποιήσουν εναντίον τους. Μερικοί πιστεύουν πως οι υποψήφιοι πελάτες, εφοδιασμένοι με τις γνώσεις αυτές, θα πετύχουν τους στόχους τους χωρίς να έχουν την ανάγκη των πωλητών ή των υπηρεσιών και προϊόντων που προτείνουν. Αυτό που δυσκολεύονται να καταλάβουν είναι η διαφορά μεταξύ του να συζητούν τις ιδέες τους και του να αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες για το πως θα υλοποιηθούν αυτές οι ιδέες. Είναι όμως απολύτως σωστό να συζητάς για τις ιδέες. Στην πραγματικότητα είναι επιθυμητό, ειδικά αν βοηθά τους υποψήφιους να αποκτήσουν νέες προοπτικές στις προκλήσεις τους. Άλλωστε οι υποψήφιοι πελάτες πρέπει να αποδεχτούν την ύπαρξη ενός προβλήματος πριν πεισθούν για το προϊόν η την υπηρεσία που το λύνει. Αν οι πελάτες δεν μαθαίνουν κάτι από εσάς, τότε εσείς προσφέρετε κάποια αξία σε αυτή τη συνάντηση; Όχι. Και αν δεν προσφέρετε κάποια αξία για αυτούς, τότε οι υποψήφιοι έχουν κάποια σοβαρό λόγο να κάνουν δουλειά μαζί σας; Και πάλι η απάντηση είναι όχι. 2. Επικεντρώνουν την παρουσίαση τους στο ΤΙ αντί στο ΠΩΣ NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Για μερικούς πωλητές, η αοριστία της πρώτης συνάντησης γνωριμίας με τον πελάτη συνεχίζεται και στις επόμενες πιο ουσιαστικές συναντήσεις παρουσίασης. Αποτυγχάνουν να αποδείξουν την σύνδεση των στοιχείων και χαρακτηριστικών της προσφοράς τους με τις συγκεκριμένες ανάγκες του πελάτη τους. Αντίθετα, οι παρουσιάσεις τους εστιάζουν μόνο στο προϊόν ή στην υπηρεσία τους, στις δυνατότητες της εταιρείας τους και σε κάποιες περιπτώσεις, στον εαυτό τους. Μοιάζουν με τον ταχυδακτυλουργό που αφού αιωρήσει ένα μαγικό ραβδί, με μια απότομη κίνηση και λίγο καπνό στον αέρα, εμφανίζει έναν λαγό. Έτσι και ο πωλητής "αιωρεί" ένα ραβδί από λόγια (έναν κατάλογο από χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα) και μετά , με λίγο "προφορικό καπνό" εμφανίζει ξαφνικά την λύση. Επιφανειακά αυτές οι παρουσιάσεις μπορεί να φαίνονται εντυπωσιακές. Πολλές φορές περιλαμβάνουν αρκετά έντυπα και συνοδεύονται από διάφορους πίνακες και χάρτες όπως και υλικό multimedia ακόμα και βίντεο, όλα σχεδιασμένα για να υποστηρίξουν όσα παρουσιάζονται. Όμως με μια πιο "κοντινή" παρατήρηση θα διαπιστώσει κανείς πως δεν είναι αποτελεσματικές. Οι υποψήφιοι δεν θέλουν μόνο να ξέρουν τι θα κάνετε αλλά ακόμα περισσότερο ενδιαφέρονται για το πως θα το κάνετε. Πρέπει να είστε κρυστάλλινα καθαροί για το ΠΩΣ θα πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλει ο πελάτης. Εάν δεν αποδείξετε ξεκάθαρα την σχέση μεταξύ του το ΤΙ και του ΠΩΣ με την παρουσίασή σας, θα προσφέρετε την ευκαιρία στον επόμενο πωλητή που ίσως το καταφέρει. 3. Αποτυγχάνουν να παρουσιάσουν "Κομψές" λύσεις Μερικοί πωλητές έχουν μια τάση να κάνουν περίπλοκες παρουσιάσεις. Αυτό οφείλεται κυρίως σε έναν ή δυο λόγους. Πιστεύουν πως παρουσιάζοντας σύνθετες λύσεις προσθέτουν εσωτερική αξία και σπουδαιότητα. Θεωρούν πως όσο περισσότερες οι λεπτομέρειες και τα στοιχεία που απαρτίζουν μια προσφορά, τόσο περισσότερη και η προσδοκώμενη αποτελεσματικότητα της... και συνεπώς τόσο πιο εύκολη και η αποδοχή της από τον υποψήφιο πελάτη. Άλλοι πωλητές αυξάνουν την πολυπλοκότητα για να δικαιολογήσουν την τιμή που ζητούν. Συμπεριλαμβάνουν πολλά "εξτρά" που μπορεί να είναι αξιόλογα αλλά όχι και απαραίτητα για τον πελάτη και τις ανάγκες του. Προσθέτονται όχι για κανένα άλλο λόγο παρά μόνο για να δημιουργήσουν την αίσθηση του "μεγάλου πακέτου" και της λογικής αν και αυξημένης τιμής του. Αυτοί οι πωλητές αποτυγχάνουν να αναγνωρίσουν πως ο πελάτης εκτιμά τις "κομψές" λύσεις. Κομψές με την έννοια πως είναι απλές, εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές. Οι κομψές λύσεις διευκολύνουν τους υποψήφιους να αντιληφθούν πως το προϊόν ή η υπηρεσία σας τους προσφέρει λύση και ωφέλεια που έχουν ανάγκη. Όσο ευκολότερο το κάνετε για τους υποψήφιους πελάτες να το αντιληφθούν τόσο πιο πιθανό είναι να κλείσετε την πώληση. Εάν αντιληφθείτε πως κάνετε σε κάποιο βαθμό ένα από τα παραπάνω κοινά λάθη, σκεφτείτε αυτό: οι κοινές τακτικές είναι για κοινούς πωλητές που ικανοποιούνται με κοινά αποτελέσματα. Αν τα αποτελέσματα σας είναι κοινά, τότε ίσως είναι ώρα να αλλάξετε την στρατηγική σας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Θωμάς Σλάμαρης, 12/11/2020 - 15:53 Τα 3 μεγαλύτερα προβλήματα κάθε ασφαλιστικού συμβούλου και πώς να τα αντιμετωπίσει!
Θωμάς Σλάμαρης, 18/12/2017 - 11:17 Ποιο είναι το πιο σημαντικό και πολύτιμο εργαλείο για την επιτυχία κάθε πωλητή;
Μήπως ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο εαυτός σου; Ο Γιώργος ήθελε να αυξήσει τις πωλήσεις του κατά 50% μέχρι το τέλος του χρόνου. Ήταν πολύ καλός στην επικοινωνία... Θωμάς Σλάμαρης, 23/08/2017 - 09:09
Οι 3 βασικές κατηγορίες της πειστικότητας (πειθούς) Στις πωλήσεις η δύναμη της πειστικότητας (πειθούς) είναι απολύτως σημαντική. Την χρησιμοποιούν με πολλούς τρόπους όλοι οι πωλητές αλλά και οι... Θωμάς Σλάμαρης, 14/08/2017 - 09:37
Οργάνωση πωλήσεων ή στασιμότητα; Κάθε πωλητής που επιζητά την επιτυχία βάζει στόχους. Στόχους που θα τον οδηγήσουν στο εισόδημα και την καταξίωση που θέλει.... Θωμάς Σλάμαρης, 12/07/2017 - 07:54
3+1 παράγοντες που οδηγούν στην επιτυχία κάθε πωλητή (free webinar)! Τι είναι πραγματικά οι πωλήσεις; Προσωπικά πιστεύω πως είναι σαν την μαγειρική. Θέλεις να πετύχεις ένα καταπληκτικό φαγητό και πρέπει από... Θωμάς Σλάμαρης, 15/06/2017 - 08:53
Ο θησαυρός που σε περιμένει, αν είσαι πωλητής! Πάρα πολλοί ασφαλιστικοί σύμβουλοι ασχολούνται με την προσέγγιση υποψηφίων πελατών με την μέθοδο του ψυχρού τηλεφώνου. Έχουν μπροστά τους λίστες... Θωμάς Σλάμαρης, 06/06/2017 - 07:32
Πώς να κλείσετε περισσότερα ραντεβού! Γιατί δυσκολεύονται πολλοί να κλείσουν το πρώτο ραντεβού με υποψήφιους πελάτες; Πως μπορούν να ξεπεράσουν τις ψεύτικες αντιρρήσεις και να ορίσουν... Θωμάς Σλάμαρης, 29/05/2017 - 07:38