Γιώργος Μούζος, 4/5/2020 - 15:01 facebook twitter linkedin Covid-19: Η επόμενη μέρα στην αγορά αυτοκινήτου και στις μετακινήσεις! Γιώργος Μούζος, 4/5/2020 facebook twitter linkedin Όταν πριν μερικούς μήνες, ακούγαμε για τον κορονοϊό που πλήττει την μακρινή Κίνα, ουδείς πίστευε ότι 5 μήνες μετά ολόκληρος ο πλανήτης θα ήταν σε καθεστώς lockdown, με σκοπό να μειωθεί η διασπορά του. Ένα lockdown που δεν επηρέασε μόνο την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά αναμένεται να ανατρέψει ότι ξέραμε μέχρι στιγμής. Είτε σε εργασιακό επίπεδο, είτε ακόμα και σε επίπεδο μετακινήσεων! Η αγορά του αυτοκινήτου είναι ένας βαριά πληττόμενος κλάδος, όπου χιλιάδες θέσεις εργασίας βρίσκονται στον αέρα! Όμως ραγδαίες αλλαγές αναμένονται και στο μοντέλο των μετακινήσεων των ανθρώπων παγκοσμίως. Ειδικά αν η απειλή του κορονοϊού δεν εξαλειφθεί και συνδυαστικά με τη συνεχιζόμενη αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας, εν μέσω της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά. Μεγάλες απώλειες για τον κλάδο αυτοκινήτου Από την πρώτη στιγμή οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη προειδοποίησαν για τα προβλήματα, που θα πυροδοτούσε η εξάπλωση του νέου κοροναϊού στην εφοδιαστική αλυσίδα και κατά συνέπεια στην παραγωγή τους. Ότι είχαν προβλέψει, δυστυχώς έγινε πράξη, με το οικονομικό τίμημα να είναι μεγάλο. Κάτι που επιβεβαίωσε κι ο οίκος Moody's, ο οποίος με σημείωμά του προβλέπει πτώση 2,5% στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων έναντι των αρχικών υπολογισμών για πτώση 0,9%, με την μέτρια ανάκαμψη να έρχεται εντός του 2021, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά περίπου 1,5%. Κι αυτό στο ευτυχές σενάριο που δεν θα υπάρχει ένα νέο ξέσπασμα του ιού. Στην Ελλάδα, η αγορά όπως ήταν αναμενόμενο πάγωσε! Τον Μάρτιο οι ταξινομήσεις σύμφωνα με τα νούμερα του ΣΕΑΑ, άγγιξαν τις 3.743 έναντι 9.518 τον αντίστοιχο μήνα το 2019, με την πτώση να ανέρχεται στο 60,7%. Μειωμένες πωλήσεις, μειωμένη παραγωγή και οι εργαζόμενοι να μένουν σε αδράνεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 1.138.536 εργαζόμενοι παραμένουν παροπλισμένοι, καθώς τα εργοστάσια είναι κλειστά. Οι απώλειες παραγωγής ανέρχονται σε τουλάχιστον 1.900.093 αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, νούμερο που περιέχει επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία και πούλμαν. Απώλειες που αν συνεχιστεί η απαγόρευση λειτουργίας θα αυξηθούν, βάζοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας. Οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες, αν συμπεριληφθεί και η ευρύτερη αλυσίδα τροφοδοσίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ευρύτερος τομέας προσφέρει εργασία σε 13,8 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Η ζήτηση των επαγγελματικών οχημάτων σημειώνει άνοδο! NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Με τον κόσμο να είναι περιορισμένος στα σπίτια του, οι περισσότερες αγορές γίνονται ηλεκτρονικά, με τα όποια αγαθά ψωνίζονται να φτάνουν στους καταναλωτές μέσω των μεταφορικών εταιρειών. Η τόσο ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανέβασε κατά πολύ τη ζήτηση των επαγγελματικών αυτοκινήτων από τις εταιρείες διανομής αγαθών, καθώς και αυξημένο ενδιαφέρον για αγορά αυτοκινήτου με την διαδικασία leasing. Σαφώς περισσότερο ευνοημένες είναι οι εταιρείες εκείνες που είχαν «στοκάρει» αυτοκίνητα κι ανταλλακτικά, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση. Η νέα τάξη πραγμάτων στην αγορά του αυτοκινήτου Ομολογουμένως και σε αυτό που συμφωνούν οι περισσότεροι, είναι πως ο κορονοϊός επίσπευσε τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε πολλούς επιχειρηματικούς κλάδους. Σαφώς η αγορά του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτό, μιας και υποψήφιους αγοραστές οι εκθέσεις αυτοκινήτου δεν μπορούσαν να συγκεντρώσουν. Η λύση δόθηκε ξανά από την τεχνολογία, όπου πολλές εταιρείες πλέον δίνουν την δυνατότητα, σε έναν υποψήφιο αγοραστή να δει και να μάθει ότι χρειάζεται για το αυτοκίνητο που σκέφτεται να αγοράσει. Ένα πρόσφατο κι επιτυχημένο παράδειγμα είναι αυτό της Fiat, όπου με την πρωτοποριακή υπηρεσία Car@home, διευκολύνει μέσω της ψηφιακής πρόσβασης τον υποψήφιο αγοραστή να ολοκληρώσει ακόμα και την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου χωρίς να μετακινηθεί από το σπίτι του. Στο πλαίσιο του Car@home, αρχικά ο ενδιαφερόμενος έρχεται σε επαφή είτε μέσω της FCA ή απευθείας με τον Εξουσιοδοτημένο Διανομέα που επιθυμεί μέσω της φόρμας επικοινωνίας που είναι διαθέσιμη στις ιστοσελίδες των εταιρειών του Ομίλου ή και μέσω τηλεφώνου. Στη συνέχεια εκπρόσωπος του Εξουσιοδοτημένου Διανομέα προγραμματίζει μια video-κλήση με τον πελάτη μέσω της εφαρμογής Google Hangouts Meet. Εκεί ο σύμβουλος πωλήσεων μπορεί να συνομιλήσει, να παρουσιάσει το αυτοκίνητο, τις επιλογές χρηματοδότησης, ακόμα και να πραγματοποιήσει μια διερευνητική αξιολόγηση αυτοκινήτου ανταλλαγής που πιθανόν έχει ο ενδιαφερόμενος, απαντώντας στις ερωτήσεις του. Επιπρόσθετα ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να λάβει την τελική προσφορά, δοκιμές του Ειδικού Τύπου σε σχετικά άρθρα και video, να παραγγείλει το αυτοκίνητο που επιθυμεί, αλλά και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εξόφλησης ή χρηματοδότησης χωρίς να μετακινηθεί από τη θέση του. Μέσω αυτού του παραδείγματος, αποτυπώνεται με τον καλύτερο δυνατό την νέα τάξη πραγμάτων, η οποία θα έχει και μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας για το κλάδο του αυτοκινήτου. Ραγδαίες αλλαγές στο μοντέλο των μετακινήσεων Πέρα όμως από τον κλάδο του αυτοκινήτου ριζικές αλλαγές θα έρθουν και στον κλάδο των μετακινήσεων γενικότερα. Αν παρόμοια γεγονότα παγκόσμιας κλίμακας εγκατασταθούν ως απειλή και χρειαστούν επαναλαμβανόμενα μέτρα περιορισμού ή ελέγχου της κυκλοφορίας, δεν αποκλείεται να αλλάξουν -με τη βοήθεια της τεχνολογίας- ακόμα και τα ίδια τα μέσα, που χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις μας, με την ιδιοκτησία και χρήση ΙΧ σε αστικό περιβάλλον πιθανώς να καταργείται, δίνοντας τη θέση της σε κοινόχρηστα αυτόνομα οχήματα (AV), και τις δημόσιες συγκοινωνίες να αποκτούν διαφορετικό χαρακτήρα στις επόμενες δεκαετίες. Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι επιβεβλημένες να υπάρχουν, τόσο για λόγους περιβαλλοντικούς, όσο και κοινωνικό – οικονομικούς. Όμως η τόσο μεγάλη συγκέντρωση ανθρώπων δυνητικά ελλοχεύει κινδύνους. Κι εδώ είναι που ίσως μπουν στο παιχνίδι, ακόμα πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, τα αυτόνομα κι αυτοαπολυμανόμενα οχήματα, χάρη στην χρήση ειδικών επιστρώσεων. Λιγότεροι ταξιδιώτες και μεγάλες απώλειες για τις αεροπορικές Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, η πανδημία του κορονοϊού ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 1,2 δισ. του αριθμού των ταξιδιωτών που θα μετακινηθούν με αεροπορικές πτήσεις ως τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την κίνηση μιας φυσιολογικής χρονιάς. η μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των επιβατών αναμένεται να σημειωθεί στην Ευρώπη, κυρίως κατά τη θερινή περίοδο, όταν καταγράφεται η μεγάλη κίνηση, ακολουθούμενη από αυτή στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Εξίσου μειωμένη όμως θα είναι κι η δυναμικότητα των αερομεταφορέων, με τα έσοδα να συρρικνώνονται κατά 160-253 δισ. δολάρια τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς, μιας κι η μείωση των επιβατών που προβλέπεται ισούται με τα δύο τρίτα της κίνησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 29/11/2024 - 08:59 Η σημασία της σωστής εκτίμησης ρίσκου για την ασφάλιση εταιρικών στόλων
Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04 Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα;
Γιώργος Μούζος, 25/11/2024 - 09:07 Audi Q5: Με συστήματα ασφαλείας που βελτιώνουν την καθημερινότητα & την οδική ασφάλεια!
Γιώργος Μούζος, 22/11/2024 - 09:26 Τι πρέπει να προσέξουν οι πελάτες πριν πιάσει το τσουχτερό κρύο; Οι βασικοί έλεγχοι για ασφαλείς μετακινήσεις τον χειμώνα, χωρίς ατυχήματα!
Πώς η ανάλυση των Big Data μπορεί να προβλέψει την οδική συμπεριφορά των πελατών σας; Και το ασφάλιστρό τους κατ’ επέκταση; Η ανάλυση των Big Data αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους οι ασφαλιστικές εταιρείες... Γιώργος Μούζος, 20/11/2024 - 09:58
Blockchain & Τεχνητή Νοημοσύνη για διαφάνεια στις ασφαλίσεις οχημάτων Οι τεχνολογίες Blockchain και Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) μετασχηματίζουν τον τομέα των ασφαλίσεων οχημάτων, προσφέροντας λύσεις που ενισχύουν τη διαφάνεια, μειώνουν... Γιώργος Μούζος, 18/11/2024 - 08:49
Η τεχνητή νοημοσύνη ως μέσο βελτίωσης του customer experience στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις πρακτικές εξυπηρέτησης πελατών και ενισχύει την εμπειρία τους στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων. Η τεχνητή... Γιώργος Μούζος, 15/11/2024 - 08:55
Προληπτική συντήρηση οχημάτων με τεχνητή Νοημοσύνη: Το μεγάλο όφελος για τις ασφαλιστικές! Η προληπτική συντήρηση οχημάτων με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύεται ως μια καινοτόμος μέθοδος που προσφέρει στους ασφαλιστικούς συμβούλους... Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 - 09:03
Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν στην ανίχνευση της απάτης στην ασφάλιση οχημάτων Ανιχνεύοντας την απάτη πριν ακόμα συμβεί: Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης εξασφαλίζουν διαφάνεια και προστασία στις ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 11/11/2024 - 09:04
Πώς η τεχνολογία Machine Learning προβλέπει τα ατυχήματα και προσδιορίζει το κόστος ασφάλισης; Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης βοηθάει στην πρόβλεψη ατυχημάτων και παράλληλα στην προσαρμογή των ασφαλιστρών. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και... Γιώργος Μούζος, 06/11/2024 - 09:00