Γιώργος Μούζος, 6/5/2020 - 14:16 facebook twitter linkedin Εξίσου επικίνδυνα τα infotainment με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά; Τι θα πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες; Γιώργος Μούζος, 6/5/2020 facebook twitter linkedin Μια ενδιαφέρουσα έρευνα ήρθε στο φως της δημοσιότητας, με τα ευρήματα της να είναι άκρως ανησυχητικά σε ότι αφορά τη διάσπαση του οδηγού από τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, τα γνωστά μας infotainment. Είναι αντιληπτό και γνωστό, πως το αλκοόλ και σαφέστατα κάθε είδους ναρκωτικές ουσίες μειώνουν την αντίληψή μας πίσω από το τιμόνι. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι από εμάς, είναι πως τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, τα γνωστά μας infotainment επηρεάζουν σημαντικά τη συμπεριφορά μας κατά την οδήγηση. Σύμφωνα με παλιότερες έρευνες της η Κομισιόν τα συστήματα ψυχαγωγίας μπορεί να ευθύνονται για το 10%-30% του συνόλου των συγκρούσεων στους δρόμους της Ευρώπης. Νέα έρευνα στη Βρετανία έρχεται να ρίξει φως ακριβώς πάνω σε αυτό με τα ευρήματα να είναι τουλάχιστον ανησυχητικά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το κέντρο έρευνας και καινοτομίας στις μεταφορές και την κινητικότητα TRL Limited, για λογαριασμό της βρετανικής IAM RoadSmart της μεγαλύτερης ανεξάρτητης φιλανθρωπικής οργάνωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο σε θέματα οδικής ασφάλειας, της FIA και του Rees Jeffreys Road Fund. Τα ευρήματα συγκρίθηκαν και με προηγούμενες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για τη διάσπαση του οδηγού που αφορούν στη χρήση κινητού τηλεφώνου αλλά και την επήρεια ουσιών όπως το αλκοόλ και η κάνναβη. Αυξημένος χρόνος αντίδρασης έως και 57%! Για τις ανάγκες της έρευνας μελετήθηκε η συμπεριφορά 40 οδηγών οι οποίοι χειρίζονται συστήματα ψυχαγωγίας, τόσο με interface Android Auto, όσο Apple CarPlay. Και στις δύο περιπτώσεις οι οδηγοί κλήθηκαν να κάνουν την ίδια διαδρομή τρεις φορές: την πρώτη χωρίς να αλληλεπιδρούν με κανένα σύστημα, τη δεύτερη αλληλεπιδρώντας μόνο μέσω φωνητικών εντολών και την τρίτη μόνο μέσω των φυσικών χειριστηρίων και της οθόνης αφής. Όσο οδηγούσαν, θα έπρεπε να ακολουθούν ένα προπορευόμενο όχημα το οποίο αυξομείωνε την ταχύτητά του, αλλά και παράλληλα να ψάχνουν να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική μέσω του infotainment. Μια άλλη δοκιμασία ήταν η πραγματοποίηση ελιγμών όσο θα πληκτρολογούσαν ένα γραπτό μήνυμα, και τέλος να αναβοσβήσουν τη μεγάλη σκάλα τους κάθε φορά που μια κόκκινη μπάρα εμφανιζόταν στην οθόνη τους. Οι οδηγοί αξιολογήθηκαν στον χρόνο αντίδρασης τους αναφορικά με την εμφάνιση της μπάρας, την συμπεριφορά τους ως προς την ταχύτητα κίνησης, τη θέση του οχήματος επί της λωρίδας κίνησης και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, και την κίνηση των ματιών τους. Τα αποτελέσματα είναι άκρως ανησυχητικά, μιας κι ο μέσος χρόνος αντίδρασης αυξήθηκε έως και 57% όταν ο οδηγός έπρεπε να εστιάσει στην οθόνη του συστήματος. Την ίδια στιγμή που το αλκοόλ (στα νόμιμα όρια) αυξάνει το χρόνο αντίδρασης κατά 12% και η κάνναβη κατά 21%. Ποσοστά, που αν τα μεταφράσετε σε επιπλέον διανυθέντα μέτρα (όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 110 χλμ./ώρα), είναι 18,7 έως και 24,9 μέχρι ο οδηγός να αντιδράσει. Νούμερα που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται σε σωματικές βλάβες, αλλά και σε καταβολές αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Μήπως πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των συστημάτων ψυχαγωγίας, όπου αρκετές από τις λειτουργίες τους εν κινήσει τουλάχιστον θα περιορίζονται με σκοπό την μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια; Χαρακτηριστικό που θα μειώσει σίγουρα τα ατυχήματα, αλλά και το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 25/11/2024 - 09:07 Audi Q5: Με συστήματα ασφαλείας που βελτιώνουν την καθημερινότητα & την οδική ασφάλεια!
Γιώργος Μούζος, 22/11/2024 - 09:26 Τι πρέπει να προσέξουν οι πελάτες πριν πιάσει το τσουχτερό κρύο; Οι βασικοί έλεγχοι για ασφαλείς μετακινήσεις τον χειμώνα, χωρίς ατυχήματα!
Γιώργος Μούζος, 20/11/2024 - 09:58 Πώς η ανάλυση των Big Data μπορεί να προβλέψει την οδική συμπεριφορά των πελατών σας; Και το ασφάλιστρό τους κατ’ επέκταση;
Γιώργος Μούζος, 18/11/2024 - 08:49 Blockchain & Τεχνητή Νοημοσύνη για διαφάνεια στις ασφαλίσεις οχημάτων
Η τεχνητή νοημοσύνη ως μέσο βελτίωσης του customer experience στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις πρακτικές εξυπηρέτησης πελατών και ενισχύει την εμπειρία τους στον τομέα της ασφάλισης οχημάτων. Η τεχνητή... Γιώργος Μούζος, 15/11/2024 - 08:55
Προληπτική συντήρηση οχημάτων με τεχνητή Νοημοσύνη: Το μεγάλο όφελος για τις ασφαλιστικές! Η προληπτική συντήρηση οχημάτων με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύεται ως μια καινοτόμος μέθοδος που προσφέρει στους ασφαλιστικούς συμβούλους... Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 - 09:03
Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης βοηθούν στην ανίχνευση της απάτης στην ασφάλιση οχημάτων Ανιχνεύοντας την απάτη πριν ακόμα συμβεί: Πώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης εξασφαλίζουν διαφάνεια και προστασία στις ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 11/11/2024 - 09:04
Πώς η τεχνολογία Machine Learning προβλέπει τα ατυχήματα και προσδιορίζει το κόστος ασφάλισης; Η δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης βοηθάει στην πρόβλεψη ατυχημάτων και παράλληλα στην προσαρμογή των ασφαλιστρών. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και... Γιώργος Μούζος, 06/11/2024 - 09:00
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων; Η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει την αξιολόγηση κινδύνου στην ασφάλιση οχημάτων, ενισχύοντας την ακρίβεια, τη διαφάνεια και την εξατομίκευση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 04/11/2024 - 08:46
Πώς το Lane Assist ενισχύει την ασφάλεια των πελατών σας; Το Lane Assist αποτελεί ένα βασικό σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και παράλληλα βασικό εργαλείο αποφυγής ατυχημάτων. Σύστημα που οι ασφαλιστικές... Γιώργος Μούζος, 31/10/2024 - 09:02