Nextdeal newsroom, 23/6/2021 - 08:45 facebook twitter linkedin Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό Nextdeal newsroom, 23/6/2021 facebook twitter linkedin Υπεγράφη η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό ΑΕ με την ένωση εταιρειών «ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A», στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νικόλαος Κουρέτας και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης. Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης. «Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας», επισήμανε ο Πρωθυπουργός. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2019, «το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος», όμως χάρη σε επίμονες προσπάθειες τα προβλήματα ξεπεράστηκαν. «Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε ο Πρωθυπουργός. «Η Γραμμή 4 θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και τις μετακινήσεις χιλιάδων συμπολιτών μας. Και βέβαια, είναι ένα έργο νέας γενιάς, σύγχρονο, φιλοπεριβαλλοντικό, το οποίο επεκτείνει το υπόγειο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πρωτεύουσας», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Στις μεγάλες πόλεις της χώρας καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε τόσο το μετρό της Θεσσαλονίκης όσο και τη Γραμμή 4 στην Αθήνα, σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής. «Με τη Νέα Γραμμή 4, περιοχές βγαίνουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση, περιουσίες αναβαθμίζονται, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά με ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης. Ο κ. Κουρέτας αφού εξήγησε συνοπτικά την πορεία του έργου τόνισε: «Το μεγάλο αυτό έργο θα έχει πολλά περιβαλλοντικά, αναπτυξιακά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Καινοτομίες σε τραίνα, σε υλικά και συστήματα καθιστούν τη Γραμμή 4 ανάμεσα στα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα Μετρό παγκοσμίως». Ο κ. Μιτζάλης, δήλωσε: «Η αποδεδειγμένη εμπειρία μας σε παρόμοια έργα, αποτελεί εχέγγυο άρτιας ολοκλήρωσης και ταυτόχρονα θέτει ακόμη υψηλότερα τον κατασκευαστικό πήχη. Έναν πήχη που υποσχόμαστε να υπερβούμε και σε αυτό το πολύ απαιτητικό και πολύπλοκο έργο, την κατασκευή της Γραμμής 4». Οι κκ. Κουρέτας και Μιτζάλης υπέγραψαν ηλεκτρονικά τη σύμβαση και οι παριστάμενοι στο Άλσος Βεΐκου είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη διαδικασία από οθόνη που βρισκόταν στη σκηνή. Τα τεχνικά στοιχεία του έργου Το πρώτο τμήμα Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου - Γουδή», έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και ιδίως ο σταθμός του Συντάγματος. Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη. Θα συνδέεται δε με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός). Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Θα κατασκευαστούν τέλος δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους. Κατά μήκος της Γραμμής 4 προβλέπονται εννέα φρέατα ενδιάμεσα ή τερματικά, δηλαδή τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση, Βιβλιοθήκης, Διακλάδωσης Ευαγγελισμού, Φορμίωνος, ΝήαρΗστ, Δικαιοσύνης, ΤΒΜ Κατεχάκη, ΓΝΑ. Η κύρια σήραγγα στο σύνολο του έργου θα είναι διπλής τροχιάς, εσωτερικής ελάχιστης διαμέτρου 8,48 μ, συνολικού μήκους περίπου 10.144 μ και θα κατασκευασθεί με κατ’ ελάχιστον δύο καινούργια μηχανήματα ΤΒΜ (Tunnel Boring Machine, δηλαδή μηχάνημα διάτρησης σηράγγων, ο γνωστός «μετροπόντικας») ολομέτωπης κοπής. Τα υπόλοιπα τμήματα αποτελούνται από σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μονής τροχιάς, μεταβαλλόμενης διατομής και τριπλής τροχιάς. Το έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό: 20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό, καθώς και όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής. Αντικείμενο της σύμβασης Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή». Προϋπολογισμός και διάρκεια έργου Το συμβατικό τίμημα του έργου είναι, περίπου 1,2 δισ ευρώ συν ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια. Θέσεις σταθμών 1. Άλσος Βεΐκου Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό. 2. Γαλάτσι Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας. 3. Ελικώνος Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική χαρά. 4. Κυψέλη Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 5. Δικαστήρια Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη. 6. Αλεξάνδρας Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη. 7. Εξάρχεια Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη. 8. Ακαδημία Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων. Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2. 9. Κολωνάκι Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη. 10. Ευαγγελισμός Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3. 11. Καισαριανή Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ. 12. Πανεπιστημιούπολη Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου. 13. Ιλίσια Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια. 14. Ζωγράφου Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα. 15. Γουδή Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας. Οφέλη για το περιβάλλον Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 του Μετρό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα. Νέες τεχνολογίες Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα. Συνοπτικά, μερικά βασικά σημεία αναβάθμισης και βελτίωσης είναι τα εξής: Γραμμή με τραίνα χωρίς οδηγό. Τραίνα από φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, με υπεραυτόματα και έξυπνα συστήματα λειτουργίας. Πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών. Εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων. Προβλέψεις κυβερνοασφάλειας στη λειτουργία τραίνων και συστημάτων. Εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών. Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα και η εφαρμογή του μοντέλου Building Information Modeling - το λεγόμενο ΒΙΜ. Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Κομισιόν, αλλά αποτελεί και μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα. Ακολουθεί η ομιλία του Πρωθυπουργού: Κυρίες και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι, Το 2006, σε μία παρέμβασή μου στο Εθνικό Κοινοβούλιο, νέος βουλευτής τότε στη Β΄ Περιφέρεια Αθηνών, είχα τολμήσει την πρόβλεψη ότι αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα και τολμηρά στην επέκταση του δικτύου του Μετρό η Αθήνα αναπόφευκτα θα παραλύσει. Πιστεύω ότι 15 χρόνια μετά η πρόβλεψη αυτή εξακολουθεί να είναι επίκαιρη. Χαίρομαι ιδιαίτερα που σήμερα θα υπογράψουμε τη συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Δεν θα επαναλάβω τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκαν ενδελεχώς οι προλαλήσαντες. Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας. Και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να αναλώσουμε ιδιαίτερη ενέργεια για να πείσουμε τους πολίτες για την εξαιρετική σημασία αυτού του έργου. Θα επαναλάβω μόνο ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού. Και θέλω με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, τις προηγούμενες διοικήσεις του Υπουργείου, τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» για την πολύ μεγάλη προσπάθεια την οποία κατέβαλαν για να φτάσουμε σήμερα σε αυτό το σημείο. Θέλω επίσης να τονίσω ότι η «Αττικό Μετρό» η οποία ιδρύθηκε ακριβώς πριν από 30 χρόνια έχει αποκτήσει πια μία πολύ μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους έργα. Έχει δίκιο ο Διευθύνων Σύμβουλος όταν είπε ότι έχει ίσως μοναδική εμπειρία στο να μπορεί να κατασκευάζει περίπλοκα σιδηροδρομικά έργα, υπόγεια έργα, σε περιοχές με έντονο αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Και φυσικά το ίδιο θα κληθεί να κάνει και τώρα. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της κοινοπραξίας να υλοποιήσει το έργο αυτό εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού. Όμως να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό, είναι τόσο μεγάλο, που θα προκαλέσει προσωρινή αναστάτωση σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας. Θα χρειαστούμε τη στήριξη και των Δήμων έτσι ώστε να μπορέσουμε αυτή η αναστάτωση να έχει την μικρότερη δυνατή επίπτωση στην κοινωνική και στην οικονομική ζωή των γειτονιών από τις οποίες θα περάσει το Μετρό. Η σημασία του έργου, όμως, είναι τόσο μεγάλη που πιστεύω ότι με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες έτσι ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε οκτώ χρόνια από τώρα, όπως είπε και ο κ. Μιτζάλης, το Μετρό της Γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή. Σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μετάβαση στο μέλλον ως προς τις μαζικές μεταφορές του λεκανοπεδίου. Το έργο του Μετρό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογεί αυτή η Κυβέρνηση, πολύ σύντομα θα υπάρξουν συγκεκριμένες εξαγγελίες σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία σκοπεύουμε να δρομολογήσουμε από εδώ και στο εξής. Και βέβαια είναι ένα έργο το οποίο ξεκινάει σε μία εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα, καθώς αφήνουμε πίσω μας πια την πανδημία, οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας διαγράφονται εξαιρετικά ευοίωνες. Σε αυτή την ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε πολλές και καλές θέσεις απασχόλησης αλλά και φυσικά για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών παντού στην Ελλάδα, ειδικά στο λεκανοπέδιο, ειδικά στην πυκνοκατοικημένη μας Αθήνα. Η Γραμμή 4, αλλά και οι μελλοντικές επεκτάσεις οι οποίες δρομολογούνται, θα προσφέρουν μετακινήσεις ασφαλείς, φιλικές προς το περιβάλλον. Θα ξανακάνουμε την πόλη μας μία πόλη φιλική, βιώσιμη, μία πόλη με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μία πόλη στην οποία θα χαιρόμαστε να εργαζόμαστε και να ζούμε. Καλή επιτυχία στο έργο και εύχομαι πραγματικά τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε συμφωνήσει να τηρηθούν στο ακέραιο. Ευχαριστώ πολύ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 17/6/2021 Ανακοινώθηκε στην Αρχαία Αγορά, η επίσημη έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης
Παρουσιάστηκε το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης «Ο ΒΟΑΚ σήμερα είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Έχουμε πια την απόλυτη βεβαιότητα ότι... Nextdeal newsroom, 31/05/2021 - 10:42 31/5/2021
Παρουσιάστηκε το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID Παρουσία του Πρωθυπουργού της Ελλάδας Κυριάκου Μητσοτάκη παρουσιάστηκε στον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Charles Michel και τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής... Nextdeal newsroom, 28/05/2021 - 14:55 28/5/2021