Nextdeal newsroom, 28/5/2019 - 13:05 facebook twitter linkedin Νέο έλεγχο για τα ανασφάλιστα ζητούν οι ασφαλιστές! Nextdeal newsroom, 28/5/2019 facebook twitter linkedin "Ο ηλεκτρονικός έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί μονόδρομο για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος στη χώρα μας" τόνισε η Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ, Μαργαρίτα Αντωνάκη κατά το χαιρετισμό της στο συνέδριο του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης με θέμα "Διεθνής Ασφάλιση και Προστασία θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων". Όπως ανέφερε η κ. Αντωνάκη, η ΕΑΕΕ έχει ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην Πολιτεία ζητώντας να προβεί άμεσα σε νέο ηλεκτρονικό έλεγχο, όπως ο Νόμος προβλέπει. "Σήμερα και λόγω της καθυστέρησης του νέου ηλεκτρονικού ελέγχου, ο αριθμός του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων παρουσιάζει πτωτική πορεία. Οποιαδήποτε περαιτέρω αναβολή ή καθυστέρηση εφαρμογής της διαδικασίας είναι βέβαιον ότι θα οδηγήσει σε εφησυχασμό και στα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα" είπε. Διαβάστε αναλυτικά τον χαιρετισμό της κ. Αντωνάκη: "Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στις αρχές Απριλίου στατιστικά στοιχεία που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το έτος 2018. Με βάση τα στοιχεία αυτά, το 2018 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση 21% των τροχαίων θυμάτων η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020. Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει μηδενικοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί στους δρόμους της έως το 2050. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πλειοψηφία των κρατών μελών ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά εκατομμύριο κατοίκους, για 8 κράτη μέλη ήταν 40 ανά εκατομμύριο κατοίκους και μόνο για δύο κράτη μέλη ήταν πάνω από 80 ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός, 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κάτοικοι, παρά τη σημαντική βελτίωση που έχει φτάσει το - 45% από το 2010 έως σήμερα. Η ασφάλιση αυτοκινήτου ήταν και παραμένει ένας από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς λόγω του όγκου παραγωγής ασφαλίστρων που συγκεντρώνει ετησίως και της μεγάλης διείσδυσης που έχει στο καταναλωτικό κοινό. Το 2018 η ασφάλιση αυτοκινήτου συγκέντρωσε ποσοστό 47% επί των ασφαλίστρων των Κλάδων Ασφαλίσεων κατά Ζημιών και αντιστοίχως ποσοστό 25% επί του συνόλου της παραγωγής ασφαλίστρων Κλάδων Ζωής και Ζημιών. Οι αποζημιώσεις του Κλάδου ανήλθαν το 2017 στα 404 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 322 εκατ. ευρώ (ποσοστό 80%) προήλθαν από την ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης Οχημάτων. Στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος πιστεύουμε ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι ο καθρέφτης της ασφαλιστικής αγοράς στο ευρύ κοινό. Μέσω του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτου, έχουμε την πρώτη συνήθως ευκαιρία να συστηθούμε ως αγορά στο καταναλωτικό κοινό (είτε είναι ασφαλισμένοι του κλάδου είτε θύματα τροχαίων ατυχημάτων) και να αναδείξουμε τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα, τη σοβαρότητα, τη συνέπεια, αλλά και την κοινωνική ευαισθησία της ασφαλιστικής αγοράς. Υπό το πρίσμα αυτό, οι δράσεις της Ένωσης στον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτου επικεντρώνονται σε τρεις (3) βασικούς άξονες : 1ος άξονας Η ανάδειξη του κοινωνικού χαρακτήρα της υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων, των σοβαρών επιπτώσεων της ανασφάλιστης οδήγησης και κυρίως η έμπρακτη συνδρομή μας – με τεκμηριωμένες και ολοκληρωμένες προτάσεις - προς την Πολιτεία για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφαλίστων οχημάτων στη χώρας μας. 2ος άξονας H ανάδειξη της αξιοπιστίας του κλάδου και η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του. 3ος άξονας Η παρακολούθηση των ευρωπαϊκών και διεθνών εξελίξεων στον τομέα του αυτοκινήτου γενικότερα και της ασφάλισής του. (1ος άξονας) ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το φαινόμενο της ανασφάλιστης οδήγησης αποτελεί σοβαρότατο κοινωνικό πρόβλημα και προσβολή για τα εκατομμύρια των συμπολιτών μας που με συνέπεια, στερήσεις και αίσθημα ευθύνης, σε συνθήκες ακραίας κρίσης, εκπληρώνουν κανονικά τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Μετά από επίμονες και επί σειρά ετών προσπάθειες της ΕΑΕΕ, η ελληνική Πολιτεία προχώρησε, όπως γνωρίζετε, στη θέσπιση με νόμο της διαδικασίας ηλεκτρονικού ελέγχου της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων κατά τα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών κρατών. Η άποψή μας ήταν και παραμένει ότι, παρά τα όποια διαδικαστικής φύσεως προβλήματα ανέδειξε η εφαρμογή της νέας διαδικασίας, ο ηλεκτρονικός έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί μονόδρομο για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος στη χώρα μας. Θα ήθελα χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι μετά την έκδοση των εφαρμοστικών του ηλεκτρονικού ελέγχου Κανονιστικών Αποφάσεων και τις πρώτες διασταυρώσεις που έλαβαν χώρα τον Ιούνιο του 2017 (η πρώτη απόπειρα) και τον Απρίλιο του 2018 (η δεύτερη ολοκληρωμένη εφαμρογή) οδηγηθήκαμε σε σημαντικότατη αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα μας. Συγκεκριμένα ασφαλίστηκαν περίπου 700.000 νέα οχήματα. Σήμερα και λόγω της καθυστέρησης του νέου ηλεκτρονικού ελέγχου, ο αριθμός του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων παρουσιάζει πτωτική πορεία. Οποιαδήποτε περαιτέρω αναβολή ή καθυστέρηση εφαρμογής της διαδικασίας είναι βέβαιον ότι θα οδηγήσει σε εφησυχασμό και στα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Η ΕΑΕΕ έχει ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην Πολιτεία ζητώντας να προβεί άμεσα σε νέο ηλεκτρονικό έλεγχο, όπως ο Νόμος προβλέπει. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. (2ος άξονας) ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ & ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΛΑΔΟΥ Η διασφάλιση της αξιοπιστίας και της εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστική αγοράς εν γένει αλλά και του κλάδου αυτοκινήτου ειδικότερα αποτελεί βασική προτεραιότητα της ΕΑΕΕ. Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής προείσπραξης του ασφαλίστρου στον κλάδο αυτοκινήτων και της κατάργησης της αυτόματης ανανέωσης των συμβολαίων του κλάδου υιοθετήθηκαν από την Πολιτεία κατόπιν τεκμηριωμένων προτάσεων της ΕΑΕΕ. Παρά τις όποιες διαδικαστικές δυσκολίες αντιμετώπισαν οι ασφαλιστικές εταιρίες στον πρώτο καιρό της εφαρμογής, δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι η λήψη των μέτρων αυτών ήταν αναγκαία και συνέβαλε καθοριστικά στην ενδυνάμωση της φερεγγυότητας, της βιωσιμότητας και της αξιοπιστίας τους κλάδου. Με γνώμονα και πάλι την ενίσχυση της αξιοπιστίας του κλάδου έναντι των ασφαλισμένων του αλλά και τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμών μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρας μας, η ΕΑΕΕ, χωρίς ασφαλώς να αμφισβητεί το δικαίωμα της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, επιδιώκει σήμερα με παρεμβάσεις της σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο την αποσαφήνιση των όρων δραστηριοποίησης επιχειρήσεων με καθεστώς ΕΠΥ, τον καθορισμό συγκεκριμένων κριτήριων για τη διάκρισή του από το καθεστώς εγκατάστασης, αλλά κυρίως την υιοθέτηση σαφέστερων κανόνων που θα διασφαλίζουν την αποτελεσματική εποπτεία όλων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως καθεστώτος δραστηριοποίησης. Τα τελευταία 2- 3 χρόνια είχαμε αρκετά περιστατικά ανακλήσεων αδειών λειτουργίας ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούντο με καθεστώς ΕΠΥ και με σημαντικά χαρτοφυλάκια τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, το ζήτημα της αποτελεσματικής εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται με καθεστώς ΕΠΥ να αναδειχθεί έντονα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Insurance Europe έχει διαμορφώσει ειδική Ομάδα Εργασίας για το θέμα αυτό, στην οποία συμμετέχει και η ΕΑΕΕ. Τα θέματα που τίθενται είναι πολλά και δύσκολα, καθώς οι απόψεις όλων των χωρών δεν συμπίπτουν απόλυτα. Παρόλα αυτά είναι προφανές ότι κάποια μέτρα θα πρέπει να ληφθούν και οι διαβουλεύσεις με τα ευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων (EIOPA κ.λ.π) είναι συνεχείς. Ήδη με αφορμή τα προβλήματα που προέκυψαν στις αποζημιώσεις θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων λόγω της αφερεγγυότητας επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνταν με καθεστώς ΕΠΥ σε διάφορες χώρες και της έλλειψης ενιαίου θεσμικού πλαισίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγείται στην πρότασή της για την τροποποίηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας Αυτοκινήτων που είναι σήμερα σε διαβούλευση, τη δημιουργία Εγγυητικού Μηχανισμού σε όλα τα Κράτη Μέλη, ο οποίος θα καταβάλει πλήρη αποζημίωση στα θύματα τροχαίων ατυχημάτων σε περίπτωση αφερεγγυότητας της ασφαλιστικής επιχείρησης κατά τα πρότυπα των αποζημιώσεων που καταβάλλονται από τα Επικουρικά Κεφάλαια για ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει επιπλέον ότι ο Εγγυητικός Μηχανισμός του Κράτους Μέλους στο οποίο έχει την έδρα της η υπό εκκαθάριση επιχείρηση θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αναλαμβάνει να επιστρέφει στον αντίστοιχο Εγγυητικό Μηχανισμό του Κράτους Μέλους που έχει το θύμα την κατοικία του το ποσό της αποζημίωσης που θα του έχει ενδεχομένως καταβάλει. Η πρόταση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μας βρίσκει σε γενικές γραμμές σύμφωνους. Είναι ένα βήμα για την αντιμετώπιση του θέματος. Επειδή όπως ανέφερα στην αρχή, η ΕΑΕΕ ενδιαφέρεται πρωτίστως για την εύρυθμη και με ίσους όρους λειτουργία του κλάδου, τα τελευταία χρόνια καταβάλουμε σημαντικές προσπάθειες για τη συμμετοχή στο Φιλικό Διακανονισμό όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας στην ασφάλιση αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για ΕΠΥ είτε για εταιρίες με εγκατάσταση στη χώρα. Το ίδιο ισχύει και με τις υπηρεσίες της ΥΣΑΕ, των οποίων Χρήστες έχουν τη δυνατότητα να γίνουν σήμερα και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με καθεστώς ΕΠΥ. (3ος άξονας) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ & ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ & ΤΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Χωρίς αμφιβολία η εποχή που σήμερα διανύουμε χαρακτηρίζεται από ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτου, αλλά και των μεταφορών προσώπων και αγαθών γενικότερα. Στον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτου, υπάρχουν τρεις κύριες τάσεις στις οποίες η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί στα επόμενα χρόνια. Οι τάσεις αυτές είναι: 1) οι αλλαγές στο συνήθη τρόπο μετακίνησης προσώπων και αγαθών και ιδίως η επικράτηση της κινητικότητας ως υπηρεσίας, 2) η χρήση τεχνολογιών συνδεδεμένων αυτοκινήτων, και ασφαλώς 3) η συνεχόμενη αύξηση του επιπέδου της αυτοματοποίησης των οχημάτων που αναμένεται σε κάποια - αρκετά ίσως – χρόνια από τώρα να φτάσουν στο επίπεδο της πλήρης αυτοματοποίησης. Σημαντικές αλλαγές αναμένονται, όπως προανέφερα, και στο ισχύον ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκίνητου, καθώς επίκειται η τροποποίηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας Αυτοκινήτου (MID). Μεταξύ των βασικών θεμάτων που έχουν τεθεί προς διαβούλευση είναι : Η αποζημίωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων σε περίπτωση αφερεγγυότητας ασφαλιστικής επιχείρησης, στην οποία ήδη αναφέρθηκα. Η αποσαφήνιση του πεδίου εφαρμογής της Οδηγίας και ιδίως η οριοθέτηση της έννοιας της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Η πλήρης εναρμόνιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο των ελάχιστων υποχρεωτικών ορίων της ασφαλιστικής κάλυψης. Ο καθορισμός σε ευρωπαϊκό επίπεδο του περιεχομένου των βεβαιώσεων ιστορικού ζημιών που παρέχουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στους ασφαλισμένους τους με σκοπό να διευκολύνεται η μετακίνηση τους σε ασφαλιστική εταιρία άλλου κράτους μέλους. Η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των ανασφαλίστων οχημάτων, επιτρέποντας ακόμα και τους ελέγχους ασφάλισης στα σύνορα υπό την προϋπόθεση ωστόσο οι έλεγχοι αυτοί να είναι ηλεκτρονικοί για μην παρακωλύεται η ελεύθερη διέλευση. Η ΕΑΕΕ παρακολουθεί από κοντά όλες αυτές τις εξελίξεις, καθώς είναι βέβαιον ότι θα επιδράσουν ριζικά στην ασφάλιση αυτοκινήτου, τόσο στον τομέα του σχεδιασμού νέων καινοτόμων προϊόντων όσο και στις διαδικασίες αποζημίωσης του κλάδου. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να είναι καλά ενημερωμένη έτσι ώστε να είναι σε θέση να προσαρμοστεί άμεσα και ομαλά στις εξελίξεις αυτές. Είμαι βεβαία ότι η ανάλυση των θεμάτων του σημερινού Συνεδρίου θα συμβάλλει στην καλύτερη ενημέρωση της ασφαλιστικής αγοράς και θα μας κάνει όλους σοφότερους. Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου σας." Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 17/5/2019 Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης: Συνέδριο για τη διεθνή ασφάλιση και την προστασία θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων
Πόσο κόστισαν οι ζημιές των ανασφάλιστων οχημάτων το 2018; Αύξηση των αποζημιώσεων του λογαριασμού "ανασφάλιστα οχήματα" του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων σημειώθηκε κατά το έτος 2018 σε σύγκριση με το 2017,... Nextdeal newsroom, 22/01/2019 - 13:59 22/1/2019
Δημήτρης Ζορμπάς: Γιατί πρέπει να μπει φρένο στην πτώση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου! Το 2019 θα είναι χρονιά αύξησης των ασφαλίστρων στο κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων, διαφορετικά ο κλάδος θα καταστεί και πάλι... Λάμπρος Καραγεώργος, 16/01/2019 - 10:47 16/1/2019