Κώστας Παπαϊωάννου, 23/10/2024 - 08:53 facebook twitter linkedin Ομαδικές ασφαλίσεις: Ένας κλάδος με τεράστια σημασία για τις επιχειρήσεις-πελάτες και σχεδόν μηδενική εκπαίδευση των ασφαλιστών σε αυτόν! Κώστας Παπαϊωάννου, 23/10/2024 facebook twitter linkedin Χαμηλά εισπραχθέντα ασφάλιστρα και υπέρογκες αποζημιώσεις! Οι ομαδικές ασφαλίσεις είναι ένας κλάδος ο οποίος αν και είναι σχετικά οικονομικός και παρακινητικός για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες τους, παρ’ όλα αυτά δεν έχει τα αναμενόμενα πωλησιακά αποτελέσματα, περισσότερο λόγω του μη προσανατολισμού των δικτύων πώλησης των ασφαλιστικών πρακτόρων σε αυτόν! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ η συνολική περσινή παραγωγή στον κλάδο ομαδικών συμβολαίων ζωής, υγείας και ατυχημάτων ανήλθε στα 317,6 εκατομμύρια ευρώ (ή σε πλήθος μόνο 7,5 χιλιάδων συμβολαίων), σε μια αναπτυσσόμενη αγορά (όπως η Ελληνική), που χαρακτηρίζεται από μετακινήσεις στελεχών, ανταγωνιστικότητα και έλλειψη παρακίνησης! Επιπλέον οι ασφαλιστικές εταιρίες, αν δεν προωθήσουν συστηματικά τον κλάδο των ομαδικών ασφαλίσεων, θα πρέπει να συνεχίσουν να καταβάλουν υπέρογκες αποζημιώσεις γι’ αυτόν τον κλάδο, που μετά βίας καλύπτουν με τα ασφάλιστρα που εισπράττουν από αυτόν (317 εκατ. € ασφάλιστρα και 242 εκατ. € αποζημιώσεις)! Οι διευθυντές πωλήσεων τι κάνουν γι’ αυτό;;; Έχουν υπέρογκες αποζημιώσεις και σχεδόν μηδενική εκπαίδευση τον ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στον κλάδο! Οι ομαδικές ασφαλίσεις ΔΕΝ είναι τυποποιημένα προϊόντα, όπως οι ατομικές ασφαλίσεις ζωής και υγείας και γι’ αυτό χρειάζεται η υποστήριξη των ασφαλιστικών πρακτόρων που θα τις προωθήσουν με ειδικές γνώσεις (εκπαίδευση)! Τα ομαδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια δημιουργούνται από τους group underwriters των ασφαλιστικών εταιριών ειδικά για κάθε μια συγκεκριμένη ομάδα που πρόκειται να ασφαλιστεί. Για να δημιουργηθεί ένα ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο απαιτείται κατ’ αρχήν η ύπαρξη ομάδας ασφαλιζομένων, η οποία θα πρέπει ήδη να υφίσταται πριν τη σύναψη της ασφάλισης και να μην έχει δημιουργηθεί η ομάδα αυτή με μοναδικό σκοπό την απόκτηση ομαδικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου! Η ομάδα αυτή θα πρέπει να συνήθως να αποτελείται από τουλάχιστον 15-20 άτομα. Η ασφαλιζόμενη (συνήθως) εταιρία, θα πρέπει να χορηγήσει κατάλογο με τα πλήρη στοιχεία του κάθε υποψηφίου ασφαλιζόμενου εργαζομένου της (όπως ημερομηνία γέννησης, φύλο, μηνιαίες αποδοχές κ.α.) και σε συνολικό επίπεδο εταιρίας θα πρέπει να ενημερώσει τον ασφαλιστή σχετικά με το αντικείμενο των εργασιών της, από ποιον κοινωνικοασφαλιστικό φορέα καλύπτονται οι εργαζόμενοί της, καθώς και άλλες πληροφορίες που κατά περίπτωση ζητούνται από τον ασφαλιστή. Συνήθως τα προϊόντα που προσφέρονται μέσω των ομαδικών ασφαλίσεων είναι δύο ειδών: Ασφαλίσεις ζωής και Ασφαλίσεις συμπληρωματικών κινδύνων (ατυχήματα, ασθένειες, κατ’ αποκοπήν παροχές, ή/και καλύψεις νοσοκομειακών εξόδων κ.α.) Μπορεί ακόμα και να προσφερθεί συνδυασμός αυτών των παροχών. Τα προϊόντα των ομαδικών ασφαλίσεων (ζωικά ή συμπληρωματικών καλύψεων) συνήθως είναι ευέλικτα και προσφέρονται στους εργαζόμενους σε συνδυασμό και ως συμπληρωματικά της κοινωνικής τους ασφάλισης. Η ευελιξία των παροχών αυτών των προϊόντων καθίσταται εφικτή εξ αιτίας του ότι η ύπαρξη ομάδας λειτουργεί εξισορροπητικά, αλλά και λόγω του ότι η ασφάλιση αυτή είναι ετησίως ανανεούμενη. Περισσότερα για το σύνολο των ασφαλιστικών καλύψεων, μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων», εκδόσεις Σπύρου 2024. Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και Visiting Professor του University of Athens MBA με εξειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022 και «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων, εκδόσεις Σπύρου 2024, επιπλέον έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 20/12/2024 - 09:17 Επαγγελματίες υγείας, πόσοι υπάρχουν στην Ελλάδα σήμερα και για ποιους κινδύνους μπορούν να ασφαλιστούν;
Κώστας Παπαϊωάννου, 16/12/2024 - 09:13 Η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών της ΕΕ που κινδυνεύουν περισσότερο από ακραία καιρικά φαινόμενα σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο!
Τεράστιες οι ανάγκες των Ελλήνων για κάλυψη των συνταξιοδοτικών αναγκών τους! Πως αισθάνεστε όταν βλέπετε ουρές συνταξιούχων μπροστά σε κάποιο ταμείο, όταν κάποια φορά μοιράζεται κάποιο επίδομα; Σε ένα κράτος με τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/12/2024 - 15:10
Αποτελέσματα εξετάσεων ΤτΕ Θεσσαλονίκης Δεκεμβρίου 2024 - Κόπηκε το 53,6% των συμμετεχόντων! Στις πρόσφατες εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στην Θεσσαλονίκη κόπηκε συνολικά το 53,6% των συμμετεχόντων, δηλαδή κόπηκαν 192 από τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 12/12/2024 - 15:44
Το 2024 ήταν το πιο θερμό έτος στην ιστορία σύμφωνα με το Copernicus! Όλοι θυμόμαστε το άνυδρο και ζεστό καλοκαίρι που περάσαμε! Η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα! Το «καλό» αυτής της κατάστασης για τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/12/2024 - 10:20
Αποτελέσματα εξετάσεων ΤτΕ Αθηνών Δεκεμβρίου 2024. Κόπηκε το 53,2% των συμμετεχόντων! Στις πρόσφατες εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος στην Αθήνα κόπηκε συνολικά το 53,2% των συμμετεχόντων, δηλαδή 493 άτομα! Δυστυχώς και πάλι... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/12/2024 - 12:37
Ασφαλίσεις Εγγυήσεων, ένας κλάδος σε άνοδο, που οι ασφαλιστικοί πράκτορες αξίζει να ασχοληθούν με αυτόν! Ο μέσος ασφαλιστικός πράκτορας στην Ελλάδα σήμερα, δυστυχώς αγωνίζεται (συνήθως αβοήθητος!) για να εξοικονομήσει τα προς το ζείν και μπορεί... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/12/2024 - 09:01
Η ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα με μια ματιά και τα στοιχεία που επιβάλλεται να γνωρίζουν οι πελάτες! Roi-Mat των ασφαλιστικών πρακτόρων για την αξιοπιστία τους! Καλά ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι πελάτες! Η ΕΑΕΕ εξέδωσε το νέο εργαλείο για τους... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/12/2024 - 09:20