Nextdeal newsroom, 4/4/2019 - 15:56 facebook twitter linkedin Χωρίς ασφάλιση δεν θα υπήρχε η κινηματογραφική βιομηχανία! Nextdeal newsroom, 4/4/2019 facebook twitter linkedin Καμία ασφαλιστική δεν θα αναλάμβανε την κάλυψη του James Bond, δεδομένου του κινδύνου που διατρέχει η ζωή του, για να μην αναφερθούμε και στις υλικές ζημίες που προκαλεί. Οι ηθοποιοί όμως που ενσαρκώνουν των υπερ-κατάσκοπο θα πρέπει να είναι ασφαλισμένοι πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο χώρο που γίνονται τα γυρίσματα. Ο σπουδαίος ρόλος της ασφάλισης, αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Spectre (2015), που αποτελεί την 24η ταινία της σειράς James Bond. Ο τότε 37χρονος πρωταγωνιστής, Daniel Craig τραυματίστηκε σοβαρά στο μηνίσκο κατά τη διάρκεια ενός stunt και υποβλήθηκε σε αρθροσκοπική χειρουργική επέμβαση. Το αναπάντεχο αυτό γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσουν τα γυρίσματα της ταινίας. "Με τα γυρίσμτα να κοστίζουν έως και μισό εκατομμύριο δολάρια την ημέρα για ένα blockbuster, οι απώλειες μπορούν να αυξηθούν γρήγορα σε περίπτωση που καθυστερήσει η κινηματογραφική προβολή", υποστηρίζει ο Michael Furtschegger, επικεφαλής Entertainment International στην Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS). Ως κινηματογραφιστής, ο Furtschegger προτιμά τα θρίλερ και τα blockbusters όπως η σειρά ταινιών "Mission Impossible". Ωστόσο, όταν πρόκειται για θέματα ασφάλισης, διαλέγει τις κωμωδίες, τις δραματικές ταινίες και ιδιαίτερα τις ρομαντικές. "Η ασφαλιστική τους κάλυψη είναι πιο απλή", εξηγεί. "Συνήθως δεν απαιτούν επικίνδυνα stunts και «πυροτεχνικά» πολλών οκτανίων όπως τα blockbusters." Μεταξύ των επικίνδυνων stunts, των εκρήξεων και του ανθρώπινου λάθους, πολλά μπορούν να πάνε στραβά σε ένα γύρισμα. Τα περισσότερα στούντιο δεν ξεκινούν μια ταινία εάν δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για ενδεχόμενες καθυστερήσεις από τραυματισμούς ή λόγω ανικανότητας των ηθοποιών, για ζημιές σε σκηνικά και κοστούμια και για βλάβες του εξοπλισμού. Η AGCS καλύπτει επίσης πρόσθετα έξοδα, όπως ζημιές στο κινηματογραφικό υλικό. Ως μέρος της καθημερινής τους δουλειάς, τα μέλη της παγκόσμιας ομάδας ψυχαγωγίας αναλύουν σενάρια, χρονοδιαγράμματα γυρισμάτων και προϋπολογισμούς. Στις εκτιμήσεις τους, μεταξύ άλλων παραγόντων, οι ασφαλιστές της AGCS εξετάζουν το cast, τις επικίνδυνες σκηνές, τις τοποθεσίες γυρισμάτων καθώς και το ευαίσθητο ιατρικό ιστορικό των ηθοποιών. Για παράδειγμα, η Nicole Kidman, εξαιτίας του τραυματισμού που έπαθε στο γόνατο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Moulin Rouge» το 2001 (γεγονός που κόστισε στους ασφαλιστές 3 εκατομμύρια δολάρια για καθυστέρηση της παραγωγής) δεν κατάφερε να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Panic Room» (2002) και την αντικατέστησε η Jodie Foster, ως λιγότερο "δαπανηρή" πρωταγωνίστρια. Συνήθως -ανάλογα με το είδος, τον ασφαλισμένο προϋπολογισμό, τις απαλλαγές και άλλους παράγοντες κινδύνου- τα ασφάλιστρα μπορούν να αποτελέσουν από το 0,6% έως το 1% του συνολικού προϋπολογισμού μιας ταινίας, ποσό που μπορεί να ανέρχεται μεταξύ 1 και 2 εκατ. δολαρίων για μια ταινία 200 εκατ. δολαρίων. Ο Furtschegger αναφέρει ότι η κάλυψη συνήθως πρέπει να είναι εξατομικευμένη για κάθε παραγωγή, ενώ όσο αφορά τα blockbusters που κοστίζουν 200 εκατ. δολάρια ή περισσότερο, η σωστή εκτίμηση των κινδύνων είναι πρωταρχικής σημασίας. "Συναντάμε πολλές «κόκκινες σημαίες», αλλά συνήθως βρίσκουμε συμβιβαστικές λύσεις σε συζήτηση με τον πελάτη και με ανάλογες κινήσεις ανάληψης κινδύνων", λέει. "Ωστόσο, όταν ένα μέλος του κύριου cast γυρίζει τα δικά του stunts, η ασφαλιστική του κάλυψη ενέχει αρκετούς κινδύνους. Για παράδειγμα, όταν ένα όταν ένα φημισμένο κανάλι ντοκιμαντέρ ζήτησε κάλυψη για την περίπτωση που ένας πύθώνας καταπιεί τον παρουσιαστή - η απάντηση ήταν σαφώς αρνητική". Συνήθως, οι ασφαλιστής της AGCS αξιολογούν τους κινδύνους σε συναντήσεις με μεσίτες και πελάτες, επαγγελματίες ειδικών εφέ και τεχνικούς, καιρό πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ωστόσο, στα blockbusters, ένας τεχνικός κινδύνου είναι συχνά παρών για να εκτιμάει τους κινδύνους και τις ευθύνες που συνεπάγονται τα stunts. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Μετά από διεξοδική αξιολόγηση των κινδύνων, η Allianz μπορεί να ζητήσει αλλαγές στο σενάριο σε περίπτωση που εντοπίσει παράγοντες επιδείνωσης των κινδύνων. Η Allianz έχει μια μακρά σχέση με την κινηματογραφική βιομηχανία που εκτείνεται μέχρι την πρώιμη εποχή του Χόλυγουντ το 1890, μέσω της Fireman’s Fund Insurance Company. Από τους Keystone Cops και τον Charlie Chaplin στον Harry Potter και τις τελευταίες ταινίες υπερήρωων Marvel, η AGCS έχει προστατεύσει χιλιάδες κινηματογραφικές ταινίες του Χόλυγουντ, ανεξάρτητες ταινίες και ντοκιμαντέρ, καθώς και διαφημίσεις και τηλεοπτικές παραγωγές. Μερικές ταινίες που έχουν ασφαλιστεί στην Allianz κατά τη διάρκεια αυτών των δεκαετιών είναι: ο «Σπάρτακος», «Ο Νονός», το «Αποκάλυψη Τώρα» και «Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή». Η εταιρία ασφάλισε επίσης τα χωράφια της Αϊόβα στο «Field of Dreams», τους θησαυρούς του Λούβρου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Κώδικα Da Vinci» και το «Ηλιοβασίλεμα», το πλοίο που εμφανίζεται με το όνομα «Black Pearl» στους «Πειρατές της Καραϊβικής», κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του από τις Μπαχάμες στον τόπο των γυρισμάτων. "Πιστεύω ότι η μακρά ιστορία μας αποτελεί εξαιρετική φήμη", σχολιάζει ο Furtschegger. "Γι' αυτό το λόγο ασφαλίζουμε και τις συνέχειες των blockbuster." Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά ταινιών James Bond. "Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα μιας πραγματικής σχέσης εμπιστοσύνης που έχουμε δημιουργήσει εδώ και δεκαετίες και γιατί αποτελούμε την επιλογή τόσων πολλών εταιριών παραγωγής", λέει. Από το 2015, όταν η Fireman’s Fund ενσωματώθηκε στην AGCS, η επιχείρηση αναπτύχθηκε διεθνώς. Αυτό αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις στον κλάδο. Οι νέες μορφές της αγοράς, όπως το online streaming από εταιρίες όπως η Amazon και το Netflix, προκάλεσαν το status quo. Σήμερα, οι εταιρίες αυτές είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς περιεχομένου παγκοσμίως. "Ξεκινήσαμε να προσφέρουμε το χαρτοφυλάκιο ταινιών μας παγκοσμίως την κατάλληλη στιγμή", λέει ο Furtschegger. "Αυτές οι εταιρίες είναι πλέον παγκόσμιου βεληνεκούς και αναζητούν έναν συνεργάτη που να μπορεί να τους υποστηρίξει με μια τυποποιημένη παγκόσμια προσέγγιση. Εκτός από διεθνές εύρος, διαθέτουμε επίσης και ασυναγώνιστη τοπική ασφαλιστική ικανότητα." Μια άλλη σημαντική τάση, σημειώνει ο Furtschegger, ήταν η άνοδος της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Την ώρα που ο «Μαύρος Πάνθηρας» της Marvel παρήγαγε πάνω από 100 εκατ. δολάρια στην Κίνα μετά την πρώτη προβολή της ταινίας το Μάρτιο του 2018, η ταινία δράσης «Operation Red Sea» που αφορά τα κινεζικά στρατεύματα στην Υεμένη και έκανε το ντεμπούτο τον ίδιο μήνα, κέρδισε 579 εκατ. δολάρια. Φέτος, είδαμε επίσης, μια σειρά από άλλες κινεζικές εγχώριες επιτυχίες, συμπεριλαμβανομένου του «Detective Chinatown 2» ($541 εκατ.), «Dying to Survive» ($451 εκατ.) και «Hello Mr. Billionaire» ($367 εκατ.). Στην πραγματικότητα, από τις 10 δημοφιλέστερες ταινίες με τα υψηλότερα έσοδα στην Κίνα, οι πέντε είναι εγχώριες ταινίες που κυκλοφορούν από το 2017. "Υπήρξε μια έκρηξη στον κινεζικό κινηματογράφο και λαμβάνοντας υπόψη τους προϋπολογισμούς, μια αντίστοιχη αύξηση στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της ασφάλισης", λέει ο Furtschegger. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η βιομηχανία ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης αυξάνεται κατά 5,1% ετησίως τα τελευταία τέσσερα χρόνια, μία τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2019. Παρόλο που τα στοιχεία είναι δυσεύρετα, το Χόλυγουντ εξακολουθεί να "πληρώνει" τα περισσότερα ασφάλιστρα, τα οποία εκτιμώνται γύρω στα 400 εκατ. δολάρια ετησίως. Ακολουθεί η βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου με περίπου 40 - 50 εκατ. δολάρια εκατομμύρια και της Γαλλίας και της Γερμανίας με 20 - 30 εκατ. δολάρια η κάθε μία. Η βιομηχανία της Κίνας "πληρώνει" περίπου 45 εκατ. δολάρια, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί. "Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι χωρίς ασφάλιση δεν θα υπήρχε η κινηματογραφική βιομηχανία", λέει ο Furtschegger. "Χωρίς ασφάλιση, θα υπήρχαν λίγοι υποστηρικτές που θα παρείχαν τη μεγάλη χρηματοδότηση που απαιτείται για να βγει η μαγεία στην μεγάλη οθόνη και η AGCS είναι ένας από τους λίγους φορείς παγκοσμίως που έχει την ικανότητα να προσφέρει την απαραίτητη ασφάλιση". *Το θέμα που δημοσιεύθηκε στο allianz.com, αποτελεί αναδημοσίευση άρθρου που περιέχεται στην έκδοση «AGCS Global Risk Dialogue, Winter/Spring 2019 edition» Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 8/6/2017 Διαβάστε εδώ τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς κινδύνους που καταγράφηκαν σε 7 σπουδαίες ταινίες!
Ζημιές πάνω από £8 δισ. έχει προκαλέσει ο James Bond, σύμφωνα με τους ασφαλιστές. Δείτε τον πιο "ζημιάρη" 007! Ο Sean Connery ήταν ο πιο τολμηρός, ο Pierce Brosnan ο πιο θανατηφόρος, ο Timothy Dalton η πιο σοβαρός και... Nextdeal newsroom, 25/11/2015 - 14:36 25/11/2015
9+1 ταινίες στις οποίες "πρωταγωνιστούν" ασφαλιστές! Ποιος είπε ότι η δουλειά του ασφαλιστή και γενικότερα ο ασφαλιστικός κλάδος είναι βαρετά; Το blog.esurance.com παρουσιάζει 10 κλασικές ταινίες οι οποίες αποδεικνύουν ότι ο κόσμος της ασφάλισης μπορεί να γίνει συναρπαστικός, γεμάτος ίντριγκες, ερωτικές ιστορίες, μυστήριο και ανατροπές. Nextdeal newsroom, 23/04/2016 - 09:00 23/4/2016