Nextdeal newsroom, 6/10/2020 - 11:19 facebook twitter linkedin Xavier Larnaudie-Eiffel: Το ΡΕΡΡ θα συμπληρώσει τα εθνικά συνταξιοδοτικά προγράμματα Nextdeal newsroom, 6/10/2020 facebook twitter linkedin Γράφει ο Xavier Larnaudie-Eiffel, προέδρος της Επιτροπής Προσωπικής Ασφάλισης της Insurance Europe και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της CNP Assurances, Γαλλία Ενώ ο πλήρης αντίκτυπος της κρίσης του Covid-19 δεν έχει ακόμη υπολογιστεί, σίγουρα θα επιβεβαιώσει την ανάγκη καλύτερης προετοιμασίας των ανθρώπων για τη συνταξιοδότησή τους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για καλά συνταξιοδοτικά προϊόντα. Eπομένως, το έργο των υπευθύνων χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. για ένα πανευρωπαϊκό ατομικό συνταξιοδοτικό προϊόν δεν αποτελεί απλώς μια θεωρητική πρωτοβουλία στο επίκεντρο του σχεδίου της Ε.Ε. για μια ένωση κεφαλαιαγορών. Εάν στεφθεί με επιτυχία, θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της απάντησης στην πρόκληση της γήρανσης του πληθυσμού της Ευρώπης. Το Πανευρωπαϊκό Ατομικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν (ΡΕΡΡ), το οποίο έχει σκοπό να συμπληρώσει τα εθνικά συνταξιοδοτικά προγράμματα και να μπορεί να μεταφέρεται μεταξύ των κρατών της Ε.Ε., συμφωνήθηκε από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. στις αρχές του 2019. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, πλησιάζει ένα άλλο σημαντικό ορόσημο, καθώς η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA), στα μέσα Αυγούστου 2020, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα μέτρα Επιπέδου 2, τα οποία θα εμπλουτίσουν τις λεπτομέρειες του Κανονισμού. Πολλά εξαρτώνται από το Επίπεδο 2 Η ανάπτυξη προτύπων που να καθορίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες του ΡΕΡΡ αποτελεί μια πραγματική πρόκληση. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο επειδή το κείμενο του Κανονισμού που αφορά το ΡΕΡΡ είναι ασαφές, αλλά και γιατί απαιτείται ένας μεγάλος κατάλογος προτύπων που να καλύπτει πολλά τεχνικά ζητήματα. Το γεγονός ότι ορισμένα από αυτά είναι εντελώς νέα σε επίπεδο Ε.Ε. -όπως ο ορισμός κανόνων που πρέπει να εφαρμόζονται στις τεχνικές περιορισμού του κινδύνου ή η εισαγωγή απαίτησης για ανώτατο όριο χρέωσης- καθιστά το έργο της EIOPA ακόμη πιο δύσκολο. Υπάρχει επίσης η ανησυχία πως το αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη των μέτρων Επιπέδου 2 που προβλέπονται από τον Κανονισμό εμποδίζει την ομαλή και διαφανή διαδικασία, καθώς και τον επαρκή βαθμό ποιότητας όσον αφορά τα τεχνικά πρότυπα, κυρίως επειδή αυτό είχε ως αποτέλεσμα η EIOPA να μην υποβάλει μια πλήρως ολοκληρωμένη εργασία. Κίνδυνος σύνθετων λύσεων Η Insurance Europe ανησυχεί επίσης για την τάση της EIOPA να επιλέγει υπερβολικά περίπλοκες λύσεις, οι οποίες δεν έχουν ακόμη δοκιμαστεί. Για παράδειγμα, η EIOPA προτείνει την εισαγωγή προβλέψεων απόδοσης προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό και ενός εντελώς νέου δείκτη κόστους «μείωση του πλούτου» (RIW) στη δήλωση αποδοχών PEPP. Ο δείκτης RIW θα δείχνει στους αποταμιευτές τη διαφορά μεταξύ των προβλεπόμενων τιμών κατά την αποπληρωμή, με και χωρίς κόστη. Η ανησυχία είναι ότι μια τέτοια προσέγγιση θα είχε ως αποτέλεσμα αριθμούς που δεν λαμβάνουν υπόψη την έκταση της παρεχόμενης υπηρεσίας, τη διάρκεια της συσσώρευσης και την επίδοση που επιτεύχθηκε, και ως εκ τούτου είναι πιθανό να αποθαρρύνουν τους ανθρώπους να κάνουν πρόσθετες συνεισφορές στο PEPP τους. Στο ίδιο πνεύμα, η EIOPA θέλει επίσης να εισαγάγει «φιλοδοξίες απόδοσης», απαιτώντας από τα PEPP να ξεπερνούν το ετήσιο ποσοστό πληθωρισμού με πιθανότητα τουλάχιστον 80%, για 40 χρόνια. Αυτό υπερβαίνει το γράμμα του Κανονισμού, ο οποίος απαιτεί από το PEPP να διασφαλίσει την «προστασία του ονομαστικού κεφαλαίου» και εγείρει πρακτικά ζητήματα, όσον αφορά τον τρόπο πρόβλεψης του πληθωρισμού για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και εάν αυτό μπορεί να επιτευχθεί, ιδίως δεδομένου του τρέχοντος οικονομικού περιβάλλοντος. Μια άλλη βασική πτυχή των μέτρων είναι το έργο της EIOPA επάνω στο οικονομικό στοχαστικό μοντέλο που προτείνει να χρησιμοποιηθεί, ώστε να υποστηρίξει την ολιστική της προσέγγιση ως προς τον κίνδυνο, την επιβράβευση, την απόδοση και τις τεχνικής μείωσης του κινδύνου. Οι μεθοδολογίες για τη μέτρηση του και της επίδοσης του PEPP, καθώς και οι κανόνες που διέπουν την καταλληλότητα των επενδυτικών επιλογών στο PEPP αποτελούν βασικά στοιχεία για την αξιολόγηση των προτάσεων της EIOPA. Η Insurance Europe κατανοεί ότι η EIOPA θα συνεχίσει τώρα να εργάζεται επάνω σε αυτές τις προκαταρκτικές προτάσεις. Ωστόσο, όλα τα στοιχεία θα πρέπει να βρίσκονται στη διάθεση των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, πριν αυτοί αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν τα τεχνικά πρότυπα PEPP. Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, ο ορισμός του πεδίου εφαρμογής του πλαφόν κόστους είναι ένα από τα κύρια ζητήματα που θα καθορίσουν την ικανότητα και προθυμία των διανομέων να προσφέρουν PEPP. Η EIOPA πρότεινε ένα συνολικό πλαφόν χρέωσης, που σημαίνει ότι όλα τα κόστη και οι φόροι -εκτός από το βιομετρικό, το κόστος αλλαγής και το κόστος εγγύησης- δεν θα υπερβαίνουν το 1% του κεφαλαίου που επενδύεται ετησίως. Η Insurance Europe χαιρετίζει θερμά το γεγονός ότι η EIOPA αναγνώρισε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των εγγυήσεων. Οι εγγυήσεις δεν αποτελούν κόστος, αλλά τιμή που καταβάλλεται για μια συγκεκριμένη υπηρεσία, και η τιμή αυτή εξαρτάται εν μέρει από την τομεακή νομοθεσία. Ωστόσο, η συμπερίληψη του κόστους παροχής συμβουλών παραμένει προβληματική, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα χρόνια της περιόδου συσσώρευσης, όταν προστίθενται και οι προκαταβολικές δαπάνες, μαζί με τις τρέχουσες δαπάνες και με βάση το αναμενόμενο επίπεδο συνεισφορών στο PEPP. Ο αποκλεισμός του κόστους παροχής συμβουλών, ακόμη και αν είναι μερικός και προσωρινός, καθώς και η δυνατότητα να λαμβάνεται υπόψη το μέσο κόστος αντί του ετήσιου κόστους, μοιάζει ως απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να είναι σε θέση οι πάροχοι να σχεδιάζουν και να λανσάρουν στην αγορά PEPP υψηλής ποιότητας. Συνολικά, η εντύπωση που δίνεται είναι ότι, ενώ το τέλος της νομοθετικής διαδικασίας είναι ορατό, οι συζητήσεις για το PEPP απέχουν πολύ ακόμα από το τέλος. Η Insurance Europe εκτιμά τη σκληρή δουλειά και τις προσπάθειες της EIOPA και αναγνωρίζει πόσο δύσκολο είναι το PEPP, αλλά καλεί τις αρχές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αφιερώσουν το χρόνο που απαιτείται ώστε να γίνει σωστά αυτή η τόσο σημαντική νομοθεσία. Οι ασφαλιστές, ως οι σημαντικότεροι πάροχοι προϊόντων προσωπικών συντάξεων, είναι έτοιμοι να συνεχίσουν να συνεισφέρουν προς αυτή την κατεύθυνση. Το ψηφιακό είναι και επιθυμητό Στην πρόσφατη έρευνα της Insurance Europe σχετικά με το τι επιθυμούν οι Ευρωπαίοι από τις συντάξεις τους, υπήρξε σαφής προτίμηση για λήψη πληροφοριών σχετικά με τις συντάξεις ψηφιακά και όχι σε χαρτί. Το 67% όλων των ερωτηθέντων προτίμησαν τις ψηφιακές πληροφορίες, φτάνοντας το 70% των ερωτηθέντων από 18 έως 35 ετών. Η ασφαλιστική βιομηχανία πιστεύει ότι μια ψηφιακά φιλική προσέγγιση ως προς τη διανομή και τις γνωστοποιήσεις είναι επομένως απαραίτητη για τα PEPP και ότι τα μέτρα Επιπέδου 2 της EIOPA είναι μια χαμένη ευκαιρία για την ανάπτυξη πρακτικών λύσεων για την προώθηση ψηφιακών ενημερωτικών εγγράφων. Από τηνΈκθεση 2019-2020 της Insurance Europe (δείτε εδώ). Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal, τεύχος 457 Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 9/9/2020 Insurance Europe: Πιθανές καθυστερήσεις στο πλαίσιο ασφάλισης αυτόνομων αυτοκινήτων!
Τεχνητή νοημοσύνη vs Ασφαλιστές: Ποιον βοηθά το νομοθετικό πλαίσιο; Γράφει ο Frédéric du Courtois, Αντιπρόεδρος της Insurance Europe και Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Generali, Ιταλία INSURTECH (Ασφάλιση και Τεχνολογία): Μεταμόρφωση Ο ψηφιακός... Nextdeal newsroom, 09/09/2020 - 08:34 9/9/2020
Προς αναθεώρηση η οδηγία για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση (IDD)! Γράφει ο William Vidonja, Head of conduct of business, Insurance Europe ΔΙΑΝΟΜΗ: Quo Vadis? Καθώς το καθεστώς της ΕΕ για τη διανομή... Nextdeal newsroom, 07/09/2020 - 08:42 7/9/2020