Κώστας Παπαϊωάννου, 7/5/2019 - 13:57 facebook twitter linkedin Εκπαιδευτικός προσανατολισμός της ασφαλιστικής αγοράς και των δικτύων της Κώστας Παπαϊωάννου, 7/5/2019 facebook twitter linkedin Το Solvency II (ν.4364/2016), η IDD (ν.4583/2018), η GDPR και οι νέες εποπτικές υποχρεώσεις, έχουν φέρει μαζί τους και νέες διαδικασίες, συνήθειες και υποχρεώσεις για τους διαμεσολαβούντες, αλλά και για τα διοικητικά στελέχη των ασφαλιστικών εταιριών. Υποχρεώσεις, διαδικασίες και συνήθειες, που μέχρι και πριν από επτά-οκτώ χρόνια φάνταζαν εξωπραγματικές. Νέο σύστημα διαχείρισης κινδύνων, αποθεματοποίησης και υποχρεώσεων των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, νέες αρμοδιότητες, υποχρεώσεις και συνεργασίες (ή και απαγόρευση συνεργασιών) των διαφόρων επιπέδων διαμεσολαβούντων, διαχείριση αιτιάσεων πελατών, υποχρεωτική τυποποίηση της διερεύνησης αναγκών και διαχείριση των συλλεγόμενων (ευαίσθητων) πληροφοριών και προσωπικών δεδομένων των πελατών, νέα ύλη, δομή και μεθοδολογία στις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων των διαμεσολαβούντων και των διοικητικών στελεχών, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων, η έκτασή του, οι τομείς εφαρμογής του, οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες του, τα νέα προϊόντα αιχμής (επενδυτικά και νοσοκομειακά), η προσπάθεια της αγοράς να προσεγγίσει τους παραγωγικούς μέσους όρους της υπόλοιπης ΕΕ και οι πραγματικές επιπλέον γνώσεις που απαιτούνται για τη διαχείριση όλων αυτών των αλλαγών που προανέφερα, είναι κάποιες από τις βασικές διαφοροποιήσεις, που απαιτούν τον ανασχεδιασμό της δομής, των αντικειμένων και της ύλης της εκπαίδευσης όλων των εμπλεκομένων. Σύμφωνα με τις νέες νομοθετικές και εποπτικές υποχρεώσεις, απαιτούνται επιπλέον γνώσεις σε διάφορους τομείς (ασφαλιστικούς, χρηματοοικονομικούς, νομικούς κ.α.), που μέχρι τώρα ήταν δευτερεύουσας σημασίας και δεν απαιτείτο η σε βάθος ανάλυσή τους και η συστηματοποίηση των γνώσεων, στο βαθμό που τώρα είναι αναγκαία. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η αγορά ήταν ακόμα σε φάση ανάπτυξης, η νομοθεσία και η εποπτεία ήταν σχετικά χαλαρές (σε σχέση με αυτό που συμβαίνει τώρα), οι νέες τεχνολογίες δεν είχαν «εισβάλει» στο χώρο, με τον τρόπο που το έχουν κάνει τώρα, το επίπεδο του ανταγωνισμού ήταν δεδομένο και η όλη λειτουργία μας δεν συμβάδιζε ακριβώς με αυτά που συνέβαιναν στην υπόλοιπη ΕΕ. Επιπλέον οι οικονομικές συνθήκες αρκετά καλές. Τώρα όμως τα πράγματα άλλαξαν και αυτό που φαινόταν μακρινό και απραγματοποίητο (σε επίπεδο υποχρεώσεων), είναι ήδη εδώ! Για να ξαναβρούμε το ρυθμό, το μέτρο και την ισορροπία που είναι αναγκαία για την ανάπτυξή μας (δικτύων προώθησης και εταιριών), απαιτείται ανασχεδιασμός του εκπαιδευτικού μοντέλου και των διαδικασιών εκπαίδευσης! Η εκπαίδευση ήταν και παραμένει, το κύριο εργαλείο και το όχημα που οδηγεί στην ανάπτυξη. Στο παρελθόν επικεντρωθήκαμε (κυρίως) σε ανάπτυξη δεξιοτήτων και αυτό ήταν καλό και αναγκαίο, για το επίπεδο αύξησης του μεγέθους που επεδίωκε τότε η αγορά και τα δίκτυά μας, καθώς και για τις ανάγκες που έπρεπε αντίστοιχα να καλυφθούν. Τώρα όμως καλούμαστε να ανταποκριθούμε και σε νέες λειτουργικές και γνωστικές υποχρεώσεις που είναι αναγκαίες και πρέπει να καλυφθούν οπωσδήποτε, για την αποκατάσταση της ισορροπίας και της εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των δυνάμεων που συνιστούν την αγορά (πελατών, εποπτείας, επιχειρήσεων, φορέων, δικτύων προώθησης προϊόντων και διοικητικών στελεχών). Αυτό κατ’ επέκταση οδηγεί σε σχεδιασμό και υλοποίηση ενός νέου εκπαιδευτικού μοντέλου, που να καλύπτει τα κενά που προκλήθηκαν λόγω των αλλαγών και να οδηγεί σε αποκατάσταση της ισορροπίας του συστήματος, μέσω του εμπλουτισμού και της διαφοροποίησης της δομής, της ύλης και γενικά της φιλοσοφίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει στα προγράμματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program, αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 18/11/2024 - 09:15 Αφού οι πελάτες πληρώνουν τα μισά τους ασφάλιστρα σε Unit Linked, αξίζει να γνωρίζουν καλύτερα τους κινδύνους τους!
Κώστας Παπαϊωάννου, 15/11/2024 - 09:05 1.057 επιχειρήσεις έκλεισαν την τελευταία δεκαετία! Πόσες απ’ αυτές θα έκλειναν αν είχαν δίπλα τους έναν επαγγελματία ασφαλιστή;
Κώστας Παπαϊωάννου, 13/11/2024 - 09:29 Το μήνυμα των Αμερικανικών εκλογών το λάβαμε.Το μήνυμα των ασφαλιστικών πρακτόρων ποιος θα το λάβει;
Το φιλί του Ιούδα! Η φωτογραφία του άρθρου αναπαριστά έναν εκτροφέα ταύρων, που φιλάει έναν ταύρο κατά τη διάρκεια μιας ταυρομαχίας! Ο εκτροφέας αυτός, αφού... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/11/2024 - 09:20
Σας λένε οι πελάτες ότι δεν υπάρχουν λεφτά για ασφάλιση; Δείτε πόσα χρήματα έχουν διαθέσιμα σε καταθέσεις Αν καταφέρετε να αυξήσετε την παραγωγή σας σε ένα ποσοστό που να αναλογεί ΜΟΝΟ στο 3% των καταθέσεων των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 08/11/2024 - 09:15
Τι να λέτε στους πελάτες σας να προσέχουν, για να ζουν με μεγαλύτερη ασφάλεια! Η κρατική και νομοθετική αρωγή και βοήθεια για την αύξηση των πωλήσεων της ασφαλιστικής αγοράς, δεν θα είναι ποτέ αρκετή... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/11/2024 - 09:05
Ασφαλίσεις κατοικιών: Ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών στη φωτιά και στις φυσικές καταστροφές! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, έχουμε στη διάθεσή μας ένα τεράστιο αναξιοποίητο χαρτοφυλάκιο πελατών σε κινδύνους φυσικών καταστροφών κατοικιών,... Κώστας Παπαϊωάννου, 01/11/2024 - 09:00
Εξετάσεις ΤτΕ 2025: Ο συνεπής επόπτης της ασφαλιστικής αγοράς, μας δίνει κίνητρα ανάπτυξης! Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως συνεπής επόπτης της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, εξέδωσε εγκαίρως στις 29 Οκτωβρίου το πρόγραμμα των εξετάσεων... Κώστας Παπαϊωάννου, 30/10/2024 - 09:02
Manager = Ηγέτης = Leader; Και εάν ναι, τότε ποιος είναι Leader σήμερα; Ο τίτλος του manager (ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε τον) από μόνος του, δεν καθιστά κάποιον ηγέτη! Περί ηγεσίας επί ασφαλιστικών... Κώστας Παπαϊωάννου, 29/10/2024 - 09:19