Κώστας Παπαϊωάννου, 3/11/2020 - 14:37 facebook twitter linkedin Ασφαλιστικό Underwriting - Εσείς γνωρίζετε πότε ένας ΑΦΜ είναι έγκυρος; Κώστας Παπαϊωάννου, 3/11/2020 facebook twitter linkedin Το Underwriting είναι μια κορυφαία ασφαλιστική διαδικασία η οποία αφορά την ασφαλιστική εταιρία, τους διαμεσολαβούντες όλων των βαθμίδων διαμεσολάβησης και τελικά τους ίδιους τους υποψήφιους πελάτες. Μέσω της διαδικασίας του underwriting, μεταξύ άλλων, προστατεύεται η ασφαλιστική εταιρία από την ανάληψη κακών κινδύνων και τιμολογούνται οι αναλαμβανόμενοι κίνδυνοι. Είναι γνωστό ότι το πρώτο underwriting (πρέπει να) το κάνουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές! Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που διέπει τις λειτουργίες του ασφαλιστικού κλάδου και βασικά αφορά τους νόμους Solvency II, IDD, GDPR και AML, αλλά και νομοθετικά παγιωμένες διαδικασίες από 1993, μια από τις υποχρεώσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι να λαμβάνουν από τους υποψήφιους πελάτες τους και το ΑΦΜ τους, στο πλαίσιο της αποφυγής ξεπλύματος χρήματος. Ιδιαιτέρως τώρα που πουλάμε αρκετά Unit Linked προϊόντα, αυτό είναι κρίσιμο! Τα τμήματα underwriting πάντοτε ελέγχουν τα ΑΦΜ που αναγράφονται στις αιτήσεις ασφάλισης των υποψηφίων πελατών, για την εγκυρότητα/ορθότητά τους. Ο υπολογισμός και η απόδοση του ΑΦΜ γίνεται από την εφορία μέσω διεθνούς αλγόριθμου που αφορά τουλάχιστον όλες τις χώρες της ΕΕ. Τονίζω ότι ο έλεγχος αφορά την εγκυρότητα του ΑΦΜ (αν έχει παραχθεί σωστά μέσω του αλγόριθμου) και όχι την ύπαρξή του ή την ταυτοποίησή του με τον συγκεκριμένο υποψήφιο πελάτη μας! Παρόλο που η ορθότητα των στοιχείων που σας δίνει ο υποψήφιος πελάτης σας αφορά τον ίδιο και είναι υποχρέωσή του να δώσει τα ορθά στοιχεία, εσείς είστε σε θέση να γνωρίζετε κατά πόσο κάποιος υποψήφιος πελάτης σας, σας έχει δώσει (εκ παραδρομής ή επίτηδες) λάθος ΑΦΜ; Η παρακάτω ιστοσελίδα (δείτε εδώ) μας βοηθά να διαπιστώσουμε την εγκυρότητα ενός ΑΦΜ. Επειδή το underwriting είναι μια κρίσιμη διαδικασία για τη λειτουργία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, θα επανέλθω αναλύοντας και άλλα σημαντικά ζητήματα και διαδικασίες του, επειδή όπως προείπα, το πρώτο underwriting το κάνει πάντα ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά σχετικά με αυτό! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (NN), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)/Executive Programs και διδάσκει στα προγράμματα Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Ακόμα διδάσκει στο Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 26/03/2025 - 09:18 Γιατί τα Unit Linked ΔΕΝ μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα κάλυψης συνταξιοδοτικών αναγκών;
Κώστας Παπαϊωάννου, 24/03/2025 - 09:15 Με ποιες προϋποθέσεις είναι σύννομη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τον ασφαλιστή;
Κώστας Παπαϊωάννου, 21/03/2025 - 09:05 Ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται στην αιτιολογημένη συμβουλή του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη;
Η άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη στηρίζεται στην πλήρη ενημέρωσή του! Σωστά και πλήρως εκπαιδευμένοι ασφαλιστικοί πράκτορες (και διαμεσολαβητές γενικότερα) = σωστά ασφαλισμένοι + ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι + περισσότεροι πελάτες!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/03/2025 - 09:21
Ποια στάδια προηγούνται πριν μια εταιρία τεθεί σε καθεστώς αφερεγγυότητας; Προστατεύστε τους εαυτούς σας και τους πελάτες σας με τα εργαλεία που σας παρέχει το Solvency II ! Μια εταιρία δεν... Κώστας Παπαϊωάννου, 17/03/2025 - 09:05
Τι σημαίνει «καθεστώς αφερεγγυότητας» και πότε μια ασφαλιστική εταιρία τίθεται σε αυτό; Πρόσφατα είδαμε ότι η γερμανική ασφαλιστική επιχείρηση Element Insurance AG, ετέθη υπό καθεστώς αφερεγγυότητας από το αρμόδιο δικαστήριο του Βερολίνου.... Κώστας Παπαϊωάννου, 14/03/2025 - 09:05
Εγγραφή φοιτητών στο πρόγραμμα του University of Athens MBA με ειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση Αν θέλετε να αποκτήσετε ΜΒΑ στην ασφαλιστική διοίκηση και να γνωρίσετε όλα τα σύγχρονα δεδομένα λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων! Το... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/03/2025 - 09:21
Κίνητρα για αύξηση των πωλήσεων και για προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς! Υπάρχουν σύγχρονα δεδομένα της Τράπεζας της Ελλάδος και της ΕΛΣΤΑΤ, που αφορούν αντιστοίχως τις διαθέσιμες καταθέσεις των νοικοκυριών και το... Κώστας Παπαϊωάννου, 12/03/2025 - 09:10
Πέντε μεγάλα προβλήματα υγείας - Κίνητρα για ασφαλιστές Με δεδομένη την αύξηση των πωλήσεων νοσοκομειακών παροχών, ασφαλίστε σωστά την υγεία των πελατών σας και βοηθήστε τους να ζήσουν... Κώστας Παπαϊωάννου, 10/03/2025 - 13:34