Κώστας Παπαϊωάννου, 24/6/2022 - 08:18 facebook twitter linkedin Καταγγελίες πελατών και εξωδικαστική επίλυση διαφορών πελατών με ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές! Κώστας Παπαϊωάννου, 24/6/2022 facebook twitter linkedin Τα παρακάτω καθορίζονται από το ν.4583/2018 (IDD) και συγκεκριμένα στο Β’ κεφάλαιο (άρθρα 6-11) και αφορούν τη διαχείριση των καταγγελιών των πελατών και την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ πελατών και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Υπ’ αυτή την έννοια καλό θα ήταν να τα εμπεδώσουν οι παλαιότεροι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές (πράκτορες και μεσίτες) και να τα μάθουν οι υποψήφιοι, λόγω των επερχόμενων εξετάσεων πιστοποίησης γνώσεων. Με απόφαση της εποπτικής αρχής καθορίζεται η διαδικασία υποβολής από τους πελάτες και τους άλλους ενδιαφερομένους και ειδικότερα τις ενώσεις καταναλωτών, καταγγελιών κατά των διανομέων ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών προϊόντων (μεταξύ άλλων, πρακτόρων και μεσιτών ασφαλίσεων), καθώς και διερεύνησης της βασιμότητας των καταγγελιών αυτών, μετά την οποία και αφού ασκηθεί από τους ελεγχόμενους (πράκτορες και μεσίτες ασφαλίσεων) το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, μπορεί αν διαπιστωθούν παραβάσεις και ανεξαρτήτως της ενδεχόμενης ποινικής τους ευθύνης, να τους επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις του άρθρου 43 του ν.4583/2018 (IDD), ανά παράβαση. Σε κάθε περίπτωση, η εποπτική αρχή αποστέλλει, μέσα σε εύλογο χρόνο, απάντηση στον καταγγέλλοντα (πελάτη) για το περιεχόμενο της καταγγελίας του. Εξωδικαστική επίλυση διαφορών Για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών του με διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων (πρακτόρων και μεσιτών ασφαλίσεων), ο πελάτης μπορεί να προσφεύγει στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή σε άλλον φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, νόμιμα καταχωρισμένο στο Μητρώο της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Οι φορείς αυτοί συνεργάζονται με τους αντίστοιχους φορείς των άλλων κρατών - μελών για την επίλυση διασυνοριακών διαφορών που αφορούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Περισσότερα γι’ αυτό το θέμα μπορείτε να διαβάσετε στο βιβλίο «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», εκδόσεις Σπύρου, 2022. Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος. Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 27/09/2024 - 16:10 Το University of Athens MBA και η διασύνδεσή του με την ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας!
Κώστας Παπαϊωάννου, 27/09/2024 - 09:06 Στο 64% η αποτυχία των πρακτόρων στις εξετάσεις του Ηρακλείου!
Κώστας Παπαϊωάννου, 25/09/2024 - 09:35 Λιγοστεύουν τα παιδιά στην Ελλάδα! Πως πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτά τα δεδομένα ως ασφαλιστές;
Υποχρεωτική η ασφάλιση κατοικιών για σεισμό από 1ης Ιανουαρίου 2025, με το 86% των κατοικιών της Ελλάδας ανασφάλιστο! Μετά από τα όσα εξάγγειλε ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, από 1ης Ιανουαρίου 2025 θα είναι... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/09/2024 - 09:01
Γιατί οι ασφαλιστές δεν πουλάνε τους περισσότερους από τους κλάδους ασφαλίσεων και αφήνουν ακάλυπτες τις ανάγκες των πελατών τους; Είναι η ανάπτυξη της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, ένα άπιαστο Σεξπηρικό όνειρο θερινής νυκτός; Γιατί οι ασφαλιστικές... Κώστας Παπαϊωάννου, 20/09/2024 - 08:56
Η κορυφαία ανάγκη της ασφάλισης, σε μια εποχή που όλα αλλάζουν και το προσδόκιμο της ζωής μας συνεχώς επιμηκύνεται! Κεντρική Φωτογραφία από την Wikipedia Τα περιουσιακά στοιχεία μας που δεν είναι ασφαλισμένα, στην πραγματικότητα ΔΕΝ μας ανήκουν! Χωρίς να έχουμε ασφαλίσει... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/09/2024 - 09:27
Τι λέει η SWOT Analysis για τους ασφαλιστές σήμερα και πως μπορεί να τους βοηθήσει να έχουν καλό κλείσιμο του 2024; Management και εκπαίδευση ασφαλιστικών πρακτόρων! Χρειάζεται νέος εκπαιδευτικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης των ασφαλιστικών πρακτόρων, με βάση τη SWOT Analysis! Προσοχή! Το... Κώστας Παπαϊωάννου, 11/09/2024 - 09:02
Όχι «ἥξεις ἀφήξεις» στους πελάτες, μιλήστε ξεκάθαρα για τα νοσοκομειακά προϊόντα! Μήπως πουλάτε μόνο ετησίως ανανεούμενα νοσοκομειακά ή μήπως ακυρώνετε ισόβια νοσοκομειακά και τα αντικαθιστάτε με ετησίως ανανεούμενα; Αναλύετε στους πελάτες... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/09/2024 - 10:01
Γνωρίστε τι περιλαμβάνει ο χρήσιμος για τους πελάτες κλάδος VII – «Διαχείριση συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων» και αναπτύξτε τις πωλήσεις σας! Έχετε ποτέ εκπαιδευτεί, ή έστω απλά ενημερωθεί, σχετικά με αυτόν τον συνταξιοδοτικό ασφαλιστικό κλάδο, που ανήκει στους κλάδους Ζωής, και... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/09/2024 - 08:43