Κώστας Παπαϊωάννου, 25/7/2022 - 11:25 facebook twitter linkedin Προσοχή στον αυτόματο δανεισμό και την αυτόματη εξαγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής! Κώστας Παπαϊωάννου, 25/7/2022 facebook twitter linkedin Πόσο εύκολο είναι να ακυρωθεί ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής, αν ο πελάτης, από αμέλεια ή άλλο λόγο, δεν καταβάλει το ασφάλιστρο, εφόσον το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του έχει αποκτήσει αξία εξαγοράς; Το πρόβλημα αυτό είναι εντονότερο τους καλοκαιρινούς μήνες! Επειδή οι γνώσεις περί «αυτομάτου δανεισμού και αυτόματης εξαγοράς» ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής είναι κρίσιμες και χρήσιμες για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, οι ασφαλιστικοί πράκτορες (παλαιοί και νέοι), θα πρέπει να ενημερώνουν τους πελάτες τους σχετικά, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία! Σε περίπτωση μη καταβολής της οποιασδήποτε οφειλόμενης δόσης ασφαλίστρου μέσα στο χρονικό διάστημα που αυτή προβλέπεται να καταβληθεί, και εφόσον η δόση αυτή αφορά σε χρόνο που έπεται του χρόνου κατά τον οποίο το ασφαλιστήριο έχει σχηματίσει αξία εξαγοράς, τότε ενεργοποιείται ο αυτόματος δανεισμός κατά το ποσό της δόσης που οφείλεται. Αν ο λήπτης της ασφάλισης συνεχίσει να μην καταβάλει το ασφάλιστρο, τότε ο ασφαλιστής συνεχίζει τον αυτόματο δανεισμό στο ύψος των επομένων δόσεων των ασφαλίστρων. Κατά το χρονικό διάστημα που το ασφαλιστήριο βρίσκεται σε κατάσταση αυτομάτου δανεισμού είναι σε ισχύ. Με τους συνεχείς δανεισμούς διατρέχεται ο κίνδυνος να εξαντληθεί το ποσό της εξαγοράς πριν τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, γιατί στην ουσία από το ποσό εξαγοράς αντλείται κάθε φορά το ποσό των οφειλομένων ασφαλίστρων. Στην περίπτωση λοιπόν που η αξία εξαγοράς μειωθεί τόσο ώστε να είναι μικρότερη από το ποσό της τρέχουσας οφειλόμενης δόσης ασφαλίστρων, ενεργοποιείται η αυτόματη εξαγορά, καταβάλλεται στον λήπτη της ασφάλισης το ποσό της αξίας εξαγοράς και παύει η ισχύς του ασφαλιστηρίου. Έτσι ο πελάτης μένει ανασφάλιστος! Το πρόβλημα αυτό είναι στ’ αλήθεια πολύ σοβαρό για πελάτες που έχουν αγοράσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους ιδιαιτέρως μέσω τραπεζικών διαμεσολαβητών, επειδή λόγω των ειδικών συνθηκών που ισχύουν με τις συχνές μετακινήσεις στελεχών μεταξύ τραπεζικών καταστημάτων, εύκολα χάνεται η επαφή μεταξύ πωλητή του προϊόντος και του πελάτη του και εφόσον δεν προβλέπεται από την ασφαλιστική εταιρία και την τράπεζα γραπτή διαδικασία ενημέρωσης των πελατών για τη συνεχή μείωση της αξίας εξαγοράς! Το πρόβλημα αυτό μπορεί να διαχειριστεί ευκολότερα από τους πράκτορες ασφαλίσεων, λόγω της τακτικής επαφής τους με τους πελάτες τους! Περισσότερα για θέματα αυτομάτου δανεισμού και εξαγοράς, ασφαλιστηρίων ελευθέρων περεταίρω καταβολών ασφαλίστρου και άλλων αντιστοίχων και αναλόγων θεμάτων, θα βρείτε στο βιβλίο «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», εκδόσεις Σπύρου 2022. Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος. Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 09/04/2025 - 09:37 Ποια αρχεία πελατών πρέπει να τηρούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες σύμφωνα με τη νομοθεσία;
Κώστας Παπαϊωάννου, 04/04/2025 - 09:44 Παροχές Υγείας: Το 95% των αναγκών υγείας στη χώρας μας ΔΕΝ είναι ασφαλισμένο!
Κώστας Παπαϊωάννου, 02/04/2025 - 09:20 Ποιες δραστηριότητες διαμεσολάβησης ΔΕΝ θεωρούνται ως διανομή ασφαλιστικών προϊόντων;
Προσοχή στον αυτόματο δανεισμό και στην αυτόματη εξαγορά των ασφαλιστηρίων συμβολαίων! Προστατεύστε τα πελατολόγιά σας! Οι ακυρώσεις συμβολαίων του κλάδου ζωής είναι ένα μεγάλο πρόβλημα των ασφαλιστικών πρακτόρων, που τους στερεί το εισόδημά τους! Ας... Κώστας Παπαϊωάννου, 31/03/2025 - 09:37
Οι ασφαλιστικοί πράκτορες και η κανονιστική συμμόρφωσή τους! Ποιες είναι οι κανονιστικές υποχρεώσεις των ασφαλιστικών πρακτόρων και κατά πόσο σήμερα είναι πλήρως συμμορφωμένοι με αυτές; Στο σημερινό περιβάλλον της... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/03/2025 - 09:19
Γιατί τα Unit Linked ΔΕΝ μπορούν να θεωρηθούν ως προϊόντα κάλυψης συνταξιοδοτικών αναγκών; Εάν υπάρχουν σήμερα κάποιοι οι οποίοι προωθούν τα Unit Linked ως προϊόντα που αφορούν την κάλυψη συνταξιοδοτικών αναγκών των πελατών... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/03/2025 - 09:18
Με ποιες προϋποθέσεις είναι σύννομη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τον ασφαλιστή; Πολλές είναι οι σύγχρονες νομοθετικές και εποπτικές υποχρεώσεις γνώσεων που προκύπτουν από την ευρύτερη νομοθεσία που αφορά τις ασφαλιστικές δραστηριότητες! Όταν... Κώστας Παπαϊωάννου, 24/03/2025 - 09:15
Ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται στην αιτιολογημένη συμβουλή του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη; Σύμφωνα με το άρθρο 30 (Παροχή συμβουλών και πρότυπα πωλήσεων) του νόμου 4583/2018 (IDD) πριν από την σύναψη σύμβασης ασφάλισης,... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/03/2025 - 09:05
Η άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη στηρίζεται στην πλήρη ενημέρωσή του! Σωστά και πλήρως εκπαιδευμένοι ασφαλιστικοί πράκτορες (και διαμεσολαβητές γενικότερα) = σωστά ασφαλισμένοι + ενημερωμένοι πελάτες = ευχαριστημένοι + περισσότεροι πελάτες!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/03/2025 - 09:21